![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dankzij de opname van het wetsvoorstel van de Vlaamse Burgemeesters voor de splitsing B-H-V in het Vlaams regeerakkoord, bleef de splitsing B-H-V actueel! Wat er nu uiteindelijk gaat beslist worden over die splitsing is nog koffie-dik kijken, maar Verhofstadt en de VLD kennende vrees ik het ergste. Hopelijk stellen de Waalse politici zo’n zware eisen dat de VLD en SP.A-spirit het Splitsingsvoorstel van de Vlaamse Burgemeesters er zonder meer doorduwen en dan zullen we wel eens zien of de Walen durven aan de alarmbel trekken. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan verplaats ik me even in de gedachtengang van een pragmatische N-VA'er die gaat waarvoor hij staat, en kwam zo tot mijn 'hints' Waarom ik die hints 'weggeef', en hoe dat past in mijn spelletje om de N-VA te discrediteren bij lezers van dit forum? Verschillende scenario's blijven open: *Als de pragmatische nuchtere N-VA-kiezers (in wiens schoenen ik eventjes ga staan) mijn evidente oplossingen lezen, dan zou het best eens kunnen dat ze het verschil met wat hun partaai-mannen uitspoken, zo stuitend vinden, dat hun ogen opengaan. Ze komen tot inkeer en stemmen niet langer 'Vlaams' Kartel. Twee vliegen in één klap: N-VA onderaf en de CD&V teruggebracht tot haar reële proporties: derde partij van het land. ![]() *De N-VA'ers vinden inspiratie in wat ik hier afbrief, en ze volgen SPIRITS' voorbeeld. Ze leggen met succes hun mandaat in de waagschaal. Halen ze hun slag thuis, dan komt er een einde aan de rechtsongelijkheid, wat een goeie zaak is. Ik heb er dan geen probleem mee, dat de N-VA dit pluimpje op haar hoed steekt. Wanneer een knullige partij na een jaar aanmodderen dan toch een goed punt scoort, is het haar gegund. Ik kan de zon in 't water zien schijnen, ook als prutsers een puike prestatie neerzetten. Zo hoort het wil ik de objectieve jongeling blijven spelen ![]() *Hun dreigement pakt geen verf, de regeringen doen lekker voort zonder N-VA en SPirit: dan geniet ik van hetzelfde scenario als in punt 1: N-VA met haar kl(eurpotl)oten eruit, CD&V geamputeerd of ook op de keien van de Vlaamse wetstraat. ![]() Dé oplossing dewelke ik als Belgicist uiteraard zou wensen: heel België wordt één groot B-H-V. Iedereen kan nationaal stemmen op zijn bestuurders naar wens, ongeacht hun taalregime. Maar die oplossing krijg ik uiteraard aan de kortzichtige, kneuterige, kloterige taalracisten niet verkocht. Ze moeten het dus maar weten: ik wens ze jeuk aan hun ******* en korte armpjes dat ze niet kunnen krabben.
![]() |
![]() |
#203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wens je die?
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
De Franstaligen zullen niet erg gediend zijn met je mooie benaming "kortzichtige, kneuterige, kloterige taalracisten" want zij, en niet de Vlamingen hebben dat kordaat geweigerd. Ik dacht dat je verstandiger was om dat niet te weten. |
|
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#207 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn wij dommer of onbekwamer dan Zwitsers, Californiërs, etc.? Citaat:
Het weigeren tot invoeren van democratie, vind je bij de Vlaamse partijen evengoed als bij de Waalse. CD&V//N-VA apert ideologisch contra. VLD en SPa enkel in theorie pro, maar tegen zodra ze aan de macht zijn.
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me dus niet uitspreken. Mochten de Vlaamse partijen het invoeren van democratie eisen, dan pas zou duidelijk worden wie waar heenwil............ Maar dat durven zelfs de Vlaamse machthebbers niet aan, nl. de burger geven waar hij in een ware democratie recht op heeft: bindende inspraak.
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nòg meer Vlaams geld om 'hun slabakkende economie beter te kunnen beheren'?
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
De meerderheid voor, de minderheid tegen. Natuurlijk, en het heeft niets te maken met goeden of slechterikken. Trouwens Di Rupo heeft het zeer duidelijk gezegd: als de Vlaminen gebruik maken van hun meerderheid dan is dat het einde van België. Loochen toch niet het licht van de zon! Laatst gewijzigd door luc broes : 2 mei 2005 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Wij' zijn in tegenstelling tot de Zwitsers en Californiërs, al gedurende 175 jaar onophoudelijk verbelziekt door Franstaligen, en dat heeft zo zijn gevolgen.
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel!
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou het erop dat hun vertegenwoordigers een grotere democratische reflex hebben: ze doen wat vertegenwoordigers in een democratie behoren te doen, nl. de wil van de burger involgen. Vandaar is de roep om meer democratie in Wallonië niet echt groot. Zij hebben democratie via hun vertegenwoordiging in de ware zin van het woord. Zij hebben fameuze en bekwame politici, die zich niet laten te kakken zetten. Prachtkerels zoals Reynders, Di Rupo, Van Cau. Die staan achter hun burgers. Die slaan op tafel, en roepen:"Non!!!" als het er op aankomt. Onze labbekakken laten zich ten allen tijde een oor aannaaien (Egmont-Lambermont-Lambert-Francorchamps-stemrecht-wapenuitvoer- en ga zo maar door)
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleine én grote ongemakken gaan vanzelf over. Leve Mathot. ![]()
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betaal jij die Bijzondere Belasting nog altijd voor de schuld die zou verdwijnen zoals ze gekomen was, (volgens Mathot) maar die nog tot lang na het ineenstuiken van Belgique zal blijven bestaan? Of heeft de VLD ze intussen afgeschaft?
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat vaststaat: de Vlamingen hebben zelf de hefbomen uit handen gegeven in ruil voor een federalisme van kust-mijn-voeten. Hefbomen waarmee de wil van een Waalse minderheid 'onverwijld' wet kan worden. Dus niet komen zagen of klagen: eigen schuld dikke bult. Ga uw beklag doen bij Eyskens, Schiltz, Anciaux sr. Anciaux jr. Van Krunkelsven, Van Quickenborn, Martens, Dehaene, etc. etc.
![]() |
![]() |
#219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is uw Vlaams Kartellist Dehaene zijn struikroverijtje. En ja, ik betaal dat nog altijd. ![]() Citaat:
Dat maakt me in feite duller dan Dehaene zijn invoeren ervan. Het ABVV wil zelfs opnieuw met zoiets op de proppen komen. ![]()
![]() |
![]() |
#220 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een posting later was ik weer hélemaal wakker ![]()