![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je moet inburgeren: je hebt de verkeerde logo gekozen. Degene die je nu gebruikt, mohammed, is voor de witten. |
|
![]() |
![]() |
#205 |
Minister-President
|
![]() Er zijn er zelfs die hun bloedeigen kind (!!!!!!!!!!!!!!!!!) op straat zouden zetten mocht blijken dat het holebi is.... Van waarden en respect gesproken.
#206 | |
|
![]() Citaat:
25.07.2005 13.00u - In Iran zijn vorige week twee jongens van 17 en 18 opgeknoopt, nadat ze door een religieuze rechtbank wegens homofilie ter dood waren veroordeeld. De tieners werden ‘terechtgesteld’ op het marktplein van Mashad. Iranese mensenrechtenactivisten maken gewag van niet minder dan 4.000 homo’s en lesbiennes die sinds de machtsovername van de fundamentalistische ayatollahs (1979) door het regime werden geëxecuteerd. Volgens de Iraanse strafwet kunnen jongens vanaf 15 jaar opgehangen worden, meisjes vanaf 9 jaar … Commentaar overbodig. |
|
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
Om es in de argumentarium van homo-liefhebbers te vallen, kan je bewijzen dat homofobie een ziekte is?
![]() |
#208 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag daar al zoooooolang naar maar nooit is er daar een antwoord op gekomen als zou het een ziekte zijn.
De eerste die dat echt kan bewijzen moet nog uitgevonden worden!
#209 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Homofobie volgt dus uit een minderwaardigheidsgevoel, net als racisme en alle andere fobieen die ons bang maken van de medemens. Bij homofobie is trouwens nog een ander minderwaardigheidscomplex dat te maken heeft met het bestaan van homosexualiteit zélf dat speelt. Volgens sommige psychologen zouden alle mensen, volgens anderen enkel sommigen, op bepaalde periodes in hun leven homosexuele verlangens koesteren. Deze worden in de meeste maatshappijen niet aangemoedigd, om het maar voorzichtig te stellen. Dit zou dan bij sommigen aanzienlijke bijdragen tot het creëren van angsten en minderwaardigheidsgevoelens tegenover hun eigen sexualiteit en de ontkenning ervan leiden tot grote haatgevoelens. "Wat ge zegt dat zijt ge zelf" is dus niet eens een slechte volksspreuk ! [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 juli 2005 om 13:47. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#211 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Het heeft jaren op de lijst van de geestesziekten als dusdanig gestaan. Dat hebben ze er met veel verontschuldigingen en met veel schaamte wel terug uitgehaald. Deze lijst, de "Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders" is een soort bijbel voor de psychiaters. Ik herinner mij nog profs van de KUL en dat soort van gekleurde unifs die deze stommiteit uitkraamden. Een voorkeur kan moeilijk een ziekte zijn. Tenzij verslaving aan Canvas ![]() Homofobie wordt wel beschreven als een geestesziekte: Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 juli 2005 om 14:46. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
#212 |
Minister-President
|
![]() Het type Feremans is waarschijnlijk de grootste ant-Busher die er rondlopen omwille van zijn uitspraken zoals: "You are either with us or against us". Hetzelfde met homoseksualiteit en homo-adoptie. Je mag je blijkbaar geen enkele bedenking maken of je bent VB-er, homofoob, geestesziek en dergelijke. Je bent eigenlijk geen haar beter dan Bush...'t is ofwel zwart ofwel wit....
|
![]() |
![]() |
#213 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik wens me dan ook met graagte te verantwoorden. [size=3] Al draagt een aap een gouden ring: het is en blijft een lelijk ding.[/size] [size=3][/size] Veel irritatie ontstaat op dit forum wanneer men afkomt met verwijzingen naar de geschiedenis, meer bepaald die van het leeuwendeel van de Vlaamse Beweging voor, tijdens en na de tweede wereldoorlog. De collaboratie van een deel van deze beweging met het nazisme is bij zowel de voor als de tegenstanders hiervan natuurlijk niet zo maar te vergeten. Nog groter ongemak ontstaat bij diegenen die enerzijds zeggen dat zij hier niet de erfgenamen van zijn, maar anderzijds ofwel weigeren duidelijk te stellen waarom en/of op verschillende manieren en door het innemen van standpunten die overeenkomen met het nazisme en fascisme het tegendeel bewijzen van wat ze beweren: dat ze zich hiervan distanciëren. Men kan zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt, maar met evenveel recht dat deze zich nooit identiek herhaalt. Het zal me worst wezen of het nu de Joodse medemens is die vermoord, gediscrimineerd, veracht wordt of de Islamitische, of dit gebeurt in een bruin uniform onder Marschmusik of door een scinhead of een coole gast met een discopetje en onder het spelen van techno. Ik wens niet dat de essentie van de geschiedenis zich herhaalt, ook niet in een “light” versie: het afschaffen van de democratie, van de vrijheid, van de rechtvaardigheid in een autoritaire staat. Zelf zonder concentratiekampen, zelf zonder oorlog zou Hitler en zijn bende een ramp hebben betekend voor Duitsland. Voor alle mensen die er wonen, ook voor de nazi’s. Ik wens dat het ideeëngoed “Vertrouw uw naaste niet”, “Bemin uw naaste