Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2023, 16:02   #201
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
"De mens" verklaart van zichzelf dat hij beter is dan en boven de dieren staat. Zijn gedrag daarentegen bevestigt deze hautaine houding totaal niet.
Leeuwen, wilde katten, wilde honden en haaien jagen om te eten.
jagers jagen voor het "plezier" en schieten op al wat beweegt, zelfs op elkaar.
cfr die jager die dacht dat het een haas was maar 't was iemand met een metaaldetector...Als je dat verschil niet ziet...en dan nog met verboden munitie...

Mensen doden iedere dag miljoenen dieren om te eten. Dat is in principe zelfs niet nodig want we kunnen perfect leven zonder vlees. Miljoenen van die dieren leven een miserabel bestaan alvorens naar de slacht te gaan.
Een wild zwijn geniet toch nog van zijn bestaan tot wanneer er een fatale kogel het dier velt.....Fazanten en reeen worden geschoten om ons vanaf oktober te laten genieten van dat stukske wild. De Vlamingen gaan dan massaal op WE naar de Ardennen om te genieten van wat die stoute jagers hebben neergeknald

Onze kotelet komt van een tam zwijn dat wordt vetgemest in een veel te krappe kooi tot wanneer het in overvolle vrachtwagens naar de slacht gaat. Als het geluk heeft gebeurt dat in een modern land anders is het ook nog met de voorhamer te doen. Maar ja ons koteletje en ons stukske spek gaan ze ons toch ni afpakken

Amateur Boeren in Vlaanderen kweken schapen die ze daarna verkopen aan moslims die ze dan levend kelen.

Kijk als we daar echt mee zijn begaan stoppen we best gewoon met vlees eten. Kippen en ganzen zijn ook zulke heel mishandelde dieren. Ook de visvangst oa op tonijn is in vele gevallen niet echt diervriendelijk. Zoals ik al schreef alleen vegetariers lijken me mensen te zijn die echt geven om dieren en dierenleed in het bijzonder. De rest van de mensen weet het liever allemaal niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 mei 2023 om 16:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:14   #202
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Extreemrechts =/= Rechts

De VLD is een rechtse partij, het VB is een extreemrechtse partij.
Open VLD is helemaal geen rechtse partij. Waar haal je dat toch vandaan zeg. Ze zijn links progressief op maatschappelijk etisch vlak, ze zijn semi liberaal op economisch vlak en zouden in principe moeten opkomen voor de belangen van de zelfstandige. Op welk vlak zie je ook maar iets rechts?

Maar goed, zoals ik al zei. Ik begrijp dat jij in hokjes moet denken om het behapbaar te houden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 16:28   #203
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Extreemrechts =/= Rechts

De vld is bij momenten linkser dan vooruit. En wat is er zo extreem aan het VB ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 08:31   #204
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Extreemrechts =/= Rechts

Toch gemakkelijk, zo dogmatisch kunnen denken.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 08:52   #205
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Extreemrechts =/= Rechts

De VLD een rechtse partij.... Dadee ge had komiek moeten worden.

Allee crooke is de handpop van Magnette (of hij echt met zijn hand in den alex zijn gat zit zou ik niet durven beweren) die is zo links als iets.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 09:14   #206
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De VLD een rechtse partij.... Dadee ge had komiek moeten worden.

Allee crooke is de handpop van Magnette (of hij echt met zijn hand in den alex zijn gat zit zou ik niet durven beweren) die is zo links als iets.
VLD is de partij die in theorie opkomt voor de zelfstandige, dus ze zijn rechts. Zo denkt die dus echt hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 mei 2023 om 09:14.
Oud 4 mei 2023, 09:21   #207
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoe links of rechts is een samenkomst van een paar 1000 fuifbeesten op een ongewenste locatie?

En in hoeverre moet een "overheid" betuttelen?
Oud 4 mei 2023, 09:35   #208
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe links of rechts is een samenkomst van een paar 1000 fuifbeesten op een ongewenste locatie?

En in hoeverre moet een "overheid" betuttelen?
Het is vooral Dada die er weer een links/rechts verhaal wil van maken hoor. Voor hem zijn de rechtsen tegen illegaal raven waardoor hij uiteraard het boeltje wil goedpraten aangezien rechts slecht is.

