![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu, de 'batterij' voor warmteopslag is materiaalgewicht en lage R-waarde en indien het kan, volledig geïsoleerd van de buitentemperatuur. Opletten dat je de warme kacheluitstoot bij een 'oude' kachel niet te veel wil 'recupereren'. Afvoer dient bij die kachels nog steeds te gebeuren via een schouw die voldoende 'trekt'. Bij de nieuwe generatie kachels ( en alle pelletkachels ) is de schouw eigenlijk een geforceerde uitlaat.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 maart 2022 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er gaan mensen moeten kiezen. Een pakske saffen per dag, of een warme badkamer.
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb net gehoord van een koppel die op gas stookt meer dan 4000€ eindafrekening ontvangen hebben.
Die gaan ook overschakelen maar ze weten nog niet op wat.
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En overschakelen, dat gaat simpel zijn. Comfort beperken tot 1 goed geïsoleerde kamer en veel truien dragen.
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn allemaal goed genaaid van dat euro strontwijf uit Elsene. Madam leyers.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 juni 2022 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat Gekke Gerrit op dit moment de doorsnee politicus is, met enige oogpunt "eigen zakken vullen", is een detail.
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Staatssecretaris
|
![]() Haal 17 kwh uit 1 liter stook olie.
Zet een diesel stroom generator aan uw stookolietank die stroom maakt voor een Lucht/Lucht warmtepomp van COP 4. Doet mijn buur al paar jaar met een warmtewisselaar op uitlaat voor sanitair warm water. Verwarming secundair (primair 3 kwh X4cop) 12 kwh 5 kwh warmwater via uitlaat wisselaar naar boiler. Stroomgenerator staat in kelder tuinhuisje naast huis en hoor je amper. Heeft nu zijn ketel laten vullen met biostookolie aan 0,60 euro de Liter. Laatst gewijzigd door Deo : 6 juni 2022 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik trek weer van Engie....
![]()
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten niet, maar ik las hier al vanalles over gas, elektriciteit en mazout vandaar...
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |