Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2005, 00:12   #201
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
de vraag luidt anders: u focust op de Islam en de Koran, alsof dit "uniek" zou zijn in de wereld. Ik zeg niet dat alles in de Koran democratisch is, verre van zelfs, maar waarom de Koran eruit pikken? In de Bijbel vindt je exact hetzelfde soort "eisen".

Dat is de vraag...
Pardon, de originele vraag die ik aan flamand stelde luidde: "Edoch, U als moslim-kenner, zult mij hopelijk spoedig van m'n door uzelf toegeschreven 'superioriteitsgevoel'' kunnen afhelpen door, met of zonder gegoogel, een half dozijn (ik noem maar wat) wetteksten en/of voorschriften uit de koran en aanverwante schrijfsels te tonen die, door een democratische bril bekeken, enigzins matchen met het Charter of simpelweg de Belgische wetgeving inzake. Ik wacht. "... nóg steeds...

Eneuh... diezelfde 'soort eisen' die in de bijbel zouden staan hebben geen bepalende invloed op het leven en beslissingen van het individu (m/v), 'wegens niet toepasselijk of wetbepalend' in onze democratische maatshappij, in tegenstelling tot... Dáárom !

Citaat:
Ik vrees dat je eens in een orthodoxe synagoge zult moeten gaan om er de plaats van de vrouw te kennen... En die fameuze straat (het is in Tel Aviv, ik was verkeerd) heeft niks met een synagoge te maken, wel met de -orthodoxe- scheiding van man en vrouw. En om volledig te zijn, dat was op bevel van een religieuze rechtbank.
Whatever, this is Europe and it doesn't happen here, see ? Trouwens, de joodse en hun deels orthodoxe gemeenschappen in heel Europa bezorgen de allochtone bevolking op geen enkele manier persoonlijke, sociale of financiele overlast en zijn voor mij alvást geslaagd in hun integratie-examen, waardoor, toeval of niet, mijn vrouw en/of dochters gerust en veilig en gekleed zoals ze willen, door een joodse wijk* kunnen stappen, waarbij hun veiligheid en/of eerbaarheid, zo goed als zeker, niet zal worden geschonden of aangetast, helaas weeral in tegenstelling tot... (*tov. zoals een moslima zich ook ongehinderd kan verplaatsen binnen een moslim-wijk én daarbuiten)

Citaat:
[QOTE=DiegoRaga]Dat ontken ik niet en kan alleen maar toegejuicht worden.
Maar het probleem van de conservatieve hard-liners blijft wel. [QOTE]
-------------------------------------------------------------------
Dit is het punt: de Islam heeft natuurlijk (en helaas) zijn hard-liners, zijn orthodoxen, maar die bestaan in alle godsdiensten, ook bij de Christenen, ook bij de Joden, ook bij de Hindoes, en weet ik nog wat. Daarnaast bestaan er tal van Moslims die vóór democratie en moderniteit binnen de Islam zijn.

Het probleem is een POLITIEK probleem, geen RELIGIEUS, waarbij men de Koran, en één interpretatie ervan, gebruikt voor politieke doelstellingen. Het is dié interpretatie die moet worden aangevochten. En daarvoor, dat je het wilt of niet, zal je samen met de modernisten binnen de Islam moeten samenwerken.
Scheiding van moskee en staat lijkt in deze de minst pijnlijke oplossing.
Indien dit vrij normale voorstel voor de harde jongens echter niet bespreekbaar blijkt te zijn, dan vrees ik dat de inzet van deze moedige strijd voor democratie binnen de islam, om niets minder zal gaan dan de integrale versie van de koran, (god's woord !) te laten aanpassen door democratisch gerichte moslims zoals U [size=1](en naar ik mag hopen nog vele anderen )[/size], om de a-democratische delen in de koran te democratiseren, zoals de positie man/vrouw of de strafvoorschriften bij eventuele wetsovertreding, om maar iets te noemen, en dit alles zonder morren te laten aanvaarden door elke moslim(a), inbegrepen de harde kern. Er zijn leukere taken...

