Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2005, 10:23   #201
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Omdat hij in tegenstelling met zijn vriendjes en de andere pakweg 50% van zijn school géén papa én mama heeft.

Maar oef: er zit nog eentje in zijn klas die lijdt aan mucoviscidose en een andere zijn papa zit in de bak...en dat justifieert uiteraard zijn situatie hé...

Dat deze laatste groep in een precaire en niet intentionele situatie is verzeild geraakt die als absolute calamiteit kan worden omschreven terwijl hij er wettelijk is ingeduwd mag uiteraard de pret niet drukken hé...

ow ja, dat was ik vergeten. een kind dat geen mama en papa heeft om mee op te groeien is verloren, daar kan niks van komen. indien de ouders scheiden moeten we de kinderen bij de ouders wegnemen en ze bij een adoptiegezin zetten met mama en papa, zodat ze niet ontsporen. hetzelfde als 1 van de ouders sterft natuurlijk! want een kind moet 2 ouders van een verschillend geslacht hebben!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:24   #202
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus om even uw logica te volgen: U wil een wet die het dragen van levi jeans verplicht?
En daarenboven dit besluit op de hoop van uw 500 studies werpen.
U bent werkelijk geniaal, zo geniaal dat ik even mijn ignore button ga gebruiken.
U argumenteert niet ten gronde, maar draait rond de pot, negeert replys die uw eigen versie tegenspreken, voegt niets constructief toe aan de discussie en hermaalt alleen dezelfde cliché's waarvan al 500 keer bewezen zijn dat ze niet kloppen.

toedeloe[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Eternity on 01-06-2005 at 11:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dus om even uw logica te volgen: U wil een wet die het dragen van levi jeans verplicht?
U bent werkelijk geniaal, zo geniaal dat ik even mijn ignore button ga gebruiken.
U argumenteert niet ten gronde, maar draait rond de pot, negeert replys die uw eigen versie tegenspreken, voegt niets constructief toe aan de discussie en hermaalt alleen dezelfde cliché's waarvan al 500 keer bewezen zijn dat ze niet kloppen.

toedeloe[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[quote=Fieseler]
Citaat:

toedeloe[/size]
[/edit]

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 1 juni 2005 om 10:26.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:25   #203
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Van dit soort vragen ga ik helemaal over mijn nek. Als kinderen niet gepest worden omdat ze twee vaders of twee moeders hebben, dan worden ze wel gepest omdat ze scheel kijken, een bril dragen, een beugel hebben, ros haar hebben en te mager of te dik zijn....ect. Het is sowieso onmogelijk om kinderen tegen alle gevaren en alle teleurstellingen van het leven in bescherming te nemen. Bovendien leidt overbescherming wellicht tot mensen die weerloos in het leven zullen staan. Toch ook geen leuk vooruitzicht?
Ik had het over "niet negatief gereageerd". Dus ik had het niet over de gewone plagerijen die elk normaal kind gemakkelijk verwerkt krijgt.
En zoals ik reeds zei, je gaat altijd die invloeden (plagerijen) in zijn omgeving hebben.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:27   #204
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Ik had het over "niet negatief gereageerd". Dus ik had het niet over de gewone plagerijen die elk normaal kind gemakkelijk verwerkt krijgt.
En zoals ik reeds zei, je gaat altijd die invloeden (plagerijen) in zijn omgeving hebben.
Nogaltijd een logica fout, even een analogie:

Een kind met bril wordt gepest:

2 mogelijkheden:
- je leert kinderen dat andere kinderen met brillen even normaal zijn
- je verbiedt brillen

Ik neem aan dat u logisch denkt & voor de eerste optie kiest, trek die conclusie dan even door naar de huidige discussie en u hebt uw antwoord.

