Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft hij gelijk?
Ja. 2 20,00%
Nee. 6 60,00%
Ander antwoord. 2 20,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2021, 23:45   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus u doet zelf niets?
Leest u eens opnieuw? O.a. mijn vraag waarom u schijnbaar zo gerinschattend doet over huiselijk werk alsof het niets inhoudt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 23:56   #202
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leest u eens opnieuw? O.a. mijn vraag waarom u schijnbaar zo gerinschattend doet over huiselijk werk alsof het niets inhoudt?
Niets zei ik niet. Maar doe nu niet alsof het zwaar is.
Observeren en dan mansplainen hoe ze tot een betere organisatie in het huishouden kan komen.
Vaak nodig. Van int begin kort regelen.
Oud 17 december 2021, 08:24   #203
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Interesseert me niet, dat is allemaal puur anekdotisch.

Het feit is en blijft dat vrouwen een randverschijnsel zijn bij de zware beroepen. Je bent aan het debatteren over kleine percentjes.
30-40 %. van het jong mannelijk was vroeger al vroeg naar de haaien op 1 of ander slagveld.

Vrouwen mochten het puin opruimen. Die bleven achter.

Kijk naar het Midden-Oosten, huidige tijd.

Vrolijk allemaal.
Oud 17 december 2021, 08:55   #204
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Toch is het zo dat meer en meer vrouwen "mannenberoepen" uitoefenen en dat aantal stijgt nog steeds.

Mijn man heeft een grote familie.
1 van onze nichtjes is schrijnwerker.
1 is buschauffeur bij 'de lijn'
1 werkt bij de huisvuilophaling
1 is loodgieter.
Allemaal voormalige mannenberoepen.
Misschien kunne de feministen nu ook eens oproepen voor een Quota in alle beroepen.
Want nu willen die blijkbaar alleen maar evenveel vrouwelijke CEO's, ministers parlementsleden en leden in de raden van bestuur. Dat er achter de vuilkar niet evenveel vrouwen dan mannen lopen lijkt ze minder te deren
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 09:00   #205
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de honderdste keer Hoomer; stop met mij op een denigrerende en kleinerende wijze aan te spreken.
Ik noem je ook gewoon "Hoomer".

Laatste waarschuwing!
De volgende PA zal ik zeker driehoeken.
Wat belet je om hem Hoomerke te noemen ?
Oud 17 december 2021, 09:05   #206
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste vrouwen werken. Zwaar of geen zwaar beroep; ze werken.
Na hun dagtaak hebben ze net de tijd om hun schoenen uit te trekken en dan begint het:

- koken voor manlief
- de tafel dekken
- na de maaltijd de tafel afruimen
- afwassen of alles in de vaatwasser plaatsen
- de keuken proper maken: kookfornuis, aanrecht en wasbak poetsen
- de keukenvloer stofzuigen en dweilen
Ondertussen zit meneer met een pintje in de zetel TV te kijken.
Gelukkig is dat bij mij niet het geval maar bij vele vrouwen wel!
Ja dat deed mijn moeder ook in grote mate. En ondertussen was mijn vader de schoorsteen aan het herstellen of een nieuwe starter in onze auto aan het steken of een boom aan het snoeien of onze keukendeur aan het herstellen of een kraan aan het repareren of mijn fietsketting aan het herstellen of onze slaapkamerdeur aan het schilderen of onze tuinplaten aan het kalken of ons tuinhuis aan het invetten of een paar tegels aan het herleggen op het balkon of naar de keuring met onze auto of naar de doe het zelf zaak voor wat gips of een spiegel aan het ophangen of een paar gaten aan het boren voor de kapstok die was naar beneden gedonderd of hij zat op het dak om wat dakpannen te herleggen die kapot waren gevlogen of gewoon op het dak om onze tv antenne weer vast te zetten pas op en dat was nog heel eens gevaarlijk ook.
Onze vloer in de keuken helemaal opgebroken en nieuwe vloer gelegd dan nog eens een badkamer bijgezet.
En deed dat allemaal in zijn vrije tijd want hij werkte 12 uren per dag. Dus na de uren en in het WE en niet zelden tijden het verlof.

Straf he .....en ondertussen schilde mijn moeder de patatjes. Tijdens het koken las ze beetje in het Rijk der Vrouw.

Doet uwen Albeir dat allemaal niet dan ???

Dat waren allemaal dingen die mijn moeder vond ze voor papa waren.

Enig idee hoeveel geld wij daar allemaal mee uitgespaard hebben ?? Geld dat dan weer kon dienen om het ons allemaal wat comfortabeler te maken.

Schaam u.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2021 om 09:12.
Oud 17 december 2021, 12:10   #207
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Happy white woman ingeven in Google afbeeldingen en dan Happy black woman ingeven ...
Oud 17 december 2021, 13:06   #208
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom doet u alsof koken en andere huishoudelijke taken veel werk is?
Voor mij persoonlijk is dat niet veel werk want Albeir en ik doen dat samen.
Veel vrouwen die niet het geluk hebben een goede man te hebben moeten alles alleen doen.

Ook alle andere huishoudelijke taken doen wij samen.
Albeir zelfs meer dan ik: ik schat dat hij 70% van alle taken op zich neemt.
DAT is pas een goede en lieve echtgenoot!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 13:24   #209
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wij zijn een groot gezin en bijgevolg heeft mijn vrouw daar soms een volle dagtaak aan. Waarom geringschattend doen over de taken van een huisvrouw, net alsof het weinig inhoudt?
Idd! Sommige mannen met de nadruk op "sommige" begrijpen niet dat vrouwen die werken + het hele huishouden op zich nemen + voor de kinderen zorgen eigenlijk 15/16u per dag in de weer zijn.

Ik heb echt veel geluk dat mijn man (met een fysiek zwaar beroep indertijd) na zijn werk zich niet te goed voelde om te koken, te stofzuigen, te dweilen, een was te draaien enz.
Ook wat onze 3 kinderen betrefte: hij zette ze in bad, deed hun pyama aan, las een verhaaltje voor toen ze in bed lagen.

Nu is man op pensioen en de kinderen allang het huis uit. Toch doet hij elke dag iets om het mij gemakkelijker te maken.
Vandaag heeft hij de 4 slaapkamers gestofzuigd en gedweild alsook de trappen.
Verder ben ik er zeker van dat hij straks ook nog zal koken!
Oud 17 december 2021, 13:34   #210
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat belet je om hem Hoomerke te noemen ?
Omdat ik - in tegenstelling tot betreffende forummer- mensen niet kleineer/ denigreer.
Oud 17 december 2021, 13:40   #211
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets zei ik niet. Maar doe nu niet alsof het zwaar is.
Observeren en dan mansplainen hoe ze tot een betere organisatie in het huishouden kan komen.
Vaak nodig. Van int begin kort regelen.

Neen hoor, helemaal niet zwaar! Jan heeft een groot gezin zoals hij hier vermeldt en het zijn de kaboutertjes die koken, afwassen, opruimen, poetsen, wassen, strijken, voor de kinderen zorgen, afspraken maken bij de dokter indien een kind ziek is, met kind mee naar de tandarts, naar ouderavonden gaan, 's nachts opstaan wanneer een kind ziek is of bang is en getroost moet worden .....tja. Allemaal de kabouterkes die dat doen.
Oud 17 december 2021, 13:42   #212
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat deed mijn moeder ook in grote mate. En ondertussen was mijn vader de schoorsteen aan het herstellen of een nieuwe starter in onze auto aan het steken of een boom aan het snoeien of onze keukendeur aan het herstellen of een kraan aan het repareren of mijn fietsketting aan het herstellen of onze slaapkamerdeur aan het schilderen of onze tuinplaten aan het kalken of ons tuinhuis aan het invetten of een paar tegels aan het herleggen op het balkon of naar de keuring met onze auto of naar de doe het zelf zaak voor wat gips of een spiegel aan het ophangen of een paar gaten aan het boren voor de kapstok die was naar beneden gedonderd of hij zat op het dak om wat dakpannen te herleggen die kapot waren gevlogen of gewoon op het dak om onze tv antenne weer vast te zetten pas op en dat was nog heel eens gevaarlijk ook.
Onze vloer in de keuken helemaal opgebroken en nieuwe vloer gelegd dan nog eens een badkamer bijgezet.
En deed dat allemaal in zijn vrije tijd want hij werkte 12 uren per dag. Dus na de uren en in het WE en niet zelden tijden het verlof.

