Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2005, 21:41   #201
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
De VMO deed de Vlaamse zaak meer schade aan.
Nu ben ik geen echte voorstander om burgelijk rechts op te vrijen maar dergelijke zware jongens blijven om taktische redenen beter op de achtergrond.
De Vlaamse zaak is belangrijker dan de verzuchtingen van klein rechts.
Nu er een Vlaams Nationalistische partij de grootste van Vlaanderen is, is het makkelijk praten natuurlijk.
Oud 4 oktober 2005, 21:47   #202
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Och ja, dat discours kennen we hier al een tijdje. Wie zich negatief durft uitspreken over knokploegen als VMO en/Voorpost is politiek correct.
Ieder om beurt Pietje. Voor u antwoord krijgt moet u eerst deze beantwoorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Dan kan u ongetwijfeld mijn post hierboven bevestigen? Of ligt dat te gevoelig. Nu kan u eens tonen dat u nog een greintje zelfrespect hebt. U wil toch niet dat we u in dezelfde categorie als de BUB plaatsen. Bij de chronische leugenaars.
Oud 4 oktober 2005, 21:48   #203
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Vannacht is kameraad Bert Eriksson, leider van de Vlaamse Militanten Orde, overleden
Bert Eriksson. Is dat die cafébaas die 30 jaar geleden regelmatig in den bak vloog wegens straatgeweld?
Oud 4 oktober 2005, 21:52   #204
Thermidor
Vreemdeling

Thermidor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Indd, dat is ook wat ik de PC-Vlaams-gezinden kwalijk neem. Nu zitten kappen of weet ik veel doen op Eriksson, maar niet het verstand hebben om te beseffen dat ze er niet waren geweest zonder mensen als Eriksson en organisaties als de VMO.
Kom op, kerel; Hou toch op met de lofzang te bezingen op dat stuk crapuul. Eriksson en de zijnen hebben net als het Vlaams Belang de Vlaamse zaak besmet met het extreem-rechtse gedachtegoed, en NET daarom leveren onderhandelingen met de de franstaligen zoveel problemen op. een typisch contra-argument bij communotaire onderhandelingen is "Wij (de franstaligen) gaan hier geen akkoord tekenen dat de politieke problemen in Vlaanderen moet oplossen"

Thermidor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 21:59   #205
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thermidor
Kom op, kerel; Hou toch op met de lofzang te bezingen op dat stuk crapuul. Eriksson en de zijnen hebben net als het Vlaams Belang de Vlaamse zaak besmet met het extreem-rechtse gedachtegoed, en NET daarom leveren onderhandelingen met de de franstaligen zoveel problemen op. een typisch contra-argument bij communotaire onderhandelingen is "Wij (de franstaligen) gaan hier geen akkoord tekenen dat de politieke problemen in Vlaanderen moet oplossen"

De communist van de Hansworst-militie ( ) gaat eens oordelen over "de Vlaamse zaak" alsof het hem ooit ook maar iets heeft geïnteresseerd. Kruip snel terug onder het steentje vanwaar je vandaan komt!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 22:40   #206
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Ff nog een paar mooie foto's publiceren van de V.M.O!!
[size=1]

Tijdens de beruchte anti-gastarbeidersbetoging van 4 december 1982 in Antwerpen waar het tot fysieke confrontaties kwam met de linkse ratten van het AFF.
[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Breydel on 04-10-2005 at 23:44
Reason:
--------------------------------

[size=1]

Tijdens de beruchte anti-gastarbeidersbetoging van 4 december 1982 in Antwerpen waar het tot fysieke confrontaties kwam met de linkse ratten van het AFF.
[/size][/size]

[size=1]After edit by Breydel on 04-10-2005 at 23:43
Reason:

[size=1]

Tijdens de beruchte anti-gastarbeidersbetoging van 4 december 1982 waar het tot fysieke confrontaties kwam met de linkse ratten van het AFF.
[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[size=1][/size][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Breydel : 4 oktober 2005 om 22:44.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 22:44   #207
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dat je die opmerking maakt, siert je !! Spijtig genoeg ben je één vd zeer weinige uitzonderingen binnen het VB.
Vergis u niet, onze Brugse Luc is een wolf in schaapsvacht. Eén der ergsten, en ik kan het weten... Niets is wat het lijkt, of niet alles wat blinkt is goud, ge moogt kiezen !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 22:58   #208
Minister-President

Standaard

Eriksson leefde zoals zoveel neo-nazi' s in het verleden. Hij was overtuigd van zijn "grote gelijk", op een zielig pathetische wijze. Een zaak moet ik hem meegeven: hij was niet hypocriet. Zijn zielsgenoten uit de catacombetijden van het Blok lieten hem in de steek om het politieke laddertje op te klimmen, hij werd persona non grata, het voorwerp van hun spot...
Oud 4 oktober 2005, 23:06   #209
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
De VMO deed de Vlaamse zaak meer schade aan.
Nu ben ik geen echte voorstander om burgelijk rechts op te vrijen maar dergelijke zware jongens blijven om taktische redenen beter op de achtergrond.
De Vlaamse zaak is belangrijker dan de verzuchtingen van klein rechts.
Man, man toch. Wat ben jij een simpelaar. Zonder het VMO had het Vlaams Blok nog niet eens bestaan.... Niet iedereen is ervan overtuigd dat de toekomst van het Vlaams-nationalisme ligt in zeverpraat te verkopen in de praatbarak in de wetstraat. Eriksson bv. was er zo één.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 23:09   #210
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De communist van de Hansworst-militie ( ) gaat eens oordelen over "de Vlaamse zaak" alsof het hem ooit ook maar iets heeft geïnteresseerd. Kruip snel terug onder het steentje vanwaar je vandaan komt!
wat Thermidor daar schreef is nochthans 100% waar en kan jij helemaal niet ontkennen, integendeel: het VMO e.d. vormden/vormen het perfecte excuus (hoe hypocriet en gespeeld het ook is, dat weet ik ook wel) voor de Franstaligen om lastig te doen. De VMO e.d. dienen dus de Belgische belangen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 08:06   #211
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Vergis u niet, onze Brugse Luc is een wolf in schaapsvacht. Eén der ergsten, en ik kan het weten... Niets is wat het lijkt, of niet alles wat blinkt is goud, ge moogt kiezen !
O wat zwakjes... Wat losse insinuaties komen rondstrooien over een poster en dan je schup afkuisen.
Zeg nu ook maar B en vertel ons eens wat jij kan weten. Of moeten we concluderen dat niet Luc maar jij ongeloofwaardig bent?

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 05-10-2005 at 09:07
Reason:

Citaat:
O wat zwakjes... Wat losse insinuaties komen rondstrooien over een poster en dan je schup afkuisen.
Zeg nu ook maar B en vertel ons eens wat jij kan weten. Of moeten we concluderen dat niet Luc maar jij ongeloofwaardig bent?

Egidius[/size]

Citaat:
O wat zwakjes... Wat losse insinuaties komen rondstrooien en dan je schup afkuisen.
Zeg nu ook maar B en vertel ons eens waar jij kan weten. Of moeten we concluderen dat niet Luc maar jij ongeloofwaardig bent?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 5 oktober 2005 om 08:07.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 08:26   #212
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
Ons Lucske kunt ge best vergelijken met een pater die zijn kap over de haag heeft geworpen. Heeft de halve wereldbol gezien en was altijd links-multicultureel ingesteld. Is in Brugge plots opgedoken eind jaren '90 als hielenlikken- propagandist van Führer Vanhecke... Hypocriet tot en met...
Oud 5 oktober 2005, 08:29   #213
Egidius

Standaard

Citaat:
Ons Lucske kunt ge best vergelijken met een pater die zijn kap over de haag heeft geworpen. Heeft de halve wereldbol gezien en was altijd links-multicultureel ingesteld. Is in Brugge plots opgedoken eind jaren '90 als hielenlikken- propagandist van Führer Vanhecke... Hypocriet tot en met...
Tot daar de voorgeschiedenis van Luc Broes. Tot hier klinkt het alsof hij op zijn wereldavonturen plots het licht gezien heeft. Wat is nu het monsterachtige aan hem waar gij zoveel meer over weet?

