Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2024, 08:44   #201
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Porsche van Waes
Zijn liefde voor Porsche heeft hem op vrijdagnacht echter bijna het leven gekost, want de 56-jarige man heeft een zwaar verkeersongeval gehad met zijn geliefde wagen.

Zijn Porsche zou een rol kunnen hebben gespeeld in de ernst van zijn verwondingen. Zo zou er geen airbag zijn geweest in de wagen, waardoor dat bij een crash extra gevaarlijk is.

Deze journalist is ook niet gestorven door overdrijvingen.
Het is niet z'n liefde voor oldtimers die bijna z'n leven kostte, maar z'n liefde voor alcohol.
ze moesten het toen toch op iets kunnen steken, en wat is er nu makkelijker dan op ne rijke smeerlap zijne porsche afgeven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2024, 08:45   #202
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mogelijks heeft het labo de uitslag al, maar wachten ze met de verzending naar het parket, tot justitie de betaling van de analyses van de maand januari 2024 uitgevoerd heeft ... of zou het januari 2023 zijn ... met die vivaldi-ministers van justitie en financiën ...

en het parket zal denken "we gaan hem nu geen rijverbod aan zijn broek smeren, want in dat ziekenhuis draagt hij er geen ... we zullen binnen een maand of zes voor de rechtbank onze zeg wel doen; er is geen haast bij.
Dat zou wel eens dichter bij de realiteit kunnen liggen dan je zo op het eerste moment kunt vermoeden.
Oud 4 december 2024, 08:47   #203
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En nu komen ze weer af met nultolerantie. Alsof Waes dan zou gedacht hebben: hola ik stap niet in mijn auto. Hij zegt zelf dat hij wist dat hij dronken was.
Inderdaad, als ge 2 glazen fruitsap drinkt, en den boel gist wat in uw maag kunt ge al prijs hebben.

Weer zo een linkse woke rat die het voor iedereen moet verkloten die weer met een schitterend idee afkwam.

notoire alcoliekers gaan dan niet plots minder beginnen drinken omdat ze de regels verstrengen.
Oud 4 december 2024, 08:49   #204
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Door eeuwenlange inteelt en geloofsregels.

De enige juiste straf voor dit soort debielen is de mixer van Maddox.
Oud 5 december 2024, 11:53   #205
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard VRT neemt ferm standpunt in na ongeval Tom Waes

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...d59e401b&ei=12

Ferme titel op MSN
Het standpunt dat de VRT inneemt is om nog geen standpunt in te nemen.
Bij Bart De Pauw waren ze toch veel sneller om hem te veroordelen.
Ik vind dat Tom Waes niet meer thuis hoort op de openbare omroep.
Hij verdient krijgt ieder jaar 1 miljoen euro belastinggeld om met zijne kop op den TV te komen. En dan klaagt de VRT dat ze geen geld hebben.

Waes dronken?
Waes gaf toe dat hij gedronken had, ondertussen heeft de VRT aangegeven dat ze nog geen beslissing over hem willen nemen. Tom Waes heeft een exclusiviteitscontract bij de VRT. Dat levert hem jaarlijks 1 miljoen euro bruto op, weet Het Laatste Nieuws.

Daartoe moet hij ook een voorbeeldfunctie hebben, dus komt dat nu mogelijk in het gedrang. "Wat Tom Waes heeft gedaan, kan écht niet. Onze schermgezichten hebben ook op dat vlak een voorbeeldfunctie. We verwachten dat Tom zijn verantwoordelijkheid neemt en vinden het belangrijk dat hij zelfinzicht toont", aldus de VRT.

Komen er gevolgen voor Waes? "Het is nog te vroeg om daarover te communiceren. We gaan dat de komende dagen rustig bekijken", aldus VRT-woordvoerder Yasmine Van der Borght.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 december 2024 om 11:53.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 11:55   #206
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe moet het professioneel nu verder met “VRT-goudhaantje” Tom Waes? “Alles hangt af van wat er nog naar boven komt”
“Dit kan echt niet. We verwachten dat Tom zijn verantwoordelijkheid neemt”, luidt het bij VRT. Maar wat betekent dat dan? Hoe moet het professioneel nu verder met “Vlaanderens populairste tv-gezicht”? “Alles hangt af van wat er nog naar boven komt.”