Straf he .....en ondertussen schilde mijn moeder de patatjes. Tijdens het koken las ze beetje in het Rijk der Vrouw.

Doet uwen Albeir dat allemaal niet dan ???

Dat waren allemaal dingen die mijn moeder vond ze voor papa waren.

Enig idee hoeveel geld wij daar allemaal mee uitgespaard hebben ?? Geld dat dan weer kon dienen om het ons allemaal wat comfortabeler te maken.

Schaam u.
Oud 17 december 2021, 13:58   #213
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt U dat bewijzen of is dat gewoon uw eigen overtuiging ? Ik woon in Brussel waar nogal zulke koppels zijn.
Ik kan je op een blaadje geven dat daar niks van waar is.

Wat wel klopt is dat veel mannen geen of weinig interesse (meer) hebben in (oude) westerse vrouwen. Moeten we ons daar dan aan storen ?
Ik ken via mijn werk wel wat Thaise dames die via een huwelijk hier terecht gekomen zijn, en u?
Al die vrouwen geven gewoon toe dat ze dit huwelijk aan gingen voor een beter leven, voor hen en familie. Vaak zijn ze daar teleurgesteld in omdat ze trouwden met oudere mannen die controlerend zijn, en een heel traditionele rol opdringen aan die meisjes.
En af en toe zie ik er een die gewoon gelukkig is, met een aardige man waarmee ze het goed kunnen vinden maar zonder uitzondering betalen alle mannen voor familie van haar, thuis.
Dat lijkt me dan toch een huwelijk gebaseerd op economie, u niet?
Of dacht u echt dat die meisjes die afgeleefde oude mannen als de prins van hun dromen zien? Kom zeg...

Nee, ik stoor me niet aan die op economie gebaseerde huwelijken, wanneer je gewoon benoemt waar het over gaat. Wanneer beide partijen een realistisch beeld hebben van wat ze aan gaan, prima.

En evenmin denk ik dat veel Westerse vrouwen in die mannen zin hebben, daarom gaan die heren naar Thailand om de droom van een relatie een jonge partner te beleven, gekocht, dat wel ja.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 13:58   #214
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij gebrek aan argumenten trek je het dan maar in het belachelijke. En dan ga jij hier mensen de les spellen opdat ze een verkleinwoordje gebruiken.

Daar voel jij je al beledigd door.
Oud 17 december 2021, 14:00   #215
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik - in tegenstelling tot betreffende forummer- mensen niet kleineer/ denigreer.
Zie dat kleineren van bepaalde forummers maar maar als onmacht, en ga er gewoon niet in mee!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2021, 14:15   #216
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Al die vrouwen geven gewoon toe dat ze dit huwelijk aan gingen voor een beter leven, voor hen en familie. Vaak zijn ze daar teleurgesteld in omdat ze trouwden met oudere mannen die controlerend zijn, en een heel traditionele rol opdringen aan die meisjes.
Ja en ik ken persoonlijk heel wat Thaise vrouwen en heel waarschijnlijk veel beter dan dat U ze kent.

Ik geloof er ook niks van dat al die Thaise vrouwen openlijk aan u hun (eventuele ) teleurstelling komen vertellen want dat zit zeker niet in hun aard noch cultuur.

Dat er U misschien 1 iets heeft verteld in die aard kan ik geloven maar niet veel meer. Er zullen ook wel westerse vrouwen en ook mannen vertellen over hun teleurstellende relatie
Trouwens Thaise buitenlandse vrouwen zijn hier een minderheid. Er zijn hier veel meer Afrikaanse en latino vrouwen die gehuwd zijn met westerse mannen. Maar daar horen we minder van en dan is het moeilijker om weer dat cliché boven te halen.

