Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2024, 21:11   #201
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iemand die niet bij naam wil genoemd worden vroeg extra onderzoek. Daardoor zal het nog een hele tijd duren voor ze voor de rechter moet komen. Na de verkiezingen dus.....
Oud 30 april 2024, 21:48   #202
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar het staat op de website van de NVA, Bart is wel degelijk burgemeester van Antwerpen hoor!
Wat voor zever zit jij nu hier eigenlijk te wauwelen? Zelfs trollen lukt u niet meer hoe krampachtig je ook nog probeert. Zielig hoor…
Oud 30 april 2024, 21:50   #203
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat voor zever zit jij nu hier eigenlijk te wauwelen? Zelfs trollen lukt u niet meer hoe krampachtig je ook nog probeert. Zielig hoor…
Allez nog ene die beweert dat Bart De Wever geen burgemeester van Antwerpen is.
Wat bezielt die mensen toch.
Oud 30 april 2024, 21:53   #204
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met dat prentje probeerde jij je leugens te staven.

Bart en het Antwerps schepencollege zijn ook niet de enige verantwoordelijken voor de gang van zaken.

Hoe je het ook draait of keert. Bart heeft de schaamteloze Marokkaanse oplichtster van de VLD zelf geen cent toegestoken. De Croo wél. Maar daar piep je niet over.

En nu ga jij voorgoed mijn vergeetput in.
Ik lust geen schaamteloze leugenaars en bedriegers.
Dat prentje zegt gewoon wat algemeen geweten is.

En Bart De Wever zegt zelf dat het Antwerps college verantwoordelijk is. Vermits hij daarvan voorzitter is, is hij de eindverantwoordelijke.

Uiteraard, indien hij géén burgemeester van Antwerpen zou zijn ligt de zaak heeeeelemaal anders.
Heb je een link die bevestigt dat hij géén burgemeester is?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 april 2024 om 21:53.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 07:01   #205
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Oei.

Dat klinkt bijna érger dan zich als 'trans' identificeren.

Eigenlijk wel. Een trans kan nog steun en begrip vinden, kan zelfs medisch "geholopen" worden.
Maar ik kan mijn ogen eens werpen op den IJzertoren, een bedevaartje houden, te voet naar Scherpenheuvel. Maar ge komt altijd terug op hetzelfde uit, het land van mijn voorvaderen is uitgedeeld en uitverkocht. Met als gevolg dat wij ons nageslacht nu moeten bewapenen tegen het komende fascismee dat nu al in opmars is met eugenetica en dwaalleren.
Oud 1 mei 2024, 09:17   #206
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het VB is sociaal economisch veel te links.
Ze hebben zelfs geen programma, de naam waard.
Och wie jaaaaaren in de oppositie zit kan het zich permitteren zeer radicaal linkse en totaal bij de haren gegrepen taal uit te kramen. Op die manier worden ze eigenlijk net zo populistisch als de communistische brulboei Hedebouw.
Oud 1 mei 2024, 09:26   #207
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
La Belgique sera Latine ou sera pas! Riep een Belgische piskop!

En of de Roomse papen het geprobeerd hebben! En toch zijn ze daar niet (helemaal) in geslaagd.
Tot hier, en niet verder, riepen ooit de Vlaamse studenten. Vandaag zet de Vlaamse bevolking die trend verder.

Zelfs De Wever zal het geweten hebben als hij meer dan een kwart van alle Vlamingen blijft negeren.
Ja, dat was indertijd met Son Éminence le Cardinal Joseph Marie Mercier. Een Waal die luidop verkondigde dat Nederlands volstrekt ongeschikt was voor hogere studies. Alleen le Français kwam volgens hem daarvoor in aanmerking.
Hij vond het dan ook een ware schande toen na WO1 er een beweging tot stand kwam om de Gentse Universiteit te vernederlandsen.
Oud 1 mei 2024, 09:27   #208
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Eigenlijk wel. Een trans kan nog steun en begrip vinden, kan zelfs medisch "geholopen" worden.
Maar ik kan mijn ogen eens werpen op den IJzertoren, een bedevaartje houden, te voet naar Scherpenheuvel. Maar ge komt altijd terug op hetzelfde uit, het land van mijn voorvaderen is uitgedeeld en uitverkocht. Met als gevolg dat wij ons nageslacht nu moeten bewapenen tegen het komende fascismee dat nu al in opmars is met eugenetica en dwaalleren.
Bijna iedereen is nu "fascist". Zelfs de veganisten !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 09:38   #209
dalibor
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat was indertijd met Son Éminence le Cardinal Joseph Marie Mercier. Een Waal die luidop verkondigde dat Nederlands volstrekt ongeschikt was voor hogere studies. Alleen le Français kwam volgens hem daarvoor in aanmerking.
Hij vond het dan ook een ware schande toen na WO1 er een beweging tot stand kwam om de Gentse Universiteit te vernederlandsen.
Dat maakt het des te opmerkelijker dat de Vlaamse beweging zo lang aan de rokken van de katholieke kerk is blijven hangen.

