Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mag voor u een verbod op hoofddoek in een KATHOLIEKE school?
Ja 81 73,64%
Neen 29 26,36%
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2003, 20:49   #201
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Toen die marokaan werd neergeschoten door een psychisch gestoorde man, hoeveel keer en hoe lang is het toen op het nieuws gekomen!
Heb jij toen ook geklaagd dat er teveel aandacht aan gegeven werd? Dit gebeurt ook elke dag zeker!
Maar het ergste van al heeft men toen duidelijk gezegt na onderzoek dat de man volledig psychisch gestoort was en wat laat men zien op tv? De broer van de doodgeschoten marokaan (of turk) die duidelijk voor heel Belgie zegt dat het een rascistische moord was. Awel dat moest ik maar eens op tv komen verklaren, dat een marokaan of turk na een willekeurige inbraak volgens mijn overtuiging uit rascisme heeft gehandeld. Ik denk dat ik dan beter het land zou kunnen verlaten.
Ja, racisme op zich is in mijn ogen al een psychische gestoordheid...
Men was toen idd verassend vlug bij om te verklaren dat die moordenaar psychisch gestoord was: Zulk een ijlpsychiatrie had ik nooit meegemaakt: 't paste wel schoontjes in ieders politieke belangen, natuurlijk...

Aan de moordenaar werd geen aandacht besteed: die werd in 1-2-3 weggemoffeld, maar die enkele gebroken ruiten daarna, d�*t is weken groot nieuws geweest!
Wat moeten we daar dan van denken, aangenomen dat het de waarheid is.
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6547&start=0
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 22:32   #202
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ik mij iets verbeelden ? Als ik een mep krijg verbeeld ik me dat ? Als ik iemand voor mijn eigen ogen aangevallen en/of beroofd zie worden verbeeld ik me dat ? Als ik uitgescholden wordt voor hoer en duidelijke sexuele voorstellen krijg en allemaal zo luid mogelijk en in het Frans (wat ik heel goed versta) verbeeld ik me dat ? Als er eentje aan mijn handtas rukt maar bij mijn luid gegil wegloopt verbeeld ik me dat ? Als er in het nieuws verteld werd over de zoveelste verkrachting op het plein waar ik normaal van tram wissel verbeeld ik me dat ? Als ik bijna in zo'n auto werd ingetrokken maar ze toch wegreden omdat er andere mensen aankwamen verbeeld ik me dat ? Als in de tram eentje aan de noodrem trekt, waardoor de wattman naar hem toe moet lopen om na te gaan wat het probleem is en daar meteen flinke klappen moet incasseren, terwijl zijn twee kompanen vooraan in de tram snel de geldbak van de wattman weggraaien, de noodopening van de deuren openen en ze alledrie het op een lopen zetten, verbeeld ik me dat ? Als ik moet aanhoren hoe een bevriende Canadese studente bij haar nieuwe woonst door de buren wordt uitgescholden omdat zij het lef heeft om in "hun" wijk te komen wonen en in het Frans alstublieft, verbeeld ik me dat ?

Goh, wat heb ik dan een levendige verbeelding.

En al de mensen die ik net heb beschreven als kwaaddoeners waren allemaal van een duidelijk herkenbare afkomst... Noord-Afrikaans. Ik versta misschien geen Berbers, maar kan duidelijk herkennen wanneer het gesproken wordt en ik herken het accent ook als ze Frans spreken. Ik ben geen racist, ik lieg gewoon niet.
Oud 9 oktober 2003, 23:49   #203
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Watje, je draait in een rondeke!

Ooit, lang geleden, toen er nog geen auto's of televisies waren, startten de toenmalige kloosters met scholing van de kindjes van de arme lijfeigenen! (nou ja, in feite eerst van de rijke mensen en af en toe mocht er eens een arme bijzitten).
In elk geval hadden kloosters toen een zeer belangrijke sociale functie (niet enkel scholen, ook klinieken, weeshuizen etc...)

