Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2003, 22:34   #201
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Ja TomB, vind jij ook niet dat telkens de VS ergens een vluchtelingenstroom teweeg brengt ze die mensen maar moeten opvangen in Amerika?
Wat hebben wij hier in België in godsnaam met Afghaanse problemen te maken!
Neen, ik vind dat die mensen de vrije keuze moeten krijgen om te gaan waar ze willen, of het ginder nu oorlog is of niet.
Oud 28 juli 2003, 22:47   #202
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Ja TomB, vind jij ook niet dat telkens de VS ergens een vluchtelingenstroom teweeg brengt ze die mensen maar moeten opvangen in Amerika?
Neen, ik vind dat die mensen de vrije keuze moeten krijgen om te gaan waar ze willen, of het ginder nu oorlog is of niet.
Zolang ze maar niet willen ontvangen van degenen waar ze niet toe bijgedragen hebben?

Hoe komendie mensen hier aan een inkomen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 22:52   #203
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Als iemands mening niet overeenkomt met de uwe wil dat niet noodzakelijk zeggen dat de andere fout zit.
Daar heb je gelijk in, maar wat dat meisje hier al allemaal geschreven heeft...amai mijn voeten !!!
OK ik had haar niet dom mogen noemen,maar ze is toch zéééér goedgelovig.
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 22:55   #204
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Idealistisch. Nog een verschil. En ze is een man.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 22:59   #205
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Iemand die alle vluchtelingen zomaar gelooft wat ze ook zeggen, noem ik in de eerste plaats goedgelovig.
Oud 28 juli 2003, 23:01   #206
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

De mensen waarover het hier ging kwamen uit oorlogsgebied. Ik denk niet dat ze die oorlog verzonnen hebben.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 23:01   #207
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Citaat:
Zolang ze maar niet willen ontvangen van degenen waar ze niet toe bijgedragen hebben?

Hoe komendie mensen hier aan een inkomen?
Sociale zekerheid is een aparte discussie, maar je kan het probleem dat je aankaart zeer makkelijk oplossen door de sociale zekerheid in de eerste 10 jaar dat je in Belgie werkt in functie van de bijdrage te maken.

Ik zou vluchtelingen niet onderschatten wanneer het op inventiviteit aankomt. Die zullen allemaal een oplossing vinden om in hun levensonderhoud te voorzien.

En ja, sommigen zullen in de criminaliteit vervallen, net als sommige Belgen in de criminaliteit vervallen. In dat geval kan je ze gewoon hetzelfde behandelen als een Belg.

Moeilijk he, die oplossingen?
Oud 28 juli 2003, 23:02   #208
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:

Iemand die alle vluchtelingen zomaar gelooft wat ze ook zeggen, noem ik in de eerste plaats goedgelovig.
Hetzelfde kan gezegd worden over mensen die hun problemen proberen af te wentelen op anderen omdat die niet de juiste kleur hebben. Kwestie van opinie.
Oud 28 juli 2003, 23:03   #209
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Madam, vanuit België komende met 2 kleine kinderen, wordt ogenblikkelijk op het vliegtuig richting Brussel gezet, omdat die gasten haar pas niet konden lezen.
Hier komen ze binnen zonder pas, maken van hunne tetter, en komen nog als helden op TV. of de wereld op zijn kop!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 23:05   #210
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Hetzelfde kan gezegd worden over mensen die hun problemen proberen af te wentelen op anderen omdat die niet de juiste kleur hebben. Kwestie van opinie.
Ken jij zo'n mensen ? Ik niet .
Oud 28 juli 2003, 23:30   #211
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik ken ze niet, maar er zijn er ten minste 700,000 in Belgie die dat bewust of onbewust doen.

Zelfkennis is het begin, u bent er nog niet klaar voor.
Oud 29 juli 2003, 08:43   #212
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik ken ze niet, maar er zijn er ten minste 700,000 in Belgie die dat bewust of onbewust doen.

