Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2024, 10:08   #201
Knuts
Parlementslid

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
En Pete Buttigieg?
Misschien een net iets te progressieve keuze?
Die is buitengewoon welbespraakt, en weet perfect hoe hij een vijandige toehoorder moet aanspreken. Zie maar de link die Pandareus gisteren gepost heeft.

Vraag is hoeveel risico's Harris wil nemen met haar VP keuze. Trump ging ervan uit dat hij al gewonnen had, en koos voor Vance, die niets toevoegt aan zijn ticket.
Zal Harris het wagen met een ticket voor de kiezers verschijnen met:
- zwarte vrouw + homo (Buttigieg)
- zwarte vrouw + nog een vrouw (Whitmer)
- zwarte vrouw + jood (Shapiro)

Voor alle duidelijkheid, ik heb geen probleem met elk van deze keuzes. Ik heb ook geen weet van kwantitatieve bewijzen dat zo'n "gewaagde" ticket nadelig uitvalt.

Maar misschien zal Harris liever voor "veilig" gaan, en een standaard "blanke christelijke hetero man" kiezen. Blijven dan over Kelly, Cooper, Beshear, en Walz (of misschien iemand waar niemand het over heeft).

Zoals gezegd, ben heel benieuwd.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 29 juli 2024 om 10:10.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2024, 13:38   #202
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We wachten nog steeds....de keuze IS verrekt moeilijk...

KIjk,de keuze voor Vice-Presidentskandidaat moet niet TEGEN de andere Presidentskandidaat gericht zijn want deze HEEFT al zijn kiezerspubliek en die gaan nog liever doodvallen dan nu nog van gedacht veranderen...

Er zijn ook tientallen miljoenen mensen waarop kan gerekend worden dat ze weer Democratisch zullen stemmen.Niet omdat ze persé houden van Kamala of de gebeurtenissen in de Democratische partij speciaal een toonbeeld vonden...Maar gewoon omdat dit HUN politiek ecosysteem is en de gedachte aan nog eens een Trump mandaat hen wakker houdt...

De keuze van VP moet ,samen met de persoon van Mevr Harris zelf,proberen miljoenen Amerikanen die vorige keer hielpen het ticket Biden & HArris net overheen het Trump & Pence ticket springen.....weer motiveren dat nog eens te doen....

Gezien de situatie in de grote Amerikaanse steden,typisch democratisch bestuurd sinds de jaren zeventig vorige eeuw,en waaruit die "niet verworven" kiezers zouden moeten komen,..... is dat een moeilijke!

Naar ik begrijp voelen nogal wat Amerikanen zich "verraden" door het systeem...waar de democraten toe behoren.

Trump speelde daar handig op in door te doen alsof hij niet tot DAT systeem behoort......en doet het opnieuw,en met succes.

Dus.....wat is de BOODSCHAP......?

Met eventueel een oude "systeemscorpioen" als Hilary zou de campagne al afgelopen zijn voor ze begonnen is....Die heeft GEEN ENKELE voeling met wat er buiten haar gouden kooi gaande is....en ze IS al eens "afgekeurd" geweest...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juli 2024 om 13:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2024, 14:21   #203
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Een vrouwelijke president zou een verfrissende nieuwigheid zijn in de USA. En zeker na die stamelende, oude en versleten Joe Biden. Ik ben in elk geval pro!
Oud 29 juli 2024, 18:10   #204
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Als je haar hoort lachen weet je wel wie de creepy one is.

https://www.hln.be/buitenland/kamala...eepy~adb55eb6/

Kamala Harris gebruikt nieuwe tactiek en schildert Trump nu af als “raar” en “creepy”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2024, 19:28   #205
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Geen idee van wat die nog in de politiek doet die Francken maar het volgende slaagt alles...

Theo Franken (N-VA): “Michelle Obama is de enige die Trump kan verslaan”
Oud 30 juli 2024, 01:13   #206
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Die is buitengewoon welbespraakt, en weet perfect hoe hij een vijandige toehoorder moet aanspreken. Zie maar de link die Pandareus gisteren gepost heeft.

