![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe ga je een verklaring geven voor het gegeven dat de Koran een hoofdstuk heeft dat de titel "de Oorlogsbuit" heeft? Oorlog is oorlog. Je kan nog het overdrachtelijke "strijd" of "streven" gebruiken, maar "oorlogsbuit" kan je maar op één manier vertalen: dat is iets dat je met geweld van iemand anders gestolen hebt. In de Koran wordt expliciet gezegd dat het volgens Allah goed is om te genieten van de oorlogsbuit. Dat de moslimrotjochies zoveel stelen met geweld, komt dus helemaal niet zomaar toevallig. Dat is, zoals Patrick Janssens zei, mee cultuurbepaald. En stelen met geweld wordt in de Koran uitdrukkelijk als een positieve daad voorgesteld. Kleine moslimcriminelen vervullen dus een religieuze plicht. Wat voor autochtone westerlingen als slecht wordt gezien, is voor vrome moslims iets goeds. Zo staat het in de Koran ook over vechten : "Vaak wilt gij iets liever niet doen (vechten), maar soms is het voor u beter iets te doen dat ge niet graag doet. En als ge dat niet begrijpt: God weet het en gij weet het niet. Maar wat is er behalve stelen met geweld, nog goed aan de islam?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 24 mei 2005 om 22:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als ik jou posts hier zo lees denk ik dat je gewoon een moslim man bent die het hele zooitje hier aan het bedotten is. maja, innocent untill prove guilty hé ![]() [size=1]Edit:[/size]
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad. Laatst gewijzigd door TC : 25 mei 2005 om 08:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt erop dat de ene schizofrene patient zeer goed begrijpt dat de andere schizofrene patient Napoleon is. Dat jij dat dan slikt als zijnde "vertrekkende vanuit de juiste mentale ingesteldheid", laat ik voor jouw rekening. Het lijkt me interessanter om meer gedegen wetenschappers te lezen dan je enkel te bazeren op de verklaringen van een uit het klooster gestapte non, die nadien atheist werd en het ondertussen niet meer goed weet. (Volgens Karen Armstrong dragen moslima's trouwens hoofddoeken om te protesteren tegen de koloniale overheersing.... ) Een duidelijke benadering vind je bij KOENRAAD ELST: Islam voor Ongelovigen Andere nederlandstalige artikels van dezelfde wetenschapper vind je hier Een vierdelige serie over Islam en Democratie, geschreven door Ali Sina en in het Nederlands vertaald : http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=188 De home-site van Ali Sina: http://www.faithfreedom.org/Articles.htm Een zeer interessant boek van Anwar Shaikh : Islam, the Arab National Movement Verdere publicaties van Anwar Shaikh zijn hier te vinden. Ik zie tevens dat je grandioos in het "vertaalprobleempje" van de koran getrapt zijt. Nochtans zijn er verschillende officiëel aanvaarde engelstalige vertalingen te vinden op internet. (ik neem aan dat je ook gelooft dat de grootste moslimpopulatie in Indonesie allemaal perfect arabisch spreken en dat de turken met een ingebouwde vertaalchip worden geboren?) http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/ Bovendien heb je al ontzettend veel plezier aan de Sahih Hadith (= GOEDGEKEURDE hadiths) met zoekfunctie: http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/ En tot slot een zeer aparte benadering van de psychologische en lichamelijke toestand van Mohammed door Professor Herman Somers: Een andere Mohammed Indien je er echter nog niet genoeg van hebt, dan kan ik je vooral de "vraag het aan de imam" site aanbevelen, met duizenden vragen van moslims over heel de wereld, die allemaal een deftig onderbouwd antwoord krijgen om de meest prangende vragen zoals: "mag ik naar het toilet gaan in een rijdende trein, want die kan een bocht nemen en dan zit ik misschien in de verkeerde richting" of "wanneer moet ik bidden als ik een transatlantische vlucht maak", "mag ik samen met mijn vrouw dansen in de privé beslotenheid van onze woning"... dit en dus nog veel meer op : http://islam.tc/ask-imam/index.php Me dunkt dat je hiermee een pak meer informatie uit kan halen dan uit de "juiste mentale benadering" van Karentje.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hetzij zo, Jullie vinden de islam *belachelijk ,*achterlijk , *geweldadig een nog meer van dat soort blabla, Dan zeg ik tegen onze heren/dames het volgende: Iedere zijn goedje, voor mij leve de islam , Ik zal jullie niet overtuigen een ook niet dwingen een mijn tijd ook niet verspillen in het her een der gezwaai van allerlei blabla, Laten we op één ding akkoord zijn, ieder zijn eigen weg een ieder zijn denk & kijk & idee op de zaak ,als jullie de islam *..... zo vinden o.k. mij goed ( lakom deenokom walia deen ) iedereen zijn eigen weg...........
