Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2021, 00:32   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Meerderheid van de Belgen staat nog achter de coronamaatregelen. Vaccinatie and testing is daar onderdeel van en de gevaccineerden weten dat het vaccin geen 100% garantie biedt.
Het uitgangspubliek vond het nochtans helemaal niet prettig dat er voortaan naast een Qr-code ook nog een test ter plaatse wordt gevraagd. Men ging ervan uit dat eens gevaccineerd "het rijk der vrijheid" weer zou opengaan, want dat was nu eenmaal de belofte van de politiek: "Laat je vaccineren, dan wordt alles weer normaal". Loze belofte. Bedrog.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 00:34   #202
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat kan je ook omdraaien. Ik kan me voorstellen dat gevaccineerden vermoeden dat ze niet besmet kunnen worden omdat hen wijsgemaakt is dat ze goed beschermd zijn en dat testen dus zinloos is. Bijgevolg zijn ze onder-grepresenteerd. Dat is een even plausibele uitleg.
idd ook plausibel.

Citaat:
Geen van beiden is correct/incorrect zonder verder onderzoek dus moeten we de cijfers nemen voor wat we zijn: in de groep van volwassenen doen vaccins bijna niets om besmetting tegen te gaan.

Dat is een andere dimensie he. Je kan vaccins hebben die belet dat mensen ziek worden en je kan er hebben die ook een significant effect hebben op transmissie. We hebben hier duidelijk een voorbeeld van een vaccin dat transmissie nauwelijks beinvloedt. Dit in tegenstelling tot alle mooie beloftes die men initieel gemaakt heeft (toen men nog in de naiviteit leefde dat het virus niet ging evolueren).
Het effect van dubbele dosis is idd minder dan verhoopt of vooropgesteld.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 00:36   #203
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het uitgangspubliek vond het nochtans helemaal niet prettig dat er voortaan naast een Qr-code ook nog een test ter plaatse wordt gevraagd. Men ging ervan uit dat eens gevaccineerd "het rijk der vrijheid" weer zou opengaan, want dat was nu eenmaal de belofte van de politiek: "Laat je vaccineren, dan wordt alles weer normaal". Loze belofte. Bedrog.
G2 zal dat hopelijk oplossen (Na Nederland, Duitsland, Oostenrijk zal België wel volgen)
Oud 23 november 2021, 00:41   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
G2 zal dat hopelijk oplossen (Na Nederland, Duitsland, Oostenrijk zal België wel volgen)
Wat moet G2 oplossen? Op de radio kwam het onlangs nog ter sprake: de meeste mensen die de Qr-code gebruiken, zijn eigen gevaccineerden. Wat verandert G2 daaraan? Niets. Het zal weer hoofdzakelijk over gevaccineerden gaan, en die kunnen nog steeds besmet geraken en het doorgeven. Als je dan bij een G2-beleid geen test voorziet, staat de deur weer open voor een besmettingsgolf onder de gevaccineerden.
Oud 23 november 2021, 00:44   #205
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat door het verloop van de tijd dingen pas gaandeweg geleerd worden is normaal.

Maar het lijkt er op dat ze dit niet willen aanpassen en volhouden aan een soort van regie.
Oud 23 november 2021, 00:45   #206
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U sprak niet over "alle" niet-gevaccineerden, maar uw bericht rook wel sterk naar een veralgemening.

Piot staat alvast niet achter testing. Eens het zorgpersoneel gevaccineerd acht hij het onwenselijk om dan systematische testen uit te voeren. Hij gaat er dus foutief van uit dat gevaccineerden het virus niet meer kunnen oplopen... Of althans: dat is zijn discours naar de buitenwereld. Om nog eens de ongevaccineerden te stigmatiseren.
Hij gelooft inderdaad in vaccinatie bij medisch personeel als de oplossing daar. Ik weet niet of hij dit ook zo ziet voor de gehele maatschappij.

