![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laten we om de absurditeit hiervan uit te leggen even naar Croky Chips kijken. Opgericht door de familie Huyghe in Nieuwkerke, een West-Vlaamse gemeente, maar nu in handen van de familie Rogers-Rogers met hun hoofdzetel en fabriek in Moeskroen. Die mogen na de onafhankelijkheid van Vlaanderen zich een Belgisch product blijven noemen, terwijl het witloof uit Vilvoorde dan geen Belgische product meer is. Zelfs het Pieterhof uit Voeren mag dan zijn wijnen geen Belgische wijnen meer noemen. En krijg het allemaal maar eens verkocht in het buitenland dat een product plots afkomstig is van een ander land, terwijl het op dezelfde plaats word geproduceerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en wie maakt die schoolboeken? ik denk niet de Vlaamse overheid ...
Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 januari 2022 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grendelgrondwetten, alarmbelprocedures en nooit uitdovende taalfaciliteiten ten voordele van les francophones en de glorie van het bavianen-land La Belgique genaamd. T'is dan ook geen toeval of verrassing dat die pseudo-Vlaamse partijen danig aan het verschrompelen zijn dat er nu al zeven nodig zijn om een regering te vormen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 22 januari 2022 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de middenklasse zal nu vakkundig leeggemolken worden, ook dat zorgt voor stemverschuivingen als nooit tevoren. Even de energierekening verdrievoudigen zei Vivaldi, wat kan er misgaan? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof men in het buitenland "wij willen Belgie terug" betogingen gaat organiseren. Uw versie van het "wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig" is wel grappiger, dat wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat u de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen niet kan verdragen dat u met onzin moet komen. Gee enkele Franstalige Belg beschouwt Vlaanderen als een kolonie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn geen "pseudo-Vlamingen". Het zijn Vlamingen die gewoon geen splitsing van het land willen en het is hun volste recht in die richting te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar helaas voor hen volgt de kiezer niet. Daar gaan ze zich vroeg of laat naar moeten gedragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Nogmaals: Hoeveel keer zal u dit blijven verkondigen? Er wonen ook andere nieuwkomers (van Albanen tot Witrussen) in dit "overig gedeelte" van Vlaanderen of zoals u het dikwijls verkeerd uitdrukt: "in het diepe Vlaanderen". Deze andere nieuwkomers blijken veel minder moeite te hebben om Nederlands te leren en spreken. Het is zelfs zo dat Nieuwe Belgen in het Vlaams Gewest het deksel op de neus krijgen indien ze Nederlands (de nieuwe taal) spreken in uw stad, het Walenland of net over de schreef in Vrankrijk. Zij zijn blijkbaar nog niet goed op de hoogte van de ingewikkelde taalkundige toestand in onze gewesten. De halsstarrige houding om geen Nederlands te willen of kunnen spreken, die bij zeer veel Walen aanwezig is, valt niet uit te leggen aan deze nieuwkomers. In het land van oorsprong heerst er soms ook een (ingewikkelde) meertaligheid. Deze onnozele houding zet de hele Waalse gemeenschap in een slecht daglicht terwijl er ook zeer veel Walen weldegelijk Nederlands kunnen en dit bereidwillig spreken. De Dietse gewesten kenden enkele eeuwen geleden zelfs een instroom van Waalse godsdienstvluchtelingen en steenkappers. Deze vluchtelingen zijn Vlamingen geworden, enkel de Waalse achternaam kan hierop nog wijzen. Deze halsstarrige houding is m.a.w. iets "nieuws" (de voorbije twee eeuwen), vgl. ook de Walen die de Zweedse staalnijverheid uitgebouwd hebben leerden Zweeds. Met Vlaamse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wordt dan wel wat verbloemd, ge kent dat fenomeen wel. Hoe solidair zouden ze zelf niet zijn, in een omgekeerde situatie ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier bij ons , waar nochtans géén faciliteiten gelden zijn er loketten voor diegenen die géén Nederlands willen spreken ,voor uw fransdolle volkje dus... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Minister
