Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: zie openingsvraag
Ja 3 12,00%
Neen 13 52,00%
ich habe das nicht gewusst 7 28,00%
The virus is us! 6 24,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2021, 23:22   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
die vijfjarige gaat wel de bomma besmetten, die daarna, met haar CST in de hand, een koffieke gaat drinken in de parochiezaal met de bejaardenbond, en voor ge het weet heeft die 5-jarige 5 bejaarden vermoord
Stel: de vijfjarige wordt gevaccineerd. Wat dan kan? Kan die vijfjarige dan niet meer besmet geraken en het virus doorgeven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 23:25   #202
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Stel: de vijfjarige wordt gevaccineerd. Wat dan kan? Kan die vijfjarige dan niet meer besmet geraken en het virus doorgeven?
Met 160.000 bijdragen durft gij zo’n vragen stellen????

Dus, voor de zoveelste keer; het covid-vaccin is gemaakt om symptomen te verlichten voor risicopatienten, niet om besmetting van zichzelf of van een ander tegen te houden.
Manmanman
Oud 16 november 2021, 23:27   #203
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
DAT geloof ik niet. Maar ik kan mij wel indenken dat men sociaal komedie speelt om te doen alsof.
nee hoor.
geloof je nu werkelijk dat de 99% komedie speelt om die ene procent voor de gek te houden?
de meeste mensen zijn gewoon inherent irrationeel, emotioneel en idioot. ze hoeven dat niet te faken.

ik snap zelfs niet hoe je tot een andere conclusie kan komen als je hier gewoon een tijdje leest op het forum. je ziet toch ook hoe veel mensen zelfs niet tot sommige voor u onvermijdelijk logische conclusies kunnen komen.

en net zoals jij niet begrijpt hoe zij zo kunnen zijn, begrijpen zij niet hoe jij anders kunt zijn.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2021, 23:33   #204
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
nee hoor.
geloof je nu werkelijk dat de 99% komedie speelt om die ene procent voor de gek te houden?
de meeste mensen zijn gewoon inherent irrationeel, emotioneel en idioot. ze hoeven dat niet te faken.

ik snap zelfs niet hoe je tot een andere conclusie kan komen als je hier gewoon een tijdje leest op het forum. je ziet toch ook hoe veel mensen zelfs niet tot sommige voor u onvermijdelijk logische conclusies kunnen komen.

en net zoals jij niet begrijpt hoe zij zo kunnen zijn, begrijpen zij niet hoe jij anders kunt zijn.
Mhh, ik ben geneigd u te geloven, maar ik ken (helaas) toch ook zoveel tweezakken...
Oud 17 november 2021, 04:50   #205
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
nee hoor.
Maar ik ben het daarmee eens hoor. Dat is een zodanig "aangeleerde" komedie dat die zonder nadenken, reflexmatig gebeurt. Maar kijk, het gedrag volgt gewoon niet. Ik ken niemand die zijn huis verkocht heeft om dat geld aan de arme negerkes te schenken.

Ik heb al vaak gehoord hoe men toch staat te jammeren dat meneer X of mevrouw Y toch een zware financiele tegenslag hebben. Ik heb nooit iemand zijn cheque boekje zien bovenhalen.

Aangezien ik een aanhanger ben van "human action", zijn het niet de woorden die iemand's ingesteldheid bepalen, maar zijn daden. En die zijn wel degelijk nog veel meer "zoals ik".

Kijk naar de Schoven en de quercussen hier. Zijn die gaan helpen in ziekenhuizen denk je ? "solidair" als ze beweren te zijn ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 november 2021 om 04:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 07:56   #206
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die vijfjarige gaat wel de bomma besmetten, die daarna, met haar CST in de hand, een koffieke gaat drinken in de parochiezaal met de bejaardenbond, en voor ge het weet heeft die 5-jarige 5 bejaarden vermoord
Niet overdrijven. Laat ons zeggen dat twee van de vijf bejaarde tafelgenoten worden vermoord, anders gaan we nog beweren dat het vaccin niet werkt.

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 november 2021 om 07:56.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 08:06   #207
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen, van ongeboren baby's tot de mensen die reeds met een been in hun graf staan, gevaccineerd is, dan lonkt het rijk der vrijheid. Ge gaat dat zien.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 08:57   #208
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik ben het daarmee eens hoor. Dat is een zodanig "aangeleerde" komedie dat die zonder nadenken, reflexmatig gebeurt. Maar kijk, het gedrag volgt gewoon niet. Ik ken niemand die zijn huis verkocht heeft om dat geld aan de arme negerkes te schenken.

Ik heb al vaak gehoord hoe men toch staat te jammeren dat meneer X of mevrouw Y toch een zware financiele tegenslag hebben. Ik heb nooit iemand zijn cheque boekje zien bovenhalen.