Voor mij zijn zo een dingen altijd een fijne lijn hoor. Ik ben voor zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid en dus uiteraard ook eigen verantwoordelijkheid. A priori ben ik dus niet tegen dit soort raves. Maar ik begrijp ook dat mijn vrijheid niet absoluut is omdat ik anders overlast kan veroorzaken aan anderen. In die optiek vind ik het dus vrij normaal dat ik bij mij thuis mijn gras niet moet beginnen afrijden om 3u snachts of moet beginnen gitaar spelen in de tuin om dat uur. Mijn buren hebben immers ook recht op hun nachtrust. Daarom is het goed dat er goede afspraken gemaakt worden als je bepaalde evenementen wil organiseren, aangezien dit overlast zal bezorgen voor bepaalde mensen. Dus neen, illegaal raven kan niet als je mensen hun rust ontneemt, als je vernielingen aanbrengt en natuurgebieden gaat vernietigen. Maar hey, ik zal wel een extreem rechtse onnozelaar zijn zeker?
Oud 4 mei 2023, 09:50   #209
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is vooral Dada die er weer een links/rechts verhaal wil van maken hoor. Voor hem zijn de rechtsen tegen illegaal raven waardoor hij uiteraard het boeltje wil goedpraten aangezien rechts slecht is.

Voor mij zijn zo een dingen altijd een fijne lijn hoor. Ik ben voor zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid en dus uiteraard ook eigen verantwoordelijkheid. A priori ben ik dus niet tegen dit soort raves. Maar ik begrijp ook dat mijn vrijheid niet absoluut is omdat ik anders overlast kan veroorzaken aan anderen. In die optiek vind ik het dus vrij normaal dat ik bij mij thuis mijn gras niet moet beginnen afrijden om 3u snachts of moet beginnen gitaar spelen in de tuin om dat uur. Mijn buren hebben immers ook recht op hun nachtrust. Daarom is het goed dat er goede afspraken gemaakt worden als je bepaalde evenementen wil organiseren, aangezien dit overlast zal bezorgen voor bepaalde mensen. Dus neen, illegaal raven kan niet als je mensen hun rust ontneemt, als je vernielingen aanbrengt en natuurgebieden gaat vernietigen.

Citaat:
Maar hey, ik zal wel een extreem rechtse onnozelaar zijn zeker?
Zonder twijfel..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 11:37   #210
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor mij zijn zo een dingen altijd een fijne lijn hoor. Ik ben voor zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid en dus uiteraard ook eigen verantwoordelijkheid. A priori ben ik dus niet tegen dit soort raves. Maar ik begrijp ook dat mijn vrijheid niet absoluut is omdat ik anders overlast kan veroorzaken aan anderen. In die optiek vind ik het dus vrij normaal dat ik bij mij thuis mijn gras niet moet beginnen afrijden om 3u snachts of moet beginnen gitaar spelen in de tuin om dat uur. Mijn buren hebben immers ook recht op hun nachtrust. Daarom is het goed dat er goede afspraken gemaakt worden als je bepaalde evenementen wil organiseren, aangezien dit overlast zal bezorgen voor bepaalde mensen. Dus neen, illegaal raven kan niet als je mensen hun rust ontneemt, als je vernielingen aanbrengt en natuurgebieden gaat vernietigen. Maar hey, ik zal wel een extreem rechtse onnozelaar zijn zeker?
In de politiek bestaat links of rechts niet meer, die grens is al lang vervaagd, politiekers verloochenen hun links/rechts/principes naargelang ze het volk naar de mond willen praten om stemmen te kunnen ronselen en ze bewijzen dat met beleid dat ze voeren als ze aan de macht geraken, zoals nva, die zich rechts profileert maar dan een links afbraakbeleid (uit)voert.

Je spreekt jezelf tegen.
Je beweert voor persoonlijke vrijheid te zijn maar je pleit wel voor betutteling van de overheid door toestemming te moeten vragen of gij wel de vrijheid moogt hebben om naar muziek te gaan luisteren, enkel omdat er een paar rotte appels tussen de bezoekers zouden kunnen zitten.

Ik vermoed dat door een ticket te kopen, de bezoekers akkoord gaan met de gestelde, algemene voorwaarden waartoe ze zich verbinden als ze het evenement bijwonen.
Goede afspraken zijn dus al gemaakt maar elke bezoeker moet ook eigen verantwoordelijkheid nemen en zich gedragen tijdens dat evenement zonder vernielingen aan te richten.
De toestemming krijgen van de overheid om dat evenement te mogen houden heeft helemaal geen invloed op individueel gedrag van rotte appels onder de bezoekers.
Het is dan ook de taak van de organisator om de vandalen onder hun bezoekers terecht te wijzen en eventueel eruit te gooien.
En nogmaals: militaire domeinen zijn GEEN "natuurgebieden"!

Het gaat helemaal niet over de overlast voor buren die er niet zijn, over vernielingen op militaire domeinen dat geen natuurgebieden zijn, dat zijn drogredenen, het gaat erover dat ze illegaal zijn door geen toestemming te hebben gevraagd aan de betuttelende overheid om muziek te mogen spelen.
DAT is de reden dat deze "illegale" rave uitgespuwd moet worden en niks anders: met de toestemming van de overheid mag het en anders mag het niet.