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 05-10-2005 at 09:30
Reason:

Citaat:
Tot daar de voorgeschiedenis van Luc Broes. Tot hier klinkt het alsof hij op zijn wereldavonturen plots het licht gezien heeft. Wat is nu het monsterachtige aan hem waar gij zoveel meer over weet?

Egidius[/size]

Citaat:
Tot daar de voorgeschiedenis van Luc Broes. En wat is nu het monsterachtige aan hem waar gij zoveel meer over weet?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 5 oktober 2005 om 08:30.
Oud 5 oktober 2005, 08:44   #214
Minister-President

Standaard

Citaat:

Egidius
Jaja, het licht gezien zoals zovelen... Daar heb ik het zelfs niet over, wel over de zalvende, sluwe (maar ook valse) wijze waarop hij de mensen misleidt...
Als schaduw van Vanhecke weet hij beter dan wie ook tussen welk gespuis hij zit, en hij voelt er zich kiplekker !
Oud 5 oktober 2005, 09:34   #215
Egidius

Standaard

Citaat:
Jaja, het licht gezien zoals zovelen... Daar heb ik het zelfs niet over, wel over de zalvende, sluwe (maar ook valse) wijze waarop hij de mensen misleidt...
Als schaduw van Vanhecke weet hij beter dan wie ook tussen welk gespuis hij zit, en hij voelt er zich kiplekker !
Je blijft grossieren in vage beschuldigingen en karakterkritiek. Geen enkel hard feit. Het ziet er naar uit dat je je eigen schimmen aan het bestrijden bent. Of komt er toch nog iets, over die misleiding bijvoorbeeld?

Egidius
Oud 5 oktober 2005, 11:27   #216
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je blijft grossieren in vage beschuldigingen en karakterkritiek. Geen enkel hard feit. Het ziet er naar uit dat je je eigen schimmen aan het bestrijden bent. Of komt er toch nog iets, over die misleiding bijvoorbeeld?

Egidius
Is dan niet alles waar jij en uw partij voor staat misleiding ??? Hoeft dat nog uitleg ? Die geen moeite meer om mij uit te dagen, wat ik ook plaats zult u weerleggen of ontwijken. En als dat niet lukt... de taktiek van de persoonlijk gerichte aanval.
Oud 5 oktober 2005, 11:33   #217
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Aub zeg, wees realistisch, zonder de VMO had de Volksunie niet voortbestaan. Er was dus geen sprake meer geweest van een VVB, N-VA, VB, ... misschien wel zelfs geen Vlaams-nationalisme op zich.

De VMO heeft misschien zaken gedaan waar u het niet mee eens bent, maar ontkennen dat de VMO de Vlaamse zaak bijna "gered" heeft is belachelijk.
Weet u wat belachelijk is? Beweren dat er geen Vlaamse zaak meer zou zijn zonder de VMO.

Dat komt immers neer op beweren dat er eigenlijk geen objectieve argumenten meer zijn om te strijden voor de Vlaamse zaak, en dat alle hedendaagse strijd gewoon voortkomt uit het blijven voortleven van wat groepuscules uit het verleden.
Oud 5 oktober 2005, 11:37   #218
Egidius

Standaard

Citaat:
Is dan niet alles waar jij en uw partij voor staat misleiding ??? Hoeft dat nog uitleg ? Die geen moeite meer om mij uit te dagen, wat ik ook plaats zult u weerleggen of ontwijken. En als dat niet lukt... de taktiek van de persoonlijk gerichte aanval.
Onzin. Ten eerste: ik heb geen partij, ben al 25 jaar van geen enkele lid en plan dat zo te houden. Ten tweede: zelfs als ik dat zou willen, valt er niets te weerleggen vermits u alleen maar loze verwijten in het rond slingert.

Op het eerste zicht is dat diffamatie, meer niet. Zwak, maar het heeft natuurlijk een effect op de geloofwaardigheid van degene die er zich mee bezig houdt. Wij hebben hier alleen de woorden van posters ter onzer beschikking om iemands geloofwaardigheid te beoordelen. Degene die verdachtmakingen rondstrooit zonder ze te onderbouwen, zakt meteen flink naar onder op de geloofwaardigheidsladder. Dat is eigen aan dit medium.

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 05-10-2005 at 12:38
Reason:

Citaat:
Onzin. Ten eerste: ik heb geen partij, ben al 25 jaar van geen enkele lid en plan dat zo te houden. Ten tweede: zelfs als ik dat zou willen, valt er niets te weerleggen vermits u alleen maar loze verwijten in het rond slingert.

Op het eerste zicht is dat diffamatie, meer niet. Zwak, maar het heeft natuurlijk een effect op de geloofwaardigheid van degene die er zich mee bezig houdt. Wij hebben hier alleen de woorden van posters ter onzer beschikking om iemands geloofwaardigheid te beoordelen. Degene die verdachtmakingen rondstrooit zonder ze te onderbouwen, zakt meteen flink naar onder op de geloofwaardigheidsladder. Dat is eigen aan dit medium.

Egidius[/size]

Citaat:

Op het eerste zicht is dat diffamatie, meer niet. Zwak, maar het heeft natuurlijk een effect op de geloofwaardigheid van degene die er zich mee bezig houdt. Wij hebben hier alleen de woorden van posters ter onzer beschikking om iemands geloofwaardigheid te beoordelen. Degene die verdachtmakingen rondstrooit zonder ze te onderbouwen, zakt meteen flink naar onder op de geloofwaardigheidsladder.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 5 oktober 2005 om 11:38.
Oud 5 oktober 2005, 11:50   #219
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Weet u wat belachelijk is? Beweren dat er geen Vlaamse zaak meer zou zijn zonder de VMO.

Dat komt immers neer op beweren dat er eigenlijk geen objectieve argumenten meer zijn om te strijden voor de Vlaamse zaak, en dat alle hedendaagse strijd gewoon voortkomt uit het blijven voortleven van wat groepuscules uit het verleden.
Objektieve argumenten hebben hier helemaal niets mee te maken. Zonder de VMO had de VU destijds de mond gesnoerd geweest. Die mening werd niet aanvaard en werd "beschermd" door de VMO die ervoor zorgde dat de VU kon vergaderen, kon gaan plakken, gaan betogen, ...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 12:08   #220
verzetstrijder666
Vreemdeling

verzetstrijder666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vannacht is kameraad Bert Eriksson, leider van de Vlaamse Militanten Orde, overleden:

ma 03/10/05 - In Westdorpe in Zeeuws-Vlaanderen is de gewezen leider van de vroegere VMO, de Vlaamse Militanten Orde, Bert Eriksson, overleden.

Eriksson leidde de VMO tot aan de schandelijke ontbinding van de door de belgische staat verboden organisatie door de wet op de privé-milities.
Jarenlang was hij ook de uitbater van het radicaal-Vlaamse café Odal in Antwerpen, een gekende verzamelplaats voor Europese radicale nationalisten.
De VMO had op haar hoogtepunt honderden leden. Bert Eriksson was 74, hij had al enkele jaren last van een zware longziekte.

Vlaanderen, zal op een dag gered worden, niet door de weldoordachte verzinsels der politici, doch door de dolle dapperheid "zijner idealisten". (A. Eriksson)

Kameraad Eriksson, present!

Ode aan Bert Eriksson, geschreven door S. Verheyden in 1984 toen Bert Eriksson in een belgische kerker te Merksplas was opgesloten.

Je was steeds voor Vlaanderen bereid,
vechtend te dienen ten allen tijd.
Je roept de militant: "hou immer stand",
zo luide de storm in Vlaanderland.

Gij leide met ijzersterke hand,
Je was onze Roeland, kleppende brand.
Dankbaarheid, levenslust, ideaal en verzet,
God heeft je zo op je plaats gezet.

Verknechting, tegenstand, wrok en haat,
maakte ons volk van grote daad.
Honderden zijn gekomen en gegaan,
maar een volk zal nooit vergaan.

Jij krijgt een plaats als Vlaamse zoon,
verbonden aan de Dietse kroon.
Nog leeft hier een jeugd die kan strijden.
Samen met u staat zij bereid alle tijden.
Joepi weer ne asociale klootzak minder!!!

[SIZE=5]

[/SIZE]
verzetstrijder666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be