Pas later (véél later) werd het onderwijs door de staat geregeld. Vermits er echter al zoveel christelijke scholen bestonden, konden die blijven bestaan mét hun christelijk gedachtengoed en noemde men dat het VRIJ onderwijs (itt het OFFICIEEL onderwijs).
Bij gebrek aan argumenten wat schelden en belachelijk doen, maar uiteindelijk herhaal je hier inhoudelijk wat ik eerder al zei, met toevoeging van de onnozelheid dat kinderen van lijfeigenen naar kloosterscholen gingen.
Voor de 13 ° eeuw was nog geen half % van de bevolking geletterd. De gedachte van onderwijs voor iedereen is een renaissance gedachte: humaniora=meer mens.
Het grootste doel van de katholieke scholen is altijd geweest: het bewaken van de geesten tegen andersdenkenden, en blijkbaar is dat nu nog steeds het geval (behoudens uitzonderingen). De contrareformatie en de Jezuieten, al eens van gehoord? Ja, het feit dat hier zoveel katholieke scholen zijn heeft alles te maken met dit zware juk dat veel te lang ons arme Vlaanderen heeft verstikt.
Dat later (véél later) het onderwijs door de staat werd geregeld, had daar alles mee te maken en gebeurde onder invloed van de Verlichting, weetjewel. Want ooit, lang geleden, moest men niet naar het buitenland gaan om mensen uit te buiten.
Ook haalt u begrippen door elkaar die helemaal niet identiek zijn, nl. katholiek en christelijk. Hopelijk moet ik daar geen tekeningetje bij maken.

I
Citaat:
n het OFFICIEEL onderwijs is elke burger welkom ongeacht zijn of haar religieuze overtuiging.
Het VRIJ onderwijs is - zoals de naam zegt - VRIJ om te beslissen welke religieuze overtuiging zal onderwezen worden.
Vele VRIJE scholen verplichten de leerlingen om een uniform, dan wel bepaald kledingcode te handhaven: op die manier is het voor de leerlingen veel eenvoudiger zich allen als GELIJKEN te beschouwen. Zowel uniformen als kledingcode worden telkens lichtjes aangepast aan de heersende tendenzen. Zo zien de huidige uniformen er helemaal niet meer uit als de uniformen uit de vorige eeuwen (meisjes dragen geen witte kanten mutsjes meer, jongens geen pet) noch lijken die allerminst op de middeleeuwse klederdrachten toen de kloosters opgericht werden (geen punthoeden met sluiers en geen mutsen zoals te bezichtigen op de schilderijen van Breughel!)
Ook lijkt u niet te weten dat het vrij onderwijs meer inhoudt dan enkel het katholiek onderwijs. Dit kwam nochtans ook al aan bod in deze topic, het past zeker niet in uw kraampje?
Als de katholieke scholen vinden dat ze vrij zijn om onverdraagzaam te zijn, dan vind ik dat de gemeenschap zijn subsidies voor die scholen moet inhouden. Dan doen ze inderdaad wat ze willen.

Citaat:
In tegenstelling tot islam blijkt het christelijke aspect van de scholen aangepast aan het huidige wereldbeeld en blijven enkel de onderliggende waarden behouden.

In uw visie zouden alle katholieke meisjes er ondertussen moeten bijlopen als een onze lieve vrouwtje en alle jongetjes met een bruine pij �* la jozef !

Grow up!
Sinds wanneer is onverdraagzaamheid een christelijke waarde?
Verder bepaal ik liever zelf wat mijn visie is en ik ga ze nog eens herhalen: de hoofddoek is compatibel met de christelijke waarden van soberheid en zedelijkheid. En de katholieke meisjes gaan voor mijn part in bikini naar school.