Vraag is hoeveel risico's Harris wil nemen met haar VP keuze. Trump ging ervan uit dat hij al gewonnen had, en koos voor Vance, die niets toevoegt aan zijn ticket.
Zal Harris het wagen met een ticket voor de kiezers verschijnen met:
- zwarte vrouw + homo (Buttigieg)
- zwarte vrouw + nog een vrouw (Whitmer)
- zwarte vrouw + jood (Shapiro)

Voor alle duidelijkheid, ik heb geen probleem met elk van deze keuzes. Ik heb ook geen weet van kwantitatieve bewijzen dat zo'n "gewaagde" ticket nadelig uitvalt.

Maar misschien zal Harris liever voor "veilig" gaan, en een standaard "blanke christelijke hetero man" kiezen. Blijven dan over Kelly, Cooper, Beshear, en Walz (of misschien iemand waar niemand het over heeft).

Zoals gezegd, ben heel benieuwd.
Ik denk niet dat sommige Gouverneurs van grote staten hun positie gaan opgeven om mogelijk VP te worden, eigenlijk denk ik dat Whitmer, Shapiro en Buttigieg (en Pritzker), liever zelf over 4 jaar President willen worden.

En wat is er mis met een Blanke heteroseksuele man? Je moet divers zijn, maar nooit je eigen kern achterban van je vervreemden (hoe noemde Nixon dat ook al weer, iets met silent majority, er zijn grenzen aan woke zijn), en dat hebben de Democraten best wel eens gedaan, nee je moet strategisch zijn.
Cooper lijkt mij echt te oud (67), Beshear is een logische keus met ook een democratische lieutenant governor, en hij komt uit een familie van Zuidelijke Democraten. Kelly brengt wel iets beter in migratie, maar met hem uit Arizona en Harris uit Californië, geef ik iemand uit de Rust Belt, Midwesten of Zuiden meer kans.
Walz uit Minesota is ook een interessante keus, ook zijn achtergrond veteraan, geboren in Nebraska, nu gouverneur in Minnesota en ook zijn LG is een Democraat.

Kortom zowel Walz en Beshear lijken mij de beste keuzes, echter Walz is 60 en Beshear nog maar 46. Hoe schatten de Democraten hun kansen in, Beshear heeft meer toekomst, maar Walz ongeveer even oud als Harris is nog steeds jonger dan Trump. En met toekomst kijk ik ook naar hoe zeker de staat is, niet alleen nieuw, maar ook voor een nieuwe gouverneur.
Oud 30 juli 2024, 08:18   #207
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik denk niet dat sommige Gouverneurs van grote staten hun positie gaan opgeven om mogelijk VP te worden, eigenlijk denk ik dat Whitmer, Shapiro en Buttigieg (en Pritzker), liever zelf over 4 jaar President willen worden.

En wat is er mis met een Blanke heteroseksuele man? Je moet divers zijn, maar nooit je eigen kern achterban van je vervreemden (hoe noemde Nixon dat ook al weer, iets met silent majority, er zijn grenzen aan woke zijn), en dat hebben de Democraten best wel eens gedaan, nee je moet strategisch zijn.
Cooper lijkt mij echt te oud (67), Beshear is een logische keus met ook een democratische lieutenant governor, en hij komt uit een familie van Zuidelijke Democraten. Kelly brengt wel iets beter in migratie, maar met hem uit Arizona en Harris uit Californië, geef ik iemand uit de Rust Belt, Midwesten of Zuiden meer kans.
Walz uit Minesota is ook een interessante keus, ook zijn achtergrond veteraan, geboren in Nebraska, nu gouverneur in Minnesota en ook zijn LG is een Democraat.