Met de schoolstrijd in de jaren '50, met de koningskwestie waar ze pal achter de katholieke koning Leopold III stonden en een burgeroorlog riskeerden omdat anderen Leopold III weg wilden.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 09:46   #210
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Onze gebieden zijn deel geweest van Oostenrijk, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Spanje, het Romeinse Rijk.

Altijd heel bijzonder gevonden hoe sommigen zonder enig argument één van die periodes als referentie nemen en alle andere als onderdrukking.
Omdat die periode een unieke gelegenheid was om De Nederlanden weer te herstellen. Dat was in 1815 (door een besluit van het Congres van Wenen) aardig gelukt. Want de scheuring van de Nederlanden in 1585 was het werk van een coalitie tussen een politiek-militaire macht (Spanje) en een religieuze macht (de Roomse kerk). Die scheuring werd ongedaan gemaakt in 1815. Dat was iets dat duidelijk de Walen niet zinde.
Wel kijk, als de Walen liever niet deel uitmaakten van de Herenigde Nederlanden was dat hun keuze. Maar Vlaanderen hoorde wel bij die hereniging.
Oud 1 mei 2024, 09:57   #211
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die periode een unieke gelegenheid was om De Nederlanden weer te herstellen. Dat was in 1815 (door een besluit van het Congres van Wenen) aardig gelukt. Want de scheuring van de Nederlanden in 1585 was het werk van een coalitie tussen een politiek-militaire macht (Spanje) en een religieuze macht (de Roomse kerk). Die scheuring werd ongedaan gemaakt in 1815. Dat was iets dat duidelijk de Walen niet zinde.
Wel kijk, als de Walen liever niet deel uitmaakten van de Herenigde Nederlanden was dat hun keuze. Maar Vlaanderen hoorde wel bij die hereniging.
Vlaanderen hoorde inderdaad wel bij die hereniging én heeft er veel bij gewonnen, al duurde ze maar 15 jaar. Hier kan je iets lezen over de realisaties van Willem I.

Terzijde: interessant is ook de neerlandisatiepolitiek van Willem I.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 mei 2024 om 09:59.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 10:02   #212
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die scheuring werd ongedaan gemaakt in 1815. Dat was iets dat duidelijk de Walen niet zinde.
Heb je een bron voor die boude bewering als zouden ‘Vlamingen’ en ‘Walen’ - twee termen die niet eens in zwang waren in dat tijdperk - anders gereageerd hebben op het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 10:03   #213
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Vlaanderen hoorde inderdaad wel bij die hereniging én heeft er veel bij gewonnen, al duurde ze maar 15 jaar. Hier kan je iets lezen over de realisaties van Willem I.

Terzijde: interessant is ook de neerlandisatiepolitiek van Willem I.
OK maar Willem investeerde ook in de Waalse staalindustrie en niet een klein beetje !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 10:31   #214
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik wil..

Oud 1 mei 2024, 10:52   #215
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Persoonlijk ben ik de overtuiging toegedaan dat Mr Dewever een Formidabel Premier zou zijn...

Helaas echter...
Zelfs als de helft van Vlamingen op Bart zouden stemmen is het kompleet onwaarschijnlijk dat hij Premier zou worden...

N-VA heeft de toekomst mis ingeschat...Beter ware geweest op een passend moment,net voor het verstrijken van de indieningstermijn der kieslijsten gewoon mee te delen dat ze NIET zouden meedingen voor Federale zetels....

Wat een BOM zou dat zijn........(want dan WETEN we wie daarvan zou profiteren,en neen,tzijn niet de Groenen )

Denken,Durven,Doen......helaas....
Nu gaan we getuige mogen zijn van een verder venedering door de ENIGE partij die ik in gans mijn leven vierkant heb zien opkomen voor HUN kiezers,coute que coute....de Waalse PS....Het fenomeen dat zelfs vanuit de Oppositie de ECHTE baas is in dit Koninkrijk....

Want een beroepsdopper uit Charleroi is belangrijker dan een fysiek kapot gaande Kelt die NOG STEEDS aan het werk is....PS zorgt daarvoor en er is NIKS dat Bart daaraan zal kunnen doen...

Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2024 om 10:58.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 11:18   #216
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik wil..

Iek wiel koninck worden....

Citaat:
'Het is een echt vrouwtje', en andere fameuze uitspraken van prins Filip

Filip tijdens een bezoek aan de Disney studio's

Prins Filip volgt zondag zijn vader op als koning der Belgen. In zijn tijd als kroonprins kwam Filip geregeld in het nieuws met geslaagde en minder geslaagde uitspraken. Een overzicht:

Donderdag 18 juli 2013

'Bedankt om prinsen en prinsessen zo populair te maken.'

Op handelsmissie in Californië bezoekt Filip de Disney Studios. De prins is de filmstudio daarbij zeer erkentelijk, omdat die hem naar eigen zeggen de nodige populariteit verschafte bij zijn kinderen.

'Niets doet mijn vader de koning meer plezier dan België te zien scoren. We scoren in Californië met 320 bedrijven. Straks doen we hetzelfde met de Rode Duivels. We go for it!'

Tijdens dezelfde handelsmissie wenst prins Filip dat de Rode Duivels scoren en winnen in hun kwalificatiewedstrijd tegen Servië ter ere van de verjaardag van zijn vader, koning Albert.

'Ik kan u verzekeren, de Chinezen zien ons niet als een klein land. Onthoud dat goed, ik zou willen dat iedereen die dat hoort, weet, dat is een land, dat zo groot is als 1 miljard 300.000 miljoen mensen, dat is dus heel Europa, plus de Verenigde Staten, het geheel maal twee. Bon, dat is dus niet niks hé!'

Op economische missie verliest prins Filip zich in zijn berekening, wanneer hij wil uitleggen hoe belangrijk de bekendheid van België in China is.

'Ik praat niet graag over anderen als ze er niet bij zijn.'

Tijdens dezelfde economische missie ontwijkt Filip op slinkse wijze een vraag over de gezondheid van koning Albert II en een mogelijke troonsopvolging.

'Uit respect zullen we niets meer zeggen over de missie en onze wandeling inkorten.'

Tijdens een economische missie in Rusland betuigt prins Filip op geheel eigen wijze zijn medeleven aan de ouders van de vermoorde Stacy en Nathalie.

'En vergis u niet, als het moet ben ik een taaie. Ik laat niet zo over me heen wandelen. Wie aan België komt, komt aan mij.'

Tijdens een interview in 2004 haalt prins Filip uit naar Vlaams Belang.

'Zeg maar Filip, in de ruimte is er geen protocol.'

Astronaut Dirk Frimout mag de prins tutoyeren tijdens een live-gesprek vanuit het ruimteveer Atlantis.

'Het is een echt vrouwtje.'

Prins Filip tijdens de persconferentie waarop de geboorte van zijn eerste dochter, prinses Elisabeth werd aangekondigd.

'Mijn vader was erbij en keek met bewondering toe, want hij wist niet dat ik dat kon!'

Koning Albert II wist niet wat hij zag toen prins Filip zijn pasgeboren dochter voor het eerst een luier aandeed.

‘Het komt aan op mijn inzet, die deel uitmaakt van mijn persoonlijkheid.’

In een reportage waarbij prins Filip wordt gevolgd tijdens zijn dagelijkse bezigheden, stelt hij duidelijk waar zijn kracht ligt.

'In mijn vak heb je niet veel collega's.'

Prinsen hebben volgens Filip een speciale band, daarom komen ze regelmatig samen en praten ze over wat ze gemeen hebben.

'Ik wil koning worden. De mensen mogen dat weten.'

Tijdens een interview in 2006 laat prins Filip geen twijfel bestaan over zijn plannen voor de toekomst.

'Ongelooflijk, ze rekenen al meteen in het Nederlands!'

Wanneer prins Filip een Waalse school bezoekt, is hij zwaar onder de indruk van de talenknobbel van de leerlingen.