Maar geen enkele dient een nobeler doel dan dit, zodat moslim en moslima eindelijk en voor het eerst in de geschiedenis van de islam (no ?) kunnen beschikken over een rijkere en warmere versie van hun geloofsbeleving ervan, nu echter weergegeven in een meer menswaardige en sociaal-geëngageerde context.
Correct me if I'm wrong, maar is dit niet nét iets te veel van het goede ?

[size=1](& again: de bijbel heeft niets vandoen met ons democratische wetboek)[/size]

Citaat:
En is het Vaticaan nu niet juist HET voorbeeld van wat Christendom zou moeten zijn????? Moet dit land de Christelijke regels niet naleven??? Dus heeft het wel iets te maken met deze discussie.
Zie mijn vorige zin & again:...diezelfde 'soort eisen' die in de bijbel zouden staan hebben geen bepalende invloed op het leven en beslissingen van het individu (m/v), 'wegens niet toepasselijk of wetbepalend' in onze democratische maatshappij,...

Citaat:
Waarom denk je dat ik een zekere kennis heb van Islam, Jodendom en Christendom, terwijl ik totaal geen religieus geloof vertoon?

En wees niet bang, dat zelfonderzoek is aan de gang ... 8)
Awel Attila, ik ben al blij dat we op dit punt nogal overeenkomen.
En wat betreft dat zelfonderzoek; ik zie het Boeddhisme niet op uw lijstje staan, welke nochtans een ervaringsleer bij uitstek is en mi. de felste 'lichtjes' aflevert in de moeizame en soms duistere tocht naar ons onbekende binnenste. Shanti.

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 07:32   #202
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Ach zo, is de Grote Allah en zijn Onvolprezen Profeet Mohammed nu beledigd?
Lange tenen zeg, zo lang zelfs dat ze tot de meest duistere middeleeuwen teruggaan !
Hé kneus, de heilige geschriften van de Joden zijn heilig, van de hindoes ook en van de moslims ook.

hei·lig
2 aan God of aan de goden gewijd, alleen voor de godsdienst bestemd => sacraal, sacrosanct

sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 15:31   #203
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Pardon, de originele vraag die ik aan flamand stelde luidde: "Edoch, U als moslim-kenner, zult mij hopelijk spoedig van m'n door uzelf toegeschreven 'superioriteitsgevoel'' kunnen afhelpen door, met of zonder gegoogel, een half dozijn (ik noem maar wat) wetteksten en/of voorschriften uit de koran en aanverwante schrijfsels te tonen die, door een democratische bril bekeken, enigzins matchen met het Charter of simpelweg de Belgische wetgeving inzake. Ik wacht. "... nóg steeds...

Eneuh... diezelfde 'soort eisen' die in de bijbel zouden staan hebben geen bepalende invloed op het leven en beslissingen van het individu (m/v), 'wegens niet toepasselijk of wetbepalend' in onze democratische maatshappij, in tegenstelling tot... Dáárom !
Ok, maar hoe zou de Koran nu "wetbepalend" kunnen zijn in onze maatschappij??? Welke regel uit de Koran is wettelijk vastgelegd (en ik spreek niet over de regels die nageleeft worden op basis van de vrijheid van godsdienstbeleving). Dat dit in de Moslimlanden bestaat, is totaal correct (wel met nuances natuurlijk, de invloed van de Koran varieert ook wel naargelang het land) , maar, hoe zegt ge het weer, "Whatever, this is Europe and it doesn't happen here, see ".

Ik zie de Sharia in België nog niet van toepassing zijn, hoor...

De Bijbel en het Christelijk leer hebben daarentegen wel een invloed op onze wetgeving en maatschappelijke keuzes. Zie (ik herhaal het) al die ethische kwesties omtrent homo-huwelijk, abortus, euthanasie, enz.

BTW: waar zit de "C" van CD&V dan voor?

