![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Manuel* : 14 januari 2006 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn echter bepaalde allochtone bevolkingsgroepen in ons land die effectief voor problemen zorgen. En uiteraard heeft de autochtone bevolking (maar ook andere allochtone bevolkinsgroepen) daar terecht problemen mee. Vooral ook omdat de overheid daar onvoldoende maatregelen tegen treft, onder de dekmantel van de multiculturele maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#204 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe
![]() Daarnaast is uw bewering foutief gegrond: tewerkstelling gaat niet om groepen, maar men individuen. Bijgevolg gaat het niet op. Dat individu is niet het slachtoffer van een "scheefgetrokken situatie". En indien een individu hiervan het slachtoffer is, dan spreken we van een rechtzetting. Niet over "positieve discriminatie", dat steeds discriminerend is en onjuist. Hierop antwoordt Manuel: Ik neem aan dat de discussie gedaan is (met een smadelijke nederlaag voor Manuel) 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fijn echter dat u nu eigenlijk erkent dat het woord "positieve discriminatie" eigenlijk nog steeds discriminatie inhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uit ondervinding, van betrouwbare getuigenissen van anderen en berichtgeving door diverse mediakanalen weet ik dat het zo is. Ik kan het u momenteel niet bewijzen aangezien ik daar geen bewijsmateriaal van voorhanden heb, maar als u dat op prijs stelt, wil ik wel wat opzoekwerk verrichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#208 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat heb ik helemaal niet erkend. Voor de -tigste keer probeert u me woorden in de mond te leggen...
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zo kan een fout ten opzichte van een individu van een welbepaald iemand niet leiden tot algemene maatregelen die toegepast worden op groepen. Dit is een fout uitgangspunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is en blijft positieve discriminatie discriminatie, daar het discriminerend handelen op zich beschouwd onderscheidend werk op niet relevante criteria. Zelf aan uw onderliggende redenering schort er voor, nl. het door elkaar haspelen van individu en groep, met de daaraan verbonden gevolgen. Vooral op dat vlak maakt u er echt een potje van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als een persoon door de overheid wordt gediscrimineerd omdat hij niet tot de juiste 'groep' behoort, dan heb je wel wat meer dan een louter semantisch probleem hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar ben ik dus niet degene die het en beetje moeilijk heeft bij het lezen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als men het niet heeft over discriminatie, heeft het ook weinig zin om dat woordje erbij te zetten, toch?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. De studie van Van San heeft aangetoond dat jongeren van Magrebijnse afkomst (in meerderheid Marokkanen) oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Zoiets wijst heel duidelijk op een probleem. Of meent u dat die jongeren louter en alleen opgepakt worden omdat ze er Magrebijns uitzien, en dat natuurlijk door racistische politieagenten die ongetwijfeld allemaal voor het Vlaams Belang stemmen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Different name, same crap. Dit is discriminatie, niet meer, niet minder.
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het echt gaat om de tewerkstelling van allochtonen, en de 'kwaliteit' van mider belang is, waarom dan zo'n hoge eisen steeln in het 'profiel'. Als de VRT echt diversiteit wil brengen kan ze dat op wel andere manieren organiseren. Ik vraag me nog steeds af waarom de VRT nog steeds geen nieuwslezer heeft van allochtoonse origine. En waarom werd er geen allochtoonse omroeper ingezet ter vervanging van een zwangerschapverlof. Hebben ze voor die functie ook de positieve discrimintie niet toegepast. Je gaat me toch niet vertellen dat geen enkele allochtoonse voor deze functie geschikt was hé. Nee, ze willen enkel een paar excuustruus in de één of andere serie laten paraderen. maar hogerop krijgen ze geen schijn van kans. De VRT is enkel bezorgt om de concurentie met de commerciële zenders. En daar zal het 'algemeen belang' voor moeten wijken. , Als het puntje bij paaltje komt, zal een mooie blanke vrouw, bij de VRT voorrang krijgen, als het om perceptie gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Staatssecretaris
|
![]() U bent degene die over individu en groep begon; ik heb daar nooit iets over gezegd, aangezien dat verschil voor mij geenszins relevant is.
![]() |
#220 |
Staatssecretaris
|
![]() Er wordt niemand door de overheid gediscrimineerd.