Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2022, 16:34   #201
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De moderatie heeft die bewuste post uiteraard weggevaagd, maar die "ranzige praat van dit schildknapenclubje" heb ik nog nergens hier gelezen, die werd blijkbaar in de besloten kring van een chatbox gevoerd. Dus zelfs privé, zeg je hier in dit onland niet meer wat ge wilt. Ik vraag mij af vanaf wanneer in elke woonkamer afluister-apparatuur zal gemonteerd worden.
Wat vind je trouwens het meest ranzige, wat aangebrande moppen en memes of openlijk oproepen tot moord ???
Die ranzige praatjes zijn anders nog gemakkelijk te vinden op het internet ondanks verwoede pogingen om ze te laten verdwijnen door de hoogste in rang, de eindbaas van het schildknapengroepje, Van Langenhove.

Pano reportage - wie is schild en vrienden echt?

Het grappige rad van fortuin raadseltje r..d m..t d..d, tal van verwijzingen naar joden, waaronder een meme over een groep joodse meisjes met daarlangs een schup vol assen. Vooral het einde van de reportage, waar Van Langenhove geconfronteerd werd met de ranzige praatjes uit zijn chatclubje, spreekt boekdelen. Hij wist niet meer waar kruipen, maar bleef ondanks straal ontkennen. Dat groepje stelt de Vlaamse elite voor? Je zou voor minder in de grond zakken.

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 juli 2022 om 16:38.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 17:08   #202
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
De moderatie heeft die bewuste post uiteraard weggevaagd, maar die "ranzige praat van dit schildknapenclubje" heb ik nog nergens hier gelezen, die werd blijkbaar in de besloten kring van een chatbox gevoerd. Dus zelfs privé, zeg je hier in dit onland niet meer wat ge wilt. Ik vraag mij af vanaf wanneer in elke woonkamer afluister-apparatuur zal gemonteerd worden.
Wat vind je trouwens het meest ranzige, wat aangebrande moppen en memes of openlijk oproepen tot moord ???
Grof, racistisch, seksistisch, maar zijn de berichten van Schild & Vrienden ook strafbaar?

Citaat:
Om strafbaar te zijn moet er sprake zijn van een zekere openbaarheid. Maar wat is dat precies? “De openbaarheid is beperkter dan mensen denken”, vertelt professor Jogchum Vrielink, die verbonden is aan de Université Saint-Louis in Brussel. “Tien mensen is al voldoende, laat staan dat het gaat om groepen met tientallen of honderden leden.” Of die groepen nu besloten zijn of niet, dat doet er niet toe.
Of moeten er voor Van Langenhove uitzonderingen worden gemaakt?

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 juli 2022 om 17:10.
Oud 15 juli 2022, 18:39   #203
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Grof, racistisch, seksistisch, maar zijn de berichten van Schild & Vrienden ook strafbaar?

Of moeten er voor Van Langenhove uitzonderingen worden gemaakt?
Ik herhaal, wat wordt de volgende stap ??? In elke woonkamer afluister-apparatuur om te controleren of de bevolking geen racistische of ranzige discussie voert ??? Ahja, als het er toch niet toe doet of het al dan niet in besloten gemeenschap is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 15 juli 2022 om 18:49.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 19:16   #204
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik herhaal, wat wordt de volgende stap ??? In elke woonkamer afluister-apparatuur om te controleren of de bevolking geen racistische of ranzige discussie voert ???

Misschien een beetje minder de calimero uithangen, en afstand nemen van die ranzige figuren in het VB zoals ze dat bij de N-VA gedaan hebben of zit de schrik erin dat ze daardoor een pak stemmen gaan verliezen?

Parket serveert Tom Van Grieken met PV

Ik herhaal moeten er voor het VB & Co uitzonderingen gemaakt worden?

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 juli 2022 om 19:19.
Oud 15 juli 2022, 19:37   #205
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

OMG, die racisten pleiten voor een "Vlaamse identiteit en traditionele familiewaarden. Ze willen een positief alternatief voor de maatschappij van vandaag en eerlijke media."