Citaat:
Whatever, this is Europe and it doesn't happen here, see ? Trouwens, de joodse en hun deels orthodoxe gemeenschappen in heel Europa bezorgen de allochtone bevolking op geen enkele manier persoonlijke, sociale of financiele overlast en zijn voor mij alvást geslaagd in hun integratie-examen, waardoor, toeval of niet, mijn vrouw en/of dochters gerust en veilig en gekleed zoals ze willen, door een joodse wijk* kunnen stappen, waarbij hun veiligheid en/of eerbaarheid, zo goed als zeker, niet zal worden geschonden of aangetast, helaas weeral in tegenstelling tot... (*tov. zoals een moslima zich ook ongehinderd kan verplaatsen binnen een moslim-wijk én daarbuiten)
Door miijn voorbeeld in Tel Aviv toon ik enkel aan dat de relatie man-vrouw ook bij andere godsdiensten die in België present zijn niet zo evident is. Zouden de orthodoxe Joodse vrouwen in Antwerpen ook een pruik dragen (zo blijven we in België)?

Voor de rest heb je een punt, onverdraagzaamheid door allochtonen kan evenmin door de beugel dan onverdraagzaamheid door autochtonen. Maar of dit nu iets met de Koran te maken heeft, betwijfel ik. Het gaat veel meer om jeugdbendes die zich interessant willen maken door hun machogedrag en, om het simplistisch te zeggen, die een goeie lap rond hun oren verdienen. Btw in Frankrijk is daaruit een beweging uit de (vrouwelijke) Moslimgemeenschap gerezen die een aantal taboes heeft doorbroken ("Ni putes, ni soumises").

Kan opgelost worden door kordaat optreden van politie en gerecht en door het aanleren van het woord "respect".

Zo komen we terug bij de topic.

[quote]Scheiding van moskee en staat lijkt in deze de minst pijnlijke oplossing.
Indien dit vrij normale voorstel voor de harde jongens echter niet bespreekbaar blijkt te zijn, dan vrees ik dat de inzet van deze moedige strijd voor democratie binnen de islam, om niets minder zal gaan dan de integrale versie van de koran, (god's woord !) te laten aanpassen door democratisch gerichte moslims zoals U [size=1](en naar ik mag hopen nog vele anderen )[/size], om de a-democratische delen in de koran te democratiseren, zoals de positie man/vrouw of de strafvoorschriften bij eventuele wetsovertreding, om maar iets te noemen, en dit alles zonder morren te laten aanvaarden door elke moslim(a), inbegrepen de harde kern. Er zijn leukere taken.../QUOTE]

Ik ben absoluut geen Moslim hoor...
Laten we in Europa blijven hé... Ik heb echt het gevoel dat de overgrote meerderheid van Moslims in België democratisch gezind is, en de Europese basiswaarden respecteert (degenen die ik ken en waarmee ik gediscussieerd heb, zijn in ieder geval zo). Dat ge een harde groep extremisten hebt die niet-democratisch zijn, is juist, maar zulke groepen bestaan overal (zouden de Neo-nazis democratisch zijn?).

Citaat:
Maar geen enkele dient een nobeler doel dan dit, zodat moslim en moslima eindelijk en voor het eerst in de geschiedenis van de islam (no ?) kunnen beschikken over een rijkere en warmere versie van hun geloofsbeleving ervan, nu echter weergegeven in een meer menswaardige en sociaal-geëngageerde context.
Correct me if I'm wrong, maar is dit niet nét iets te veel van het goede ?

[size=1](& again: de bijbel heeft niets vandoen met ons democratische wetboek)[/size]
Waarom? Bij de Christenen heeft het ook bijna twee millenia geduurd eer dit ongeveer een feit was. Dus niet wanhopen... 8)

Ik herhaal het, die waarden zijn in die Moslimgemeenschap al goed binnengedrongen (in België kunt ge gewoonweg niet krachtens de hele Koran leven, daarvoor heb je een vorm van Sharia nodig). Er is nog werk aan de winkel, zeker voor bepaalde groepen, maar we zijn op het goede spoor.