By the way: ken je het nummer van Frank Zappa getiteld "Catholic Girls"?
Watje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 23:56   #204
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobke
Onzin, in de twee eerste gevallen zou dat kunnen kloppen, maar de uniformen in het vrij onderwijs waren er juist om te vermijden dat de verschillen in afkomst zichtbaar waren.
Niet uit geloofsovertuiging.
Of vooral om de leerlingen van jongsafaan bij te brengen dat de geringste afwijking van "de Norm" gewoon niet kan bij hen...
Hoe is het mogelijk: normen op school...
Wat gaan we nog krijgen: eten in restaurants?
Scholen dienen voor kennisoverdracht, "normen" worden familiaal bepaald. Ouders die "normen" door de scholen willen doen aanleren erkennen hun twijfels over hun eigen pedagogische bekwaamheid. (terecht misschien )
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 00:32   #205
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
indien het enkel gebroken ruiten waren was het zeker niet op tv geweest, ik denk dus niet dat jij in een buurt woont waar allochtonen wonen en ik denk ook dat jij dus niet veel meer weggaat s'avonds. maar goed dat doet er allemaal niet toe.
Illwill,
1/Ik woon wél in een buurt met een hoog % allochtonen (meer zelfs: ik bracht al meer dan eens een deel van mijn vacantie door aan de rand van de "kasbah" van Marseille, de algerijnse wijk, 100% allochtoon (algerijns), aan de Porte d'Aix
Mijn vrouw( 35 jaar lerares, waarvan een belangrijk deel in een zgn concentratieschool., mijn zoon en ik hadden in ons leven waarschijnlijk 10 maal meer contact dan jij met allochtonen, in België, in Turkije, Palestina, Egypte én in de Maghreb
(buiten het horeca circuit, als alleenreizende toeristen.)

Discuteerde jij ooit een namiddag over godsdienst met de studenten van de ElAqsah in Kaïro? Of drie of vier uur over demografie en anticonceptie met bedoeïenenjongeren, samen op een hoop stenen in een nest "Reghim Atough" op 150 km van de dichtstbijzijnde stad, in de Sahara ("point 132" op mijn vorige, verouderde landkaart? vorig jaar , toen ik tijdens de ramadan daar enkele honderden km met de rugzak rondzwierf.)etc, etc.
Maar soit, de ervaring van laat uitgaan lijkt belangrijker te zijn voor jou.
Ieder doet zijn kennis op waar hij wil. Ik hoop dat je er veel wijsheid opsteekt

2/Néé, ik leidt geen druk uitgaansleven, d�*t spreekt me niet aan.
3/ Wat er meer dan gebroken ruiten en geroep (met wat verbeelding maak je daar "rellen" van) in Antwerpen was werdt door de antwerpse politie gedaan, met de wapenstok op allochtone jongeren kloppen, maar de tv had wat beeldmateriaal nodig...
maar het doet er weinig toe....zoals je zegt: als de enige ervaring die telt die van het nachtleven is, ja, d�*n heb ik weinig recente ervaring idd....
Oud 10 oktober 2003, 08:01   #206
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook lijkt u niet te weten dat het vrij onderwijs meer inhoudt dan enkel het katholiek onderwijs. Dit kwam nochtans ook al aan bod in deze topic, het past zeker niet in uw kraampje?
Als de katholieke scholen vinden dat ze vrij zijn om onverdraagzaam te zijn, dan vind ik dat de gemeenschap zijn subsidies voor die scholen moet inhouden. Dan doen ze inderdaad wat ze willen.
U lijkt meer te weten over wat ik weet dan ikzelf!

ja hoor! er zijn ook andere vrije scholen in België, buiten het katholieke onderwijs! En bovendien! Ik WIST dat! Straf hé!
De topic ging echter over het dragen van hoofddoeken in KATHOLIEKE scholen, remember?

Ik veronderstel dat het dragen van hoofddoekjes in Joodse scholen volgns jou geen enkel probleem oplevert?
Dan is de oplossing evident: alle moslima's gaan gewoon naar een Joodse school!
Uiteindelijk is de Koran hoofdzakelijk gebaseerd op de Bijbel, inclusief een heleboel leef-en eetregels.

Ik neem aan dat iedereen hier weet dat het Vrij Onderwijs veel MINDER subsidies krijgt per kind dan het Officieel Onderwijs? We kunnen dus aannemen dat de leerlingen enkel gesubsidieerd worden voor niet-religieuze lessen en niet voor de godsdienstlessen.

Wat is er trouwens verkeerd met het oprichten van islamitische scholen? Inclusief het verplicht dragen van hoofddoekjes in de klas?