Waar is 't pek & de veren.
Aan de schandpaal ermee!

De racistische criminelen!

Stelletje clowns met jullie misplaatste verontwaardiging.
Kruip in jullie safe spaces, bleiters.

Ik heb hier ergere dingen gelezen van de grootste bleiters.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 19:38   #206
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag en zelf heb ik dat ook nooit gelezen, maar het is wel typisch dat hij hier steeds op aangevallen wordt.
Wie zo'n ranzige praat verkondigt is verbrand, voor altijd, en heeft 0 gezag om nog anderen de les te lezen.
Oud 15 juli 2022, 19:46   #207
De gemuilkorfde

Standaard

Wat mij omtrent die memes opvalt, is dat je zonder enig problemen direct via google dat soort smakeloze mopjes vindt van "how to pick up Jewish girls".
Ik blijf erbij dat het absurd is dat je daarvoor gestraft wordt op een besloten chatforum, maar diegene die ze open en bloot op internet zet zodat heel de wereld ze kan zien, wordt dat niet.
Google en co, die niet beletten dat die berichten gevonden kunnen worden met de zoekmachine gaan ook vrijuit.
Daaraan zie je dat het wel degelijk is omdat ze hem moesten kunnen pakken.

https://www.google.be/search?q=how+t...h=754&dpr=1.25

Wat ik trouwens lange tijd geleden gezegd heb: de zaak zal er komen niet te ver van de verkiezingen...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 juli 2022 om 19:48.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 20:27   #208
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien een beetje minder de calimero uithangen, en afstand nemen van die ranzige figuren in het VB zoals ze dat bij de N-VA gedaan hebben of zit de schrik erin dat ze daardoor een pak stemmen gaan verliezen?

Parket serveert Tom Van Grieken met PV

Ik herhaal moeten er voor het VB & Co uitzonderingen gemaakt worden?
Wie wat vertelt in een besloten gemeenschap, kan mij geen bal schelen. Of moet ik mijn buren ook gaan verklikken wanneer ze "ranzige praat" staan te verkopen in hun eigen living ???

Citaat:
Oud 15 juli 2022, 20:39   #209
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Beke zijn stervende zwanespeech was al laag, wat Crivits gisteren presteerde is beschamend. (ook al was zij tot eergisteren een van de ministers uit de Vlaamse waar eigenlijk niets negatiefs over kon gezegd worden...
Een minister van onderwijs die toestond dat scholen mannelijke ouders én grootouders discrimineerden om moslima's ter wille te zijn vind jij niet negatief?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 20:47   #210
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat heb ik hier nog maar zelden gelezen, maar u verzint er graag op los, en kent dan 'troetelnaampjes' toe.
Ik vind je onderscheid tussen deelnemers en mandatarissen ook zeer kunstmatig, en alleen maar bedoeld om je eigen gedrag goed te praten.
Niemand is ooit zo uit de bocht gegaan als jij met je "vergassen".
Ik zou dan ook nooit enige lessen van jou aanvaarden.
2 !
Oud 15 juli 2022, 20:49   #211
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft wel openlijk opgeroepen om medeburgers te vergassen. Zover is Vanlangenhove nog nooit gegaan.
Inderdaad !
Panda is dus echt wel de laatste die kritiek op Vanlangenhove zijn uitspraken mag hebben.
Oud 15 juli 2022, 22:22   #212
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie zo'n ranzige praat verkondigt is verbrand, voor altijd, en heeft 0 gezag om nog anderen de les te lezen.
Uw constante aanvallen op de persoon Panda zijn me anders ook niet ontgaan.
Een gemuilkorfde lijk je me toch niet meteen te zijn.
Hij heeft evenveel recht van spreken spreken dan jou. Laat het oordelen dus maar aan de moderator over.
Oud 15 juli 2022, 22:24   #213
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft evenveel recht van spreken spreken dan jou. Laat het oordelen dus maar aan de moderator over.
Oproepen tot moord is niet niks, eh.