'Ik zal mij blijven inzetten met heel mijn hart....Tot 21 juli!'

De eerste speech van prins Filip in het openbaar na de bekendmaking van de troonswisseling loopt niet over van de spontaniteit.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20120412_088
Oud 1 mei 2024, 11:36   #217
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik de overtuiging toegedaan dat Mr Dewever een Formidabel Premier zou zijn...

Helaas echter...
Zelfs als de helft van Vlamingen op Bart zouden stemmen is het kompleet onwaarschijnlijk dat hij Premier zou worden...

N-VA heeft de toekomst mis ingeschat...Beter ware geweest op een passend moment,net voor het verstrijken van de indieningstermijn der kieslijsten gewoon mee te delen dat ze NIET zouden meedingen voor Federale zetels....

Wat een BOM zou dat zijn........(want dan WETEN we wie daarvan zou profiteren,en neen,tzijn niet de Groenen )

Denken,Durven,Doen......helaas....
Nu gaan we getuige mogen zijn van een verder venedering door de ENIGE partij die ik in gans mijn leven vierkant heb zien opkomen voor HUN kiezers,coute que coute....de Waalse PS....Het fenomeen dat zelfs vanuit de Oppositie de ECHTE baas is in dit Koninkrijk....

Want een beroepsdopper uit Charleroi is belangrijker dan een fysiek kapot gaande Kelt die NOG STEEDS aan het werk is....PS zorgt daarvoor en er is NIKS dat Bart daaraan zal kunnen doen...
Ik begrijp wat je bedoelt, maar met je laatste zin spreek je de eerste tegen.
In een normaal land zou De Wever een goede premier zijn, maar België is geen normaal land.

De Croo wist van te voren dat hij de dweil van Vivaldi zou zijn, en zijn voorspelling kwam uit.

Als De Croo de dweil was van zijn regering, wat zou een Vlaams-nationalist dan zijn als Belgisch premier? MET de PS als coalitiegenoot? Maar ook de VLD stak hem al eerder een mes in de rug.

Vivaldi voerde haar eigen regeringsprogramma niet eens uit. Maar wat De Wever beloofd wordt zou wél worden uitgevoerd?

De Wever is geen dommekloot. Hij wéét wat hem te wachten staat mocht hij premier worden. Daarom vraag ik mij steeds vaker wat De Wever bezielt. Hoopt hij in opperste schoonheid zijn politieke carrière af te kunnen sluiten? Door de dweil van de laatste federale regering te worden?
Oud 1 mei 2024, 12:15   #218
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat maakt het des te opmerkelijker dat de Vlaamse beweging zo lang aan de rokken van de katholieke kerk is blijven hangen.

Met de schoolstrijd in de jaren '50, met de koningskwestie waar ze pal achter de katholieke koning Leopold III stonden en een burgeroorlog riskeerden omdat anderen Leopold III weg wilden.
Sedert het steeds duidelijker werd dat het verplicht celibaat dat rond het jaar 1 000 door een blijkbaar niet zo verstandige paus aan katholieke priesters werd opgedrongen. En, zoals iedereen weet die een beetje de actualiteit volgt, zijn de voorbije decennia steeds meer onsmakelijke verhalen over seksueel misbruik door priesters (en een bisschop) boven water gekomen.
Het christendom (en vooral het katholicisme) heeft het met de seksualiteit altijd moeilijk gehad en legde aan de bedienaars van haar eredienst onnatuurlijke verplichtingen op.
In het Judaïsme komt iemand pas in aanmerking voor de functie van Rabbi op voorwaarde dat hij getrouwd is (met een vrouw wel te verstaan).
Oud 1 mei 2024, 13:22   #219
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever is geen dommekloot. Hij wéét wat hem te wachten staat mocht hij premier worden. Daarom vraag ik mij steeds vaker wat De Wever bezielt. Hoopt hij in opperste schoonheid zijn politieke carrière af te kunnen sluiten? Door de dweil van de laatste federale regering te worden?
dus dat.

Niets menselijks is BDW vreemd.

Een keertje premier worden van België geeft heel veel status.

Misschien daarna nog een prachtige internationale baan ergens?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 13:47   #220
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij gewoon in spanning afwacht hoeveel ruimte de kiezer hem gaat geven. Om die reden ga ik federaal - met enige tegenzin - N-VA stemmen.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 mei 2024 om 13:47.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be