Citaat:
Zie mijn vorige zin & again:...diezelfde 'soort eisen' die in de bijbel zouden staan hebben geen bepalende invloed op het leven en beslissingen van het individu (m/v), 'wegens niet toepasselijk of wetbepalend' in onze democratische maatshappij,...
Zie hierboven, de invloed die de Christelijke waarden op onze maatschappij heeft...

Citaat:
wel Attila, ik ben al blij dat we op dit punt nogal overeenkomen.
En wat betreft dat zelfonderzoek; ik zie het Boeddhisme niet op uw lijstje staan, welke nochtans een ervaringsleer bij uitstek is en mi. de felste 'lichtjes' aflevert in de moeizame en soms duistere tocht naar ons onbekende binnenste. Shanti.

Ciao
Misschien omdat ik het Boeddhisme niet als een echte godsdienst beschouw, maar als een levensfilosofie.
Oud 28 juni 2005, 23:21   #204
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

We're getting closer Attila.

Citaat:
Ok, maar hoe zou de Koran nu "wetbepalend" kunnen zijn in onze maatschappij??? Welke regel uit de Koran is wettelijk vastgelegd (en ik spreek niet over de regels die nageleeft worden op basis van de vrijheid van godsdienstbeleving). Dat dit in de Moslimlanden bestaat, is totaal correct (wel met nuances natuurlijk, de invloed van de Koran varieert ook wel naargelang het land) , maar, hoe zegt ge het weer, "Whatever, this is Europe and it doesn't happen here, see ".

Ik zie de Sharia in België nog niet van toepassing zijn, hoor...
Laat ons hopen dat als bij de voortzetting van de huidige demografische curve de 51 %-meerderheid door moslims wordt bereikt, dat de meerderheid ervan voldoende democratie in de genen heeft om weerstand te bieden aan de harde jongens, die dan wél de sharia zullen opeisen desnoods met geweld.
Only time will tell.

Citaat:
De Bijbel en het Christelijk leer hebben daarentegen wel een invloed op onze wetgeving en maatschappelijke keuzes. Zie (ik herhaal het) al die ethische kwesties omtrent homo-huwelijk, abortus, euthanasie, enz.
De wetgeving hieromtrent is opgesteld door samenspraak tussen katholieken en vrijzinnigen.Als het van de katholieken alléén afhing zou hier zelfs geen wetgeving over bestaan.
Maar zelfs met 5 bisschoppen aan z'n deur kan elk mens, gelovig of niet, vrijuit zelf beslissen wat het hart of verstand oplegt, binnen het dan geldende wetskader.

Citaat:
BTW: waar zit de "C" van CD&V dan voor?
Die is ondertussen al heel hard gekrompen hoor.

Citaat:
Door miijn voorbeeld in Tel Aviv toon ik enkel aan dat de relatie man-vrouw ook bij andere godsdiensten die in België present zijn niet zo evident is. Zouden de orthodoxe Joodse vrouwen in Antwerpen ook een pruik dragen (zo blijven we in België)?
They sure do. En hun gezamenlijke reinigingsrituelen op vrijdag doen ze ook steeds plichtsgetrouw.
En hier zullen er ongetwijfeld ook wel een pak bij zijn die er van onderuit willen, alhoewel, scheiding van een huwelijk blijkt bij hen ook niet zo eenvoudig te zijn. Maar ik denk toch dat hun algemene positie 'gemiddeld' nét iets comfortabeler lijkt dan die van een 'gemiddelde' moslima.

Citaat:
Voor de rest heb je een punt, onverdraagzaamheid door allochtonen kan evenmin door de beugel dan onverdraagzaamheid door autochtonen. Maar of dit nu iets met de Koran te maken heeft, betwijfel ik. Het gaat veel meer om jeugdbendes die zich interessant willen maken door hun machogedrag en, om het simplistisch te zeggen, die een goeie lap rond hun oren verdienen.
Zouden die 'los van God-jongeren', die de ganse moslimgemeenschap schofferen, niet eens hard kunnen aangepakt worden door de correcte moslim-meerderheid zélf of door moderne imams, aangezien de politie zelf geboeid en gegijzeld word door haar werkgever (regering, Min. BZ) en op de vingers gekeken door pater Leman en zijn team. Klachten over racisme en mishandeling loeren over elke geüniformeerde schouder mee.