(Met uitzondering natuurlijk voor de christelijke (katholiek én protestants) leerlingen én uiteraard met toestemming voor het dragen van een keppeltje voor de joodse leerlingen en met toestemming voor het dragen van een oranje habijt voor de Hare-Krishna's én piercings en tatouages en oranje haar voor de punktertjes - indien die allemaal zouden wensen naar een islamititische school te gaan.)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 19:30   #207
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
indien het enkel gebroken ruiten waren was het zeker niet op tv geweest, ik denk dus niet dat jij in een buurt woont waar allochtonen wonen en ik denk ook dat jij dus niet veel meer weggaat s'avonds. maar goed dat doet er allemaal niet toe.
Illwill,
1/Ik woon wél in een buurt met een hoog % allochtonen (meer zelfs: ik bracht al meer dan eens een deel van mijn vacantie door aan de rand van de "kasbah" van Marseille, de algerijnse wijk, 100% allochtoon (algerijns), aan de Porte d'Aix
Mijn vrouw( 35 jaar lerares, waarvan een belangrijk deel in een zgn concentratieschool., mijn zoon en ik hadden in ons leven waarschijnlijk 10 maal meer contact dan jij met allochtonen, in België, in Turkije, Palestina, Egypte én in de Maghreb
(buiten het horeca circuit, als alleenreizende toeristen.)

Discuteerde jij ooit een namiddag over godsdienst met de studenten van de ElAqsah in Kaïro? Of drie of vier uur over demografie en anticonceptie met bedoeïenenjongeren, samen op een hoop stenen in een nest "Reghim Atough" op 150 km van de dichtstbijzijnde stad, in de Sahara ("point 132" op mijn vorige, verouderde landkaart? vorig jaar , toen ik tijdens de ramadan daar enkele honderden km met de rugzak rondzwierf.)etc, etc.
Maar soit, de ervaring van laat uitgaan lijkt belangrijker te zijn voor jou.
Ieder doet zijn kennis op waar hij wil. Ik hoop dat je er veel wijsheid opsteekt

2/Néé, ik leidt geen druk uitgaansleven, d�*t spreekt me niet aan.
3/ Wat er meer dan gebroken ruiten en geroep (met wat verbeelding maak je daar "rellen" van) in Antwerpen was werdt door de antwerpse politie gedaan, met de wapenstok op allochtone jongeren kloppen, maar de tv had wat beeldmateriaal nodig...
maar het doet er weinig toe....zoals je zegt: als de enige ervaring die telt die van het nachtleven is, ja, d�*n heb ik weinig recente ervaring idd....
Dat bedoel ik nu net, overdag gebeurt er niet veel nee, maar jongeren waar jij dus niet toe behoord willen s'avonds zonder problemen weggaan, het lijkt wel alsof jij dit bijna als een uitzondering wil gaan beschouwen of een misdaad. Je kunt 2 dingen doen jezelf opsluiten thuis waardoor je geen enkel problemen hebt met de criminelen en het dus verwaarloosd of eigenlijk dus ontkent en goedkeurt (zoals jij) oftewel leef je je leven zoals jezelf het wil bepalen (zoals ik) en laat je je niet opsluiten door een aantal autochtonen en allochtone zielige crimineeltjes, het enige verschil is dat jij niets merkt en ik wel. Ik kan er absoluut toch niets aan doen dat het grote deel van onaanvaardbaar gedrag door allochtonen gedaan word, ik vraag dit niet aan hun om te doen.
Inderdaad de ervaringen die jij vernoemd zijn dingen die heel helpend zijn voor de mensen en die ik nooit heb meegemaakt maar dit wil niet zeggen dat hier in BELGIE en niet in de landen die jij opnoemt problemen zijn snachts, met mensen die van ginds afkomstig zijn.
Zoals ik al vele keren heb gezegt ben ik geen triestige zielige rascist maar ik ben iemand die het moe is om altijd lastig gevallen te worden voor geen enkele reden door migranten die juist wel rascistisch en afkeurend zijn tov van de westerse mensen van hier.
Ik beschuldig enkel het criminele gedeelte van de migranten maar mensen zoals jij beschermen en helpen door jullie gedachtengang ook enkel de criminele migranten ipv degene die hier een eerlijk leven willen beginnen en een eerlijke kans willen hebben.

