![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom willen ze niet meer? Ze doen dan wel eens zo'n cursus (omdat ze anders van de dop vliegen) vaak maar nadien willen ze het weer niet meer doen. (zonde van de tijd en geld nadien dus) De verloning is niet slecht, niet uitzonderlijk ook maar kom. Het is eerder zo'n beetje van ; bah jakkes...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft de stichter van de VWS ook zo'n cursus niet gevolgd?.. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De stichter van het VWS heeft inderdaad zo n cursus gevolgd ja en aangezien hij ondanks dat geen werk vond is hij dan maar met het stichten van VWS begonnen.
By the way nu de trein vertrokken is moeten ze met geen job meer afkomen zelle mogen ze in hun gat steken ik heb er veel te veel werk in gestoken om het te stichten en dat werk wil ik nu wel afmaken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2005 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2005 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]De antwoorden zijn te vinden in diverse postings van de stichter ![]() U gaat me toch niet vertellen dat uw profiel niet in aanmerking kwam om bvb bij Feryn werk te vinden?!... [size=2]Hopelijk is het de stichter te doen om de echte problemen van de meeste anders rijken (die een normaal leven willen lijden en al dan niet met hulp van goedmenende mensen uit het moeras willen kruipen). Persoonlijk denk ik dat de stichter te veel op confrontatie uit is en minder op het oplossen of oplossingen zoeken voor de echte problemen... Hopelijk vergis ik me (vooral voor de anders rijken)... [/size][/size] Laatst gewijzigd door Chipie : 3 mei 2005 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als U het goed meent met die kansarme kinderen, dan zou ik niet onmiddellijk tot aktie overgaan... [size=1] Alles wat er bij het chatten 'gezegd' wordt is geen waarheid (van mij gelooft U toch ook niets? ![]() [size=2]Hopelijk mag 'uw' bestuur ook de strategie mee bepalen!? Ik persoonlijk zou eerst met diie mensen gaan spreken, daarna met de voorzitter en daarna de twee partijen met elkaar confronteren (en de eerste maal niet met agressie, maar met de wil om oplossingen te zoeken). Als het VWS het echt goed meent met de echte armen, dan zou ik toch hetgeen ik heb beschreven (en wat U ook weet) nader onderzoeken... en in de steden/gemeenten waar U wel medewerking krijgt, onmiddellijk met die projecten van start gaan... Onmiddellijk... zodat uw syndicaat ook onmiddellijk resultaten kan voorleggen, wat ik uiteraard uit de grond van mijn hart wens... [/size][/size] Laatst gewijzigd door Chipie : 3 mei 2005 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkele dagen geduld... Ik zal U de quotes aanbrengen, omdat U het zo mooi vraagt ![]() [size=1]Hoe komt het trouwens dat het steeds die mensen zijn die naar een onbeperkte vrijheid streven, steeds met bannen afkomen?[/size] Laatst gewijzigd door Chipie : 3 mei 2005 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
U bekijkt het vanuit een ander oogpunt dan wij. het is niet de bedoeling van het vierde wereld syndicaat om zelf locale werkingen op te starten. Het is de bedoeling deze te ondersteunen en ze te stimluleren daar waar ze niet van de grond geraken. Daar waar er geen problemen zijn met het ocmw bvb is het vws niet nodig. Daar waar er kleine problemen zijn kunnen en zullen we eerder trachten bemidelen. Over de mensenrechten en de rechten van het kind en de belgische grondwet valt echter niet te onderhandelen.'rechten zijn geen gunsten (die je beleeft moet vragen). Men zal hier in dat apeland eens moeten gaan leren om deze verworvenheden te respecteren zondermeer - onverkort en overal.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2005 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door Grond : 15 mei 2005 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||||||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een aantal jaren geleden verenigden vooral franstalige daklozen zich in het nationaal daklozenfront. Zij voerden actie - gingen niks vragen aan de minister maar gaven hem een eisenpakket. Ze gingen voor de ocmw s kamperen - raakten slaags met de politie - kraakten de chateau de la solitude in oudergem en bekwamen na ongeveer een jaar actievoeren zonder middelen de invoering van, het referentieadres. Het is dus dankzij de moed en de assertiviteit van deze "minsten der minsten" - de dakloze helden dat alle andere daklozen nu recht hebben op een referentieadres. Niet dankzij de maatschappelijk assistenten en psychologen en professionele paternalisten van het vlaams netwerk waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Deze week nog had een locale armengroep die ook bij vws is aangesloten een ontmoeting met een bestuurslid van het vlaams netwerk waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd. 1. Die heeft gezegd dat het voor hem gewoon een job is van 9/5. 2. Dat het netwerk niet de taak heeft armoede te bestrijden ( zie statuten en decreet) Citaat:
Ik heb het boek van de link vzw ( uit het oog uit het hart ) zopas gelezen. Ik heb nog nooit zo n waardeloos psychologisch werk gelezen. De link vzw gaat uit van de empowerement van de armen door psychologen die nooit armoede hebben meegemaakt. Het is een illusie dat armen empowered kunnen worden door toedoen van niet armen. Armen kunnen alleen aan self empowerement doen. Self empowered armen kunnen andere armen de weg wijzen omdat ze die nu eenmaal kennen. Het is aan elke arme afzonderlijk om zichzelf te empoweren - iemand anders (arm of niet arm ) kan dit onmogelijk in jouw plaats doen. De link gaat ook uit van assimilatie van de armen. De armen hebben volgens mij echter veelal een andere cultuur waarvoor net zoveel respect mag worden opgebracht als voor alle andere culturen. Het netwerk sluit armen die niet willen assimileren (= geen brave armen ) systematisch uit. Citaat:
Citaat:
De grondwet is de grondwet - die moet onverkort worden toegepast - iedereen heeft het recht op een menswaardig bestaan - niet morgen - niet vandaag - maar eigenlijk gisteren al ! Wat doen jullie aan de problematiek van de daklozen - zijn er daklozen ( slachtoffers van extreme armoede ) in jullie werking - komen zij ook aan het woord ? De professionelen zullen mss bang zijn dat ze er luizen van krijgen als ze ermee vergaderen ? Citaat:
Het netwerk is niet pluralistisch want het sluit selfempowered armen die zich niet willen laten betuttelen en die niet willen assimileren aan de consumptiemaatschappij (die de eerste oorzaak is van armoede ) systematisch uit. Zijn er bvb. krakersgroepen lid van het netwerk ? Als het netwerk pluralistisch zou zijn dan zouden deze zeker ook lid geworden zijn. Het netwerk is niet pluralistisch maar wel kleinburgerlijk. Reden ; het wordt geleid door kleinburgerlijk klootjesvolk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het feit dat het huidige bestuur op onze vulgariteit en volksheid afknapt is andermaal het bewijs dat de mensen die nu het netwerk leiden daar totaal onbekwaam toe zijn. Hoe groot de kloof is tussen de niet arme middeklassers en de echte self empowered armen ? Citaat:
Citaat:
Tot slot Het is gewoon simpel - het netwerk beschikt over de middelen - het Vierde wereld syndicaat beschikt over de visie. Zonder visie is het netwerk pure verspilling van belastingcenten. Indien wij niet op zeer korte termijn over tenminste een gedeelte van de middelen van het netwerk kunnen beschikken dan zal het netwerk de eerste partij zijn waaraan wij de totale politieke oorlog verklaren. Bij ons gaat het immers niet over carriere maken dan wel om overleven. Een kat in het nauw maakt rare sprongen ! Onze grote kracht waar u niet tegen op kan is teneerste dat we gelijk hebben en ten tweede dat we niks te verliezen hebben. Waarom zouden wij een netwerk sparen waaraan wij toch niks hebben ? Wij kunnen u hoe dan ook alleen maar schade toebrengen - en dat zullen we ook doen zolang u ons niet als gelijkwaardige gespreks en actiepartners aanvaard. Onze troepen staan klaar - ze staan te drummen achter de poorten. Ik denk niet dat u de moed noch de argumenten zult vinden om hier op het forum onze aantijgingen te komen ontkrachten. [size=3]MIJN HARTSTOCHTELIJKE GRIMMIGHEID - MIJN EXTATISCHE WOEDE - ZAL MIJ VERGEVEN WORDEN ![/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Meermaals ervaren? Dat is ook niet erg veel dan, dat zou je eigenlijk constant moeten ervaren. Citaat:
De regering geeft dus niet voldoende geld zeg je, voor zover ik weet is er echter niet gesnoeid in dat bedrag. Volgens het Vlaams netwerk willen ze het geld gewoon anders besteden. Er zijn nu een 50 tal erkende verenigingen en dat zijn er genoeg voor hen, die 50 zullen wel genoeg teksten produceren om de boel aan de gang te houden. Andere armen hoeven zich niet meer te verenigen, kunnen zich niet meer verenigen en kunnen niet meer deel nemen aan het grote aanbod van vergaderingen ed. Sociale uitsluiting binnen de armoedebestrijding!!! Verenigingen die al 10 jaar actief zijn, die soms zelfs stichtend lid zijn van het Vlaams Netwerk zijn, worden simpelweg uitgesloten. Waar gaat trouwens dat grootste gedeelte van het geld naartoe? Naar de lonen van de professionelen in de verenigingen. De ene vereniging krijgt de volle pot, de andere geen rotte cent. Ben je op de hoogte van het bedrag dat jullies vereniging gekregen heeft? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Ik heb de koppeling naar deze pagina van deze thread aan het hele netwerk waarin de armen het woord in mond wordt gelegd doorgestuurd. Het feit dat ze niet durven ( kunnen ) antwoorden spreekt natuurlijk boekdelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 mei 2005 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet eigenlijk niet of men niet kan kiezen als "groepering" en zodanig "feitelijke vereniging of vzw" een beetje in de achterzak kan houden?
Of "vriendenclub?", gelijk bij de motards? Kwestie van alles eens te bekijken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() Ik ben het met u eens, te veel paternalisme.
Het beperkt zich echter niet tot de armoedebestrijding. De hele Belgische maatschappij puilt uit van het handjeshouden. Schaf al die betutteling af, en je houdt een veel groter te verdelen budget over. Het mes snijdt uiteraard wel aan twee kanten, ook de bedrijfswetgeving moet gepurgeerd worden van al dat paternalisme, zodat de belastingen omlaag kunnen.
![]() |
#219 |
|
![]() of maw "het vlaams netwerk van verenigingen waarin arme het woord nemen" geeft bij deze openlijk toe om in feite "het vlaams netwerk waarin de armen het woord [size=3]in de mond wordt gelegd[/size]" te zijn. Onze kritieken blijven stuk voor stuk onontkracht. In alle komende perscommunique s aangaande zullen we naar deze draad blijven verwijzen. Intussen werd ik wel dicreet gecontacteerd door een aantal groepen die mij vertelden onze kritiek op het netwerk volmondig te onderschrijven. Het Ludo Horemans-tijdperk in de armoedebestrijding loopt ten einde !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 mei 2005 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Gouverneur
|
![]() ik vind het jammer dat mensen voor mensen in naam van DE verenigingen spreekt, in eigen naam lijkt me correcter.
groetjes Lut