Citaat:
Oud 15 juli 2022, 22:28   #214
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik kies mijn schermnaam zelf.
En die "persoon Panda" kan zelf heel hatelijk uit de hoek komen, zoals met zijn memes en zijn persoonlijke aanvallen.

Citaat:
Hij oordeelt zelf dagelijks over anderen die hij dom, gatachterlijk, nazi's, ... noemt.
En zoals gezegd: wie vindt dat anderen vergast moet worden, verliest het recht om te oordelen.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 juli 2022 om 22:28.
Oud 15 juli 2022, 22:50   #215
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat mij omtrent die memes opvalt, is dat je zonder enig problemen direct via google dat soort smakeloze mopjes vindt van "how to pick up Jewish girls".
Ik blijf erbij dat het absurd is dat je daarvoor gestraft wordt op een besloten chatforum, maar diegene die ze open en bloot op internet zet zodat heel de wereld ze kan zien, wordt dat niet.
Google en co, die niet beletten dat die berichten gevonden kunnen worden met de zoekmachine gaan ook vrijuit.
Daaraan zie je dat het wel degelijk is omdat ze hem moesten kunnen pakken.

https://www.google.be/search?q=how+t...h=754&dpr=1.25

Wat ik trouwens lange tijd geleden gezegd heb: de zaak zal er komen niet te ver van de verkiezingen...
Is hij dan al gestraft? Ik houd me niet bezig met ranzige praat via google op te zoeken maar 5850 ranzige berichten (na analyse) gedeeld onder de schildknaapjes, die nog gerecupereerd konden worden lijkt me toch een beetje van het goede te veel. Jij bent hier m.i. schromelijk aan het bagatelliseren.

Citaat:
In het onderzoek naar Schild & Vrienden zijn de speurders erin geslaagd meer dan 70.000 berichten te recupereren. 5.870 daarvan zijn volgens een taalkundige analyse racistisch, seksistisch of verbaal agressief. Volgens diezelfde analyse spant Dries Van Langenhove de kroon als het gaat om “giftige berichten”. Bovendien bestelde hij ook haatdragende spotprenten – ‘memes’ – bij anderen.
Berichten werden op grote schaal vernietigd, maar IT-expert kon er recupereren: taalkundige analyse vernietigend voor Dries Van Langenhove

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 juli 2022 om 22:57.
Oud 15 juli 2022, 22:51   #216
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eerlijk gezegd hoop ik dat de rechter voldoende ruggegraat heeft om zijn sjokkedijzen te vegen aan het gebalk van extreem-rechts over 'politiek proces'. Politici staan niet boven de wet.
Als jij en ik morgen een aanklacht aan ons been hebben voor het verkopen van een verboden wapen, dan gaan we 100% zeker een veroordeling krijgen. Idem zo als men kan aantonen dat we racistische bagger verspreiden, en racistische bagger op bestelling lieten ineen flansen door derden om het dan te verspreiden.

Driesje met de kostuumschoenen & zijn volgelingen moeten volgens dezelfde wettelijke criteria als elke Belg handelen. Of er dezelfde gevolgen van dragen.
Al vergeten wat u hier zoal hebt neergeschreven wat betreft de behandeling van de Vlaams Belangers...

Onder welke categorie zouden we dat dan wel moeten gaan klasseren ????
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 23:06   #217
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Is hij dan al gestraft? Ik houd me niet bezig met ranzige praat via google op te zoeken maar 5850 ranzige berichten (na analyse) gedeeld onder de schildknaapjes, die nog gerecupereerd konden worden lijkt me toch een beetje van het goede te veel. Jij bent hier m.i. schromelijk aan het bagatelliseren.
Neen, jij kunt die tegenstelling niet zomaar wegredeneren.
Die memes zijn exact dezelfde waar men nu zo'n schande over spreekt omdat ze in een besloten groepje gedeeld werden.
Als ze open en bloot op internet staan, zodat de wereldbevolking ze kan zien, is er precies geen probleem?
Leg die hypocrisie eens uit...

