Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2005, 09:45   #201
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Een goede vertegenwoordiger die buiten zijn uren actief is minstens iedere dag een uur op de werkvloer. De directie zal dat ook wel weten zeker? Ik persoonlijk zou het ook logisch vinden dat ze dit aansluitend op haar uurrooster deed. Ik vind het dan ook maar een flauw argument van de directie om te zeggen dat ze niet weten dat ze niet aangemeld was. Trouwens als ze via een badge binnen moet komen is het al geweten. Als mijn directeur iemand 's morgens nodig heeft, wordt hij verwittigd via het informaticasysteem wanneer die persoon met een badge binnenkomt.
alé vooruit dus volgens u omdat ik afgevaardigde ben moet ik mij ook op de werkvloer begeven na mijn werkuren?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 09:45   #202
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Als deze ochtend om 8 uur het ontslag van vakbondsvrouw Maria Vindevoghel niet is ingetrokken, dreigt ACV-Transcom de luchthaven van Zaventem plat te leggen. ,,Dan raakt geen enkele vakantieganger weg'', zegt syndicaal secretaris Jan François.

Bij het ter perse gaan liepen nog gesprekken met Biac-voorzitter Luc Van Den Bossche. Wanneer die niet leiden tot het intrekken van het ontslag, ziet het er vandaag zeer slecht uit voor de passagiers op Zaventem. ,,Want wij kunnen de luchthaven platleggen'', zegt François.

Bron Het Nieuwsblad

Commentaar ?

Gewoon doen !! Redt Zaventem !!

1. Luc Van den Bossche heeft nooit respect gehad voor vakbonden
2. voor vrouwelijke medewerkers evenmin...
3. het wordt tijd om als grootvader van Billie andere zaken te beginnen

Dat is eens een man om te "gijzelen" of vast te zetten in een bureauke zonder airco !! (vakbonsactie hé) hij verdient het !
Respect voor vakbonden uit de mond van een VB-er ? Ik kan niet meer volgen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 09:48   #203
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Respect voor vakbonden uit de mond van een VB-er ? Ik kan niet meer volgen.
niet alle vlaams belangers zijn tegen de vakbonden hoor
Oud 15 juli 2005, 09:56   #204
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
niet alle vlaams belangers zijn tegen de vakbonden hoor
maar alle vakbonden zijn tegen vlaams belangers
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 10:00   #205
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
maar alle vakbonden zijn tegen vlaams belangers
ja spijtig genoeg wel
Oud 15 juli 2005, 10:09   #206
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alé vooruit dus volgens u omdat ik afgevaardigde ben moet ik mij ook op de werkvloer begeven na mijn werkuren?
Ik vrees dat ge me verkeerd interpreteert. Ik heb geschreven met de modaliteiten waarmee Vindevogel rekening moet houden. Tijdens de diensturen mocht ze geen syndicaal werk doen. Er zou geen probleem geweest zijn wanneer ze wel syndicaal werk mocht doen tijdens de uren.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 10:30   #207
skaldis
Banneling

Standaard

Heb de draad eens doorgenomen, lijkt me dat die vrouw ten onrechte ontslagen is. Dat de vakbond daarom de boel stil legt begrijp ik niet goed. Tijdens het hele DHL debacle zijn er amper acties ondernomen, was er geen sprake van solidariteit en nu opeens .... . Kan deze zaak echt niet voor de arbeidsrechtbank gewonnen worden of gaat het hier weer om allerlei machtsspelletjes waar we het fijne nooit van zullen weten ?
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 10:44   #208
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Heb de draad eens doorgenomen, lijkt me dat die vrouw ten onrechte ontslagen is. Dat de vakbond daarom de boel stil legt begrijp ik niet goed. Tijdens het hele DHL debacle zijn er amper acties ondernomen, was er geen sprake van solidariteit en nu opeens .... . Kan deze zaak echt niet voor de arbeidsrechtbank gewonnen worden of gaat het hier weer om allerlei machtsspelletjes waar we het fijne nooit van zullen weten ?
Als ze onterecht ontslagen is waarom stap ze dan niet naar de rechtbank?
Oud 15 juli 2005, 10:52   #209
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja dat vraag ik me dus ook af, misschien is ze wel volgens de regels ontslagen, maar niet om die redenen. Een van beide partijen gaat hier in de fout en vermits onze pers blijkbaar niet in staat is om met feiten en informatie voor de dag te komen weten we weer eens van niets en argumenteert iedereen maar vanuit de buik en het hart. Aan die kopieën van die brieven te zien scheelt klopt er toch iets niet.
Oud 15 juli 2005, 10:53   #210
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis

dat zal het zijn,

Voor nen delegé die al dan niet, terecht ontslagen is, gaan ze van hun kloten maken.

Millieuterroristen van buurtbewoners die goedwetende dat er een luchthaven lag, onder het aanvlieg en wegvliegpath van de staartbanen zijn komen wonen en nu drieigen duizenden banen te saboteren laten ze met rust...

Rare logica, heel rare logica, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 10:58   #211
Pie
Schepen

Standaard

Citaat:
Dan geeft de werkgever toe dat ze in de fout zijn, betalen ze een fikse schadevergoeding en zijn ze toch van je af.
Een strijdbare delegee ontslaan door schadevergoedingen te betalen, dat heb je rap gerecupereerd. Sommige werkgevers zouden alles doen om een slappe vakbond te hebben op hun bedrijf.