Kortom zowel Walz en Beshear lijken mij de beste keuzes, echter Walz is 60 en Beshear nog maar 46. Hoe schatten de Democraten hun kansen in, Beshear heeft meer toekomst, maar Walz ongeveer even oud als Harris is nog steeds jonger dan Trump. En met toekomst kijk ik ook naar hoe zeker de staat is, niet alleen nieuw, maar ook voor een nieuwe gouverneur.
Blijkbaar zijn er nog slechts drie in de running: Tim Walz, Mark Kelly and Josh Shapiro.

https://www.theguardian.com/us-news/...nounce-vp-pick

Kelly is favoriet bij de Democratische kiezers.

Citaat:
According to ABC News and Ipsos, 22% of respondents saw Kelly in a favourable light against 12% who did not, giving him a net favourability of +10.

The two other men widely reported to be in the final reckoning are the Minnesota governor, Tim Walz, and Josh Shapiro, governor of Pennsylvania. In the ABC/Ipsos poll, Walz scored -1 for favourability, Shapiro +4.
Maar inderdaad, misschien is iemand uit ‘Oud Amerika’ strategisch/geografisch beter.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juli 2024 om 08:20.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 09:09   #208
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is juist daarom dat ik zeg dat ze er een thema van moet proberen te maken. Trump probeert dat uiteraard weg te moffelen en heeft het liever over andere zaken.
Het is een onderwerp waar Trump enkel maar bij te verliezen heeft.
Voila si, ze heeft Trump bij zijn pietje: ‘Het Trump-abortusverbod’.

https://www.wsj.com/politics/electio...-2024-92511caa

Citaat:
Harris Puts Abortion, a Weakness for Trump, at Center of Campaign

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juli 2024 om 09:10.
Oud 30 juli 2024, 10:00   #209
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lol, een koekje van eigen deeg. Trump en Vance zijn weird.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240729_94872929

Citaat:
Kamala Harris heeft een nieuwe stok gevonden om haar concurrent Donald Trump mee te slaan: hij, zijn running mate J.D. Vance en bij uitbreiding de Republikeinen zijn gewoon “raar”. Dat verwijt lijkt een gevoelige snaar te raken.
Oud 30 juli 2024, 10:28   #210
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kameel Harris die Trump en JDVance raar noemt, das als ne daubentonia madagascariensis die ne gallus en ne gallina raar noemt.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 10:33   #211
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila si, ze heeft Trump bij zijn pietje: ‘Het Trump-abortusverbod’.
Citaat:
Harris Puts Abortion, a Weakness for Trump, at Center of Campaign
Abortus als belangrijkste thema van wannabe president van VS.
De wereld staat of valt met * TROMGEROFFEL * ... abortus.
En gij plakt daar zelfs een "Voila" bij.
Lol, gij zijt van de wereld gegaan zeker?
Hallo Aarde aan Dadeemelee!.
Oud 30 juli 2024, 10:40   #212
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Als de partij van Trump half in het teken staat van de grens met Mexico dicht houden en half in het teken van abotus onmogelijk maken, moet het zijn dat het er voor hen toe doet he

Trumpgeroffel, ...
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 11:18   #213
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kameel Harris die Trump en JDVance raar noemt, das als ne daubentonia madagascariensis die ne gallus en ne gallina raar noemt.
Haha, Weird Trump en Weird Vance is recht in de roos. Het pikt!

Citaat:
De toonverandering lijkt bij Republikeinen enige irritatie te veroorzaken. Voormalig presidentskandidaat Vivek Ramaswamy noemt die op X “dom en kinderachtig”: “Win met beleid als je kan, maar stop met die onzin alsjeblieft.” Toen Trump Biden voor diens aftocht bombardeerde met verwijten over zijn leeftijd en Harris meteen na haar kandidatuur afschilderde als “Lying Kamala”, was Ramaswamy iets minder bezorgd over dergelijke aanvallen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juli 2024 om 11:28.
Oud 30 juli 2024, 11:22   #214
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de Trumpisten zitten ze in zak en as. Ipv gewoon maar te roepen ‘Biden is too old’ gaan Weird Trump en Weird Vance zich nu moeten verdedigen ivm abortus, familiale waarden (grab them by the pussy ) en wie weet gender/homorechten. Vraag maar eens aan Van Grieken hoeveel stemmen hem dat gekost heeft.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juli 2024 om 11:28.
Oud 30 juli 2024, 12:06   #215
Knuts
Parlementslid

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht

Er is niets mis met een Blanke heteroseksuele man (sommige "weirde" exemplaren uitgezonderd). Ik zit vooralsnog in Team Walz.