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn daarom ook Internationaal erkende vertalingen, in de geest van de tekst zoals de profeet het bedoeld heeft.
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() Meisje meisje toch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat mij heeft overtuigd: De Koran , die veertien eeuwen geleden is geopenbaard, vermeldt feiten die pas onlangs ontdekt zijn of door wetenschappers geverifieerd 1. In de Heilige Koran spreekt Allah over de menselijk embryologische ontwikkelingsstadia: En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah , waarop Wij de `alaqah tot een mudghah maakten, waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allah, de Beste der schependen". (Koran 23:12-14) 2. In de Heilige Koran spreekt Allah over bergen: En Hij heeft hechte bergen op aarde geplaatst opdat gij niet geschokt zult worden en rivieren en paden opdat gij de juiste weg moogt inslaan (koran 16:16) Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?(Koran 78:6-7) 3. In de Heilige Koran spreekt Allah over de scheiding tussen zeeën: Hij heeft de beide zeeën losgelaten zodat ze elkaar ontmoeten. Tussen beiden is een barrière zodat ze niet overtreden(Koran 55:19-20) 4. In de Heilige Koran spreekt Allah over diepe zeeën en inwendige golven: is als duisternissen in een diepe zee die overdekt wordt door golven, waarboven golven zijn, waarboven wolken zijn: de ene duisternis boven de andere. Wanneer hij zijn hand uitsteekt kan hij haar niet zien, maar hij voor wie Allah geen licht stelt voor die is er geen licht. (Koran 24:40) 5. In de Heilige Koran spreekt Allah over wolken: Zien jullie niet dat Allah wolken voortstuwt en ze dan samen verenigten ze dan tot een stapel maakt, waarop jullie uit zijn midden de regen zien voortkomen (Koran 24:43) [edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
The 100: a ranking of the most influential persons in history Laatst gewijzigd door ashrawi : 25 mei 2005 om 13:39. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
Mohammad heeft ook openbaart dat zonder kruisbestuiving, planten toch konden vruchten voortbrengen. Die staat precies niet in dat lijstje van je...
![]() |
![]() |
#213 |
|
![]() Ook was Allah geen rekenwonder.... zeker niet wat betreft delingen, jonge jonge! Tel dat deel over erfenisverdeling maar eens na
![]() Ieder die de qur'an gelezen heeft zal dat wel weten. Gelukkig gaat mijn overtuiging dieper dan zulke trivialiteiten zoals natuurbeschrijvingen en rekensommen.
![]() |
#214 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#216 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() foutje[edit]
The 100: a ranking of the most influential persons in history Laatst gewijzigd door ashrawi : 25 mei 2005 om 14:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Aantal keren vermeld in Quran Ad-Dunya (Deze wereld) 115 Al-Akheerah (Hiernamaals) 115 Al-Malaa'ikah (Engelen) 88 Al-Shayaateen (Satan) 88 Al-Hayah (Leven) 145 Al-Maout (Dood) 145 Al-Rajul (Man) 24 Al-Mar-ah (Vrouw) 24 Al-Shahr (Maand) 12 Al-Yaum (Dag) 365 Al-Bahr (Zee) 32 Al-Bar (Land) 13 Als we het aantal keren dat de woorden "land"en "zee" voorkomen bij elkaar tellen krijgen we een totaal van 45. En nu voeren we een betrekkelijk eenvoudige berekening uit: 32/45 X 100% = 71.11111111% en 13/45 X 100% = 28.88888888% En boven zien we wat we nu kennen als het percentage van water dat de wereldbodem bedekt (71.111..%) en het percentage land (28.888...%). Deze feiten illusteren weer een ander wonder van de koran.
![]() |
![]() |
#218 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Hij is gewoon te gemakkelijk ![]()
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() de indoctrinatie d.m.v religie werkt het best bij simpele mensen.
|
![]() |
![]() |