![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een "mensje in wording" is geen bewust persoon. Het heeft echt, naargelang het aantal weken, het "niveau" van een kakkerlak, een kreeft, of een goudvis. Het is pas tegen het einde van de zwangerschap toe dat het min of meer het niveau van een konijn begint te halen en dan nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien - hoewel ik daar zelf tegenstander van ben - heeft men al een enorm compromis genomen, en is de "ongeboren mens" van het niveau van een kakkerlak of een goudvis wanneer je nog legale abortus mag doen. Of helemaal in het begin, zelfs het niveau van een schimmel. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2022 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het enige dat er op dat ogenblik gebeurt, is dat van de ONBEKENDE mix van mogelijke plannen, er 1 uitgekozen wordt. Maar op dat ogenblik is het enkel nog maar een plan, he. Een plattegrond. Je kan die conceptie zien als het kiezen uit vele mogelijke plannen, het weggooien van heel veel, en het vastleggen van een PLAN. En dan gaat het langzaam uitgevoerd worden. Het DNA van een bevruchte eicel is gewoon het PLAN van een te bouwen persoon, maar die persoon is daar nog niet evenmin als het plan van een huis hebben, betekent dat het huis er staat. Kijk, als een architect honderden mogelijkheden heeft voor een huis, en dan gaat gij bij de architect, en na discussie komt ge overeen om een zeker plan van een huis te maken. Dan is uw huis "geconcipieerd". Dan gaat gij zeggen dat als GIJ de week daarop naar die architect gaat om te zeggen "bof, nee, laat maar, ik ga het huis uiteindelijk niet laten bouwen", dat gij EEN HUIS hebt vernietigd ? Nee, ge hebt het plan om een huis te bouwen, opgeborgen, da's al. Een bevruchte eicel is een plan om daar een mens van te bouwen. En dat plan uitvoeren duurt enkele jaren. De eerste maanden daarvan binnen de buik van een vrouw, de rest daarbuiten. Dat plan nu in de vuilbak smijten, is niet "een bewuste mens" in de vuilbak smijten, maar het plan volgens hetwelke een bewuste mens zou kunnen gemaakt worden, in de vuilbak smijten. Natuurlijk, naarmate de werkzaamheden vorderen, trekt die bouwwerf meer en meer op een bewuste mens, maar dat laatste begint eigenlijk pas echt te ontstaan na het eerste levensjaar of zo. Kortom, als we over abortus spreken, zijn we nog HEEL VER van een bewuste mens gemaakt te hebben. Enkel maar de plannen ervan, en een begin van constructie. Citaat:
Citaat:
Kijk, beschouw het nog anders. Stel dat we ooit machines maken die intelligenter, bewuster en gecultiveerder zijn dan mensen. Dan moeten we die ook een "recht op leven" geven niewaar. Goed, wanneer mogen we nu "abortus" plegen op zulk een machine in wording ? Wanneer de machine af is ? Of wanneer ze al grotendeels functioneert ? Volgens jou mogen we niet meer stoppen met het bouwen van de machine, als de PLANNEN er zijn om de machine te bouwen. Eens de PLANNEN vastgelegd, moet de machine volledig gebouwd worden zoals op het plan. Ook al zijn er nog maar 2 LEDJES aan elkaar gesoldeerd op dat moment. Want de machine, eens ze af is, en functioneert, zou rechten hebben, en nu we de "rechte lijn" vastgelegd hebben van haar constructie, zou het schandalig zijn om dat niet tot een goed einde te brengen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2022 om 12:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het verplichten tot orgaandonatie betekent een inbreuk op het eigendomsrecht van mijn lichaam.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 juni 2022 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niks dat "eigendom heeft" he. Een kakkerlak heeft geen eigendom.
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2022 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat dan ook niet over "mensen" maar over "bewuste wezens van een zeker niveau", het allerenigste dat "mensen" van "konijnen" onderscheidt in deze. Tegen dat machines dat niveau van bewustzijn en geraffineerdheid bereiken, hebben zij uiteraard minstens dezelfde rechten als mensen, nee ?