Aangezien ik een aanhanger ben van "human action", zijn het niet de woorden die iemand's ingesteldheid bepalen, maar zijn daden. En die zijn wel degelijk nog veel meer "zoals ik".

Kijk naar de Schoven en de quercussen hier. Zijn die gaan helpen in ziekenhuizen denk je ? "solidair" als ze beweren te zijn ?
Je moet wel een verschil maken tussen een hypocriet uit onmacht en een cynicus. Een hypocriet kan daadwerkelijk in het goede 'geloven' maar er zich niet toe in staat voelen in een gegeven context. Als de cultuur om hem heen zich meer in de richting van het goede beweegt, kan die meebewegen. Een cynische hypocriet daarentegen zal proberen om de goedheid 'uit te buiten'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 november 2021 om 09:04.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 09:02   #209
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Je moet wel een verschil maken tussen een hypocriet uit onmacht en een cynicus. Een hypocriet kan daadwerkelijk in het goede 'geloven' maar er zich niet tot in staat voelen in een gegeven context. Als de cultuur om hem heen zich meer in de richting van het goede beweegt, kan die meebewegen. Een cynische hypocriet daarentegen zal proberen om de goedheid 'uit te buiten'.
Ik heb het over de derde mogelijkheid: de idiote hypocriet. Die zegt wat hij heeft aangeleerd wat hij moet zeggen en "denken" als een hond van Pavlov. Maar als hij erover moet nadenken en daar beslissingen op baseren, dan haakt hij af. Dat is misschien een beetje jouw "hypocriet uit onmacht", maar toch niet helemaal, het gaat hem niet om "zich onmachtig voelen", maar wel om concreet keuzes te maken die niet buiten zijn macht liggen en verder gaan dan "het vlees is zwak". Kortom, hij praat de memes na zoals hij aangeleerd heeft, met zijn verstand op nul "denkt" hij dat hij dat gelooft. Maar wanneer hij eens moet nadenken, komen die punten helemaal niet voor als de uitgangspunten van zijn redenering, verre van. Dan zijn die totaal vergeten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 09:13   #210
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de derde mogelijkheid: de idiote hypocriet. Die zegt wat hij heeft aangeleerd wat hij moet zeggen en "denken" als een hond van Pavlov. Maar als hij erover moet nadenken en daar beslissingen op baseren, dan haakt hij af. Dat is misschien een beetje jouw "hypocriet uit onmacht", maar toch niet helemaal, het gaat hem niet om "zich onmachtig voelen", maar wel om concreet keuzes te maken die niet buiten zijn macht liggen en verder gaan dan "het vlees is zwak". Kortom, hij praat de memes na zoals hij aangeleerd heeft, met zijn verstand op nul "denkt" hij dat hij dat gelooft. Maar wanneer hij eens moet nadenken, komen die punten helemaal niet voor als de uitgangspunten van zijn redenering, verre van. Dan zijn die totaal vergeten.
Ah ja, dat kan ook ja. Dan hangt het er ook weer van af wat de omgeving doet als het op handelen aankomt. Zo iemand zal wel flink 'de maatregelen volgen', en oprecht verontwaardigd zijn bij overtredingen.
Oud 17 november 2021, 09:19   #211
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik vreesde voor uw gezondheid en leven. Ja het wekte zelfs ongerustheid op.
Oud 17 november 2021, 09:43   #212
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als iedereen, van ongeboren baby's tot de mensen die reeds met een been in hun graf staan, gevaccineerd is, dan lonkt het rijk der vrijheid. Ge gaat dat zien.
dat zei bert ansjoo gisteren in de afspraak ook al
Oud 17 november 2021, 09:53   #213
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Nu beginnen ze terug de zelfde kaart als vorig jaar te trekken. Het ligt gewoon aan de stoute mensen.

https://twitter.com/OldGeez11927996/...84932599898113
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 09:54   #214
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Nu beginnen ze terug de zelfde kaart als vorig jaar te trekken. Het ligt gewoon aan de stoute mensen.

https://twitter.com/OldGeez11927996/...84932599898113
in holland is er tenminste een parlementair debat.
Oud 17 november 2021, 10:05   #215
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in holland is er tenminste een parlementair debat.
en wij hebben de frank
Oud 17 november 2021, 10:20   #216
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
dat zei bert ansjoo gisteren in de afspraak ook al
Nu je het zegt.
Bertje de blèter was aan het lullen dat het geen naam had. Verplichte vaccinatie voor z'n personeel. Er is er eentje bij z'n personeel die niet gevaccineerd is, en ons Bertje zal die met volle overtuiging ontslaan.
Ik zag den Walter Van Steenbrugge zo grijnzen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 november 2021 om 10:21.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be