![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Meer kan je ook niet verwachten van een magazine dat zich richt tot de linkse pseudo-intelectuelen van Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind je dat nu zelf geen grove en foute veralgemening? Zowel de linkse als de rechtse kliek heeft haar genieën, echte intellectuelen, en eveneens haar schare volgelingen en kuddemensen van minder verstandelijk allooi. Straks ga ik nog geloven dat jullie enige literatuur de TeKoS-boekskes zijn, waarin een tiental jaar geleden opgeroepen werd om te hameren op het gebruik van dergelijke termen, zodat ze in het gehoor van de modale mens zouden komen te liggen. Met alle connotaties vandien. Net zoals jullie ook steeds de term 'multikul' hanteren. Op de duur geraakt iederen er zo aan gewend, in die mate dat al 'wat de boer niet kent' niet gekocht wordt. M.a.w. een soort ingesleten patroon dat bij de mensen de bovenhand haalt, om zonder kritische evaluatie, al wat vreemd is af te doen als minderwaardig, rotzooi, en belachelijke troep. Het wordt tijd dat dit metapolitieke mollenwerk van Nieuw-Rechts eens onder de aandacht gebracht wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Bij deze heb ik nooit ontkend dat er bij de linkse groeperingen geen echte intellectuelen of genieën zouden zijn, maar het tijdschrift Knack wordt volgens mij grotendeels gelezen door mensen die ervoor willen doorgaan (en dan nog liefst op de trein of het werk waar iedereen het kan zien dat ze knack lezen). De knack is nooit objectief geweest als het ging over politieke berichtgeving. Ze hebben hun lievelingetjes die telkens opnieuw aan het woord komen en opgehemeld worden. De rest werd afgebroken op alle mogelijke manieren. Een echte intellectueel (links of rechts) zal dus volgens mij (en wie ben ik?) nooit de knack lezen, die zal zich meer bezighouden met neutrale berichtgeving.
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten de datum en de prijs op de voorpagina, merk ik in geen enkel blad veel neutrale berichtgeving. Je moet steeds op je hoede zijn vanuit welke hoek de wind waait. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Burger
|
![]() Inderdaad, zelfs de plopsa-krant gaat over een communistische samenleving. Behoed u voor de komende generaties.
![]() ![]() ![]()
![]() |
#206 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Burger
|
![]() Inderdaad de Gazet van Antwerpen of de Frut is christelijk geïnspireerd en is naast de Financieel Economische Tijd of de FET ook de enige echte krant die 'Vlaamsvoelend' is. Voor wie het tegengestelde beweert verwijs ik graag naar de editoriaals van Paul Geudens. Zij zijn bijna dagelijks te lezen op de website van de krant www.gva.be/.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geen enkele krant of tijdschrift moet als evangelie aanzien worden,zoals ook Thomas hier al zei; heeft elk blad wel een ideologische achtergrond. Als ik de vuiligheid bedenk die het blad punt verkocht, vraag ik mij af of jij zoiets objectief vindt? Maar je hebt niet geantwoord op de vraag van Superstaaf, jullie intellectuelen bevinden zich haast allemaal in het NR-spectrum. Als je dan bedenkt waarmee die zich inlaten, dan mogen wij op zijn minst daar toch wel een aantal vragen bij stellen, want wat dat nog met intellectuele eerbaarheid te maken heeft.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat die knack reporter gewoon een verkeerde analyse maakte van het gesprek.
Overigens, hij beweerde dat het niet moeilijk was om intellectueel de meerdere te zijn van De Winter. Daar kan men echter niets uit concluderen over het intellectuele niveau van Jahjah. Een iets slimmere aap kan het gemakkelijk halen van een andere aap, inderdaad. (Ik wil overigens niet beweren dat mijnheer DeWinter een aap is). Ik ben helemaal geen voorstander van het Vlaams Blok, maar ik ben het toch niet echt eens met de strategie die men nu gebruikt tegen dat Blok. Ik ben er van overtuigd dat het geen onmogelijkheid is om het van het Vlaams Blok te halen in een redelijke discussie, maar dan moet men wel eens gaan beginnen een redelijke discussie te voeren.
![]() |
![]() |
#210 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nee, Thomas ik ken je standpunt al...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind dat Mhr. De Winter correct gelijk had in dat debat, waarom zou een arabische taal of want dan ook een derde taal in België moeten worden dat is gewoon schandalig als wij dat daar achter voorstellen dan denk ik dat je met een klein probleem gaat zitten!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind dat Mhr. De Winter correct gelijk had in dat debat, waarom zou een arabische taal of want dan ook een derde taal in België moeten worden dat is gewoon schandalig als wij dat daar achter voorstellen dan denk ik dat je met een klein probleem gaat zitten!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Minister
|
![]() Aan alle correct denkenden
Nog éénmaal waag ik het om de volgende vragen te stellen, daarna hou ik het voor bekeken, althans wat dit onderwerp betreft. 1. Wat is er zo ondemocratisch aan het Vlaams Blok programma dat het door jouw partij als coalitiepartner wordt uitgesloten? Concreet hé, niet van: véééééél te streng, te hard enzovoort. 2. Wat is er mis met hun visie op het migrantenvraagstuk, waardoor deze partij als een racistische mestkever bestempeld wordt? En kom nu niet met het 70- punten programma af. Ieder partij heeft het recht om haar programma en beleid bij te sturen of zelfs te wijzigen. Helaas is dat bij de meeste partijen in zulke mate gebeurd, dat geen kat meer weet wie voor wat staat. Dat zulke praktijken vlak na een verkiezing worden uitgevoerd is uiteraard een misdadig bedrog waaraan de VLD zich heeft schuldig gemaakt. Ik vrees helaas weer te zullen vaststellen dat de afkorting van NVA niet meer betekent dan: Nutteloze Vlaamse Arrogantie, die tot mijn verbazing nu ook al AEL aanhangers onder haar leden telt. Of betekent NVA eveneens: Nieuwe Vlaams Arabische liga? Kijk, ik kan weinig sympathie opbrengen voor het opperhoofd van de NVA die almaar door koud en warm blaast. Maar ik zou die man toch nooit trachten te raken door iemand te verdedigen die de heimelijke wens koestert om de Vlaamse taal door de Arabische te verdringen (ik hoor PieterJan al brullen dat die bewering gelogen is). Wel goed, verdedig de AEL voorzitter maar verder – koren op onze molen nietwaar? Ik ben er echter van overtuigd dat veel NVA’ers PieterJan hier niet in volgen en dat zijn haat t.o.v. het Vlaams Blok groter is dan zijn liefde voor Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Partijlid
|
![]() Hier uw antwoord Duym : extremisme. Simpel als pomp water. Besluiten nemen over iets net zoals een blinde naar ei tracht te slaan. Voortgaan op roddels en leugens en deze niet laten wetenschappelijk onderzoeken.Agressie tov anders denkenden. Het totaal niet aanvaarden van iemands anders menig. Ikke en de rest kan stikke is de leuze. Zwakken misbruiken als slachtoffer enerzijds en anderzijds als oorzaak.Weten zelf niet wat democratie betekent of hebben of willen de princiepes van democratie niet toepassen.Protectionisme tot in het absurde en nog zoveel meer. Eerst staan kakken op de vorige regering en ook niks maar niks positief beamen. Nu zijn het de blauwen die het onderspit moeten delven. Net of jullie de onfeilbaren zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Minister
|
![]() Moralist!
Op zulk een kleuterantwoord kan ik alleen maar een wederwoord geven van gelijk niveau: slip, slip, slip, al wat je zegt ben je zelf! Ik had verwacht om het vuur aan de schenen gelegd te krijgen met citaten uit ons partijprogramma of andere officiële Vlaams Blok geschriften. Niets daarvan alleen een waslijst van vage algemeenheden die van toepassing kunnen zijn op wie dan ook. Geen haar beter dan het taaltje van racisten en jodenhaters: ze zijn zus, ze zijn zo, ze doen dit en dat. Maar ach, … ik zal het maar bekennen, ik ben immers een slechte leugenaar. Wat ik daarnet zei, had ik helemaal niet verwacht. Tenzij je deel uitmaakt van een centrum linkse of extreem linkse partij, pleeg je electorale zelfmoord wanneer je het Vlaams Blok programma inzake de migrantenaanpak bestrijdt. Maar ik hoef onze tegenstanders dat niet te vertellen, dat weten ze beter dan ik. Daarom dat het hen de moed ontbreekt om op concrete wijze Vlaams Blokstandpunten te verketteren. Het Vlaams Blok zegt immers wat velen denken. Ik maak me immers sterk dat een overgrote meerderheid van alle kiesgerechtigden aangaande dat thema, op dezelfde lijn zitten als het Vlaams