Frank Dane
Oud 1 juni 2005, 10:27   #205
stephen-
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Dus je geeft toe dat je post uit angst, komt die angst dan uit onwetendheid?
In dat geval wil ik best een paar wetenschappelijke reportjes opduikelen, of pure logica gaat je misschien ook al veel verder helpen
Nee, ik ben heus wel op de hoogte van die onderzoeken enzoverder. Mijn gevoel blijft hetzelfde.
Oud 1 juni 2005, 10:29   #206
ingenious

Standaard

Citaat:
sommige kinderen met een bril worden gepest, anderen niet. sommige rosse kinderen worden gepest, anderen niet. sommige kinderen van holebi's worden gepest, anderen niet. het is de weerbaarheid van het kind dat de doorslag geeft bij pestgedrag. holebi-ouders weten dat dit risico bestaat en zullen ze hier wel op voorbereiden.

Citaat:
Oud 1 juni 2005, 10:30   #207
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben heus wel op de hoogte van die onderzoeken enzoverder. Mijn gevoel blijft hetzelfde.
Dus ik neem aan dat u uw gevoel boven de realiteit & de wetenschap stelt?
In dat geval raad ik u aan van rustig verder te leven in uw eigen wereldje.

Veel plezier

Frank Dane
Oud 1 juni 2005, 10:30   #208
stephen-
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Misschien kunt u daarom beter even informeren hoe het zit met de huidige generatie kinderen die wordt opgevoed door holebikoppels, of gewoonweg informeren bij een paar volwassenen die uit deze situaties voorkomen ipv uit onwetendheid te blijven handelen.
Ahja, waar ga ik die vinden? ik zal het even gaan navragen bij misschien 3 personen waar ik na lang zoeken een vraag aan kan stellen. Met een antwoord van maar 3 personen ben ik niet veel.
En ik ga sowieso nog altijd hetzelfde gevoel hebben.
Oud 1 juni 2005, 10:33   #209
stephen-
Gouverneur

Standaard

Citaat:

2 mogelijkheden:
- je verbiedt brillen

Ik neem aan dat u logisch denkt & voor de eerste optie kiest, trek die conclusie dan even door naar de huidige discussie en u hebt uw antwoord.
Nee, uw logica klopt niet.
Een bril is iets dat bepaalde kinderen nu eenmaal hebben. (uit noodzaak, anders kan het niet lezen)
Ros haar is iets dat bepaalde kinderen nu eenmaal hebben. (nog altijd natuurlijk volgens mij)
Homo-ouders is iets dat bepaalde kinderen nu eenmaal hebben. (niet uit noodzaak en het is onnatuurlijk)[edit]
[size=1]After edit by stephen- on 01-06-2005 at 11:37
Reason:

Citaat:

2 mogelijkheden:
- je verbiedt brillen

Een bril is iets dat bepaalde kinderen nu eenmaal hebben. (uit noodzaak, anders kan het niet lezen)
Ros haar is iets dat bepaalde kinderen nu eenmaal hebben. (nog altijd natuurlijk volgens mij)
Homo-ouders is iets dat bepaalde kinderen nu eenmaal hebben. (niet uit noodzaak en het is onnatuurlijk)[/size]

[size=1]After edit by stephen- on 01-06-2005 at 11:34
Reason:

Citaat:

2 mogelijkheden:
- je verbiedt brillen

[/size]

Citaat:

2 mogelijkheden:
- je verbiedt brillen

Uw logica klopt niet.
Een bril is iets dat een kind nu eenmaal heeft. (a[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stephen- : 1 juni 2005 om 10:37.
Oud 1 juni 2005, 10:34   #210
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ahja, waar ga ik die vinden? ik zal het even gaan navragen bij misschien 3 personen waar ik na lang zoeken een vraag aan kan stellen. Met een antwoord van maar 3 personen ben ik niet veel.
*zucht*
Je zou al kunnen beginnen met eens te gaan kijken op de sites met getuigenissen van mensen die door holebikoppels zijn opgevoed, sites die Raf hier al honderdduizend keer gepost heeft.
Anders heb je nogaltijd fora etc (internet is toch handig )[edit]
[size=1]After edit by Eternity on 01-06-2005 at 11:35
Reason:

Citaat:
*zucht*
Je zou al kunnen beginnen met eens te gaan kijken op de sites met getuigenissen van mensen die door holebikoppels zijn opgevoed, sites die Raf hier al honderdduizend keer gepost heeft.
Anders heb je nogaltijd fora etc (internet is toch handig )[/size]

Citaat:
*zucht*
Anders heb je nogaltijd fora etc (internet is toch handig )

Bv: als u een draadje plaatst op http://weljongniethetero.be/forum zal u ongetwijffeld wel al resultaten vinden[/size]
[/edit]

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 1 juni 2005 om 10:35.
Oud 1 juni 2005, 10:37   #211
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2 mogelijkheden:
- je verbiedt brillen

[VB-Mode aan]Ik laat mijn kind liever met zijne smoel tegen de muur lopen, verbied brillen dus![/VB-Mode uit]
Oud 1 juni 2005, 10:37   #212
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Het is idd zo dat sommige hetero's slechte ouders zijn. Maar voor adoptie zijn nu eenmaal strenge voorwaarden vereist. Deze kinderen zitten al in een ongelooflijk moeilijke situatie, nl dat ze geadopteerd zijn. Daarom is het noodzakelijk deze kinderen in een zo stabiel mogelijk milieu groot te brengen. En dan mogen er studies zijn die aantonen dat dit geen effect heeft op de opvoeding, deze studies zijn altijd gebaseerd op statistiek, dus op percentages. En dus zijn er wel degelijk kinderen die er wel onder lijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
sommige kinderen met een bril worden gepest, anderen niet. sommige rosse kinderen worden gepest, anderen niet. sommige kinderen van holebi's worden gepest, anderen niet. het is de weerbaarheid van het kind dat de doorslag geeft bij pestgedrag. holebi-ouders weten dat dit risico bestaat en zullen ze hier wel op voorbereiden.
Dit is idd zo. Maar men moet beseffen dat adoptie-kinderen sowieso al een mogelijk traumatische ervaring meemaken, nl de adoptie. Men moet dus elk element dat een negatieve invloed kan hebben op het kind uitsluiten. Vandaar dat niet alle hetero's mogen adopteren d'ailleurs. Alleenstaande ouders ook niet bijv, alhoewel er allenstaande ouders zijn die er perfect in slagen hun kinderen zonder enig probleem op te voeden...
woffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:40   #213
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Homo-ouders is iets dat bepaalde kinderen nu eenmaal hebben. (niet uit noodzaak en het is onnatuurlijk)
...

*sigh* Ik ga zelfs geen tijd meer verspillen met hier nog te replyen met een deftig antwoord.

Frank Dane
Oud 1 juni 2005, 10:41   #214
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
Men moet dus elk element dat een negatieve invloed kan hebben op het kind uitsluiten. Vandaar dat niet alle hetero's mogen adopteren d'ailleurs. Alleenstaande ouders ook niet bijv, alhoewel er allenstaande ouders zijn die er perfect in slagen hun kinderen zonder enig probleem op te voeden...
Er zijn ongetwijffeld wel een heel strenge selectie doorgevoerd worden op mogelijke adoptie-ouders, hetero of holebi.

