Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2005, 21:19   #201
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Stoer overigens om de foto van een verbrande vlag op jullie site te zetten, vond ik wel spijtig dat de dader in kwestie liever onbekend bleef.
Over welke site gaat het hier?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 21:55   #202
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Over welke site gaat het hier?
De site van de Vlaams Blok Jongeren Westland.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 22:01   #203
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
De site van de Vlaams Blok Jongeren Westland.
Eventueel een verwijzing, heb geen zin om Internet af te gaan. Dank je.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 08:29   #204
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Welke kronkels en bochten moeten er hier nog gemaakt worden door bubbels om hun verwerpelijke en ondemocratische actie goed te praten? Elk argument onder de zon is nu reeds gebruikt geweest om iets goed te praten wat duidelijk niet door de beugel kan. Maar van de BUUBels zijn we nu wel ondertussen alles gewend, van oproepen tot moord naar oproepen naar vernietiging.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 12:15   #205
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Welke kronkels en bochten moeten er hier nog gemaakt worden door bubbels om hun verwerpelijke en ondemocratische actie goed te praten?
Het hangen van een vlag heeft geen zak met democratie te maken.
Het Belgisch gedachtengoed mag overal vrij en vraank verkondigd worden, ook symbolisch met een tricolore.

Citaat:
Elk argument onder de zon is nu reeds gebruikt geweest om iets goed te praten wat duidelijk niet door de beugel kan.
De ene zijn beugel is al wat groter dan de andere.
't Is simpel: als je vrije meningsuiting hoogacht, dan moet je het kunnen verdragen dat ook meningen die u tegen de haren instrijken geüit worden.
Dat is wat de BuB deed.
Uw persoonlijke lichtgeraaktheid is geen voldoende reden om anderen een vlagverbod op te leggen.

Citaat:
Maar van de BUUBels zijn we nu wel ondertussen alles gewend, van oproepen tot moord naar oproepen naar vernietiging.
Vorige minder gelukkige acties kan je niet gebruiken om deze onschuldige uiting van Belgicisme te bezwadderen.
Oud 18 juli 2005, 12:22   #206
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vlaamse vlaggen zouden eigenlijk tot Vlaanderen beperkt moeten blijven, dus niet in Brabant, niet in Limburg en niet in Antwerpen.
Ik hang buiten wat ik wil en volgend jaar hang ik ook misschien een nederlandse vlag buiten.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 13:32   #207
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het Belgisch gedachtengoed mag overal vrij en vraank verkondigd worden, ook symbolisch met een tricolore.

't Is simpel: als je vrije meningsuiting hoogacht, dan moet je het kunnen verdragen dat ook meningen die u tegen de haren instrijken geüit worden.
Dat is wat de BuB deed.
Fijn, dan zal je er ook wel geen bezwaar tegen hebben dat enkele onschuldge TAK-leden binnen een paar dagen een reeks leeuwevlaggen naast het koninklijk podium planten. Ik reken er ook op dat die mannen niets in de weg gelegd wordt tijdens hun democratische actie, en dat jij eventueel geweld vanwege leger, belgicisten of andere aanwezigheden ten strengste zal veroordelen.

Citaat:
Uw persoonlijke lichtgeraaktheid is geen voldoende reden om anderen een vlagverbod op te leggen.
Dan heb jij zeker ook geprotesteerd tegen het feit dat sommige lichtgeraakten op 11 juli geen leeuwenvlaggen op de Brusselse Grote Markt toegelaten hebben? (Al heb ik je tussenkomst daarover blijkbaar gemist).

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 18-07-2005 at 14:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Dat is wat de BuB deed.
Fijn, dan zal je er ook wel geen bezwaar tegen hebben dat enkele onschuldge TAK-leden binnen een paar dagen een reeks leeuwevlaggen naast het koninklijk podium planten. Ik reken er ook op dat die mannen niets in de weg gelegd wordt tijdens hun democratische actie, en dat jij eventueel geweld vanwege leger, belgicisten of andere aanwezigheden ten strengste zal veroordelen.

Citaat:
Dan heb jij zeker ook geprotesteerd tegen het feit dat sommige lichtgeraakten op 11 juli geen leeuwenvlaggen op de Brusselse Grote Markt toegelaten hebben? (Al heb ik je tussenkomst daarover blijkbaar gemist).

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dat is wat de BuB deed.

Citaat:
Dan heb jij zeker ook geprotesteerd tegen het feit dat sommige lichtgeraakten op 11 juli geen leeuwenvlaggen op de Brusselse Grote Markt toegelaten hebben? (Al heb ik jou tussenkomst daarover blijkbaar gemist).