Bart De Pauw was ook een zeer populair TV gezicht.
Oud 5 december 2024, 11:57   #207
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hij is een van de meest innemende mediapersoonlijkheden van ons landsdeel en veruit het populairste schermgezicht van de openbare omroep. Die spaarde dan ook kosten noch moeite om zijn goudhaantje tot zich te binden. Voor minstens 700.000 euro per jaar maakt Waes exclusief tv voor de VRT. In ruil daarvoor is Waes een garantie op (kijkcijfer)succes. Bovenaan zijn rijke palmares: half Vlaanderen op zondagavond weten te interesseren voor het verhaal van Vlaanderen. Ook op dit moment was Waes tv aan het maken voor de VRT. Tot eind januari stonden er opnames gepland voor de fictiereeks Badgast, waarin Waes een hoofdrol vertolkt. Aansluitend daarop zou het “goudhaantje van de VRT” eropuit trekken voor Reizen Waes dat nu al tien seizoenen meedraait.

Voor mij mogen alle opnames, waar Tom met z'n bakkes op staat, in de vuilbak gekieperd worden.
Oud 5 december 2024, 11:58   #208
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe moet het professioneel nu verder met “VRT-goudhaantje” Tom Waes? “Alles hangt af van wat er nog naar boven komt”
“Dit kan echt niet. We verwachten dat Tom zijn verantwoordelijkheid neemt”, luidt het bij VRT. Maar wat betekent dat dan? Hoe moet het professioneel nu verder met “Vlaanderens populairste tv-gezicht”? “Alles hangt af van wat er nog naar boven komt.”

Bart De Pauw was ook een zeer populair TV gezicht.
Zal afhangen wat er juist in het contract van Waes met de VRT staat.
Vaak worden voor bekende schermgezichten, die als uithangbord van de VRT fungeren, strenge voorwaarden ivm alcohol en/of drugs in het contract opgenomen.
Al gaat men bij de VRT ook niet zo maar hun bekendste gezicht buitengooien natuurlijk.
Waes is voor alle duidelijkheid ook geen werknemer van de VRT.
Oud 5 december 2024, 12:06   #209
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Daarom alcohol hetzelfde als alle andere drugs behandelen.
Alle mensen rondom lieten Tom Waes zat wegrijden, want cultureel sociaal aanvaard.
Oud 5 december 2024, 14:12   #210
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Daarom alcohol hetzelfde als alle andere drugs behandelen.
Alle mensen rondom lieten Tom Waes zat wegrijden, want cultureel sociaal aanvaard.
We zijn individualisten geworden. De sociale cohesie zoals 65 + als ik die heb gekend is niet meer. Het woord samenleving heeft een totaal andere interpretatie gekregen.

Uit eigen initiatief voor elkaar zorgen gebeurt steeds minder. Als er iets gebeurt is het van overheidswege georganiseerd of tegen betaling.

Als mensen morgen iemand een joint zien paffen een lijn coke snuiven of een pil pakken gaan ze die evengoed laten wegrijden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 december 2024 om 14:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 14:39   #211
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
We zijn individualisten geworden. De sociale cohesie zoals 65 + als ik die heb gekend is niet meer. Het woord samenleving heeft een totaal andere interpretatie gekregen.

Uit eigen initiatief voor elkaar zorgen gebeurt steeds minder. Als er iets gebeurt is het van overheidswege georganiseerd of tegen betaling.

Als mensen morgen iemand een joint zien paffen een lijn coke snuiven of een pil pakken gaan ze die evengoed laten wegrijden.
Ik ken tijden in Duitsland waar ze iemand zijn autosleutels pikten zodat die de taxi moest nemen, of zich door iemand naar huis liet rijden.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 15:36   #212
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
…………
Voor mij mogen alle opnames, waar Tom met z'n bakkes op staat, in de vuilbak gekieperd worden.
Uit jaloezie op zijne geplooide porsche of zijn loon?
Tenslotte wil je toch niet kijken naar een programmamaker die zijne porsche in de prak rijdt, hé?
Maar das simpel, hoor: je hebt toch zeker ook een offknop op je tv afstandsbediening? Zappen kan ook nog.....
Oud 5 december 2024, 15:44   #213
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Neen dan bellen ze meestal de politie.
Oud 5 december 2024, 15:45   #214
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ken tijden in Duitsland waar ze iemand zijn autosleutels pikten zodat die de taxi moest nemen, of zich door iemand naar huis liet rijden.
Veel cafebazen deden dat hier vroeger ook. Dan pakte het cafe diens autosleutels af.
Oud 5 december 2024, 16:28   #215
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een café geweten waar dronken mensen eerst een liter water ad fundum moesten drinken alvorens ze met de wagen naar huis mochten vertrekken.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 16:52   #216
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Bart De Pauw mishandelde mede-werkneemsters. Ook zelfs op de werkvloer.
Dat moest de vrt ingrijpen als directe werkgever.