Met hun G2 beleid gaan meerdere landen richting vrijheid voor de gevaccineerden & zij die genezen zijn. G3 met negatieve test wordt verlaten.
Oud 23 november 2021, 00:48   #207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij gelooft inderdaad in vaccinatie bij medisch personeel als de oplossing daar. Ik weet niet of hij dit ook zo ziet voor de gehele maatschappij.
Hij gelooft dat, maar waar is de wetenschappelijke onderbouw? Hij kan je patiënten van besmetting beschermen als een gevaccineerde zorgwerker gerust het virus kan oplopen en ongemerkt in de afdeling binnenbrengen waar hij werkt?
Oud 23 november 2021, 00:49   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met hun G2 beleid gaan meerdere landen richting vrijheid voor de gevaccineerden & zij die genezen zijn. G3 met negatieve test wordt verlaten.
Euh, dit is de politieke insteek, maar ik zie niet hoe u er dan toekomt dat dit een oplossing is voor het probleem van de transmissie van het virus onder gevaccineerden.
Oud 23 november 2021, 00:51   #209
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat moet G2 oplossen? Op de radio kwam het onlangs nog ter sprake: de meeste mensen die de Qr-code gebruiken, zijn eigen gevaccineerden. Wat verandert G2 daaraan? Niets. Het zal weer hoofdzakelijk over gevaccineerden gaan, en die kunnen nog steeds besmet geraken en het doorgeven. Als je dan bij een G2-beleid geen test voorziet, staat de deur weer open voor een besmettingsgolf onder de gevaccineerden.
Met huidige vaccinatie status zal er idd weinig veranderen. Ik val altijd terug op de booster, maar ik wil echt in vaccinatie als oplossing geloven. Hopelijk hebben we genoeg aan zij die kunnen en willen verder gaan met vaccinatie.
Oud 23 november 2021, 00:54   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met huidige vaccinatie status zal er idd weinig veranderen. Ik val altijd terug op de booster, maar ik wil echt in vaccinatie als oplossing geloven. Hopelijk hebben we genoeg aan zij die kunnen en willen verder gaan met vaccinatie.
Geloven, ja, dat is het woord. Men deed de mensen geloven in de eerste prik. Het vertrouwen van de mensen werd beschaamd. Nu probeert men de mensen een derde prik aan te smeren. Alhoewel nu niemand garandeert dat de werking blijvend zal zijn. Niemand garandeert meer dat er geen vierde, vijfde... prik komt.
Oud 23 november 2021, 01:05   #211
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Euh, dit is de politieke insteek, maar ik zie niet hoe u er dan toekomt dat dit een oplossing is voor het probleem van de transmissie van het virus onder gevaccineerden.
2G is enigzins makkelijker te controleren en af te dwingen dan 3G door event/horeca uitbaters (testen voor events vervalt). Er mag ook meer bij 2G dan bij 3G, wat horeca wil.

Nu zijn er gaten waar controle niet adequaat wordt gedaan of regels niet gevolgd met kans op meer risico contacten.
Oud 23 november 2021, 02:04   #212
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloven, ja, dat is het woord. Men deed de mensen geloven in de eerste prik. Het vertrouwen van de mensen werd beschaamd. Nu probeert men de mensen een derde prik aan te smeren. Alhoewel nu niemand garandeert dat de werking blijvend zal zijn. Niemand garandeert meer dat er geen vierde, vijfde... prik komt.
Oud 23 november 2021, 03:18   #213
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom geef je de grafiek van besmettingen als quercus het over ziekenhuisopnames heeft?

Het is overduidelijk dat vaccins zeer goed tegen ziekenhuisopnames werken en zeer zeer goed tegen IC opnames.
Dat begrijpen is van de antivaxxers te veel gevraagd.
Ik ga er mij geen hoofdbrekens meer in maken, ik heb mijn boosterprik gehad. Het gezever van de forumvirologen hangt mij de keel uit.
Oud 23 november 2021, 03:33   #214
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ga er mij geen hoofdbrekens meer in maken, ik heb mijn boosterprik gehad. Het gezever van de forumvirologen hangt mij de keel uit.
Bij d'ene "de keel", bij de andere "de kloten".

