![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik had nooit de indruk het daar onveiliger was op de weg. Integendeel. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2022 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat betreft veiligheid: Doden per 100.000 per jaar USA 12,4 België 5,4 En dat ondanks het veel drukkere verkeersnetwerk in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen probleem mee om mijn wagen en die van mijn ouders te laten keuren.
Die worden netjes nagekeken en dan gaat er iemand van de garage er zelf met naar de keuring. (niet ver uit de buurt van de garage zelf die autokeuring) In november ergens even met mijn ouders hun A6 tot daar... Ik zet mij in de showroom, neem een koffie en loop daar eens rond. Meestal duurt dat niet lang, betalen en weg... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drukker verkeer zal naar mijn mening eerder minder doden veroorzaken gezien de snelheid een pak lager ligt dan wanneer iemand alleen op een onverlichte states canyon moet rijden. Amerikanen zitten ook een pak meer uren achter het stuur dan Belgen. https://businessam.be/amerikaans-weg...jker-geworden/ De NHTSA noemt als verklaring voor de toename van het aantal slachtoffers ook dat een toenemend aantal automobilisten zich schuldig maakt aan een onveilig rijgedrag. Er worden steeds meer snelheidsovertredingen begaan, terwijl ook meer bestuurders onder invloed van alcohol of drugs achter het stuur plaatsnemen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2022 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem voor wie een bedrijfswagen heeft. Money rules the world ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik goedkope en loze kritiek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn auto's die minder goed onderhouden worden, die een ongeval hadden dat niet aangegeven werd, en bla bla ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo weet ik er ook een paar ja. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2022 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat vb. moto's over het algemeen veel beter onderhouden worden dan auto's.
De motorrijder weet wat hem kan overkomen als er iets misloopt ... Voor auto's zou ik me er nog in kunnen vinden in iets soepelere tijden: vb. controle op 5, 8, 10, 12 jaar en vanaf dan jaarlijks. Maar voor de rest vind ik dat alles wel gezegd is in deze draad.
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er die de eerste maal worden aangeboden met 400.000 km op de teller. Je kan toch onmogelijk beweren dat 'tijd verloop' een betere reden tot keuren is dan verreden kilometers. Ik hoor graag argumenten die het tegendeel aantonen. De reden dat enkel 'tijd verkoop' als basis tot keuring dient lijkt me weer, voor de ontelbaarste keer, geld uit de zakken kloppen van de mensen die het niet breed hebben. De oude wagen van mijn vader (nu 89) is de laatste jaren zo om de 1000 km langs het keuringsstation gepasseerd. Beetje serieus blijven.
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() Leg eens even uit hoe minder goed onderhouden wagens gevaarlijker zouden zijn dan goed onderhouden wagens.
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag dat vinden.
Maar het is wel kassa kassa voor de eigenaars van de keuringscentra. Want die hebben een door de overheid verplicht monopolie.
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niet zoiets als een Belgische autokeuring. België zegt wel dat er een keuring niet te gebeuren, maar organiseert de keuring niet. https://www.belgium.be/nl/mobiliteit...en/autokeuring |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Wat jij hier getuigt is nu net waar alles om draait. Voor uw wagen waren alle passages via een keurstation overbodig.
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 20 oktober 2022 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Een autokeuring in Nederland .... een Nederlandse autokeuring .... Eéntje in Frankrijk een Franse .... toch?
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...lex:32014L0045 Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2022 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed gelezen.
De invulling moet wel voldoen aan minimumvoorschriften. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2022 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's de basis van de EU. Algemene regels, eigen interpretatie.