De Waes heeft enkel een contract met de vrt. Daarin staat wellicht iets in dat hij als schermgezicht niets mag doen dat de reputatie van de vrt mag schaden. Dus mag de vrt nu dat contract toepassen, vb. door een schadevergoeding af te trekken van zijn verloning.
Maar voor de rest moet de vrt respecteren dat het foute gedrag van de Waes volledig in zijn privé-leven beging.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2024, 16:59   #217
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Op diverse plaatsen op het internet, in diverse vormen, gelezen:

De Waes drinkt zich poepeloere zat en rijdt met de auto,
maar volgens de linkse kerk, wie moet gestraft worden? Gestraft met nultolerantie aan het stuur?

Al die brave Vlamingen die zich wel kunnen beperken tot twee of drie glazen.

Drie glazen geeft 0.6 mg/liter in uw kloten.
En je lever verwerkt 0.2 mg/liter op anderhalf uur.

Met 0.0 rijden zal wel veiliger zijn, maar toch maar zeer beperkt.
Zoals Waes, volgens getuigen, nog maar amper op zijn benen kon staan, dat zijn de echte gevaarlijken in het verkeer. Niet brave mensen zoals ik, één apero en twee glazen wijn op een avond van vier uur. (en als ik niet alleen op stap ben, dan nog rijdt mijn heksie perfeksie, met wie ik een 50/50 afspraak om Bob te spelen heb. Ik rijd altijd naar het feestje; zij rijdt altijd terug naar huis.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2024, 09:09   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet brave mensen zoals ik, één apero en twee glazen wijn op een avond van vier uur. (en als ik niet alleen op stap ben, dan nog rijdt mijn heksie perfeksie, met wie ik een 50/50 afspraak om Bob te spelen heb. Ik rijd altijd naar het feestje; zij rijdt altijd terug naar huis.)
Niet iedereen heeft het geluk een partner te hebben die kan of wil rijden en vooral geen Alcohol drinkt.

In de meeste 'bruine' kroegen zitten de venten daar meestal alleen. En omzeggens allemaal rijden die zelf naar huis met hun auto. Uiteraard niet stomdronken maar toch meestal boven de limiet (ja dat ben je rap)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2024 om 09:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2024, 12:08   #219
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar volgens de linkse kerk, wie moet gestraft worden? Gestraft met nultolerantie aan het stuur?

Zoals Waes, volgens getuigen, nog maar amper op zijn benen kon staan, dat zijn de echte gevaarlijken in het verkeer. Niet brave mensen zoals ik, één apero en twee glazen wijn op een avond van vier uur. (en als ik niet alleen op stap ben, dan nog rijdt mijn heksie perfeksie, met wie ik een 50/50 afspraak om Bob te spelen heb. Ik rijd altijd naar het feestje; zij rijdt altijd terug naar huis.)
Als uw drugs dagelijks verkeersslachtoffers maakt met dagelijks doden, dan mag er toch iets gebeuren en wat van gezegd worden?
Zeker als je minder criminaliseert en die medigebruikers in rolstoel enzo marginaliseert.

Ik ben jonger, lomper geweest en kan beamen dat streng beleid werkt. Niet perfect, maar er zullen minder doden vallen. Wat een goede reden is alcohol naast cocaïne te plaatsen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 december 2024 om 12:09.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2024, 04:17   #220
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben het deels met u eens 0,0 is onzin, iedere 0 grens zal een foutmarge moeten hebben. Verder zijn 2 a 3 standaardglazen niet een acuut probleem, tuurlijk een Bob hebben is beter.
Fundamenteler dan niet laten rijden, lijkt me een mentaliteitswisseling. Wij verdelen over een jaar de rol van Bob. Toch is niemand Roomser dan de Paus en hebben velen na 4 glazen gedacht, mwah kan ook nog wel, en is zelden of nooit gepakt. Want dat is hier ook een probleem, zelden controles, afgelopen zomer na bijna 20 jaar mijn eerste blaastest gehad in jullie provincie Antwerpen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be