Frank Dane
Oud 1 juni 2005, 10:45   #215
stephen-
Gouverneur

Standaard

Citaat:
*zucht*
Anders heb je nogaltijd fora etc (internet is toch handig )
Ahja, die sites die er is voor kinderen uit holebigezinnen. colage.org.
Ik weet niet wat u daarvan vindt, maar volgens mij is zo'n site enkel gericht op kinderen die zich wel gelukkig voelen in een holebigezin.
Wat met de kinderen die zich niet gelukkig voelen? Denk je dat zij daar ook op zitten? Hebben alle kinderen toegang tot het internet (gelukkige en ongelukkige)?
Durven die ongelukkige kinderen überhaupt hun mond opendoen? (want als je 12 bent ga je niet zomaar 'ruzie' maken met de twee mensen waarvan je afhankelijk bent)
Dus nee, ik houd geen rekening met dat soort sites.
Oud 1 juni 2005, 10:48   #216
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Aha! Dus het draait gewoon om jouw gevoel? Dat zegt genoeg natuurlijk. In de vorige eeuw hadden mensen nog een negatief gevoel bij minirokjes, striptease, scheidingen, holebikoppels, seks voor het huwelijk,... Zo is het natuurlijk wel heel gemakkelijk discussiëren! Het punt is dat geen enkele tegenstander met onderbouwde argumenten voor de dag kan komen en door zijn 'negatief gevoel erover' gewoon komt vertellen dat hij er tegen is. Tja, je mag je er dan wel slecht bij voelen, maar op een discussieforum is het nog altijd de bedoeling dat je je overtuiging onderbouwd met argumenten.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:48   #217
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ahja, die sites die er is voor kinderen uit holebigezinnen. colage.org.
Ik weet niet wat u daarvan vindt, maar volgens mij is zo'n site enkel gericht op kinderen die zich wel gelukkig voelen in een holebigezin.
Wat met de kinderen die zich niet gelukkig voelen? Denk je dat zij daar ook op zitten? Hebben alle kinderen toegang tot het internet (gelukkige en ongelukkige)?
Durven die ongelukkige kinderen überhaupt hun mond opendoen? (want als je 12 bent ga je niet zomaar 'ruzie' maken met de twee mensen waarvan je afhankelijk bent)
Dus nee, ik houd geen rekening met dat soort sites.
Volgens uw redenatie zou geenenkele koppel kinderen mogen opvoeden, de kans dat ze ongelukkig zijn is statistisch gezien veel te groot.

Frank Dane
Oud 1 juni 2005, 10:48   #218
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn ongetwijffeld wel een heel strenge selectie doorgevoerd worden op mogelijke adoptie-ouders, hetero of holebi.
Idd, bij adoptie wordt elke gezinssituatie die afwijkt van de normale uitgesloten, net om eventuele negatieve invloeden te vermijden. En een homo-koppel vormt geen normale gezinssituatie en dat zal het ook nooit worden.
woffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 10:50   #219
ingenious

Standaard

Citaat:
Het is idd zo dat sommige hetero's slechte ouders zijn. Maar voor adoptie zijn nu eenmaal strenge voorwaarden vereist. Deze kinderen zitten al in een ongelooflijk moeilijke situatie, nl dat ze geadopteerd zijn. Daarom is het noodzakelijk deze kinderen in een zo stabiel mogelijk milieu groot te brengen.
idd, heeft niks mat homo-adoptie te maken.
Citaat:
En dan mogen er studies zijn die aantonen dat dit geen effect heeft op de opvoeding, deze studies zijn altijd gebaseerd op statistiek, dus op percentages. En dus zijn er wel degelijk kinderen die er wel onder lijden.
das natte vingerwerk van jou. ik baseer me liever op de realiteit.
Citaat:
Dit is idd zo. Maar men moet beseffen dat adoptie-kinderen sowieso al een mogelijk traumatische ervaring meemaken, nl de adoptie. Men moet dus elk element dat een negatieve invloed kan hebben op het kind uitsluiten. Vandaar dat niet alle hetero's mogen adopteren d'ailleurs. Alleenstaande ouders ook niet bijv, alhoewel er allenstaande ouders zijn die er perfect in slagen hun kinderen zonder enig probleem op te voeden...
alleenstaande ouders mogen bij mijn weten wel adopteren.

Citaat:
Oud 1 juni 2005, 10:51   #220
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En een homo-koppel vormt geen normale gezinssituatie en dat zal het ook nooit worden.
Volgens u opinie, ik vind een holebi-koppel echter perfect normaal.

Frank Dane
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be