Ps: ik weet heus wel waarom jij wél in een buurt woont met een groot deel allochtonen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2003, 19:59   #208
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toen die marokaan werd neergeschoten door een psychisch gestoorde man, hoeveel keer en hoe lang is het toen op het nieuws gekomen!
Heb jij toen ook geklaagd dat er teveel aandacht aan gegeven werd? Dit gebeurt ook elke dag zeker!
Maar het ergste van al heeft men toen duidelijk gezegt na onderzoek dat de man volledig psychisch gestoort was en wat laat men zien op tv? De broer van de doodgeschoten marokaan (of turk) die duidelijk voor heel Belgie zegt dat het een rascistische moord was. Awel dat moest ik maar eens op tv komen verklaren, dat een marokaan of turk na een willekeurige inbraak volgens mijn overtuiging uit rascisme heeft gehandeld. Ik denk dat ik dan beter het land zou kunnen verlaten.
Men was toen idd verassend vlug bij om te verklaren dat die moordenaar psychisch gestoord was: Zulk een ijlpsychiatrie had ik nooit meegemaakt: 't paste wel schoontjes in ieders politieke belangen, natuurlijk...

Aan de moordenaar werd geen aandacht besteed: die werd in 1-2-3 weggemoffeld, maar die enkele gebroken ruiten daarna, d�*t is weken groot nieuws geweest!
Waarom word er in het nieuws op de vrt er niet bijvermeld dat die dievege die doodgeklopt is door het 5 jongeren van het winkelpersoneel en "omstaanders" allemaal allochtonen waren? Over wegmoffelen gesproken!
En dan nog een ander punt hierover waar nog niemand bij stil heeft gestaan, het waren allemaal jongeren tussen 15 en 18, ik dacht toch dat het doordeweeks gebeurt is, waarom zitten deze niet op school? Zo zullen ze taal inderdaad niet leren, dan kun je nog vele scholen oprichten.
Oud 10 oktober 2003, 21:18   #209
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Die Anja Joos had NIETS gestolen!

Ze had een bonnetje en werd op video gefilmd toen ze het blikje betaalde.

Het was een zuiver racistische moord, hoe spijtig Filo het vindt. Of waarschijnlijk vindt Filo het helemaal geen racistische moord, maar is die Anja per ongeluk tegen de verkeerde mensen aangelopen.

