![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Eneuh... diezelfde 'soort eisen' die in de bijbel zouden staan hebben geen bepalende invloed op het leven en beslissingen van het individu (m/v), 'wegens niet toepasselijk of wetbepalend' in onze democratische maatshappij, in tegenstelling tot... Dáárom ! Citaat:
![]() Citaat:
Indien dit vrij normale voorstel voor de harde jongens echter niet bespreekbaar blijkt te zijn, dan vrees ik dat de inzet van deze moedige strijd voor democratie binnen de islam, om niets minder zal gaan dan de integrale versie van de koran, (god's woord !) te laten aanpassen door democratisch gerichte moslims zoals U [size=1](en naar ik mag hopen nog vele anderen ![]() Maar geen enkele dient een nobeler doel dan dit, zodat moslim en moslima eindelijk en voor het eerst in de geschiedenis van de islam (no ?) kunnen beschikken over een rijkere en warmere versie van hun geloofsbeleving ervan, nu echter weergegeven in een meer menswaardige en sociaal-geëngageerde context. Correct me if I'm wrong, maar is dit niet nét iets te veel van het goede ? [size=1](& again: de bijbel heeft niets vandoen met ons democratische wetboek)[/size] Citaat:
Citaat:
En wat betreft dat zelfonderzoek; ik zie het Boeddhisme niet op uw lijstje staan, welke nochtans een ervaringsleer bij uitstek is en mi. de felste 'lichtjes' aflevert in de moeizame en soms duistere tocht naar ons onbekende binnenste. Shanti. Ciao ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hei·lig 2 aan God of aan de goden gewijd, alleen voor de godsdienst bestemd => sacraal, sacrosanct |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie de Sharia in België nog niet van toepassing zijn, hoor... ![]() De Bijbel en het Christelijk leer hebben daarentegen wel een invloed op onze wetgeving en maatschappelijke keuzes. Zie (ik herhaal het) al die ethische kwesties omtrent homo-huwelijk, abortus, euthanasie, enz. BTW: waar zit de "C" van CD&V dan voor? Citaat:
Voor de rest heb je een punt, onverdraagzaamheid door allochtonen kan evenmin door de beugel dan onverdraagzaamheid door autochtonen. Maar of dit nu iets met de Koran te maken heeft, betwijfel ik. Het gaat veel meer om jeugdbendes die zich interessant willen maken door hun machogedrag en, om het simplistisch te zeggen, die een goeie lap rond hun oren verdienen. Btw in Frankrijk is daaruit een beweging uit de (vrouwelijke) Moslimgemeenschap gerezen die een aantal taboes heeft doorbroken ("Ni putes, ni soumises"). Kan opgelost worden door kordaat optreden van politie en gerecht en door het aanleren van het woord "respect". Zo komen we terug bij de topic. ![]() [quote]Scheiding van moskee en staat lijkt in deze de minst pijnlijke oplossing. Indien dit vrij normale voorstel voor de harde jongens echter niet bespreekbaar blijkt te zijn, dan vrees ik dat de inzet van deze moedige strijd voor democratie binnen de islam, om niets minder zal gaan dan de integrale versie van de koran, (god's woord !) te laten aanpassen door democratisch gerichte moslims zoals U [size=1](en naar ik mag hopen nog vele anderen ![]() Ik ben absoluut geen Moslim hoor... Laten we in Europa blijven hé... ![]() Citaat:
Ik herhaal het, die waarden zijn in die Moslimgemeenschap al goed binnengedrongen (in België kunt ge gewoonweg niet krachtens de hele Koran leven, daarvoor heb je een vorm van Sharia nodig). Er is nog werk aan de winkel, zeker voor bepaalde groepen, maar we zijn op het goede spoor. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#204 | ||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We're getting closer Attila.
![]() Citaat:
Only time will tell. Citaat:
Maar zelfs met 5 bisschoppen aan z'n deur kan elk mens, gelovig of niet, vrijuit zelf beslissen wat het hart of verstand oplegt, binnen het dan geldende wetskader. Citaat:
![]() Citaat:
En hier zullen er ongetwijfeld ook wel een pak bij zijn die er van onderuit willen, alhoewel, scheiding van een huwelijk blijkt bij hen ook niet zo eenvoudig te zijn. Maar ik denk toch dat hun algemene positie 'gemiddeld' nét iets comfortabeler lijkt dan die van een 'gemiddelde' moslima. Citaat:
Citaat:
Ik kijk reikhalzend uit naar de eerste optocht van moslim[size=1](a)[/size]s, voor meer democratie en gelijkheid binnen de islam zodat de harde jongens get the message, loud and clear. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voila beste Atilla, als we, indien mogelijk, op deze basis hierover enkele imams of ander invloedrijke personen binnen de moslimgemeenschap kunnen overtuigen voor de noodzaak aan mentaliteitsverandering van de harden, staan we al aan het begin van een heel eind. I'll keep my fingers crossed. 8) Ciao ![]() |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Burger
|
![]() [size=3].....(citaat) ''En is het Vaticaan nu niet juist HET voorbeeld van wat Christendom zou moeten zijn?????''
Als ik naar de regels van het Vaticaan zou moeten leven, doe zelfs IK dit liever via de Koran..... Ik durf te stellen dat men daar Jesaja en de brieven van Johannes niet meer leest. Bij de neiging om de Koran te stellen boven het Katholieke geloof moet ik mij wel afvragen of er eigenlijk verschil bestaat tussen het seksueel misbruik van minderjarigen door veel leiders van de Rooms Katholieke Kerk en het ''getrouwd'' zijn van Mohammed met onder meer een meisje van negen jaar..... Toen Ayaan Hirsi Ali daar iets van zei, werd - en wordt zij nog steeds - bedreigd. U debatteert uitvoerig over het feit en suggereert dat de Islam een leer zou zijn die verachtelijk is. Maar hoe redeneert u dan over het feit dat de SGP (gereformeerd) in Nederland pas na een door een vrouw aangespannen en door haar gewonnen rechtszaak lid van die politieke partij kon worden, doch vrouwen nog steeds niet zijn ge[/size][/font][font=Arial][size=3]ë[/size][/font][font=Arial][size=3]mancipeerd als het gaat om het bekleden van een functie namens die partij. Dat is namelijk nog steeds niet mogelijk. Vrouwen worden niet alleen in de ogen van Moslims, maar ook in die van SGP-ers als ondergeschikt aan de man gezien. Over homo's wordt eveneens gelijk gedacht. In wezen kan elke geloof de bron zijn van veel ellende. Ga in de geschiedenis terug en geef niet alleen de Moren de schuld in deze. Denkt u daarbij ook maar eens aan het - vaak zelfs met geweld - opdringen van het ''Christelijk'' geloof aan mensen in derde wereld landen. Mijn kapper heeft gelijk. Over het geloof raken wij niet uitgesproken. Maar daar ging het bij aanvang van deze discussie ook helemaal niet om..... Cor Schorel. [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
_________________ LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS "Laten wij waken over de vrijheid van het spreken" Laatst gewijzigd door Esceha : 29 juni 2005 om 00:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Cheers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Burger
|
![]() .....maar daarom behoeven wij onze ogen toch niet voor dit soort zaken te sluiten?
Cor Schorel