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 18 juli 2005 om 13:32.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 13:43   #208
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Nee hoor, de uwe blijkbaar wel want ik zie er geen meer verschijnen om de stomme daad op de IJzertoren te verantwoorden. U ziet er geen graten in maar hoe er wel rekening mee dat er wel mensen zijn dat wel doen. Voor mijn part ga je een ganse dag paraderen met een driekleur voor het paleis van jullie ingeweken koninklijke parasietenfamilie maar blijf met je fikken van Vlaamse symbolen.

Beste,

Uw verraderskliek voor bejaarden en werklozen stond anders wel te provoceren voor Belgische symbolen als het Koninklijk Paleis, en jullie voorganger VMO pleegde zelfs een aanslag op de Congreskolom.

Waarom zouden jullie dat wel mogen, en wij niet
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 13:45   #209
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
De gezondheid van deze anti-Belgen zal niet gewaarborgd kunnen worden. Zij verstoren dan ook een ceremonie. De Belgische helden hebben slechts een driekleur bevestigd aan een toren, en niets verstoord. Als flaminganten met een Vlaamse leeuw door Brussel willen paraderen, zal niemand ze iets in de weg leggen, uiteraard.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 13:51   #210
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een mooie misvorming van de feiten om ze daarna "plots" goed te praten in jouw scheefgetrokken kraan, maar daar gaat het niet over. De actie was ondemocratisch omdat er geen toestemming voor was, laat staan dat dit een actie met goede bedoelingen was. Men bestormde hier een officieel monument en kaapte het tijdelijk omwille van politieke motieven.

Citaat:
Dat klinkt weer allemaal erg mooi en wollig, maar er is natuurlijk steeds het probleem van de legaliteit van een actie. Het "Belgisch gedachtengoed" (wat een hol begrip, maar dat is een andere discussie) met bijhorende tricolore gebruiken om symbolen te misvormen en te kapen kan moeilijk als legaal worden omschrijven.

Maar feitelijk snijden jij en de andere belgicisten, in zoverre ze niet al lang gevlucht zijn uit deze thread, in hun eigen vlees. Ik sta feitelijk verbaasd van het feit dat iemand die zich "Belg" noemt deze walgelijke schanddaad zit goed te praten vermits het hier gaat om een dodenakker en een moment ter gedachtenis van soldaten die sneuvelden op Vlaamse grond. Dat allemaal wordt gewoon met voeten getreden door extremisten die zogezegd om België geven maar wel geen problemen hebben met over de graven van mensen lopen die uiteindelijk voor België hebben gevochten in 1914-1918. Het is al erg genoeg dat het belgische establishment, in zoverre dat bestaat want het zijn in feitelijk niet meer dan aparte invloedssferen tijdelijk verenigd, zijn doden niet eert of gedenkt en dat alleen flaminganten dat wel doen - maar dat politieke extremisten dat monument nu ook nog eens gaan misbruiken ... ? Ik weet waarover ik spreek, ik heb 2 familieleden die gelukkig doorheen WO.I zijn gekomen (zwaar gedecoreerd) en de pubers die hun vlag daar zijn gaan ophangen zouden ze een paar kletsen rond hun kop hebben gegeven.

Citaat:
Dat is wat de BuB deed.
Klinkt weer allemaal héél emo en héél overacting maar jij hebt het hier over meningen en ideologie. Concreet praten we hier over mensen die symbolen van een ander zijn gaan besmeuren en misbruiken voor hun eigen belang zonder medeweten van de verantwoordelijken voor de IJzertoren.

Citaat:
Zoals gewoonlijk leg jij me woorden in de mond. U gelieve me te tonen waar ik me voor een "vlagverbod" uitsprak.

Voorts, wat "lichtgeraaktheid" betreft, indien morgen het paleis in laken volgeschilderd staat met hakenkruisen, wat zou je dan denken?

Citaat:
onschuldige uiting van Belgicisme te bezwadderen.
Belgicisme heeft niets te maken met waar deze thread over gaat. Het gaat hier alleen om een provocatie van wel bijzonder laag allooi, niet meer of niet minder. De daders hebben niet eens het lef om hun namen bekend te maken,
voor mij zegt dat genoeg.

Wat "bezwadderen" betreft, dat kan de BUUB zélf meer dan genoeg. De oproepen tot moord en vernietiging heb je kennelijk weer selectief niet gelezen.
Oud 18 juli 2005, 13:55   #211
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Beste,

Uw verraderskliek voor bejaarden en werklozen stond anders wel te provoceren voor Belgische symbolen als het Koninklijk Paleis, en jullie voorganger VMO pleegde zelfs een aanslag op de Congreskolom.