Citaat:
Btw in Frankrijk is daaruit een beweging uit de (vrouwelijke) Moslimgemeenschap gerezen die een aantal taboes heeft doorbroken ("Ni putes, ni soumises").
Kan dergelijk initiatief niet in élk Europees land opgericht worden ?
Ik kijk reikhalzend uit naar de eerste optocht van moslim[size=1](a)[/size]s, voor meer democratie en gelijkheid binnen de islam zodat de harde jongens get the message, loud and clear.

Citaat:
Kan opgelost worden door kordaat optreden van politie en gerecht en door het aanleren van het woord "respect".
Hier is tevens serieuze medewerking van de imams vereist. Het móet van twee kanten komen. Anders blijft het dweilen met open kraan.

Citaat:
Ik ben absoluut geen Moslim hoor...
Laten we in Europa blijven hé... Ik heb echt het gevoel dat de overgrote meerderheid van Moslims in België democratisch gezind is, en de Europese basiswaarden respecteert (degenen die ik ken en waarmee ik gediscussieerd heb, zijn in ieder geval zo). Dat ge een harde groep extremisten hebt die niet-democratisch zijn, is juist, maar zulke groepen bestaan overal (zouden de Neo-nazis democratisch zijn?).
Kan de harde moslimkern niet uitgesloten worden door een islamitisch cordon sanitaire', '(zie VB) en aangelegd door democratisch gezinde moslims ?

Citaat:
Waarom? Bij de Christenen heeft het ook bijna twee millenia geduurd eer dit ongeveer een feit was. Dus niet wanhopen... 8)
Als pas binnen 600 jaar de moskee haar plaats kent binnen de maatschappij dan vrees ik ervoor, de huidige demografische situatie tegen dán die tijd in acht genomen. Tandje bijsteken mischien ?

Citaat:
Ik herhaal het, die waarden zijn in die Moslimgemeenschap al goed binnengedrongen (in België kunt ge gewoonweg niet krachtens de hele Koran leven, daarvoor heb je een vorm van Sharia nodig). Er is nog werk aan de winkel, zeker voor bepaalde groepen, maar we zijn op het goede spoor.
Zie cordon sanitaire en democratisch gerichte imams.

Citaat:
Zie hierboven, de invloed die de Christelijke waarden op onze maatschappij heeft... .
Zie hierboven over de vrije keuze van het individu binnen het wetskader.

Citaat:
Misschien omdat ik het Boeddhisme niet als een echte godsdienst beschouw, maar als een levensfilosofie.
En perfect te combineren of aan te vullen voor elke levenshouding en situatie, gelovig of niet, zonder verplichtende voorschriften, slechts raadgevende.

Voila beste Atilla, als we, indien mogelijk, op deze basis hierover enkele imams of ander invloedrijke personen binnen de moslimgemeenschap kunnen overtuigen voor de noodzaak aan mentaliteitsverandering van de harden, staan we al aan het begin van een heel eind. I'll keep my fingers crossed. 8)

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 00:02   #205
Esceha
Burger

Esceha's schermafbeelding

Standaard Mijn kapper heeft gelijk.

[size=3].....(citaat) ''En is het Vaticaan nu niet juist HET voorbeeld van wat Christendom zou moeten zijn?????''

Als ik naar de regels van het Vaticaan zou moeten leven, doe zelfs IK dit liever via de Koran..... Ik durf te stellen dat men daar Jesaja en de brieven van Johannes niet meer leest.

Bij de neiging om de Koran te stellen boven het Katholieke geloof moet ik mij wel afvragen of er eigenlijk verschil bestaat tussen het seksueel misbruik van minderjarigen door veel leiders van de Rooms Katholieke Kerk en het ''getrouwd'' zijn van Mohammed met onder meer een meisje van negen jaar..... Toen Ayaan Hirsi Ali daar iets van zei, werd - en wordt zij nog steeds - bedreigd.