Of misschien was het wel haar "verdiende" loon volgens Filo! In haar zatte buien had ze racistische praat geroepen naar de marokkaanse winkelbedienden!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 oktober 2003, 22:38   #210
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Waarom word er in het nieuws op de vrt er niet bijvermeld dat die dievege die doodgeklopt is door het 5 jongeren van het winkelpersoneel en "omstaanders" allemaal allochtonen waren? Over wegmoffelen gesproken!
En dan nog een ander punt hierover waar nog niemand bij stil heeft gestaan, het waren allemaal jongeren tussen 15 en 18, ik dacht toch dat het doordeweeks gebeurt is, waarom zitten deze niet op school? Zo zullen ze taal inderdaad niet leren, dan kun je nog vele scholen oprichten.
Dievegge doodgeslagen?
sorry, ik was een 3-tal weken op vacantie en in dat land weet men België niet liggen, dus in de locale pers werd daar niet over gesproken en vlaamse kranten worden daar ook al niet ingevoerd: ik ben niet op de hoogte van wat er gebeurde. Dus geef ik geen commentaar. Behalve dat ik uit je tekstje meen op te maken dat de winkeleigenaar schoolplichtige jeugd tewerkstelde: is dat geen sociaal misdrijf?
Een moedige zelfstandige die draait op zwartwerkende minderjarigen, is het dat?
.............................................. ................. ............. ............... .............. ............... ......... ....... ........... ........ ........
..........
.............
..........
.
Oud 10 oktober 2003, 23:12   #211
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Dievegge doodgeslagen?
sorry, ik was een 3-tal weken op vacantie en in dat land weet men België niet liggen, dus in de locale pers werd daar niet over gesproken en vlaamse kranten worden daar ook al niet ingevoerd: ik ben niet op de hoogte van wat er gebeurde. Dus geef ik geen commentaar. Behalve dat ik uit je tekstje meen op te maken dat de winkeleigenaar schoolplichtige jeugd tewerkstelde: is dat geen sociaal misdrijf?
.............................................. ................. ............. ............... .............. ............... ......... ....... ........... ........ ........
..........
.............
..........
.
Je leert bij maar wordt steeds zieliger
Leest u eens wat hier geschreven werd.
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5713
Hopelijk ben je verstandig genoeg om zelf je conclusies te trekken zonder dat we dat blauwe knopje moeten gebruiken.
Oud 11 oktober 2003, 12:19   #212
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filosoof, zit jij op je 3 wekelijkse vakantie toch nog hier te posten ofwat?
Vakantie heeft gelukkig bij mij wel een andere betekenis. Op strand liggen of lekker luieren maar zeker niet proberen te discussieren op een politics site.
En inderdaad ik verschiet niet van jou opmerking maar ik vind dit crimineel opzich. Van dit voorval is inderdaad het tewerkstelligen van jongeren erger dan iemand doodkloppen.
Oud 11 oktober 2003, 15:22   #213
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof, zit jij op je 3 wekelijkse vakantie toch nog hier te posten ofwat?
Vakantie heeft gelukkig bij mij wel een andere betekenis. Op strand liggen of lekker luieren maar zeker niet proberen te discussieren op een politics site.
En inderdaad ik verschiet niet van jou opmerking maar ik vind dit crimineel opzich. Van dit voorval is inderdaad het tewerkstelligen van jongeren erger dan iemand doodkloppen.
1°, ik ben terug van vacantie
2° voor mij is vacantie NIET luieren en zuipen, maar iets nieuws leren kennen.
3° Een werkgever is in zekere mate verantwoordelijk voor wat zijn tewerkgestelden (in 't zwart , of niet, legaal of illegaal, ) doen...
Ik las zo juist een deel vhet verhaal in de weekendkrant:
die vrouw was een junkie en al meermalen betrapt op winkeldiefstallen: het lijkt er dus op dat die winkelier een knokploegje aangeworven had om zijn heilige eigendom te beschermen.. Als je opdrachten geeft van misdadige aard is de opdrachtgever wettellijk gezien minstens even verantwoordelijk als de uitvoerder. (in mijn ogen meer zelfs, want dat neigt in de richting van georganizeerde misdaad!!)
Als je daarmee begint zijn dat soort ontsporingen te verwachten.

Verder zou je beter je persoonlijke aanvallen stoppen :ik viel jou nooit aan.
Zolang die imho nutteloze 150 karaktertekensregel geldt zal ik zorgen voor 150 karakters in mijn tekst en welke dat zijn, is mijn vrijheid!
Oud 11 oktober 2003, 16:03   #214
filosoof
Banneling

Standaard

[q
Citaat:
uote="Bobke"]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Dievegge doodgeslagen?
..........
.............
..........
.
Je leert bij maar wordt steeds zieliger
Leest u eens wat hier geschreven werd.
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5713
Hopelijk ben je verstandig genoeg om zelf je conclusies te trekken zonder dat we dat blauwe knopje moeten gebruiken.
Bobke,
Je zou beter persoonlijke aanvallen stoppen :ik viel jou nooit aan.
Zolang die imho nutteloze 150 karaktertekensregel geldt zal ik zorgen voor 150 karakters in mijn tekst en welke dat zijn, is mijn vrijheid! [/quote]
Imagine

Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...

Imagine there's no countries,
It isnt hard to do,
Nothing to kill or die for,
No religion too,
Imagine all the people
living life in peace...

Imagine no possesions,
I wonder if you can,
No need for greed or hunger,
A brotherhood of man,
Imagine all the people
Sharing all the world...

You may say Im a dreamer,
but Im not the only one,
I hope some day you'll join us,
And the world will live as one.

Writen by: John Lennon
© Bag productions inc
Oud 11 oktober 2003, 16:43   #215
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Filo, zou de de "h" niet uit je "imho" halen?

Zo "humble" lijk je me nu ook niet te zijn om dat steeds weer te herhalen!

