![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat daar doden bij gevallen zijn. Zoals in Tsjernobiel en Fukushima. Dan toch maar beter de Waalse en Limburgse kolenmijnen. Die waren tenminste veilig.
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten de slechte technologie vervangen door een andere en betere. Maar die andere mag evenmin schadelijk zijn. En dat zijn kerncentrales zeker wel. Bijgevolg moeten we fossiele energie afbouwen en geleidelijk vervangen door hernieuwbare. Zoals Duitsland het doet. Vergeet niet dat zelfs indien we kerncentrales zouden bouwen, dat het vermoedelijk 10 jaar duur eer dat ze echt operationeel zijn. Dan zijn we in 2032. En tegen die tijd hebben we al vele alternatieve energie kunnen opbouwen en een pak fossiele energie kunnen afbouwen. Zo zie ik het. Dat is de enige goede weg.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 december 2021 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We vervangen ze doo reen nog slechtere. Duitsland stoot veel meer CO2 uit dan Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen probleem mee dat men de huidige kerncentrales open houdt vermits ze er nu toch al staan. Maar ook die moeten weg op termijn. Verder moeten we ons volledige concentreren op de ontwikkeling van alternatieve groene energie. En de staat moet dit onderzoek en deze realisaties manhaftig financieel steunen (wat ze ook al doet bij de windparken op zee). Kerncentrales moeten weg. En hoe eerder, hoe liever.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 december 2021 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fossiele energie is schadelijk. Citaat:
Jongens toch.....
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u weer zo begint te praten, dan heb ik daar maar één antwoord op: u bent maar even standvastig in uw geloof als ik in het mijne. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 december 2021 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar qua communicatie vind ik TVDS wel een verademing. Ze schiet niet op de man of vrouw maar tracht het debat inhoudelijk te voeren (zelfs op momenten waarop men haar -op vuile manier- naar hartenlust onder vuur neemt). Ze tracht een beleid te voeren dat vermoedelijk het grootste deel van haar achterban wenst (ook hier zal niet iedereen op exact dezelfde lijn zitten). Ze kan uiteraard geen keuzes maken waaraan geen nadelen verbonden zijn. Dat kan niemand. Je kan enkel zeggen waarvoor je staat en proberen dit uit te voeren Voor de rest is er op elke keuze wel wat aan te merken. Hier zitten behoorlijk wat ontkenners lijkt me als het er op aan komt de nadelen van kernenergie onder ogen te zien. Het verleden en blijkbaar zelfs het heden (zie onder meer bovenstaande post 'het oosten') duiden hier op. Er is (volgens mij) wel een wereld mogelijk waar we met slechts een fractie (laten we zeggen 1/100ste om een groot-orde idee te krijgen) van de problemen zouden moeten aanpakken waarmee we heden ten dage kampen (ik heb daar in het verleden al heel wat bijdragen aan gewijd). Om naar die wereld te evolueren zijn natuurlijk ook keuzes nodig.
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen konden daar gratis sintsels halen (is een soort van as). De assen werden gebruikt voor opritten, tuinpaden, ... Groot voordeel was, er groeide geen spierke onkruid. Moet er nog zand zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien in België het licht niet uitgaat, is het niet dankzij Groen, maar ondanks Groen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seg jij daar, niet over details beginnen hé, dan wordt het hier te moeilijk voor sommigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat wenselijk? Ik weet het niet, maar het kan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten staat op stal, HO. ALS er had ingezeten wat volgens jou moet, dan hadden "we", of beter "de staat", of nog beter Vivaldi dat allang in kannen en kruiken. Slaap maar gerust op twee oren. De Croo heeft gezegd dat dit dossier er VOOR kerstmis moet worden doorgejaagd. Wie ben ik om te twijfelen aan de daadkracht en invloed van De Croo?
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb u argumenten gegeven maar je negeert ze omdat je geen antwoord hebt. Dus inderdaad, dan is een discussie schier onmogelijk
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werden nochtans serieuzere argumenten aangehaald dan het meelijwekkende gehuil uit Het Oosten. Bijvoorbeeld Nederland dat voor kerncentrales kiest.
Of Frankrijk dat in de ju zit omdat er een aantal van hun 56 kerncentrales is uitgevallen. Nu komt daar Finland bovenop dat de grootste kerncentrale van Europa opstart. En de Finse groenen die de smaak te pakken krijgen en de deur openzetten voor nog een aantal kleinere kerncentrales. De groenen staan in een tijdspanne van enkele dagen zowaar alleen met hun nep-groene dada. Of staat de premier nog altijd aan hun kant?