Gij moogt nergens nog vrij gaan feesten en muziek beluisteren met een groep mensen zonder dat de overheid jou toestemming heeft gegeven.
Gij beweert voorstander te zijn van persoonlijke vrijheid maar dat staat haaks op de verplichte toestemming aan de overheid te moeten vragen om samen muziek te mogen gaan beluisteren....
En dat heeft niks te maken met extreem rechts of politieke overtuiging maar wel met onnozel zijn door rookgordijnen en drogredenen niet te doorzien om te kunnen zien waar het wel om draait: controle van de overheid, de staat wil kunnen bepalen wat gij nog moogt of niet moogt....persoonlijke vrijheid, hé?
Oud 4 mei 2023, 11:40   #211
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik mijn beleving zit overlastgevoeligheid eerder en vaker bij linksmensen (voor zover de termen link en rechts uberhaupt nog een lading dekken).

Maar op dit godverlaten terrein was geen noemenswaardige overlast.

En als mensen een probleem hebben met drugsgebruik laten ze dan eens naar Tomorrowland kijken.
Maar daar zijn de vergunningen in orde nietwaar?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 12:05   #212
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Toch gemakkelijk, zo dogmatisch kunnen denken.
De dingen bij hun naam noemen is toch niet dogmatisch ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 12:10   #213
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik mijn beleving zit overlastgevoeligheid eerder en vaker bij linksmensen (voor zover de termen link en rechts uberhaupt nog een lading dekken).

Maar op dit godverlaten terrein was geen noemenswaardige overlast.

En als mensen een probleem hebben met drugsgebruik laten ze dan eens naar Tomorrowland kijken.
Maar daar zijn de vergunningen in orde nietwaar?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05...ty-in-brustem/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 12:12   #214
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Moesten de dingen effectief correct benoemd worden met de nodige nuance niet nee. Maar ik begrijp dat dit nogal moeilijk ligt voor hokjesdenkers zoals jij en dada
Oud 4 mei 2023, 16:35   #215
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Boer Jos schat de schade rond de 2.000 tot 3.000 euro...

En nu is het land in paniek? Echt?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2023, 16:46   #216
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boer Jos schat de schade rond de 2.000 tot 3.000 euro... En nu is het land in paniek? Echt?
Als u dat toch zo ringschattend opneemt, betaal het even uit eigen zak.
Dan stopt Boer Jos en de media met zagen over 1 van de slakjes waar zout op gelegd moet worden.
Oud 4 mei 2023, 19:12   #217
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boer Jos schat de schade rond de 2.000 tot 3.000 euro...

En nu is het land in paniek? Echt?
Niet in paniek, maar misschien wel verontwaardigd. De overheid kon vroeger ingrijpen in plaats van een afwachtende houding aan te nemen.
De overheid slaat hier een slecht figuur.
Boer Jos kan naar z'n geld fluiten, tenzij hij klacht tegen de overheid indient, en dan nog.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 05:59   #218
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet in paniek, maar misschien wel verontwaardigd.
Had de media er niet zo'n circus van gemaakt, was het geen topic op het forum.
Citaat:
De overheid kon vroeger ingrijpen in plaats van een afwachtende houding aan te nemen.
Verkeerde doelgroep.
Citaat:
De overheid slaat hier een slecht figuur.
Wanneer niet?
Citaat:
Boer Jos kan naar z'n geld fluiten, tenzij hij klacht tegen de overheid indient, en dan nog.
2 details.
De spelregels om "rechtzaken" in te spannen zijn zodanig de (r)overheid altijd wint.
Ik hoop dat Boer Jos geleerd heeft niet op de (r)overheid te vertrouwen en de volgende keer zijn beerkar leegspuit op een stel oetlullen die zijn land betreden.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 mei 2023 om 05:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 09:16   #219
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
2 details.
De spelregels om "rechtzaken" in te spannen zijn zodanig de (r)overheid altijd wint.
Ik hoop dat Boer Jos geleerd heeft niet op de (r)overheid te vertrouwen en de volgende keer zijn beerkar leegspuit op een stel oetlullen die zijn land betreden.
Naar mijn gevoel is boer Jos een beetje naïef.
Hoe dan ook, met een beerkar ten strijde trekken tegen 10000 feestvierders ruikt een beetje naar David tegen Goliath, met dat verschil dat Goliath de strijd zou winnen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 mei 2023 om 09:22.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2023, 09:21   #220
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stijf in precies afgebakende hokjes rangschikken is het toppunt van dogmatisch zijn. Sommigen zouden het zelfs pedant noemen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be