Zelfkennis is het begin, u bent er nog niet klaar voor.
Ik denk niet dat die 700.000 HUN probleem afwentelen op een kleur.
Ik denk dat de kleur het probleem wordt, en georgiërs, Russen en kosovaren zijn ook wit!
En die 700.000 zijn er niet gekomen omwille van de kleur, maar omwille van de beerput, welke België momenteel is.
Ministers frauderen, burgemeesters opgepakt, gesjoemel van college's, gejoemel van voorzitters VZW enz. Dat is de hoofdreden, en omdat andersgetekenden een andere behandeling krijgen TTZ. RECHTEN maar geen PLICHTEN!
denk daar eerst eens over na!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 22:31   #213
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De slechte omstandigheden in Afghanistan zijn geen voldoende basis om in België te mogen blijven. In het land is er immers geen sprake van een veralgemeende gevaarlijke situatie. Sommigen hebben internationale bescherming nodig, anderen niet, aldus Dewael, die eraan toevoegt dat Frankrijk en Groot-Brittannië al Afghanen zijn beginnen uitwijzen."

Patrick Dewael heeft het lef om te zeggen dat een hongerstaking een democratische rechsstaat onwaardig is.

Maar het terugwijzen, lees deporteren van 1100 mensen naar een land dat teruggebombardeerd is naar het stenen tijdperk en waar er elke dag nog doden vallen is een democratie wel waardig?

Hij zegt ook dat hij hoopt dat de zin terugkeert bij de hongerstakers. Hopelijk keert de zin bij Dewael vlug terug of wil hij na nog niet één maand in functie al de dood vn een paar honderd mensen op zijn geweten hebben!?

Dat Frankrijk en Groot-Brittanie al begonnen zijn met het uitwijzen van Afghaanse vluchtelingen vermeldt Dewael ook.

Dus als Frankrijk en Groot-Britannie morgen beginnen met het uitwijzen van een andere bevolkingsgroep, dt moet dit apenland hier zonder nadenken in meedoen!?

Belgie heeft notabene soldaten gestuurd naar Afghanistan, n lang aarzelen vanwege de onveilige toestanden daar. Mensen met bijna niets van materieel bezit maken dus volgens hem meer kans op overleven?

Ook nog Dewael:

"wordt de toestand begin volgend jaar opnieuw bekeken"

De toestand nu:

"A human rights report has documented widespread extortion, armed robbery and kidnapping by police and intelligence officials and militias in Afghanistan. The report accuses the United States of supporting some of the worst offenders, and blames all countries for not doing enough to intervene and halt the abuses."
http://www.nytimes.com/2003/07/29/in...ia/29AFGH.html

Human Rights Watch schrijft:

Afghanistan: Warlords Implicated in New Abuses
Report Details Threats to Women's Rights, Freedom of Expression
http://www.hrw.org/press/2003/07/afghan072903.htm

Daaruit:

"The report warns that violence, political intimidation, and attacks on women and girls are discouraging political participation and endangering gains made on women's rights in Afghanistan over the last year.
"Human rights abuses in Afghanistan are being committed by gunmen and warlords who were propelled into power by the United States and its coalition partners after the Taliban fell in 2001,"

De redenen die de Afghaanse vluchtelingen aanhalen waarom ze niet willen terugkeren, maar volgens Dewael is alles koek en ei in Afghanistan. Zou hij eigenlijk wel media lezen of is hij echt zo stom en naief of kan het hem eigenlijk geen zak schelen? Notabene Dewael schreef een boekje over de gevaren van extreem-rechts. Waarschijnlijk staat daar ergens in dat "als je het vluchtelingenbeleid van het Vlaams Blok uitvoert, er minder mensen op die partij zullen stemmen."?

Het volledige rapport kan je vinden op:

“Killing You is a Very Easy Thing For Us”:
Human Rights Abuses in Southeast Afghanistan
http://www.hrw.org/reports/2003/afghanistan0703/

Zie ook:

De oorlog in Afghanistan is niet gedaan!!!
http://belgium.indymedia.org/news/2003/07/71346.php

Te zien aan de reacties van NGO's, "anders-globalisten" en andere zelfverklaarde wereldverbeteraars zou je de indruk krijgen dat het bruine gedachtengoed hier in dit land en vooral aan Vlaamse kant al welig ingeburgerd is.