... "de voeten". Iemand?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 november 2021 om 03:55.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 07:02   #215
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
2G is enigzins makkelijker te controleren en af te dwingen dan 3G door event/horeca uitbaters (testen voor events vervalt). Er mag ook meer bij 2G dan bij 3G, wat horeca wil.

Nu zijn er gaten waar controle niet adequaat wordt gedaan of regels niet gevolgd met kans op meer risico contacten.
Nee, het controleren van 3G is net hetzelfde. De klant moest zelf van te voren voor een test gaan en dan heb je een code op je CovidSafe app.

Wat ze nu aan het doen zijn voor de dancings is inderdaad niet te doen, maar dat is geen 2G maar eerder 1G want namelijk ook de gevaccineerden moeten getest worden voor dat ze binnengaan.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 07:05   #216
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een bijzonder eigenaardige manier van doen he. Het enige redelijk betrouwbare middel om ergens te weten of mensen besmettlijk zijn of niet, is een test doorvoeren. We weten nu dat vaccins helemaal geen besmettingen tegenhouden. Het is een open vraag hoe lang natuurlijke immuniteit besmettingen tegenhoudt: dat is beter dan bij vaccins, maar dat laatste is dus weinig zeggend.

Kortom, die G2 is een open en bloot mechanisme om het volop laten te waaien. Maar waar dient het dan voor ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 07:06   #217
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom geef je de grafiek van besmettingen als quercus het over ziekenhuisopnames heeft?

Het is overduidelijk dat vaccins zeer goed tegen ziekenhuisopnames werken en zeer zeer goed tegen IC opnames.
Nee, quercus heeft het over besmettingen door ziekenhuis personeel dat niet gevaccineerd zou zijn. Wat vergelijkbaar is met de kans dat dat ziekenhuis personeel dat gevaccineerd is mensen besmet.

Er is maar 1 enkele manier om de kans op besmetting door ziekenhuis personeel te verminderen, en dat is door die mensen alle dagen te testen. Vaccinatie van dat personeel verandert daar niks aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2021 om 07:11.
Oud 23 november 2021, 07:10   #218
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het over. En daar weet quercus overduidelijk geen weg mee.
We zien hier een overduidelijk geval van cognitieve dissonantie. Gans het geloofssysteem "bescherm anderen, wees solidair" dat al een jaar uitgebazuind wordt, valt uiteraard in duigen als men beseft dat besmettingen vergelijkbaar zijn tussen gevaccineerden en ongevaccineerden.

Telkens herhalen gelovigen hun riedeltje dat "men zich moet vaccineren voor anderen" en "men zo een veiliger omgeving schept". Telkens zij dan geconfronteerd worden met harde cijfers, gaan ze van onderwerp veranderen "jamaar vaccins helpen toch wel tegen ziekenhuis opnames" of zo.

Men is hier niet bezig over het risico van ziekenhuis opname van JONGE VERPLEEGSTERS maar van mensen die patienten zijn in het ziekenhuis. Of die jonge verpleegster nu gevaccineerd is, en haar al zeer kleine kans op ziekenhuis opname nog wat verlaagt, daar gaat het hier niet over. Het gaat over het idee dat zij die patient zal BESMETTEN, en dan staan ze daar weer met hun mond vol tanden he.

"jamaar, in het uiterst zeldzame geval dat die verpleegster een IC bed zou innemen...."
Oud 23 november 2021, 07:59   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Alweer een uithaal, maar geen enkel argument waarom - naar uw eigen woorden - "Piot 100% gelijk heeft".
Oud 23 november 2021, 08:00   #220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alleen heeft 2G geen sanitaire waarde, voor wat het luik vaccinatie betreft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be