Waarom zouden jullie dat wel mogen, en wij niet
Tiens, ik dacht dat geen provocatie was, maar een soortement ludieke actie om te laten zien dat 'Vlaams' ook binnen een Belgisch discours kan?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 13:58   #212
Egidius

Standaard

Citaat:
De gezondheid van deze anti-Belgen zal niet gewaarborgd kunnen worden. Zij verstoren dan ook een ceremonie. De Belgische helden hebben slechts een driekleur bevestigd aan een toren, en niets verstoord. Als flaminganten met een Vlaamse leeuw door Brussel willen paraderen, zal niemand ze iets in de weg leggen, uiteraard.
Ach, de vlag op de IJzerbedevaart was duidelijk wel een verstoring.

Je bent nogal selectief met je verontwaardiging.

Egidius
Oud 18 juli 2005, 13:59   #213
Egidius

Standaard

Citaat:
De gezondheid van deze anti-Belgen zal niet gewaarborgd kunnen worden.
Volgens Staaf is dat een democratische actie die niet door persoonlijke gevoeligheden mag tegengehouden worden.

Egidius
Oud 18 juli 2005, 14:00   #214
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
De gezondheid van deze anti-Belgen zal niet gewaarborgd kunnen worden. Zij verstoren dan ook een ceremonie.
Wat een schijnheilige leugens!! Al vergeten hoe jij zelf samen met Hans Van De Cauter en een paar andere het podium aan de IJzer bestormde en de ceremonie verstoorde?

Moet ik hier nu echt foto's gaan posten waar jij opstaat, gecamoufleerd met een zonnebril?

Citaat:
De Belgische helden
Alsjeblieft zeg, laat die overacting toch achterwege.

Citaat:
Als flaminganten met een Vlaamse leeuw door Brussel willen paraderen, zal niemand ze iets in de weg leggen, uiteraard.
Dat is uiteraard wéér eens een scheefgetrokken vergelijking. Brussel is een eeuwenoude Vlaamse stad die pas in de laatste 40-50 jaar verfranst is. Een Vlaamse leeuw hoort bij die stad zoals een eierdooier bij een ei.

Hoe vergelijkt de stad Brussel met de IJzertoren?
Oud 18 juli 2005, 14:01   #215
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou u niet eens stoppen met dreigen? Dat is tegen de wet, weet u...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:35   #216
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Zou u niet eens stoppen met dreigen? Dat is tegen de wet, weet u...
Niet veel van aantrekken, zo heldhaftig zijn de bubbelkes niet hoor.
Ik heb hier eens gelezen dat één flamingant de Belgische vlag had afgepakt van vier!!!! bubbels, drie stonder er beteutert bij en Hans 1 le Grand begon te krijsen police!!!!!!.....police!!!!!!! .
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:37   #217
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Geef de helden van ons land de eer die ze verdienen, en verban de Vlaams-nationalisten, die dit symbool op een walgelijke manier recupereren, voorgoed van de wijde. Grafschennis is immers bij wet verboden![edit]
[size=1]After edit by Yann on 18-07-2005 at 15:39
Reason:

Geef de helden van ons land de eer die ze verdienen, en verban de Vlaams-nationalisten, die dit symbool op een walgelijke manier recupereren, voorgoed van de wijde. Grafschennis is immers bij wet verboden![/size]

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 18 juli 2005 om 14:39.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:38   #218
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb hier eens gelezen dat één flamingant de Belgische vlag had afgepakt van vier!!!! bubbels, drie stonder er beteutert bij en Hans 1 le Grand begon te krijsen police!!!!!!.....police!!!!!!! .
Haaaaaaaahahahaha Hans1 ten voeten uit!
Oud 18 juli 2005, 14:44   #219
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Zouden de bezoekers van deze herdenkingen de gedachte NOOIT MEER OORLOG onderschrijven?

[edit]
[size=1]After edit by Yann on 18-07-2005 at 15:46
Reason:

Zouden de bezoekers van deze herdenkingen de gedachte NOOIT MEER OORLOG onderschrijven?

[/size]

Zouden de bezoekers van deze herdenking de gedachte NOOIT MEER OORLOG onderschrijven?

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 18 juli 2005 om 14:46.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 14:49   #220
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nogal wiedes, niet?[edit]
[size=1]After edit by Vlaams-nationalist on 18-07-2005 at 15:50
Reason:

Citaat:
Nogal wiedes, niet?[/size]

Citaat:

Nogal wiedes, niet?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 18 juli 2005 om 14:50.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be