Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 7 juni 2005, 18:59   #201
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad, dat bewijst het.

Het is trouwens ook niet verwonderlijk als je weet dat links en de Vlaamse en Waalse bewegingen al sinds hun ontstaan samen werken om de Belgen kapot te maken. Gedenk bijvoorbeeld de Koningskwestie, handig uitgespeeld door communisten aan beide zijden van de taalgrens om alvast de Monarchie te vernietigen. Gelukkig was de Belgische volksgeest sterker dan het links-separatistisch complot dat overigens ijverig gesteund werd (en wordt) door communisten en andere imperialisten in Rusland, de UK en de Verenigde Staten. Gedenk bijvoorbeeld de kritiek van Ché Guevara op België, en de niet-aflatende propagandastroom vanuit Engeland tegen België inzake de Kongo, en ook het bondgenootschap tussen het Witte Huis en de anti-Belgische kliek rond Beliën.
hilarisch, de belgische volksgeest. Als je de geschiedenisboekskes goed had gelezen, dan wist je dat walen en vlamingen lijnrecht tegenover elkaar stonden. En het is dankzij de kerk, die nauwe banden heeft met het koningshuis, en die de brave goedgelovige vlaminkjes verplichtte om voor de koning te stemmen (anders hel en vagevuur), dat belgie nog een monarchie heeft. Dus eigenlijk mag je de vlamingen wel bedanken, want anders was er geen sprake meer van het koningkrijk belgie.
Pieke is offline  
Oud 7 juni 2005, 19:45   #202
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Wel, malinois, nar aanleiding van d eze topic heb ik ook eens mijn licht opgestoken. Volgens een ex-Blokker, die wèl zicht had op de interne keuken zou TAK geen standpunt innemen in de Links-Rechts discussie. Men kan/kon er zowel mensen van het linkere als van het rechtsere deel v/h politieke spectrum aantreffen. Ze zijn wel allen actief rond het Vlaamse standpunten.
Marxisten pur sang zal men er warschijnlijk niet aantreffen, of ze moesten Lenins 'Over het recht der volkeren op zelfbeschikking' niet begrepen hebben.

Anders dan JVDB die de term 'statkundige doctrine' gebruikt, het eerder hebben over 'economische doctrine'.

mvg, driewerf
Ik kan me wel voorstellen dat Mark Grammens, de vroegere hoofdredacteur van De Nieuwe (het blad dat o.a. de tekenaar GAL gelanceerd heeft - of omgekeerd) en zoon van de legendarische flamingantische activist Flor Grammens, bij het TAK was/is aangesloten.
Maar hoewel Mark Grammens zich ooit tot de linkse intellectuelen mocht rekenen, is hij later eigenaardige wegen opgegaan. Hij heeft zelfs namens het Vlaams Blok in de beheerraad (of controleraad of hoe heet die politieke schoonmoeder) van de BRT/VRT gezeteld.

En misschien is ook de vroegere linkse advocaat Jos De Man (die ooit een hoge redactionele functie bekleedde bij De Morgen, in de tijd van Paul Goossens) tegenwoordiger tot TAK'er geëvolueerd onder invloed van zijn illustere zoon Filip De Man.
Maar andere linksen?
malinois is offline  
Oud 7 juni 2005, 19:56   #203
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Och got, grote loebas. Tegen klein mannen kunt ge 't halen hé. Ge moest beschaamd zijn. Allez, naar huis, moeke heeft viskes gebakken.

Kunnen wij er aan doen dat de opperbubbel Aristoteles niet kent?
Hij zal daar wel niet gelukkig mee zijn dat u hem onder de klein mannen catalogeert.
daiwa is offline  
Oud 7 juni 2005, 19:57   #204
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Kunnen wij er aan doen dat de opperbubbel Aristoteles niet kent?
Hij zal daar wel niet gelukkig mee zijn dat u hem onder de klein mannen catalogeert.
Hebben we het over Grote Smurf Patriot!, of over Opa Smurf Hans?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 7 juni 2005, 20:03   #205
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Hebben we het over Grote Smurf Patriot!, of over Opa Smurf Hans?
Opa Smurf Hans hé.
Was hij het niet die met dit overgetelijk antwoord op de proppen kwam?

Aristoteles, waar ligt dat?
daiwa is offline  
Oud 7 juni 2005, 20:04   #206
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Opa Smurf Hans hé.
Was hij het niet die met dit overgetelijk antwoord op de proppen kwam?

Aristoteles, waar ligt dat?
Yep, en dat voor een advocaat.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 7 juni 2005, 20:50   #207
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

De Vlaams nationalistjes zijn weer bijzonder zielig vandaag.
Oud 7 juni 2005, 20:51   #208
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De Vlaams nationalistjes zijn weer bijzonder zielig vandaag.
Op die manier voelt u zich niet eenzaam.

Waar blijven die privé berichten met doodsbedreigingen?

van Maerlant is offline  
Oud 7 juni 2005, 21:11   #209
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Op die manier voelt u zich niet eenzaam.

Waar blijven die privé berichten met doodsbedreigingen?
Hier heeft u er al ééntje:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus via PM
Lafaard,

Verlaat Vlaanderen nu het nog kan zonder kleerscheuren!
Oud 7 juni 2005, 21:14   #210
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die Vlaams-nationalistjes toch. Alleen kunnen ze het niet aan... [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 07-06-2005 at 22:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Die Vlaams-nationalistjes toch. Alleen kunnen ze het niet aan... [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Pieter de Coninck vbmenu_register("postmenu_", true);
Banneling

achterlijke klootzak
Ik hoop dat ik je ooit met een groep tegenkom, dan ga je ervan lusten![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 7 juni 2005 om 21:14.
Yann is offline  
Oud 8 juni 2005, 10:51   #211
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Wel, malinois, nar aanleiding van d eze topic heb ik ook eens mijn licht opgestoken. Volgens een ex-Blokker, die wèl zicht had op de interne keuken zou TAK geen standpunt innemen in de Links-Rechts discussie. Men kan/kon er zowel mensen van het linkere als van het rechtsere deel v/h politieke spectrum aantreffen. Ze zijn wel allen actief rond het Vlaamse standpunten.
Marxisten pur sang zal men er warschijnlijk niet aantreffen, of ze moesten Lenins 'Over het recht der volkeren op zelfbeschikking' niet begrepen hebben.
Ik zie niet in wat er on-links is aan opkomen voor de volkstaal, zeker niet in een tijd waar we opnieuw met een groeiende taalstrijd worden geconfronteerd (met name dan de verengelsing door economisch imperialisme opgedrongen).
Oud 8 juni 2005, 10:57   #212
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat bewijst het.

Het is trouwens ook niet verwonderlijk als je weet dat links en de Vlaamse en Waalse bewegingen al sinds hun ontstaan samen werken om de Belgen kapot te maken. Gedenk bijvoorbeeld de Koningskwestie, handig uitgespeeld door communisten aan beide zijden van de taalgrens om alvast de Monarchie te vernietigen. Gelukkig was de Belgische volksgeest sterker dan het links-separatistisch complot dat overigens ijverig gesteund werd (en wordt) door communisten en andere imperialisten in Rusland, de UK en de Verenigde Staten. Gedenk bijvoorbeeld de kritiek van Ché Guevara op België, en de niet-aflatende propagandastroom vanuit Engeland tegen België inzake de Kongo, en ook het bondgenootschap tussen het Witte Huis en de anti-Belgische kliek rond Beliën.
U bent nog wat vergeten te melden: ook de joden gaan niet vrijuit, want zij hebben, in collaboratie met de Loge en de Bolsjewieken, de hele economie van België geïnfiltreerd. Komt daar nog bij dat de valse protestantse provocateurs uit Nederland al 175 jaar lang proberen ons bevrijdde België te heroveren. Sinds kort is er dan ook nog Abu Jah Jah die zich heeft aangesloten bij dit Verbond van het Kwade: hij tracht mee dit land te destabiliseren!

Kameraden, ons Vaderland is in gevaar!
Oud 8 juni 2005, 11:02   #213
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hoewel Mark Grammens zich ooit tot de linkse intellectuelen mocht rekenen, is hij later eigenaardige wegen opgegaan. Hij heeft zelfs namens het Vlaams Blok in de beheerraad (of controleraad of hoe heet die politieke schoonmoeder) van de BRT/VRT gezeteld.
Ik denk dat dat onjuist is.
Heb je daar ergens een bron voor?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 8 juni 2005, 11:54   #214
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ik denk dat dat onjuist is.
Heb je daar ergens een bron voor?

Egidius
Alleen mijn geheugen, maar ik zal proberen dat op te zoeken.
malinois is offline  
Oud 8 juni 2005, 12:03   #215
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen mijn geheugen, maar ik zal proberen dat op te zoeken.
U zou me er een groot plezier mee doen.

Ik ken dhr. Grammens nl. een beetje, en het zou me zeer verwonderen als hij voor welke partij dan ook zou willen zetelen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 8 juni 2005, 12:06   #216
Lenin
Vreemdeling

Lenin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die Vlaams-nationalistjes toch. Alleen kunnen ze het niet aan...
Hoor wie spreekt.
Oud 8 juni 2005, 12:08   #217
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Hier heeft u er al ééntje:
Misschien is dat enkel een waarschuwing voor de menigte met fakkels en hooivorken die nog steeds naar u op zoek is.

van Maerlant is offline  
Oud 8 juni 2005, 12:43   #218
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
U bent nog wat vergeten te melden: ook de joden gaan niet vrijuit, want zij hebben, in collaboratie met de Loge en de Bolsjewieken, de hele economie van België geïnfiltreerd. Komt daar nog bij dat de valse protestantse provocateurs uit Nederland al 175 jaar lang proberen ons bevrijdde België te heroveren. Sinds kort is er dan ook nog Abu Jah Jah die zich heeft aangesloten bij dit Verbond van het Kwade: hij tracht mee dit land te destabiliseren!

Kameraden, ons Vaderland is in gevaar!
De Joden treft geen énkele schuld, zij zijn steeds loyaal gebleven tegenover ons Vaderland... daarom ook dat de Vlaams-nationalisten het op hen gemunt hadden... en hebben.
Patriot! is offline  
Oud 8 juni 2005, 13:24   #219
van Maerlant

Standaard

Citaat:
De Joden treft geen énkele schuld, zij zijn steeds loyaal gebleven tegenover ons Vaderland... daarom ook dat de Vlaams-nationalisten het op hen gemunt hadden... en hebben.
Zijn we nu al tegen de Joden?

van Maerlant is offline  
Oud 8 juni 2005, 13:56   #220
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
joden zijn enkel loyaal tegenover hun eigen leefgemeenschap, in welk land dat ook is. er zal er heus geen enkele jood van wakkerliggen als belgie morgen niet meer bestaat, zolang ze in antwerpen hun diamanten maar kunnen versjacheren zullen ze zeer tevreden zijn.
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be