Dus: imho = imo oftwel "in my opinion"! In het Nederlands kan het natuurlijk ook: "volgens mij" oftewel "vm"? niet?

Oud 11 oktober 2003, 22:04   #216
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke,
Je zou beter persoonlijke aanvallen stoppen :ik viel jou nooit aan.
Zolang die imho nutteloze 150 karaktertekensregel geldt zal ik zorgen voor 150 karakters in mijn tekst en welke dat zijn, is mijn vrijheid!
Als u dat als een persoonlijke aanval wilt beschouwen is dat uw zaak.
Volgens mij was dat meer een goedbedoelde verwittiging.
Of heb je liever dat het blauwe knopje gebruikt wordt ?
Dan zullen de moderators wel beslissen in hoever het uw vrijheid is.
Oud 11 oktober 2003, 23:35   #217
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Men moffelt meer criminele feiten weg van allochtonen dan dat ze laten zien wees maar gerust, ik zou niets liever willen dat er een zender komt die niets anders doet dan alle criminele feiten laat zien, dus ipv MTV CTV ofzo, geen weggemoffel van de gezichten van de crimineeltjes zoals op al die programma's waarbij ze een politiepatrouille volgen s'nachts.
Echt waar ik zou niets liever willen.
Gelukkig dat we nog de VTM, de Frut, het ganske en de Nieuwe Bavet hebben om de bevolking juist voor te lichten betreffende de oorsprong van de grootvader en de godsdienst van elke misdadiger, als hij maar islamiet is!
Verder zou je eraan kunnen denken dat in ons recht het de rechter is die uitspraak doet over het al dan niet schuldig zijn van een betichte, en dat tot het tegengestelde bewezen is en aanvaard door een rechter, elke arrestant onschuldig is . (met een kleine uitzondering in geval van betrapping op heterdaad).
Oud 11 oktober 2003, 23:59   #218
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moffelt meer criminele feiten weg van allochtonen dan dat ze laten zien wees maar gerust, ik zou niets liever willen dat er een zender komt die niets anders doet dan alle criminele feiten laat zien, dus ipv MTV CTV ofzo, geen weggemoffel van de gezichten van de crimineeltjes zoals op al die programma's waarbij ze een politiepatrouille volgen s'nachts.
Van schending van de privacy en het feit dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, hebt u nog nooit gehoord zeker.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2003, 01:17   #219
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Van schending van de privacy en het feit dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, hebt u nog nooit gehoord zeker.
Ik heb wat moeite met het schermen met privacy zoals dat tegenwoordig wel eens gebeurd.
Op de openbare weg is er geen privacy dacht ik.
Of ik nu gezien wordt door andere mensen of door het oog van een camera maakt voor mij weinig uit.
Als criminelen zich nu al kunnen beroepen op de wet op de privacy krijg ik toch wel een wrange smaak hoor.
Oud 12 oktober 2003, 01:28   #220
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Ik heb wat moeite met het schermen met privacy zoals dat tegenwoordig wel eens gebeurd.
Op de openbare weg is er geen privacy dacht ik.
Of ik nu gezien wordt door andere mensen of door het oog van een camera maakt voor mij weinig uit.
Als criminelen zich nu al kunnen beroepen op de wet op de privacy krijg ik toch wel een wrange smaak hoor.
1) Criminelen hebben ook rechten, hoe vreemd het je ook moge schijnen: dat is een principe in elke rechtstaat.
2) een beschuldigde of arrestant is pas crimineel wanneer de rechter zijn vonnis heeft geveld en het vonnis in kracht van gewijsde gegaan is (ttz wanneer de beroepstermijn verstreken is, zonder dat beroep werd aangetekend)
3) Ook op de openbare weg mag ik je niet fotograferen (of filmen) zonder je toestemming: het bedrijf waar ik werkte werd al eens met graffitti en tags besmeurd en heeft nooit de toestemming gekregen om cameras te plaatsen op de openbare weg.
De melding "Glimlach, U wordt gefilmd" aan de ingang van sommige grootwarenhuizen is een middel om klanten de gelegenheid te geven het gebouw niet te betreden zo ze bezwaar hebben hiertegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be