-Bekijk dit filmpje eens als je meer wil weten van de standpunten van de vakbonden: http://www.indymedia.be/news/2005/07/98175.php

www.pvda.be/lonen
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 11:04   #212
Gertj3
Minister

Standaard

ze kan er blijkbaar nog mee lachen dat ze ontslagen is

bron: http://www.indymedia.be/news/2005/07/98175.php
Oud 15 juli 2005, 11:17   #213
skaldis
Banneling

Standaard

Mij lijkt het dat Vindevoghel een gedreven persoon is (zo'n mensen vind je spijtig genoeg niet genoeg meer in de vakbond) maar dat ze er soms een beetje over gaat ( het werk willen neerleggen tijdens de hittegolf gaat net te ver, je kan ijveren en blijven ijveren om deftige airco op de werkvloer enz. uiteinedlijk lukt dat wel eens als de boel goed draait) en doordat ze het blijkbaar door haar gedrevenheid niet al te nauw nam met de veiligheidsregels (in deze tijden van terrorisme) hebben ze dat dan aangegrepen om haar dan toch maar de laan uit te sturen. Het valt te begrijpen dat de vakbond dit niet kan laten gebeuren, het zijn dikwijls die mensen die het grootste vuur in zich dragen, het meeste idealisme, die wel eens te radikaal durven zijn, te koppig waar de vakbond en de collega's het meeste aan hebben. Die kunnen ze niet zo maar in de steek laten. Ik hoop dat ze eruit geraken zonder al die andere werknemers/reizigers al te veel last te bezorgen.
Oud 15 juli 2005, 11:21   #214
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat heel juist die actie, 't is neit de vakbond die der alleen voor is, alle andere collega's zijn ook solidair, en 't gaat niet om die vrouw alleen hè, 't gat om de symboliek, omdat zij een paar keer iets niet gemeld heeft is ze haar baan kwijt, da's te fel, ze was miss in fout, maar de straf si te hoog en dat zien die hoge pieten niet in, die ze maar eens pijn, hierdoor maken ze een tijdje minder winst, miss. verlies, natuurlijk zijn de vakantiegangers nu ook slachtoffers, maar de oplossing is zo nabij, ze meoten haar terug in dienst nemen, 't is gewoon de koppigheid van die hoog pieten...
Oud 15 juli 2005, 11:22   #215
Jampie
Minister

Standaard

Er komt maar 1 woord uit de syndicalisten hun mond. Staken. Andere mensen kloten. En 80 % zijn meelopers. Die weten niet eens waarom ze staken. Allé, ze weten het wel, nl een dagje vrijaf.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 11:25   #216
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ik vind dat heel juist die actie, 't is neit de vakbond die der alleen voor is, alle andere collega's zijn ook solidair, en 't gaat niet om die vrouw alleen hè, 't gat om de symboliek, omdat zij een paar keer iets niet gemeld heeft is ze haar baan kwijt, da's te fel, ze was miss in fout, maar de straf si te hoog en dat zien die hoge pieten niet in, die ze maar eens pijn, hierdoor maken ze een tijdje minder winst, miss. verlies, natuurlijk zijn de vakantiegangers nu ook slachtoffers, maar de oplossing is zo nabij, ze meoten haar terug in dienst nemen, 't is gewoon de koppigheid van die hoog pieten...
Ze is wel verschillende malen schriftelijk verwittigd
Oud 15 juli 2005, 11:26   #217
krizis
Gouverneur

Standaard

da's ook het enige wat ze kunnen doen, een gewoon gesprek helpt al lang niet meer bij die kapitalisten... gewoon luisteren nr de werknemenr zit er al lang niet meer in ...
Oud 15 juli 2005, 11:30   #218
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
da's ook het enige wat ze kunnen doen, een gewoon gesprek helpt al lang niet meer bij die kapitalisten... gewoon luisteren nr de werknemenr zit er al lang niet meer in ...
Dat zegt u er zijn nog altijd werkgevers die wel luisteren naar hun werkvolk

Maar ja je hebt van die mensen die van hunne Baas vijand nummer 1 maken e terwijl ze mogen blij zijn dat hij hij of zij aanvaard heeft[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gertj3 on 15-07-2005 at 12:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat zegt u er zijn nog altijd werkgevers die wel luisteren naar hun werkvolk

Maar ja je hebt van die mensen die van hunne Baas vijand nummer 1 maken e terwijl ze mogen blij zijn dat hij hij of zij aanvaard heeft[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Dat zegt u er zijn nogaltijd werkgevers die wel luisteren naar hun werkvolk

Maar ja je hebt van die mensen die van hune Baas vijand nummer 1 maken e terwijl ze mogen blij zijn dat hij hij of zij aanvaard heeft[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 15 juli 2005 om 11:30.
Oud 15 juli 2005, 11:31   #219
krizis
Gouverneur

Standaard

ik heb het enkel en alleen over da in zaventem nu ... daar is nooit geluisterd naar niemand ... totdat het telaat was ...
Oud 15 juli 2005, 11:33   #220
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze is wel verschillende malen schriftelijk verwittigd

bron ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be