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2022 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En lafaards die na hun sex plezierke gaan lopen en zwangere meisjes/vrouwen met een abortus dilemma laten zitten zijn FEITEN. Het gaat allerminst over wanneer een bevruchte eicel de definitie van mens zou krijgen maar over wie BESLISSINGSRECHT heeft over het lichaam met die bevruchte eicel en wat ermee gebeurt en dat is de Vrouw.
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() Ik ben eigenaar van mezelf, en van de vruchten van mijn arbeid.
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je een bewust en intelligent wezen bent dat die concepten kan begrijpen. Een bacterie is geen eigenaar van wat dan ook he. Een konijn ook niet, trouwens.
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2022 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
Het eigendomsrecht op je eigen lichaam, betekent dat niemand die groei mag hinderen. Alle bouwstenen (dna) voor dat latere "volgroeide" lichaam zijn reeds aanwezig. Er wordt niets toegevoegd of weggenomen. Uitgezonderd bij genetisch gemanipuleerde vax-freaks. Die mogen meteen afgeknald worden. Die hun lijn is onderbroken, en ze hebben er zelf voor gekozen. ![]()
![]() |
![]() |
#213 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarvoor heeft de politiek de gemakzucht van de mensen gebruikt: eerst moest je je registreren om orgaandonor te zijn maar omdat er te weinig mensen orgaandonor wilden zijn hebben ze dat omgedraaid: nu moet je je verplaatsen naar de gemeente om te weigeren om orgaandonor te worden anders ben je automatisch orgaandonor. Je hoeft dus helemaal niks te doen om orgaandonor te worden, zelfs niet te kiezen...gemakkelijk, toch? En er komt geen enkele verplichting bij kijken, enkel luiheid of onwetendheid..... ![]() Slim bekeken van de politiek, hé om het tekort aan orgaandonoren op te lossen?
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En een vrouw is eigenaar van haarzelf, en beslist wat er in haar lichaam kan en niet kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het idee dat een plan dat er is, MOET UITGEVOERD WORDEN en daar niet op mag teruggekomen worden, is een onnozel concept, he. Omdat het idee van eigendom op dat moment gewoon nog niet bestaat. Straks ga je nog zeggen dat het opbergen van een plan om een huis te bouwen, gelijk staat met het in brand steken van een bestaand huis of zo. De "eigenaar" van dat lichaam als bewuste entiteit BESTAAT NOG NIET omdat er een plan is om die eventueel te maken he. Daar moet nog eerst enorm veel werk door het lichaam van die vrouw (de bouwfirma) door geleverd worden, vrouw die WEL een bewuste entiteit is en die WEL als dusdanig eigenaar is van haar lichaam. Men kan geen eigenaar zijn met "terugwerkende kracht" he, dat is de fundamentele fout in uw idee. Straks ga jij je grootvader nog in de gevangenis gooien omdat hij destijds iets verkocht had toen je nog niet geboren was dat nu uw erfenis zou geworden zijn eens hij dood zou zijn. Citaat:
Jij wil die bewuste entiteit "vrouw" dwingen om iets te bouwen waar enkel maar een plan van aanwezig is. Dat is absurd. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2022 om 14:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
12 weken is riant teveel. Maar als de termijn u niet belangrijk is, hoeven we daar verder niet in te twisten. Jij ziet enkel naar het lichaam van de vrouw, na de ingreep enkele malen gezien te hebben denk ik ook aan de ziel die de procedure het leven kost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Van een warme baarmoeder naar een koude schaal. Het kindje leefde nog momenten na de ingreep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Amerika tot 2000 abortussen per dag en daar hebt ge dus meer anti conceptie als in derde wereldlanden he. Waarom kunnen creationisten zoveel neuken als ze willen zonder ongewenst zwanger te worden, maar mensen van “de moderne samenleving” niet? |
|
![]() |
![]() |