Goede opmerking ivm de carrièreplanning van Shapiro. In zijn plaats zou ik het wellicht niet doen, tenslotte maakt hij grote kans om nog voor zes jaar gouverneur te mogen zijn.

Cooper en Whitmer hebben zich uit koers genomen. Blijven dan over Kelly, Beshear, misschien toch Buttigieg of Shapiro, Walz (yay Walz!).

Of toch nog iemand anders. Vanmorgen las ik wat geruchten over senator Peters (Michigan). Lijkt me heel onwaarschijnlijk, maar ja, we zien wel.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 30 juli 2024 om 12:14.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 14:23   #216
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als de partij van Trump half in het teken staat van de grens met Mexico dicht houden en half in het teken van abotus onmogelijk maken, moet het zijn dat het er voor hen toe doet he

Trumpgeroffel, ...
Met oogleden in zonsondergang posities lijken helften altijd heel he.
Ge begint trekken van Sleepy Joe te vertonen.
Pas maar op da ge daarbovenop nog geen Kamelen Harris schiet.
Want we weten intussen oe da eindigde e.
Oud 30 juli 2024, 14:46   #217
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met oogleden in zonsondergang posities lijken helften altijd heel he.
Ge begint trekken van Sleepy Joe te vertonen.
Pas maar op da ge daarbovenop nog geen Kamelen Harris schiet.
Want we weten intussen oe da eindigde e.
Ik wil maar zeggen: abortus was inderdaad geen politiek thema in de VS. In 1973 mogelijk gemaakt door het Hooggerechtshof. Daarbij moeten we onthouden dat wie omwille van zijn geloof dit nooit wil doen, zich uiteraard geen zorgen hoeft te maken. Het is een mogelijkheid voor wie ze wil gebruiken. Niet voor wie dat nooit wil.

En dan kwam kort na 2000 de ultragelovige trein op gang die dit recht wil ontzeggen aan alle Amerikanen.

En vandaag zijn we aangekomen in een tijd waarbij dit een essentieel punt is voor de republikeinen, inbegrepen Donald Diaper. Dan is het in de reactie een essentieel punt voor Harris dat dit recht overeind blijft.

Je moet hier actie en reactie niet omkeren. Als Donald zich wat minder ruggegraatloos zou opstellen tegenover de bijbelvasten in zijn partij, was dit geen thema.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 15:45   #218
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah, de nieuwe mars-orders beginnen door te filteren.

Als DIT de nieuwe strategie van communisten is, dan staan er ons nog erg lachwekkende maanden te wachten

Hier, cackling kamala aan het woord;

https://x.com/ElephantCivics/status/1815912626289057855

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 juli 2024 om 15:56.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 16:31   #219
gunter5148

Standaard

Naam: screenshot_14-10.jpg
Bekeken: 96
Grootte: 83,5 KB

Dit gaat een nooit-opdrogende bron van vermaak worden.....

Woke noemt normaal-denkende mensen "weird."

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 juli 2024 om 16:33.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 18:22   #220
gunter5148

Standaard

In de laatste poll zijn weer 25% méér democraten ondervraagd dan republikeinen, en zelfs na al het "weighting" wint Trump nog altijd

Het piekmoment van cackling kamala is al voorbij, me dunkt.

En zoals ik al zei, we gaan nog véééééél lachen met hun campagne (tja, voor idioten dan) "trump en vance zijn raar."

https://www.zerohedge.com/political/...g-harris-48-45

Een poll waar gewoon net evenveel dems als reps worden ondervraagd, is gewoonweg niet mogelijk, blijkbaar.

Ach, links, als ze niet winnen, spelen ze gewoon vals.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be