Uw cliché beeld klopt van geen kanten. De meeste oudere westerse mannen al dan niet afgeleefd die wonen voor 90% in Thailand want die zijn met pensioen. Of ze hebben met hun TH partner in B gewoond en zijn na hun pensionering vertrokken naar TH.
De Thaise vrouwen die hier wonen zijn in het allergrootste merendeel met helemaal geen veel oude(re) mannen. Dat zijn (jonge) mannen die nog uit werken gaan. Die meisjes zijn niet meer of minder gelukkig of ongelukkig dan westerse vrouwen

Er zijn ook genoeg westerse vrouwen die een man hebben die controlerend jaloers lui gierig onhandig of dom is. Waarom zouden alleen maar mannen die een TH partner hebben dat zijn ?

Een cliché kan niet groter zijn en een veralgemening ook al niet.
Oud 17 december 2021, 14:18   #217
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen hoor, helemaal niet zwaar! Jan heeft een groot gezin zoals hij hier vermeldt en het zijn de kaboutertjes die koken, afwassen, opruimen, poetsen, wassen, strijken, voor de kinderen zorgen, afspraken maken bij de dokter indien een kind ziek is, met kind mee naar de tandarts, naar ouderavonden gaan, 's nachts opstaan wanneer een kind ziek is of bang is en getroost moet worden .....tja. Allemaal de kabouterkes die dat doen.
Gij doet hier precies of wat huishoudelijke taken zijn een onoverkomelijke zaak. Ik doe dat allemaal ook hoor en ik ken genoeg single mannen die evenzeer hun plan trekken.
Wat zou jij willen eigenlijk de ganse tijd in uw zetel liggen ?
Oud 17 december 2021, 14:20   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt hier nog niet anders gedaan dan de mannen gekleineerd en gedenigreerd . Daar is blijkbaar maar ene perfecte man in het leven en die noemt Albeir.
Trouwens ik lees nooit iets van u in een of andere draad behalve enkel en alleen als het gaat over vrouwenkwesties kom je maar al te graag uw gal spuwen over mannen.
Sta me toe dit bizar te vinden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2021 om 14:28.
Oud 17 december 2021, 14:24   #219
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En af en toe zie ik er een die gewoon gelukkig is, met een aardige man waarmee ze het goed kunnen vinden maar zonder uitzondering betalen alle mannen voor familie van haar, thuis.
Dat klopt. Maar dat is in vele culturen zo. Wie huwt man of vrouw met iemand uit een land zonder sociale zekerheid huwt ook altijd een beetje met de achtergebleven familie.
Maar geld opsturen doen veel mensen ook die die hier wonen met een partner die ze hier leerden kennen. Kijk maar naar de turken en Marokkanen. Vroeger deden zelfs Italianen en Grieken dat.
Ga maar eens kijken bij Western Union naar de rijen vreemdelingen die daar aanschuiven om geld te sturen. Niet alleen TH dacht ik of niet ?
Afrikanen Latino's Aziaten is de familie heilig en komt op de eerste plaats. Dingen die men beter weet alvorens te huwen met mensen uit die landen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2021 om 14:34.
Oud 17 december 2021, 14:44   #220
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd! Sommige mannen met de nadruk op "sommige" begrijpen niet dat vrouwen die werken + het hele huishouden op zich nemen + voor de kinderen zorgen eigenlijk 15/16u per dag in de weer zijn.

Ik heb echt veel geluk dat mijn man (met een fysiek zwaar beroep indertijd) na zijn werk zich niet te goed voelde om te koken, te stofzuigen, te dweilen, een was te draaien enz.
Ook wat onze 3 kinderen betrefte: hij zette ze in bad, deed hun pyama aan, las een verhaaltje voor toen ze in bed lagen.

Nu is man op pensioen en de kinderen allang het huis uit. Toch doet hij elke dag iets om het mij gemakkelijker te maken.
Vandaag heeft hij de 4 slaapkamers gestofzuigd en gedweild alsook de trappen.
Verder ben ik er zeker van dat hij straks ook nog zal koken!
Amaai zeg, met wat voor een kreng is dienen Albeir van U dan getrouwd, dat die hem zo onder de sloef heeft ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be