Misschien toont de nabije toekomst dat het nog niet zo erg is?

[size=6]Oproep tot solidariteit![/size]

Vrijdag om 18.30 h, aan de trappen van de Sint-Kruis Kerk (Place Flagey in Elsene) Buurtbijeenkomst gezellig samen gewapend met thé (de koekjes laten ze achterwege geloof ik... ) om de situatie te bespreken en algemene info te geven.
Oud 29 juli 2003, 23:16   #214
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Mevrouw of juffrouw Pink Terror uw ecologische inzet bewonder ik en deel ik tenvolle. Uw inzet om onze grenzen open te stellen voor allerlei mensen van waar ook ter wereld die het milieu hier nog wat meer willen komen degraderen kan ik dan weer NIET begrijpen! Vlaanderen is NU al catastrofaal overbevolkt en dus kunnen we allochtone gezinnen met 5 tot 10 kinderen missen als kiespijn!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 23:23   #215
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De eerste prioriteit is landen zoals Amerika (daar weet jij heel veel van) en dergelijke aasgieren buiten te houden en de mensen de kans te geven -onder toezicht van een internationale veiligheidsmacht- hun land terug op te bouwen.
Natuurlijk kan het Westen niet heel het Midden-Oosten opvangen. Dat is nogal wiedes.
Maar mensen terugsturen onder het mom dat de veiligheid ginder is teruggekeerd- door neutrale rapporten gewoon regelrecht te negeren is gewoon schandelijk. Dat ze dan tenminste het lef hebben om te zeggen: "We sturen die mensen terug omdat we hier geen plaats hebben. Als ze vermoord worden/verhongeren, pech."
Oud 29 juli 2003, 23:23   #216
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Maar wat heb ik nu gelezen! Human Rights Watch zegt dat de humanitaire situatie in Afghanistan na de Amerikaanse interventie SLECHTER is als tijdens de Taliban! Die snert Amerikanen zorgen daar voor een onhoudbare situatie en nu is het daar anarchie dus laat de VS maar zorgen voor de miserie die ze daar veroorzaakt hebben. Europa moet alle politieke en militaire banden met Amerika verbreken waarom zien onze Europese politici dat nu VERDOMME niet in?
Oud 29 juli 2003, 23:25   #217
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Blij dat iemand mijn woede/frustratie deelt. De beruste Belgen hebben wat meer hartstocht nodig.
Oud 29 juli 2003, 23:32   #218
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

[quote="Pink Terror"]De eerste prioriteit is landen zoals Amerika (daar weet jij heel veel van) en dergelijke aasgieren buiten te houden

Laat elke natie in zijn eigen recht. De Amerikaans Globalistische strategie is erop gericht om de rest van de wereld op te zadelen met een onwerkbaar "multicultureel"model terwijl zij veilig op hun eiland zitten en niemand binnenlaten. Ja natuurlijk, de ellende van die Afghanen raakt mij ook maar WIJ hier in België zijn daar niet verantwoordelijk voor!
Het is de schuld van de Amerikanen waarom willen onze Europese politici dat niet zien?
Oud 29 juli 2003, 23:37   #219
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De ellende in Afganistan wordt ook grotendeels bepaald door de machthebbers ginder. Om het met de woorden van de Afghaanse hongerstaakster te zeggen; "Ils ont changé de chapeau, pas d'idées"
Oud 30 juli 2003, 06:45   #220
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het gaat er toch niet om dat deze mensen NU terugmoeten naar Afghanistan? Ze kunnen nog minstens een jaar blijven en dan wordt de situatie ginder herbezien.

Fair enough.

Maar die mensen wensen een BELGISCH PASPOORT! Me dunkt is dat iets helemaal anders.

Het is dus zuivere chantage dat ze plegen. Zij vragen namelijk geen asiel, zij eisen het belgisch staatsburgerschap! Sinds wanneer is dat opeisbaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be