U debatteert uitvoerig over het feit en suggereert dat de Islam een leer zou zijn die verachtelijk is. Maar hoe redeneert u dan over het feit dat de SGP (gereformeerd) in Nederland pas na een door een vrouw aangespannen en door haar gewonnen rechtszaak lid van die politieke partij kon worden, doch vrouwen nog steeds niet zijn ge[/size][/font][font=Arial][size=3]ë[/size][/font][font=Arial][size=3]mancipeerd als het gaat om het bekleden van een functie namens die partij. Dat is namelijk nog steeds niet mogelijk. Vrouwen worden niet alleen in de ogen van Moslims, maar ook in die van SGP-ers als ondergeschikt aan de man gezien. Over homo's wordt eveneens gelijk gedacht.

In wezen kan elke geloof de bron zijn van veel ellende. Ga in de geschiedenis terug en geef niet alleen de Moren de schuld in deze. Denkt u daarbij ook maar eens aan het - vaak zelfs met geweld - opdringen van het ''Christelijk'' geloof aan mensen in derde wereld landen.

Mijn kapper heeft gelijk. Over het geloof raken wij niet uitgesproken. Maar daar ging het bij aanvang van deze discussie ook helemaal niet om.....

Cor Schorel.

[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Esceha on 29-06-2005 at 01:03
Reason:
--------------------------------

[size=3].....(citaat) ''En is het Vaticaan nu niet juist HET voorbeeld van wat Christendom zou moeten zijn?????''

Als ik naar de regels van het Vaticaan zou moeten leven, doe zelfs IK dit liever via de Koran..... Ik durf te stellen dat men daar Jesaja en de brieven van Johannes niet meer leest.

Bij de neiging om de Koran te stellen boven het Katholieke geloof moet ik mij wel afvragen of er eigenlijk verschil bestaat tussen het seksueel misbruik van minderjarigen door veel leiders van de Rooms Katholieke Kerk en het ''getrouwd'' zijn van Mohammed met onder meer een meisje van negen jaar..... Toen Ayaan Hirsi Ali daar iets van zei, werd - en wordt zij nog steeds - bedreigd.

U debatteert uitvoerig over het feit en suggereert dat de Islam een leer zou zijn die verachtelijk is. Maar hoe redeneert u dan over het feit dat de SGP (gereformeerd) in Nederland pas na een door een vrouw aangespannen en door haar gewonnen rechtszaak lid van die politieke partij kon worden, doch vrouwen nog steeds niet zijn ge[/size][/font][font=Arial][size=3]ë[/size][/font][font=Arial][size=3]mancipeerd als het gaat om het bekleden van een functie namens die partij. Dat is namelijk nog steeds niet mogelijk. Vrouwen worden niet alleen in de ogen van Moslims, maar ook in die van SGP-ers als ondergeschikt aan de man gezien. Over homo's wordt eveneens gelijk gedacht.

In wezen kan elke geloof de bron zijn van veel ellende. Ga in de geschiedenis terug en geef niet alleen de Moren de schuld in deze. Denkt u daarbij ook maar eens aan het - vaak zelfs met geweld - opdringen van het ''Christelijk'' geloof aan mensen in derde wereld landen.

Mijn kapper heeft gelijk. Over het geloof raken wij niet uitgesproken. Maar daar ging het bij aanvang van deze discussie ook helemaal niet om.....

Cor Schorel.

[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[font=Arial][size=3].....(citaat) ''En is het Vaticaan nu niet juist HET voorbeeld van wat Christendom zou moeten zijn?????''

Cor Schorel.

[/size][/font][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Esceha : 29 juni 2005 om 00:03.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 12:51   #206
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
[size=3]Allochtonen zijn[/size] [size=5]CRIMINELER !![/size]
Nihil novum sub sole...8)

Cheers.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 14:26   #207
Esceha
Burger

Esceha's schermafbeelding

Standaard

.....maar daarom behoeven wij onze ogen toch niet voor dit soort zaken te sluiten?

Cor Schorel
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be