En, is hij al gestraft?
Ik heb gezegd dat dat zal gebeuren op het tijdstip dat dat maximaal schade toebrengt voor de verkiezingen (wat VLD'ers en anderen DENKEN dat het dat moment is...).

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 juli 2022 om 23:07.
Oud 15 juli 2022, 23:48   #218
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kies mijn schermnaam zelf.
En die "persoon Panda" kan zelf heel hatelijk uit de hoek komen, zoals met zijn memes en zijn persoonlijke aanvallen.

Hij oordeelt zelf dagelijks over anderen die hij dom, gatachterlijk, nazi's, ... noemt.
En zoals gezegd: wie vindt dat anderen vergast moet worden, verliest het recht om te oordelen.
Inderdaad !
Oud 16 juli 2022, 06:36   #219
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Heeft Panda dan ook een vriendenclubje met gekostumeerde schildknaapjes opgericht dat zich niet enkel bezondigde aan mopjes over vergassen? Dat was het toch volgens jou, mopjes. Zou hij voor dat eenmalig mopje ook doorverwezen worden zoals je vriend Van Langenhove mocht hij in dat clubje moppentappers gezeten hebben?
Kijk, het feit zelf dat er zelfs maar van verre een rechterlijke tussenkomst kan zijn voor zulke vormen van communicatie tussen gelijkgezinden toont aan dat onze eens vrije maatschappij vervallen is in exact dezelfde gedachten-controle als ten tijde van de inquisitie - enkel de brutaliteit van de straffen heeft dat niveau nog niet bereikt.

Het idee zelf dat mensen met min of meer gelijkaardige gedachten die gedachten onderling niet zouden mogen uitwisselen is het einde van de maatschappij van de vrije gedachten. En bepalen dat dat enkel zou mogen als die gedachten "geen aanstoot" zouden geven aan "anderen" is een waanzinnig argument, want gedachten die een beetje ruggengraat hebben zullen ALTIJD aanstoot geven aan anderen. DAT is immers het concept zelf van "meningsverschil". De inquisitie deed niet anders dan stellen dat men gene praat mocht verkopen die "aanstoot zou geven" aan een INGEBEELDE andere, namelijk een of andere sprookjesfiguur in een boekje, en natuurlijk ook aan allen die daar een gans geloofs- en machtssysteem hadden voor uitgebouwd. Het Soviet denken was gebaseerd op het "geen aanstoot geven" aan mensen die overtuigd waren van het collectieve belang boven het individu. Je kan zo vele voorbeelden vinden.

Het totalitaire begint altijd met het buiten de wet stellen van gedachten en het uitwisselen van gedachten die niet stroken met haar dogma's. Dat is hier identiek hetzelfde. Het idiote dogma hier is dat we elkaar allemaal leuk moeten vinden, en dat we op geen enkele manier uiting mogen geven aan hoe we aan zekere groepen mensen een hartsgrondige hekel zouden hebben. Dat is een idioot dogma natuurlijk, want het staat haaks op het gegeven dat wij sociale wezens zijn die groepen vormen.l Het erkent het fundamentele "wij tegen zij" niet dat aan de oorsprong ligt van elk sociaal wezen.

Denken dat mensen geen hekel hebben aan anderen is pure waanzin. Denken dat men, door daarover niet mogen te praten, men die hekel gaat uitwissen, is nog veel dwazer. En door die hekel niet mogen te verbaliseren maakt men tevens het concept onmogelijk om met die WENSEN van de bevolking rekening te houden.

Dat men het verbiedt om eventueel expliciet een specifieke illegale moord actie openbaar zichtbaar op punt te stellen, daar kan ik eventueel nog inkomen, want dat is geen expressie van een mening meer, maar het expliciet plannen van een daad. Maar dat is de meest verregaande inbreuk op het recht van vrije meningsuiting die tolereerbaar zou moeten zijn he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 10:22   #220
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Dat is goed voor Dries als hij niet veroordeeld wordt en zelfs als hij veroordeeld wordt, in beroep gaan en dan verkiezingen.
Hij haalt de helft stemmen meer dan vorige kiezing.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be