Blok. Vooroordelen weerhouden velen er echter nog van om op het Vlaams Blok te stemmen (zie www.vlaamsblok.be - standpunten/ veel gestelde vragen). Zelf was ik ooit zo’n bevooroordeelde en voelde me zelfs schuldig toen ik de eerste maal (ongeveer 15 jaar geleden) op het Vlaams Blok stemde. Hetzelfde gevoel als toen ik voor de eerste maal de zondagsmis verzuimde. Nu zou ik me schuldig voelen om te zeggen ‘den boom in’. Ik heb geen kinderen en woon tevens in een ’’’betere wijk’’’, zodat ik me geen zorgen hoef te maken over wat na mij komt. Maar ‘ikke en de rest kan stikke, en na mij kan Vlaanderen naar de Filistijnen’ neen ik kan het niet. p.s.: ik ben geen Vlaams Blok mandataris en heb ook de ambitie niet om dat te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Partijlid
|
![]() Wat baat het om citaten en andere uit het programma van het VB aan te halen om het vuur aan je schenen te leggen. Ik ben niet meer een kleuter om zo'n redenatie aan te gaan. U bent net als J Vandeberghe of zoiets,nml alles wat er aangehaald wordt door anderen ,al of niet gestaaft met cijfers of bewijzen, verwerpen jullie. Hetzelfde voorbeeld met mij: ik post dat er meer autochtonen in de gevangenissen zitten dan allochtonen. Heb wel gezegd dat de criminaliteit in bepaalde regios bij allochtonen hoger ligt dan bij autochtonen. Men vraagt cijfers,ik heb die maar heb nog geen scanner en kan deze helaas niet op de site zetten. Irrelevant is het antwoord. Dit is het terug het bewijs dat discusciëren met jullie nutteloos is.Zo kan je uren tegen de vaak zitten zeveren.poster S. heeft al diverse malen bewijzen aangehaald maar daar krijg je geen duidelijk antwoord op.Er word steeds rond de pot gedraaid.Die van de CD&V zijn net dezelfde. Altijd alles afbreken,zelfs wat goed is wordt afgebroken.Triestig. Soms worden hier dingen beweerd die totaal ingegeven zijn en geslikt worden net als pap. Dingen waarvan je zegt:ze hebben de klok horen luiden maar weten de klepel niet hangen.(De posting omtrent de Ijzerbedevaart bvb)Superstaaf heeft ook al regelmatig op een ludieke manier deze misbruik aangehaald maar niks baat.Nogmaals vraag ik mij af hoe en wie personen zo ver kan drijven opdat ze in die extremisme steeds blijven geloven. Dit niet alleen aan rechtse zijde maar ook aan linkse zijde.Moet men kleur bekennen of bestaan er ook die onafhankelijk denken in jouw ogen?Dat er mensen zijn die zeggen wat ze denken en dat het VB daar zeer goed op inspeelt is juist. Maar dit is niet omdat ze dom of van een lage sociale klasse afkomstig zijn,neen omdat ze onvoldoende ingelicht zijn of jammer genoeg niet genoeg opgeleid zijn.
Het is gemakkelijk om zo'n gemakkelijke slachtoffers te misbruiken.Is dit democratie?Ik beweer ook niet dat andere partijen nu de engeltjes zijn en geen fouten maken maar discriminerende en rascistische uitspraken zijn bij de meeste uit de boze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Minister
|
![]() SLECHT INGELICHTE KIEZERS
“MENSEN BLIJVEN IN EXTREMISME GELOVEN OMDAT ZE NIET GOED ZIJN INGELICHT”, aldus Moralist. M.a.w. veel mensen zouden niet op het Vlaams Blok stemmen wanneer ze op de hoogte zouden zijn van die partij haar ‘verderfelijke standpunten’. Beste Moralist, hoe kan men nu ijveren voor een kordonsanitair waarbij het Vlaams Blok monddood wordt gemaakt en tezelfdertijd zijn beklag doen dat veel Vlaams Blokstemmers niet goed zijn ingelicht? Of bedoel je ‘niet goed ingelicht’ door onze tegenstanders? Laat het uit zeg, eenvoudige arbeiders (waartoe ik behoor) zijn werkelijk verstandig genoeg om een VB-programma te evalueren zonder dat ze jullie duiding nodig hebben. Doorbreek het mediakordon en laat de mensen zelf oordelen of wij al dan niet verwerpelijke en gevaarlijke standpunten verkondigen. Maar wat gebeurde er? Het enige tv programma waarin we ongecensureerd onze standpunten kwijt konden, werd afgeschaft (uitzending door derden). En wanneer nu een VB- boegbeeld dan toch de kans geboden wordt om heel even enkele standpunten te verduidelijken, tracht men hem belachelijk te maken. Zwak, zeer zwak Moralist. MAAR TOCH BEDANKT VOOR JOUW BIJKOMEND ARGUMENT OM HET MEDIAKORDON TE DOORBREKEN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger discussieerden partijen over regeringszaken. Nu discussieren partijen over zichzelf. Ik stel voor het getreiter en geruzie en het beschuldigen van elkaar eens te stoppen en zich weer gewoon bezig houden met die dingen waar de partijen voor opgericht waren.
![]() |