![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is het echte probleem met de supernota’s van De Wever. Ze koppelen noodzakelijke hervormingen en zware besparingen aan een begrotingspolitiek die nieuwe putten blijft maken. Het zal inderdaad pijn doen en nog het meest bij wie al kwetsbaar staat. Maar het ergste is: het zal niet eens veel opleveren. Er zijn zeker redenen om kritisch te kijken naar het parcours van Conner Rousseau, maar dat de voorzitter van een linkse partij niet wil meestappen in zo’n plan, is alleen maar begrijpelijk. https://www.demorgen.be/meningen/lat...oudt~b9c27cc3/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 november 2024 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
13 miljard € extra belastingsinkomsten voor Ierland. Hoe kunnen die daar allesbehalve gelukkig mee zijn ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, met de partijen NVA/MR en Les Engagés/CD&V was de regeringsvorming al een feit geweest in september.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is een superrijke , omschrijf dat eens dat concept , begin daar al eens mee. Secundo stel jij zit op 5 000 000 euro. en je hoort dat de staat van zin is daar vanaf volgend jaar jaarlijks 10 000 euro vanaf te pakken... Wat denkt ge dat uw boekhouder/bankier/financier adviseur u gaat zeggen van te doen ? Geloof me dat eerste jaar ga je misschien nog net te laat zijn en die 10 k leggen, maar het tweede jaar toch wel nie meer zeker. Je moet er van uit gaan dat iemand die 5 000 000 euro op zijn rekening heeft staan. Geen onnozelaar is die er genoegen mee neemt om 10 000 euro meer te gaan betalen omdat een of ander rooie strand janet dat beslist heeft. Nee die betalen liever hun adviseur/bankier een extra bonus uit om er voor te zorgen dat dat niet meer voorvalt de komende jaren. En dan hebben we het nog niet over de karakters zoals ik , die gewoon heel hun boel naar ergens anders versluizen en daarvoor desnoods al hun fabrieken sluiten en een paar duizend man op straat zetten. hehe belgische staat, dikke vinger. Maar ja ze doen maar he zoals ze gewoon zijn van altijd hun goestingske te doen. Waar draait het dus weer op uit, dat diegene die gewoon gaat werken en waarvan alles gekend is de factuur gaat betalen. Samen met wat zelfstandigen die het moeten doen met een iets minder goede boekhouder. Hier en daar een filantroop die erop kickt van al zijn geld in een bodemloze put genaamd belgische overheid te flikkeren. tenzij onzen Imperator Bartus Weverus de uitgaven van de ministeries terugschroeft, efficientie nastreeft, belastingen verlaagd het weer interresant maakt om te ondernemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sossen gaan weer grenscontroles invoeren, ditmaal om het kapitaal te verhinderen het land te verlaten. Ik heb zelfs gehoord dat Rousseau zelf met een bende punkers en Roma's de grensposten zou bemannen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als daarop bespaard zou worden, stuikt het systeem ineen. Daarom wordt er niet op bespaard, hoe rampzalig de financiële toestand ook is. Dat trekken van een failliet systeem komt nu stilaan tot een einde en daarmee komt ook la Belgique dag na dag een beetje meer tot stilstand.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Miterrand heeft dat ooit ook gedaan in Frankrijk, herinner ik me. Heeft niet echt gewerkt toen.
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem trouwens waarom vakbonden de werklozensteun uitbetalen.
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Volgens Rousseau zouden de Roma zich in die omgeving goed thuis voelen.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 november 2024 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Rousseau zijn hand echt overspeelt, en vb. de vld komt erbij (met alle nadelen vandien), dan zal hij echt 'den arbaaider' verdedigd hebben ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
|
![]() Bedoel je Open VLD met of zonder Vooruit?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Sossen zijn goed in geld uitgeven, niet om te besparen.
Voor Vooruit gaat dit geen leuk verhaal worden ... 30 miljard besparen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom lijk jij steeds discussies op te zoeken ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als King Matrak niet dagelijks in het nieuws komt vergaat het hem zoals Tobback junior.
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een politieke beslissing om het RIZIV rechtstreeks te laten uitbetalen en het HZIV en de ziekenkassen deze last te ontnemen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 november 2024 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |