Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2005, 21:50   #201
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Zeer juist! Dan geven we juist toe aan waar de belgicisten op uit zijn: nationalisten onderling verdelen en de Ijzerwake verzwakken.
En wat is die onderlinge verdeling dan? 0,75 % geweldenaars versus 99,25 % 'normale' deelnemers? Al pleit ik nu tegen mijn eigen winkel, ik kan zelfs opmerken dat de uitsluiting van deze minderheid geen verzwakking, maar een versterking impliceert. En dat is hetgeen Knuppel ook door heeft. U nog niet.
Oud 23 augustus 2005, 21:51   #202
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik hoop dat de ordedienst van de IJzerwake Vlaams-nationalisten die onze goed naam van vredelievend volk besmeuren evengoed van de weide weghouden als provocerende belgicisten.
Iedereen wordt toegelaten als men zich maar aan de geldende regels houd. Jaarlijks komen er skins afgezakt naar de weide en we hebben er nooit problemen mee gehad.
En Knuppel, vorige editie's gebeurde er niks. Ook toen kon men er de pers niet op betrappen enige objectiviteit aan de dag te leggen. Herinner je de schrijfsels van Douglas Deconinck.
Het ware misschien beter geweest hen terug op het podium te hijsen met de broek op de enkels en hun de brabaçonne eens te laten zingen. Maar wat was het dan geweest.
Oud 23 augustus 2005, 21:52   #203
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Er werd zelfs op de laatste IJzerwake toegegeven dat ze daar kritiek op gekregen had van heel wat aanwezigen.
Mooi. Ik zal dan ook eerlijk zijn, en mijn mening over deze Vlaams-nationalisten herzien.
Oud 23 augustus 2005, 21:53   #204
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Waarin u volkomen gelijk heeft. Indien men zich ook maar een beetje zou informeren over de persoon van Staf De Clercq en zijn partij, dan zou je weten dat die collaborateur geen enkel respect verdient.

Hij heeft zijn partij steeds in de schijnwerpers proberen te zetten om in de gratie te komen van de führer. Hij heeft zowel gecollaboreerd op cultureel �*ls op economomisch �*ls op politiek �*ls op militair vlak. Volstonden zijn manschappen aan het Oostfront niet om de aandacht van Hitler te wekken, dan richtte hij milities op die de nazidepots moesten bewaken, of die de 'orde' moesten bewaren. Voor een dergelijk persoon kan een rechtgeaard Vlaams-nationalist geen respect hebben. Onmogelijk!
Enfin, voor één keer zijn we het dan toch eens.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 21:53   #205
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet evengoed als ik dat zonder belgicisten de Ijzerwake probleemloos verlopen zou zijn. Ik mep niet op iedereen hoor en hou ook van een goed gesprek, volgend jaar misschien eens afspreken om u van uw vooroordelen te genezen?
Zonder jou ook.

Wat niet op de weide gebeurde hoefde ook niet daarbuiten te gebeuren. Jij hebt die helden gegeven waarop ze hoopten.
En dat is een oordeel en geen vooroordeel.
Oud 23 augustus 2005, 21:54   #206
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Iedereen wordt toegelaten als men zich maar aan de geldende regels houd. Jaarlijks komen er skins afgezakt naar de weide en we hebben er nooit problemen mee gehad.
En Knuppel, vorige editie's gebeurde er niks. Ook toen kon men er de pers niet op betrappen enige objectiviteit aan de dag te leggen. Herinner je de schrijfsels van Douglas Deconinck.
Het ware misschien beter geweest hen terug op het podium te hijsen met de broek op de enkels en hun de brabaçonne eens te laten zingen. Maar wat was het dan geweest.
Citaat:
Volledig akkoord!
Oud 23 augustus 2005, 21:57   #207
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zij zo, ik heb daar geen probleem mee hoor.
Jij niet nee.
Oud 23 augustus 2005, 21:59   #208
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
misschien wel, misschien niet. Feit is dat het nu weg is. Ik hoop dat je nu niks meer kan aanmerken?
Hoe meer men toegeeft aan die gasten, hoe meer ze gaan eisen.
En hoe meer verdeeldheid ze kunne zaaien!
Een front! Ik ben ook niet met alles tevreden. Maar men kan niet iedereen tevreden stellen.
Yan en consoorten houden er van om te provoceren.
Ze hebben de gewoonte iedereen op de zenuwen te werken. Want men mag hun toch niets doen.
Tuurlijk degene die hen nen lap verkoopt is de pineut, maar verder zullen zij er alles aan doen om het bloed van onder Uw nagels re halen. Want ze wten dat ze toch geen klop gaan krijgen. Maar soms vergissen ze zich, en dan bleiten ze zoals kleine kindjes wiens loly is afgepakt.
Die gasten hadden niets te zoeken op de weide. En waren ze niet weggelopen, hadden ze ook geen klop gekregen. Die ene "held" is zelfs over zijn eigen voeten gevallen.
Wie zoekt die vind. Van mij hadden ze nog wat mogen blijven staan, ik heb ze maar in een flits gezien. Zo rap waren ze gaan lopen. En van dat roepen van leve belgië, dat was dan maar stillekens, want dat heb ik niet gehoord. Zat nochthans niet ver van het podium.
Degene zonder paraplu in het nieuws!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 22:00   #209
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dweep niet met SDC en vind het een spijtige zaak dat ze die man opvoerden op de IJzerwake.
Nee? Nochtans verdedig je hem wel in je vorige bericht:

Knuppel: SDC had tenminste niet de doden van joden en Congolezen op zijn geweten maar hij streed voor het omverwerpen van het Belgische juk.

Ik neem nota van je laatste reactie waarin je afstand neemt van SDC maar je vorige reactie was op zijn minst wel dubbelzinnig.
Citaat:
Even spijtig als er andere collaborateurs zijn die geen haar in de weg werd gelegd maar die zelfs alle egars zijn blijven genieten tot aan hun dood. LeopoldIII bijvoorbeeld.
En wat dit betreft: collaborateurs zijn collaborateurs. 't Is niet omdat ik SDC beschouw als een verwerpelijke collaborateur dat ik ineens sympathie ga koesteren voor collaborateurs van andere strekking.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 22:01   #210
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
En hoe meer verdeeldheid ze kunne zaaien!
Een front! Ik ben ook niet met alles tevreden. Maar men kan niet iedereen tevreden stellen.
Yan en consoorten houden er van om te provoceren.
Ze hebben de gewoonte iedereen op de zenuwen te werken. Want men mag hun toch niets doen.
Tuurlijk degene die hen nen lap verkoopt is de pineut, maar verder zullen zij er alles aan doen om het bloed van onder Uw nagels re halen. Want ze wten dat ze toch geen klop gaan krijgen. Maar soms vergissen ze zich, en dan bleiten ze zoals kleine kindjes wiens loly is afgepakt.
Die gasten hadden niets te zoeken op de weide. En waren ze niet weggelopen, hadden ze ook geen klop gekregen. Die ene "held" is zelfs over zijn eigen voeten gevallen.
Wie zoekt die vind. Van mij hadden ze nog wat mogen blijven staan, ik heb ze maar in een flits gezien. Zo rap waren ze gaan lopen. En van dat roepen van leve belgië, dat was dan maar stillekens, want dat heb ik niet gehoord. Zat nochthans niet ver van het podium.
Degene zonder paraplu in het nieuws!
Fernand, mijn bedoeling is niet om te provoceren. Ik reageer enkel op de provocatie van de Vlaams-nationalisten.
Oud 23 augustus 2005, 22:02   #211
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat moet ik nu zeggen? verbied iedereen met combats. of: verbied iedereen met 1mm haar. of : verbied zij met combats én met 1 mm haar. of 0 mm, of 2 mm haar.
ZIE JE HOE ONOZEL HET IS?
En wat wil zo iemand uitstralen, denk je ???

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 22:03   #212
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
vind ik ook!
ik bedoel: de Ijzerwake is nu op het punt gekomen dat ze NIKS meer moeten inboeten om de 'gematigden', de pers, en de critici tevreden te stellen.

Zelfde als voor toelaten van groepen mensen: 'skins' de toegang ontzeggen is gewoon zever: moet men 'combats' verbieden (leuke noot: Voorpost droeg ook combats, en daarbij vond men ook vele kortharigen, dit zijn nota bene de 'beschermers' van Vermaut en co)? hoeveel mm haar mag je nog hebben? je ziet, je reinste nonsens. Belgicisten worden gewoon vriendelijk verzocht van het terrein te blijven, alle miserie wordt zo vermeden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 22:04   #213
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waren die twee gasten dan geen relschoppers?????????????????
Ja. Dat waren het zeker. Maar dat is nog geen reden om erop te kloppen want dat is waarop ze hoopten.

Met de broek op de schoenen terug het podium op dus, en hun geliefde brabançonne zingen. DAT was pas een evenement geweest om nooit meer te vergeten!
Oud 23 augustus 2005, 22:04   #214
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
En wat wil zo iemand uitstralen, denk je ???
zal mij een worst wezen
zonder knuppel zal hij waarschijnlijk worden toegelaten. Ter gelegenheid van wat zou jij hem de toegang ontzeggen, Pietje?
Oud 23 augustus 2005, 22:05   #215
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat moet ik nu zeggen? verbied iedereen met combats. of: verbied iedereen met 1mm haar. of : verbied zij met combats én met 1 mm haar. of 0 mm, of 2 mm haar.
ZIE JE HOE ONOZEL HET IS?
Op de manier waarop jij het voorstelt is het inderdaad onnozel. Niemand heeft het hier gehad over selectie op basis van haartooi, schoeisel... etc. Een stadionverbod bv., gebeurt op basis van gegevens die men over een bepaalde persoon heeft. Die geweldenaars van zondag bv., zouden hun leven lang de toegang moeten ontzegd worden tot dergelijke evenementen. Dat ze hun 'plicht' (weerloze mensen bijeen slagen) maar in een boksclub gaan vervullen.
Oud 23 augustus 2005, 22:06   #216
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zal mij een worst wezen
zonder knuppel zal hij waarschijnlijk worden toegelaten. Ter gelegenheid van wat zou jij hem de toegang ontzeggen, Pietje ?
Zijn "reputatie" 8) (koren van kaf scheiden is heus niet zo moeilijk)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 23-08-2005 at 23:06
Reason:
--------------------------------

Citaat:
zal mij een worst wezen
zonder knuppel zal hij waarschijnlijk worden toegelaten. Ter gelegenheid van wat zou jij hem de toegang ontzeggen, Pietje ?
Zijn "reputatie" 8) (koren van kaf scheiden is heus niet zo moeilijk)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
zal mij een worst wezen
Zijn "reputatie" 8)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 augustus 2005 om 22:06.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 22:09   #217
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Nee? Nochtans verdedig je hem wel in je vorige bericht:

Knuppel: SDC had tenminste niet de doden van joden en Congolezen op zijn geweten maar hij streed voor het omverwerpen van het Belgische juk.

Ik neem nota van je laatste reactie waarin je afstand neemt van SDC maar je vorige reactie was op zijn minst wel dubbelzinnig.
En wat dit betreft: collaborateurs zijn collaborateurs. 't Is niet omdat ik SDC beschouw als een verwerpelijke collaborateur dat ik ineens sympathie ga koesteren voor collaborateurs van andere strekking.
En nu rap alle nog bestaande beeltenissen, denktekens en standbeelden ter ere van de Saksen Coburgse collaborateur en genocideur gaan bekritiseren, hé?
Oud 23 augustus 2005, 22:09   #218
Zwarte Orde
Schepen

Standaard

Citaat:
Zonder jou ook.

Wat niet op de weide gebeurde hoefde ook niet daarbuiten te gebeuren. Jij hebt die helden gegeven waarop ze hoopten.
En dat is een oordeel en geen vooroordeel.
Wanneer je dit ongestraft toelaat staan ze volgend jaar met tien op de weide, wil je dat soms? Laten we hopen dat BUB en consoorten hun lesje hebben geleerd zodat we volgend jaar in alle rust de Ijzerwake kunnen beleven.
Zwarte Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 22:09   #219
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Op de manier waarop jij het voorstelt is het inderdaad onnozel. Niemand heeft het hier gehad over selectie op basis van haartooi, schoeisel... etc. Een stadionverbod bv., gebeurt op basis van gegevens die men over een bepaalde persoon heeft. Die geweldenaars van zondag bv., zouden hun leven lang de toegang moeten ontzegd worden tot dergelijke evenementen. Dat ze hun 'plicht' (weerloze mensen bijeen slagen) maar in een boksclub gaan vervullen.
wel, als er daadwerkelijk boetes of straffen worden uitgedeeld deze IJzerwake (indien het pv's zijn van Ijzerwakers zelf, en niet van Vermaut&co, want dat kan ook gebeuren!!) dan zou dat nog kunnen. Maar selectie op basis van haartooi en schoeisel is gewoon nonsens.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ambiorix on 23-08-2005 at 23:11
Reason:

Citaat:
wel, als er daadwerkelijk boetes of straffen worden uitgedeeld deze IJzerwake (indien het pv's zijn van Ijzerwakers zelf, en niet van Vermaut&co, want dat kan ook gebeuren!!) dan zou dat nog kunnen. Maar selectie op basis van haartooi en schoeisel is gewoon nonsens.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
wel, als er daadwerkelijk pv's worden opgesteld in deze IJzerwake (indien het pv's zijn van Ijzerwakers zelf, en niet van Vermaut&co, want dat kan ook gebeuren!!) dan zou dat nog kunnen. Maar selectie op basis van haartooi en schoeisel is gewoon nonsens.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 23 augustus 2005 om 22:11.
Oud 23 augustus 2005, 22:09   #220
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Dat waren het zeker. Maar dat is nog geen reden om erop te kloppen want dat is waarop ze hoopten.
Ah ze hoopten dus dat hun neus gebroken werd, hun spieren lam gestampt, en hun beenderen geradbraakt werden? En dat door een groep waar ze compleet weerloos tegen zijn, gezien de laffe machtsverhouding 15 tegen 2? Wat een rare redenering.

Citaat:
Met de broek op de schoenen terug het podium op dus, en hun geliefde brabançonne zingen. DAT was pas een evenement geweest om nooit meer te vergeten!
Awel ik zou daar echt geen probleem mee hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be