![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw probleem is dat je je zo fixeert op het strikt technische aspect, dat je alle perspectief verliest. Ik zal je enggeestige woordenspelletje even meespelen. De penis en de vagina zijn in de eerste plaats bedoeld om afvalstoffen uit het lichaam uit te scheiden. Als de mens niet over dit afvoerkanaal zou beschikken, zou hij sterven. Seksualiteit is een oneigenlijk gebruik van deze afvoerkanalen en is dus bijgevolg pervers, aangezien het individu geen seksualiteit nodig heeft om in leven te blijven. Deze redenering loopt parallel met de jouwe, maar je voelt al aan je kleine teen dat het een even absurde redenering is. Afgezien daarvan maak je bovendien nog eens de fout om de voortplanting te koppelen aan lustgevoelens, terwijl beiden even goed volstrekt onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren; het ene is een biologisch proces, het andere een chemisch. Begin jaren negentig ontdekten twee wetenschappers, de Nederlander Swaab en de Amerikaanse neurowetenschapper LeVay, onafhankelijk van elkaar dat er een verschil is tussen de hersenen van hetero's en homo's. Swaab ontdekte bijvoorbeeld dat de suprachiasmatische kern van de hypothalamus bij homoseksuele mannen groter is dan bij heteroseksuele mannen. (Swaab, D.F., en Hofman, M.A., An enlarged suprachiasmatic nucleus in homosexual men, Brain Research, 537, 1990, pp. 141-148 - LeVay, S., The Sexual Brain, Cambridge, MA, the MITpress, 1993). In 1994 ontdekte Dean Hamer dat het 28ste chromosoom op de X-streng het genetische materiaal draagt dat bepaalt of iemand al dan niet homoseksueel is (Hamer, D. en Copeland, P., The Science of Desire. The search for the gay gena and the biology of behavior, New York, Simon and Schuster, 1994). Het is dus met andere woorden sedert halverwege de jaren negentig bekend dat homoseksualiteit biologisch bepaald is. M.a.w. homoseksualiteit is een NATUURLIJK fenomeen, het is een menselijk kenmerk, zoals blond haar en blauwe ogen dat zijn. Aangezien het een fenomeen is dat veelvuldig in de natuur voorkomt is het niet ONnatuurlijk, zelfs niet TEGENnatuurlijk en bijgevolg ook niet pervers. Je betoog is ONWETENSCHAPPELIJK, omdat het gebaseerd is op inzichten van twijfelachtige psychiaters en psychologen, die ondertussen volledig achterhaald zijn. Zelfs in hun glorietijd waren dergelijke theorieën twijfelachtig, omdat ze katholiek geïnspireerd waren en dus bij voorbaat al een veroordeling inhielden
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neemt niet weg dat je er serieus tegen zit. Lees nog eens de tekst; er staat "OBJECTIEF" En lees ook dat er bij mij staat "Dit houdt OOK...." Ik dacht dat de penis al vermeld geweest was. Kan zijn van niet, doet er niet echt toe. 7 jaar wetenschappen gestudeerd en niets mis gezien in de tekst, buiten het feit dat hij de gegevens aanwendt om te argumenteren tegen homofilie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat een vagina dient om te plassen is lulkoek, blijkbaar heb je geen interesse in dat onderwerp. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
b)Uit de opener blijkt dat ik het heb over GESLACHTSORGANEN wat ligt de fout dan ? Uitwerpselen liggen buiten de topic .... Dat de geslachtsorganen in deze hoedanigheid een zaadje met een eitje bijeen moeten brengen is een objectieve vaststelling. (geclaimed ? dan claim ik ook dat het nacht is als het nacht is ....) c)nee hoor perversie betekent doodsimpel weg een afwijking ......(in deze betekenis gebruikte Freud die ook ...) in de loop van de tijd is het verbasterd tot verdorvenheid, ..... Maar zelfs met die definitie kan ik het nog steeds adequaat toepassen. Ik noemde homofilie TEGENNATUURLIJK. d)ja kijk dat is nu eens net de kern van de zaak he; ik neem de geslachtsorganen in hun hoedanigheid als voortplantingsorganen en redeneer vanuit die stellingname .... Toon daarmee aan dat homosexuele sex in tweeërlei betekenis vandat oogpunt afwijkt. Wat is daar verkeerd aan dan ? Uw demografische zorgen doen hier (heterosexualiteit versus homosexualiteit ) niet ter zake waarom gebruik je dat dan ? e) Als alles natuurlijk is dan is per definitie niets onnatuurlijks natuurlijk ..... ook met uw eigen moeder naar bed gaan is natuurlijk, met uw hond, met uw kanarievogel, een vuile janet spelen in de stad aalst,.. Al wat is , is ... nogal evident. Ik toon gewoon aan vanuit de werking van organen wat hun eigenlijke (natuurlijke ) functie is. Geslachtsorganen en voortplanting . Ik heb geen enkele moralistische overweging gemaakt , toon me waar ik dat doe dan ..... Ik redeneer vanuit de natuurlijke werking van Geslachtsorganen in hun hoedanighied als voortplantingsorganen...... bewijs is u kunt noch denken noch lezen. Ik stel me helemaal niet buiten de natuur door me te focussen op de werking van natuurlijke organen...... f) onsterfelijk belachelijk te maken ? Waarom dat ? Dat is nu net de topic he .... en het is zoals ik stelde ; maatschappelijke en politieke prioriteiten, maar ik kan er even goed aan toe voegen Taboes ...... Denken en onderzoek moeten toch vrij kunnen zijn ? Zelfs een kermisaap als jij moet dat begrijpen. Nergens heb ik een denkfout gemaakt. Geen enkel moraliserend of politieke stellingname ingenomen, GEEN ENKELE , zodus ofwel kun je niet lezeen ofwel ben je een leugenaar, ik gok op iets anders maar dat zou me helemaal een ketter maken in de ogen van politiek correcte denkers .... klojo .....
![]() |
![]() |
#205 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou eens moeten leren om niet zo selectief te lezen Paulus; het zal je geloofwaardigheid zeker ten goede komen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Homohandelingen hoeven geen perversie in te houden. Trouwens welke man sloeg in zijn jeugd niet met plezier de hand aan zichzef, wat in de grond ook een sexuele handeling met een persoon van hetzelfde geslacht inhoudt. Zijn alle mannen dan perverselingen? Hangt er enkel van af hoe je het begrip perversie invult. Mijn versie:handelingen die de fysieke of geestelijke integriteit van de medemens aantasten; Homohaat is m.i een perversie. Het is het ontzeggen van rechten op basis van een sexuele voorkeur waar tot nader order niemand schade van hoeft te ondervinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat je hier ook uit kunt afleiden, is dat het een AFWIJKING van het normale is. Toch opletten met je Copy/Pasten hoor! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is dit geen copy/paste.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In principe hebben de meeste mannen een pervers trekje. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een gefrustreerde homofiel of een iemand die met zichzelf in het reine leeft. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik leef in ieder geval met mezelf in het reine. Wat maakt dat van jou dan?
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flauwe repliek, Paulus... Ik ben beter van je gewoon.
Word je altijd zo hatelijk als je het niet meer kan halen? Dat zal kabouter Kwebbel zeker niet leuk vinden ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
b)je wijkt af van het onderwerp : biologische en fysiologische onderwerpen geen maatschappelijk-sociale .... Je bewijst dat je niet kunt denken, telkemale weer kom je af met subjectieve afwegingen ( integritiet van een bepaalde groep) nou dat laaste staat hier toch niet ter discussie he, ik hou me nog steeds aan de oorspronkelijke topic ... c)dat is dan jouw indruk wat doet dat terzijde voor het eigenlijke onderwerp ?????? De hete patat waar jij niet aan durft komen. JE KUNT ONMOGELIJK OP EEN NATUURLIJKE MANIER EEN HOMOSEXUELE GESLACHTSDAAD HEbbEN ..... Of het nu mag of niet mag is een andere topic, ik stel vast wat elke observator kan vaststellen ...ook jij ...... d) oppositie gebruikt argumenten ik vrees dat je op dit forum zoveel keer de grappige toer op gegaan bent dat je dat altijd doet, het is uw tweede natuur geworden vandaar dus mijn bede ..... Wat is er onwetenschappelijk aan de vaststelling dat geslachtsorganen in hun hoedanigheid als voortplantingsorganen niet op een natuurlijke manier gebruikt kunnen worden voor een homofiele geslachtsdaad .................... Wat is er onwetenschappelijk aan de vaststelling dat sex losgekoppeld aan voortplanting vanuit het standpunt van de eigenlijke biologische functie van de geslachtsorganen in hun hoedanigheid als voortplantingsorganen, een oneigenlijk gebruik is zodus een afwijking van voornoemde doelstelling ....... Wat is er onwetenschappelijk aan de vaststelling dat homo"s op dubbele wijze afwijken van het eigenlijk gebruik van de geslachtsorganen in hun hoedanigheid als voortplantingsorganen , (omdat ze EN sex zonder voortplanting EN sex met hetzelfde geslacht hebben) zodus dat ze op dubbele wijze pervert zijn ...... Nou kom op kermisratje .....
![]() |
![]() |
#215 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vroeger opstaan kereltje! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dit afkeurend of niet? Het lijkt me alleszins géén ophemelen ervan. Citaat:
Je wordt op een onvolledigheid gewezen, en dadelijk loop je 'pissig' (om on-topic te blijven ![]() Wanneer je de pretenties hebt om functies van geslachtsorganen eventjes wetenschappelijk te gaan uit de doeken doen, en je bent onvolledig van bij de start, dan is je wetenschappelijke grond direct naar de vaantjes. Citaat:
![]() Wel bizar dat je perversiteit afzwakt tot afwijking. Is een kromme duim dan ook een perversie? Is een bloemkooloor een perversie? Freud schiet een beetje te kort blijkbaar. Citaat:
Citaat:
Vermeld er misschien volledigheidshalve dan ook bij dat er bij heterosexuelen ook zwaar afwijkende en zelfs perverse handelingen plaatsgrijpen (in al jouw betekenissen van het woord) Citaat:
Het argument van (tegen)natuurlijkheid snijdt dus geen hout. Citaat:
Er bestaan echter andere aanwendingsvormen waar niets pervers mee aan de hand is. Zonder volledigheid te claimen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben niet politiek correct en heb brede schouders. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil nog niet zeggen dat ze daarom ook ethisch verantwoord zijn. Je beweert dat je je houdt aan de oorspronkelijke topic, terwijl die voor zover ik kan zien niet gaat over het doel van de voortpalntingsorganen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() De natuur laat toe dat geslachtsorganen op niet procreatieve wijze voor homosex kunnen gebruikt worden. Of je het zelf fijn vindt, afkeurt, moreel verwerpt, doet niets terzaken. Je kan het erg vinden, maar de natuur staat het toe, dus is het per definitie natuurlijk. Nogmaals dus: het argument natuurlijk is niet afdoende. Citaat:
Waarom? Haar standpunt is onvolledig. Haar standpunt is dus niet wetenschappelijk. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Wat wil je daar mee aantonen? Positieve discriminatie heeft niets met dit onderwerp te maken...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() lees eens door, het gaat om jouw gedrag |
|||
![]() |
![]() |