niet”, “Behandel uw naast niet zoals ge zelf wordt behandeld” onder de gruwelijk bedrieglijke verzamelende slogan “eigen volk eerst” niet meer tot een onleefbare wereld, zelf niet tot een onleefbaar stukje van de wereld leidt. We zien de parallellen maar al te goed. Weerom wordt een zeer klein percentage van de bevolking, die men nu “allochtonen” heeft gedoopt naar analogie met de monsters uit “star trek”, meteen over één kam scheert en waar men van beweert dat zij ons willen vernietigen. Deze, naar hun eigen zeggen, dus deel maar door een factor x, vier procent van de bevolking willen ze diabolizeren. Het afkomen met het “nationaal solidarisme” als nieuw economisch systeem is ook weer het willen terugkeren naar de goede oude tijd van toen. Geen vakbonden meer, geen overleg tussen werkgevers en werknemers. De afkeer die zij vertonen voor onze democratische bestuursvorm die ze bespotten en willen vervangen door iets dat ze geen naam geven, maar ze zijn “niet vies” van een autocratische bestuursvorm in hun eigen partij wijst ook op een serieuze band met het verleden. Dat de overgrote meerderheid, zelf van hun eigen aanhang de “België Barst” slogan niet wenst te volgen, dat onderzoek allerhande uitwijst dat het onveiligheidsgevoel inderdaad een gevoel is daar de criminaliteit niet alleen laag is in dit land maar daarenboven afneemt, dat de meeste mensen in feite géén slechte of negatieve ervaringen hebben gehad met vreemdelingen is voor hen geen boodschap. Zij blijven hardnekkig, zoals een sekte, hun rimram en mantra herhalen, onverstoord. Dat deze terugkeer naar het verleden, of naar een opgepoetste versie ervan de meerderheid der mensen niet aanstaat en dat hun agitatie irriteert stoort hen niet, wel integendeel. Wie er paal aan perk wil stellen wordt zelf verweten om antidemocraat of zelf discriminerend te zijn. Wanneer men begint te riposteren, de illegale daden die zij stellen en die ook flagrant inhumaan zijn aanklaagt, hen wijst op hun intellectueel vandalisme dan volgt het verwijt dat degenen die dit doen zelf fanatici zijn, zelf dat ze discrimineren. Ik krijg dit verwijt hier vaak naar mijn hoofd: Dat ik een fanatiek en bevooroordeeld, discriminerend handelend intollerant iemand te zijn. Een “blokbasher”. Om te discrimineren moet je een bepaalde groep mensen andere rechten willen toekennen dan anderen. Zeggen dat er schelen, doven en blinden zijn is niet discriminerend. Zeggen dat schelen minderwaardig zijn is dat wel, indien men er gevolgen aan wil koppelen: de schelen buiten, geen dopgeld voor schelen wordt dit strafbaar. Mag men nu gaan stellen dat het verwerpen van het VB en het systematisch riposteren ertegen een vorm van discrimintatie is? Om twee redenen niet: Het VB is geen bevolkinsgroep, geen ethnie, geen godsdienst : het is partijd. Mensen behoren niet tot het VB, ze worden er niet in geboren. Zij treden er zelf in toe en zij kunnen er ook onmiddellijk uitstappen. Discriminatie tegenover het Vb zou pas bestaan indien men hun leden, mandatarissen of bekende aanhangers zou gaan discimineren of hiertoe oproepen. “Koop niet bij Blokkers” zou een flagrante oproep zijn tot discriminatie omdat men hierbij mensen het recht ontzegt om tot een bepaalde partij te behoren of er voorstander van te zijn. Ik moet zeggen dat ik een paar keer heb moeten slikken toen ik in mijn dagelijks leven moest omgaan met collega’s, ambtenaren, taxichauffeurs, zakenlui die ik kende als notoire VB aanhangers. Dit heeft me nooit beïnvloed om ze niet als gewone uitoefenaar van hun beroep te zien zolang ze tenminste mij ook respecteerden. Een mens in zijn beroep willen kwetsen omwille van zijn overtuiging is immers niet alleen hem maar zijn familie willen treffen, dit leidt niet alleen tot een onrechtvaardigheid tegenover hemzelf maar ook tegenover andere mensen die hier totaal niets mee te maken hebben. En dat is de reden waarom discriminatie zo schandalig is: omdat één islamiet, communist, fascist een bom werpt in een station alle mensen die tot dit geloof, overtuiging, taal, cultuur of groep behoren viseren is onmenselijk, oneerlijk en onterecht. Het helpt ook niemand. Maar degenen die aanzetten tot deze daden op een correcte manier terecht wijzen, zonder ze te bedreigen, ze fors aanpakken niet omdat ze tot een groep behoren maar omdat ze onmenselijke theorieën aanhangen is het bestrijden van discriminatie. Het is niet de uitoefening ervan.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 juli 2005 om 10:43. |
|||||
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Mijn argumenten beantwoord je totaal niet. Zever door zever vervangen maakt geen indruk. |
|
![]() |
![]() |
#217 | ||
|
![]() Citaat:
Jij was degene die je geraakt voelde en je genoopt zag je te verantwoorden, ik niet. Citaat:
![]() Egidius |
||
![]() |
![]() |
#218 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Dwaasheden en gemeenplaatsen behoeven geen wederwoord. Tegen een aangespoeld stuk wrakhout argumenteer je toch ook niet ?
|
![]() |
![]() |
#220 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat hebben traditionele gezinswaarden met homohaat te maken? Ik ben wel eens benieuwd, naar U verlichtende uitleg.