|
![]() De Franstaligen machtswellustige zullen hun macht weigeren af te geven, ze zullen er alles aandoen om hun macht over Vlaanderen te behouden, alles !!!! zal door hen gebruikt worden ………………
Bedenking: Ik heb bv nooit gelooft dat de kernramp van Chernobyl een ongeluk was ten gevolge van een veiligheid oefening. Ik denk eerder dat de kernramp en uit de hand gelopen toestand is na sabotage van de Russen. Russische machtswellustige die jaren al wie niet deed wat volgens hen hoorde naar Siberië stuurde of vermoorden hebben nooit het verlies van Oekraïne aanvaard. Vrij Oekraïne dat over een grote kerncentrale beschikte dat het land energie kon leveren om er economisch snel boven op te komen kon niet , dus saboteren dan meer via "Veiligheid oefening", OEPS. Chernobyl sabotage en nadien moesten Oekraïne gas kopen bij de Russen, waren ze dus terug afhankelijk van de "Russische elite" plots die niet meer kameraad werden genoemd maar oligarchen. (Gefoefel zoals Dexia plots Belfius enz. ![]() En nu willen de Russen nadat ze al een zeer groot stuk Oekraïne voor duizenden jaren onleefbaar maakten >> de rest van Oekraïne als een soort niemandsland van duizenden hectaren waar de industrie niet zal willen investeren verwezenlijken, waar er dus geen werk zal zijn voor de burgers van Oekraïne. = geen geld geen leute. Dit alles voor een oorlog buffer, zodat hun heilige Russische gronden niet geraakt zouden worden en de Russische machthebbers veilig hun zitje kunnen behouden terwijl ze hun eigen bevolking onder de knoet houden. Door zo ook EU de mond te snoeren en duidelijk te maken dat in hun dictaturen geen kritiek aanvaard word van Buitenstaanders!. Wat de machtswellustige en hun strijdtroepen en belanghebbenden ook al decennia deden en doen in het Frantalig landsdeel De bevolking van Oekraïne, daar houd men geen rekening mee in het streven naar macht. Wel met de bevolking op Vlaamse bodem word ook al decennia geen rekening gehouden waarom zouden ze het doen als Vlaanderen zich daadwerkelijk probeert af te scheuren. Ze zullen via EU gans Vlaanderen bestraffend in het cordon vastketenen met medewerking van de particratie partijen die er nu naar streven om de deelstaat regelingen terug te draaien!!! Vivaldi hypocriete onderzoek bekostigt naar de houding tegenover de staatshervorming, zonder de bevolking te scholen, zonder de bevolking objectieve en duidelijke gegevens te geven. Terwijl Vivaldi er alles aan deden via Covit om de Vlaamse deelstaat belachelijk te maken. Op een zelfde corrupte wijze als men in Engeland de Brexit er door gesluisd heeft gaat Vivaldi hier nu geniepig te werk om hun macht te bestendigen…… Feit is nu al duidelijk extreem links en extreem recht machtswellust zullen steeds meer hun stempel drukken in dit land…………… extreem links en extreem recht machtswellust bewijst steeds weer overal ter wereld nooit democratisch te zijn. Oooooh wat ben ik jaloers op Zwitserland………….Vind je mij paranoia? Of heb ik volgens sommigen Autistische trekken omdat wet en regel voor mij tellen,.....koopt immers, ja voor mij ja en neen ook neen, het zij zo en daarom ben ik zo jaloers op Zwitserland………….we zullen zien waar het in dit land naartoe zal evolueren! Alleen zie ik het nu al decennia steeds dieper in de ondemocratische str*nt zakken.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 januari 2022 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() De Vlaamse overheid is volledig bevoegd voor de kennis die ze wil overbrengen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
|
![]() Dat lijkt me illegaal.
![]() |
![]() |