Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2005, 20:06   #201
MTaTisha
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar MTaTisha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Idioot. Zelf wordt ik 'flik' binnen dit en een jaar (eerst de opleiding natuurlijk) en ik zal er aan denken als je ooit hulp nodig hebt en toevallig in mijn zone woont. Dan zal ik even een uurtje of twee wachten en dan komen om de vaststellingen op te nemen en ze verticaal te klasseren op kantoor...

Die agenten hebben goed gehandeld in mijn ogen. Hij had maar moeten stoppen toen hem dat bevolen werd.
Als je wegrijdt van de politie en nadien nog eens dreigt om op hen in te rijden bij een wegversperring dan is overduidelijk dat je meer op je kerfstok hebt dan een banale verkeersovertreding.

Zelf ben ik ook al tegengehouden omdat ik te snel reed. De inspecteur vroeg mijn papieren en kreeg die dan ook zonder morren. Nadien elkaar nog een prettige dag verder gewenst en ben ik terug vertrokken.

De € 150 braaf betaald en verder geen gevolgen meer aan geweest. Is dat nu zo moeilijk? De wet overtreden is één, gepakt worden een ander. Als je de wet wil overtreden, wees dan ook zo 'sportief' om je sanctie te aanvaarden.

hierbij moet ik jouw volledig gelijk geven want verder staat hier niet veel nuttigs, ik rij zelden maar durf zeker en vast al eens vluger dan toegestaan, en als ik dan tegen de lamp loop zal ik die zeker betalen, raar dat ik jouw gelijk geef als jonge kerel wie zijn internet krijgt van moeder, uitgezonderd ik wel >180 werk uren per maand heb en niet van de dop leef...
Oud 8 augustus 2005, 20:22   #202
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Mss eerst eens snappen wa ik zeg.
Clear as christal, mister Bollock !
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 22:24   #203
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om hun job te doen, datgene waarvoor ze een eed hebben afgelegd: ONSCHULDIGE MENSEN BESCHERMEN.
Wat een domme job dan.

Diego... ge maakt uzelf belachelijk tegenover mij.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 22:32   #204
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zei de nar...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 22:48   #205
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Maar denk wat verder. Die mensen hebben ook families, vrienden en buren. Niemand verdient het doodgeschoten te worden als een hond.
Niemand verdient het ook om omver gereden te worden, deze slachtoffers hebben ook familie..
Als er een blokade is moet je er niet probeeren door te rammen.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 22:51   #206
Bhairav

Standaard

Wie gaat er ook vlak voor een blokade staan? Wat een perverse manier om uw gelijk te behouden en te behalen? Blokades kunnen ook zonder mensen erin te zetten.
Oud 8 augustus 2005, 22:54   #207
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Kijk, die vraag is een aparte draad waard. Ik zou zeggen dat eenieder die vindt dat de maatschappij zus of zo moet zijn, en daarvoor bereid is de democratie en de vrije meningsuiting overboord te gooien, geen idee heeft van wat menselijkheid is.

Maar daar ging het niet om. VM out zich als een minnaar van het "pure communisme" en van autoritaire figuren, en noemt zich tegelijk "rechts". Het was grappig en verhelderend dat hij hier alleen maar steun vond bij iemand die zichzelf extreemlinks noemt.

Egidius

Ik ben volledig akkoord maar wil een nuancering aanbrengen ...
Mensen die vinden dat de maatschappij zo zou moeten zijn dat ze zo goed en zo respectvol mogelijk is voor de individuen en voor het milieu ... zijn wel menselijk ... Sterker nog, ik vind ze zo menselijk dat ik hoop dat die personen aan de macht zouden komen, van de wereld, voor mijn part.

En de vraag over wat is goed ... sja, ik ga er vanuit dat ieder mens wel ergens aanvoelt wanneer hij goed doet en wanneer slecht ... (als hij 'die stem' al dan niet onderdrukt heeft en ernaar luistert is een andere zaak ...)
Oud 8 augustus 2005, 23:01   #208
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago
Groentje heb je ooit al een pistool in je handen had?

Ja.

Citaat:
Weet dat het niet als in de films is waar men vanop 100 meter nog in de kuiten kan schieten van den ander!
Citaat:
Al op 10 meter(das geen grap)is het heel moeilijk om in een hooft te schieten laat staan als het doelwit in beweging is!
Mmmm ... je hebt misschien wel gelijk, zeker als de wagen met een enorme snelheid reedt. Maar toch ... is het niet te veel toeval dat hij net toevalig in het hoofd werd geschoten? Er zijn in theorie oneindig veel mogelijkheden waar die kogel had kunnen terechtkomen ...
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar dan is het wel een heel pijnlijk.
En dan mocht het artikel er wel bij vermelden dat het niet de intentie was van de politie-agenten om de man te doden / levensgevaarlijk te verwondden (dat komt bijna op hetzelfde neer als het eerste)... het had een heel andere reactie opgewekt.
Of was het echt niet zo bedoelt en gebruikt de politie dit feit om 'te laten zien wie er de baas is?'
Oud 8 augustus 2005, 23:12   #209
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dus je weet niet waarover je het hebt?
Mmmm, ik ben niet technisch aangelegd, noch onderricht op dit vlak neen.

Citaat:
Neen, maar het toont wel aan dat de inzittende een crimineel was en dus ook niet van plan was te stoppen voor de wegversperring.
Ja oké, maar je weet per definitie niet zeker als de man in kwestie nog de intentie had om te stoppen ...
Trouwens, aan zulke snelheid (de exacte snelheid staat er niet bij, maar als hij traag aankwam gereden veronderstel ik niet dat reden was om te schieten), op een wegversperring inrijden die bestaat uit politiecombi's is ... zelfmoord?
Ik zal niet zeggen dat het niet kan dat hij dit van plan was want dat weet ik natuurlijk niet zeker maar toch ... het kan dat hij van plan was om het niet te doen hé ... en dat hij de politie wou bedreigen ... stoerdoenerij misschien zelfs?
(Vergelijk met mensen die je doorlaten en terwijl je oversteekt hun gas al zitten in te drukken)
Maar inderdaad, zelfs indien hij voldoet aan bovenstaande is hij nog crimineel, ook al begon hij zijn carrière pas door aan een hoge snelheid weg te vluchten bij een controle.
Of ga je ervan uit dat als je crimineel bent dat je dan automatisch niet stop voor wegversperringen? :-s

Citaat:
De Zware Voet op VTM bedoel je?
Klopt, maar de politie reed dan wel in een anonieme wagen en de overtreder reed al snel toen hij de patrouille passeerde.
Hij scheurde dus niet weg toen de agenten hem benaderden nadat hij al door hun tot stilstand was gebracht en het was niet bewezen dat hij met een gestolen wagen reed.
Ja inderdaad, dat programma bedoelde ik!

De vraag kan trouwens gesteld worden op welk moment ze te weten kwamen dat die auto gestolen was. Of wisten ze dit onmiddellijk toen ze hem zagen wegvluchten?

In je post geef je zelf het perfecte bewijs dat de politie gelukkig geen cowboys zijn die de veiligheid van anderen op het spel zetten om toch maar iemand te kunnen pakken. Ooit loopt die chauffeur toch tegen de lamp...[/quote]

Ik weet niet precies wat het bedoelt maar ik neem het van je aan.
Oud 8 augustus 2005, 23:12   #210
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat verklaard al veel
Dat ook.
Oud 8 augustus 2005, 23:17   #211
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Dus een agent moet zich eerst overhoop laten rijden of zich laten afknallen, vooraleer hij iets terug mag doen?
Er is nu geen agent overhoop gereden nee; dat was waarschijnlijk wel het geval geweest hadden ze niet geschoten.
Opvallend wel dat u angstvallig van de vraagstelling "is het ok dat een agent overhoop wordt gereden, of bij uitbreiding, omver wordt geschoten" blijft ontwijken...
Daar ben ik niet mee akkoord.

Op de wegversperring inrijden was zo goed als zelfmoord geweest ... Had hij daarmee iets gewonnen ?

Ik denk eerder dat hij de politie een beetje wou bedreigen en stoer wou doen ... in de hoop dat ze aan de kant zouden gaan.

By the way, natuurlijk is het niet oké dat een agent wordt doodgeschoten of omvergereden, en dat geldt voor ieder wezen ... Om te spreken over sommige onderwerpen kan je niet genoeg onderscheid maken, om te spreken over andere kan je niet weinig genoeg onderscheid maken, en dit is er zo eentje in mijn ogen. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 09-08-2005 at 00:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dus een agent moet zich eerst overhoop laten rijden of zich laten afknallen, vooraleer hij iets terug mag doen?
Er is nu geen agent overhoop gereden nee; dat was waarschijnlijk wel het geval geweest hadden ze niet geschoten.
Opvallend wel dat u angstvallig van de vraagstelling "is het ok dat een agent overhoop wordt gereden, of bij uitbreiding, omver wordt geschoten" blijft ontwijken...

Op de wegversperring inrijden was zo goed als zelfmoord geweest ... Had hij daarmee iets gewonnen ?

Ik denk eerder dat hij de politie een beetje wou bedreigen en stoer wou doen ... in de hoop dat ze aan de kant zouden gaan.

By the way, natuurlijk is het niet oké dat een agent wordt doodgeschoten of omvergereden, en dat geldt voor ieder wezen ... Om te spreken over sommige onderwerpen kan je niet genoeg onderscheid maken, om te spreken over andere kan je niet weinig genoeg onderscheid maken, en dit is er zo eentje in mijn ogen. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

By the way, natuurlijk is het niet oké dat een agent wordt doodgeschoten of omvergereden, en dat geldt voor ieder wezen ...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 augustus 2005 om 23:18.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 23:20   #212
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wie gaat er ook vlak voor een blokade staan? Wat een perverse manier om uw gelijk te behouden en te behalen? Blokades kunnen ook zonder mensen erin te zetten.
Wablieft?? Stond daar iemand voor??
Tssss ....

Ik ben volledig akkoord met uw stelling!
Oud 8 augustus 2005, 23:49   #213
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja... Wie is er nu zo onozel om te proberen erdoor te gaan, doe normaal en je wordt niet neer geschoten simpel toch....

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:00   #214
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18

Your guess is as good as mine. Jij kan niet zeker weten dat hij gestopt zou zijn, net zomin als ik zeker kan weten dat hij doorgereden zou zijn. Dat is ook het punt niet. Punt is dat die agent het niet bepaald moest staan afwachten wat er ging gebeuren. Hij werd bedreigd met een levensgevaarlijk moordwapen (want dat is anderhalve ton staal die aan xkm/h aangereden komt) en heeft aan zelfverdediging gedaan, hetgeen zijn goed recht is. Had die kerel niet de cowboy willen uithangen en had hij gedaan wat men hem vroeg, dan had hij nu wschl geen extra gaatje in zijn hoofd. Je weet waar je aan te houden als de politie je iets vraagt, doe je dat niet dan weet je ook dat er gevolgen aan verbonden zijn. Die kerel verdiende het misschien niet om een kogel in zijn hoofd te krijgen, maar de agent treft hier geen schuld. De dader heeft gespeeld en verloren... That's life...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:11   #215
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Ben ik het volkomen mee eens.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:30   #216
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Your guess is as good as mine. Jij kan niet zeker weten dat hij gestopt zou zijn, net zomin als ik zeker kan weten dat hij doorgereden zou zijn. Dat is ook het punt niet. Punt is dat die agent het niet bepaald moest staan afwachten wat er ging gebeuren. Hij werd bedreigd met een levensgevaarlijk moordwapen (want dat is anderhalve ton staal die aan xkm/h aangereden komt) en heeft aan zelfverdediging gedaan, hetgeen zijn goed recht is. Had die kerel niet de cowboy willen uithangen en had hij gedaan wat men hem vroeg, dan had hij nu wschl geen extra gaatje in zijn hoofd. Je weet waar je aan te houden als de politie je iets vraagt, doe je dat niet dan weet je ook dat er gevolgen aan verbonden zijn. Die kerel verdiende het misschien niet om een kogel in zijn hoofd te krijgen, maar de agent treft hier geen schuld. De dader heeft gespeeld en verloren... That's life...
heel goed samengevat
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:38   #217
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Ik zie niet in wat hier erg aan is. Iemand die gek genoeg is om op een blokkade te willen inrijden...
wat ik wel niet snap... hij is geraakt in het achterhoofd? heeft de combi achter hem geschoten of de blokkade? of keek hij achter zich?
anyway, als iedereen zo blijft zagen als er eens een flik de ballen heeft om zn wapen te gebruiken waarvoor t dient kunne we idd beter de politie afschaffen. Laat die mensen hun werk doen, als schieten daar bij hoort, so be it.
akkoord, maar dat wil neit zeggen dat we niet meer kritisch mogen zijn en achteraf niet mogen discussiëren of het wel terecht was of niet ...
Oud 9 augustus 2005, 12:56   #218
MTaTisha
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar MTaTisha
Standaard

Citaat:
Wat een domme job dan.

gij zijt ook volledige voorstander van een complete anarchy zeker?

nog een geluk dat wij z'n goede politie hebben, en deze stelt al niets voor tegenover die van parijs
Oud 9 augustus 2005, 13:39   #219
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Tja... Wie is er nu zo onozel om te proberen erdoor te gaan, doe normaal en je wordt niet neer geschoten simpel toch....
Ge zou anders piepen moesten ze hem niet meer tegen hebben kunnen houden. Het zat er dik in.
Oud 9 augustus 2005, 13:41   #220
Bhairav

Standaard

Citaat:
gij zijt ook volledige voorstander van een complete anarchy zeker?
Ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be