![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Vlaanderen is demografisch het meest bevolkte en economisch ver uit het meest belangrijke Gewest. Het stemt bovendien duidelijk overwegend rechts. Maar electoraal is Vlaanderen in de Vivaldi regering ondervertegenwoordigd.
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke Vlaamse partijen kunnen & mogen dan wel als 'rechts' worden beschouwd? Voor zover ik mijn forumgenoten begrepen heb, gaat het om VB ('extreem'), LDD ('stevig') en N-VA ('centrum'). CD&V is 'mossel noch vis'. 0-VLD wordt doorgaans geklasseerd als zijnde 'poco-linkiewinkie'. Als 'écht' links hebben jullie dan Vooruit ('centrum'), Groen ('stevig') en PVDA ('extreem'). Conclusie: in Vlaanderen is 'rechts' goed voor bijna de helft van de electorale visvijver. Zo héél 'duidelijk rechts' lijkt Vlaanderen mij dus toch niet te zijn. Maar het is niettemin iets 'rechtser' dan Wallonie-Bruxelles, dat klopt dan weer wel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 juni 2023 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je méént het? Gisteren gelezen: Waarom Walen en Brusselaars niet in Vlaanderen willen werken. Meer Walen die zonder autoverzekering rijden dan Vlamingen. Over de GROTE verschillen zullen we zwijgen.
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zal duidelijk blijken dat er ook in Wallonië (en Brussel) een 'radicaal rechtse' 'grondstroom' aanwezig is, en zou ook Wallonië (en Brussel) een 'Zwarte Zondag' kennen. Het voor zover mij bekend énige echt grote verschil tussen Vlaams Belang en "Chez Nous" is dat deze laatsten ook een duidelijk en vrij radicaal 'ecologisch' standpunt innemen, dat minstens even 'radicaal' is als dat van pakweg Ecolo: https://www.cheznous.be/ecologie/
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verwarrend...
"Radicaal rechts" wordt niet gelinkt aan Zwarte Zondag... " Een vrij radicaal 'ecologisch' standpunt innemen" heeft niets met "radicaal rechts" te maken, maar met extreem links.
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn andere links : "Walen willen wel in Vlaanderen komen werken". Ook uit Knack. "Ruim 100.000 Walen en Brusselaars komen in Vlaanderen werken" : het komt uit "Het Laatste Nieuws" en het dateert van 17/04/23. Dit delirium anti Franstaligen dat we hier op het forum lezen, is,dus belachelijk en nutteloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 juni 2023 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, omdat het in Bxl als Vlaming onleefbaar was geworden.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 juni 2023 om 09:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Blokkers beweren bv dat ze 'eigenlijk' separatisten zijn. Chez Nous moest iets anders uitvinden want ze zijn er heel duidelijk in dat ze géén separatisten zijn. Ecologie dus maar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar Wallonië is stevig links, en dus kregen/krijgen we een linkse federale regering.
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van "extreem-rechts" verwacht ik minstens strak georganiseerde knokploegen die in de plaats van het 'méér blauw op straat' voor 'recht & orde' menen te moeten zorgen, zoals bijvoorbeeld de 'sharia police' in sommige steden van de UK dat deed/doet. Van "extreem-rechts" verwacht ik ook bom- en andere aanslagen, zoals bijvoorbeeld die in metro-station Maalbeek, de luchthaven van Zaventem, de Bataclan in Parijs, ... DAT noem ik 'extreem', zonder het risico te lopen de term helemaal uit te hollen. Daarom geef ik er eigenlijk ook de voorkeur aan de softies van PTB/PVDA evenmin "extreem-links" te noemen. De "Rote Armee Fraktion", dié was "extreem-links". Ik kan er uiteraard mee leven dat u die nuancering niet wenst te maken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad eerder hinderlijk om je als Vlaming in Brussel te vestigen. Het merendeel van de locals vindt het "vanzelfsprekend" dat je er een taal spreekt die de onze niet is. Sommigen zijn zelfs gechoqueerd wanneer je hen in vlekkeloos Nederlands aanspreekt. Vele inwoners van La Capitale willen met La Flandre en zijn inwoners zo weinig mogelijk te maken hebben. Het is niet zonder reden dat ze een onwettige entiteit hebben opgericht die ze WalloBrux gedoopt hebben.
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Extreem-rechtse en extreem-linkse partijen zijn dat pas als ze privé milities inzetten en/of terreur aanslagen uitvoeren. ![]() Dat is geen nuancering meer, dat is ontkenningsgedrag waar zelfs Freud van zou staan te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik dat zo allemaal lees moet het welhaast een mirakel zijn dat ik het hier al een dikke dertig jaar uithou. Dat, of ik ben een véél taaier klootzakske dan ik ooit voor mogelijk hield.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent duidelijk geen 'quitter' die met de staart tussen de benen vlucht uit Brussel omdat zijn buurman een mocro is en die kwaad naar hem heeft gekeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woonde toen in het mondaine Kuregem (Anderlecht). Verleden week nog eens noodgedwongen doorgereden, wel ik dacht ergens in Beirout of Bagdad te zijn beland.
![]() |