![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft hij gelijk? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 60,00% |
Ander antwoord. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Observeren en dan mansplainen hoe ze tot een betere organisatie in het huishouden kan komen. Vaak nodig. Van int begin kort regelen.
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen mochten het puin opruimen. Die bleven achter. Kijk naar het Midden-Oosten, huidige tijd. Vrolijk allemaal.
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want nu willen die blijkbaar alleen maar evenveel vrouwelijke CEO's, ministers parlementsleden en leden in de raden van bestuur. Dat er achter de vuilkar niet evenveel vrouwen dan mannen lopen lijkt ze minder te deren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze vloer in de keuken helemaal opgebroken en nieuwe vloer gelegd dan nog eens een badkamer bijgezet. En deed dat allemaal in zijn vrije tijd want hij werkte 12 uren per dag. Dus na de uren en in het WE en niet zelden tijden het verlof. Straf he .....en ondertussen schilde mijn moeder de patatjes. Tijdens het koken las ze beetje in het Rijk der Vrouw. Doet uwen Albeir dat allemaal niet dan ??? Dat waren allemaal dingen die mijn moeder vond ze voor papa waren. Enig idee hoeveel geld wij daar allemaal mee uitgespaard hebben ?? Geld dat dan weer kon dienen om het ons allemaal wat comfortabeler te maken. Schaam u. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2021 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Happy white woman ingeven in Google afbeeldingen en dan Happy black woman ingeven ...
![]()
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel vrouwen die niet het geluk hebben een goede man te hebben moeten alles alleen doen. Ook alle andere huishoudelijke taken doen wij samen. Albeir zelfs meer dan ik: ik schat dat hij 70% van alle taken op zich neemt. DAT is pas een goede en lieve echtgenoot! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb echt veel geluk dat mijn man (met een fysiek zwaar beroep indertijd) na zijn werk zich niet te goed voelde om te koken, te stofzuigen, te dweilen, een was te draaien enz. Ook wat onze 3 kinderen betrefte: hij zette ze in bad, deed hun pyama aan, las een verhaaltje voor toen ze in bed lagen. Nu is man op pensioen en de kinderen allang het huis uit. Toch doet hij elke dag iets om het mij gemakkelijker te maken. Vandaag heeft hij de 4 slaapkamers gestofzuigd en gedweild alsook de trappen. Verder ben ik er zeker van dat hij straks ook nog zal koken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Neen hoor, helemaal niet zwaar! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die vrouwen geven gewoon toe dat ze dit huwelijk aan gingen voor een beter leven, voor hen en familie. Vaak zijn ze daar teleurgesteld in omdat ze trouwden met oudere mannen die controlerend zijn, en een heel traditionele rol opdringen aan die meisjes. En af en toe zie ik er een die gewoon gelukkig is, met een aardige man waarmee ze het goed kunnen vinden maar zonder uitzondering betalen alle mannen voor familie van haar, thuis. Dat lijkt me dan toch een huwelijk gebaseerd op economie, u niet? Of dacht u echt dat die meisjes die afgeleefde oude mannen als de prins van hun dromen zien? Kom zeg... Nee, ik stoor me niet aan die op economie gebaseerde huwelijken, wanneer je gewoon benoemt waar het over gaat. Wanneer beide partijen een realistisch beeld hebben van wat ze aan gaan, prima. En evenmin denk ik dat veel Westerse vrouwen in die mannen zin hebben, daarom gaan die heren naar Thailand om de droom van een relatie een jonge partner te beleven, gekocht, dat wel ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof er ook niks van dat al die Thaise vrouwen openlijk aan u hun (eventuele ) teleurstelling komen vertellen want dat zit zeker niet in hun aard noch cultuur. Dat er U misschien 1 iets heeft verteld in die aard kan ik geloven maar niet veel meer. Er zullen ook wel westerse vrouwen en ook mannen vertellen over hun teleurstellende relatie Trouwens Thaise buitenlandse vrouwen zijn hier een minderheid. Er zijn hier veel meer Afrikaanse en latino vrouwen die gehuwd zijn met westerse mannen. Maar daar horen we minder van en dan is het moeilijker om weer dat cliché boven te halen. Uw cliché beeld klopt van geen kanten. De meeste oudere westerse mannen al dan niet afgeleefd die wonen voor 90% in Thailand want die zijn met pensioen. Of ze hebben met hun TH partner in B gewoond en zijn na hun pensionering vertrokken naar TH. De Thaise vrouwen die hier wonen zijn in het allergrootste merendeel met helemaal geen veel oude(re) mannen. Dat zijn (jonge) mannen die nog uit werken gaan. Die meisjes zijn niet meer of minder gelukkig of ongelukkig dan westerse vrouwen Er zijn ook genoeg westerse vrouwen die een man hebben die controlerend jaloers lui gierig onhandig of dom is. Waarom zouden alleen maar mannen die een TH partner hebben dat zijn ? Een cliché kan niet groter zijn en een veralgemening ook al niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou jij willen eigenlijk de ganse tijd in uw zetel liggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens ik lees nooit iets van u in een of andere draad behalve enkel en alleen als het gaat over vrouwenkwesties kom je maar al te graag uw gal spuwen over mannen. Sta me toe dit bizar te vinden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2021 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geld opsturen doen veel mensen ook die die hier wonen met een partner die ze hier leerden kennen. Kijk maar naar de turken en Marokkanen. Vroeger deden zelfs Italianen en Grieken dat. Ga maar eens kijken bij Western Union naar de rijen vreemdelingen die daar aanschuiven om geld te sturen. Niet alleen TH dacht ik of niet ? Afrikanen Latino's Aziaten is de familie heilig en komt op de eerste plaats. Dingen die men beter weet alvorens te huwen met mensen uit die landen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2021 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |