Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 25 mei 2006, 19:13   #201
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Diversiteit mag dan ondertussen wel realiteit zijn, maar raar genoeg hoort EEN DERDE van de Antwerpenaren daar niet bij?
Die horen daar wel bij, wie ontkent het tegendeel. Maar zij (of althans een deel ervan) weigeren wel zelf om de diversiteit te aanvaarden, dus dan moeten ze niet hypocriet naar een mars komen met het thema "Stop racisme. Diversiteit is realiteit".
Edina is offline  
Oud 25 mei 2006, 19:16   #202
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tiens, bij de betoging na de moord op Joe mochten de politieke partijen toch ook allemaal oproepen om mee te marcheren? Toen was het VB zelfs de laatste partij die deze oproep deed. Waarom mocht het toen en nu niet?
Omdat het nogal hypocriet is van een partij die in haar vorige hoedanigheid veroordeeld is wegens racisme en die tegen diversiteit is om op te roepen mee te gaan met een mars met het thema "Stop racisme. Diversiteit is realiteit." Zeker wanneer ze nog niet eens over hun lippen krijgen dat HVT racistische motieven had.
Edina is offline  
Oud 25 mei 2006, 19:41   #203
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij liegt door te stellen dat er partijen zijn die zeggen dat de noord-zuid problematiek kan opgelost worden met het asielbeleid en ik geloof dat je zelf ook wel weet dat je aan het leigen bent. Het zijn juist de andere partijen die aandringen om het budget voor ontwikkelingssamenwerking te verhogen en om aan eerlijke handel te doen. Het VB voelt zich niet verantwoordelijk voor wat er in het zuiden gebeurt en wil het geld voor ontwikkelingssamenwerking gebruiken voor het laten terugkeren van illegalen. Een beetje serieus blijven hé. De Noord-Zuid problematiek is wel het laatste waar het VB zich mee wil bezig houden.
Juist. En dat is net heel goed. De ontwikkelingslanden moeten leren om hun problemen zélf op te lossen, ze moeten eindelijk maar eens volwassen worden. Dit vind ik nu net heel goed aan het Vlaams belang. We moeten maar eens ophouden om die mensen als minderwaardig te beschouwen en hen niet als kleine kinderen behandelen.

Ik lieg niet. Wanneer asielzoekers een kerk bezetten, gaat het alleen maar over een verblijf. In België blijven is dan de enige oplossing volgens de politiek correcten. Ik ga trouwens af op het beleid dat gevoerd wordt, niet over hun haatzaaiende praatjes en leugens in de media. Dat maakt op mij geen indruk. Feit is dat de traditionele partijen géén terugkeerbeleid voeren. Dat is het punt. D�*�*r gaat het om.
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 19:44   #204
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Grappig, radicale moslims gebruiken ook "het moreel verval van het westen" als reden voor hun radicalisatie. Les extrèmes se touchent.
Juist. Dat is helemaal niet grappig. Hoe kunt ge nu werk maken van "integratie" als ge geen normen en waarden meer hebt? Hoe kan het Westen, de Vlamingen zeg maar, nu vragen aan de moslims dat ze zich goed integreren als dat moreel verval bezig is? Dat gaat niet.
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 19:46   #205
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat het nogal hypocriet is van een partij die in haar vorige hoedanigheid veroordeeld is wegens racisme en die tegen diversiteit is om op te roepen mee te gaan met een mars met het thema "Stop racisme. Diversiteit is realiteit." Zeker wanneer ze nog niet eens over hun lippen krijgen dat HVT racistische motieven had.
Wij weten niet of hij wel racistische motieven had. Hier maakt ge u belachelijk. Wij weten niet wat er juist gebeurd is. Misschien was hij wel 'n extreem linkse die zich uitgaf voor Vlaams belanger om zo de partij te beschadigen? Ik las hier iets over op het forum. Kunnen we dat uitsluiten? Ge maakt u belachelijk.
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 19:47   #206
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij liegt door te stellen dat er partijen zijn die zeggen dat de noord-zuid problematiek kan opgelost worden met het asielbeleid en ik geloof dat je zelf ook wel weet dat je aan het leigen bent. Het zijn juist de andere partijen die aandringen om het budget voor ontwikkelingssamenwerking te verhogen en om aan eerlijke handel te doen. Het VB voelt zich niet verantwoordelijk voor wat er in het zuiden gebeurt en wil het geld voor ontwikkelingssamenwerking gebruiken voor het laten terugkeren van illegalen. Een beetje serieus blijven hé. De Noord-Zuid problematiek is wel het laatste waar het VB zich mee wil bezig houden.
Hebt ge wel alles goed gelezen? Ik zei dus:

Citaat:
De vergrijzing komt eraan, als we zo doorgaan zullen de autochtonen een minderheid zijn en zal er niemand meer zijn die de uitkeringen en de sociale zekerheid kan betalen. Wij hadden een zeer goed systeem, maar de traditionele, haatzaaiende partijen zijn druk bezig om dat kapot te maken. En dan zullen de ontwikkelingslanden daar staan.
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 20:05   #207
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Jij liegt door te stellen dat er partijen zijn die zeggen dat de noord-zuid problematiek kan opgelost worden met het asielbeleid
Neen. Die partijen (meervoud ?) stellen dat dat kan worden opgelost in een scenario a la Montenegro of Tsjechië.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 25 mei 2006, 20:37   #208
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Hebt ge wel alles goed gelezen? Ik zei dus:
Maar je zei ook hetvolgende en daar reageerde ik op.

Citaat:
Ze beliegen ons door te zeggen dat je de ontwikkelingslanden hun problemen oplost door asiel te verlenen. Op die manier is er niemand die de problemen in de landen van herkomst kan oplossen.
Edina is offline  
Oud 25 mei 2006, 20:44   #209
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij weten niet of hij wel racistische motieven had. Hier maakt ge u belachelijk. Wij weten niet wat er juist gebeurd is. Misschien was hij wel 'n extreem linkse die zich uitgaf voor Vlaams belanger om zo de partij te beschadigen? Ik las hier iets over op het forum. Kunnen we dat uitsluiten? Ge maakt u belachelijk.
Nee, jij maakt je belachelijk. HVT heeft zelf toegegeven dat hij bewust vreemdelingen heeft neergeschoten. En verschillende vrienden van hem hebben getuigt over zijn racistische ideeëngoed. Waarom is dat toch zo erg om toe te geven dat hij racistische motieven had? Ik denk dat ik het wel weet.
Edina is offline  
Oud 25 mei 2006, 20:48   #210
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Dat is helemaal niet grappig. Hoe kunt ge nu werk maken van "integratie" als ge geen normen en waarden meer hebt? Hoe kan het Westen, de Vlamingen zeg maar, nu vragen aan de moslims dat ze zich goed integreren als dat moreel verval bezig is? Dat gaat niet.
Ik vind dat ook helemaal niet grappig, zelfs griezelig. Extremisten van beide kanten willen met dwang hun eigen waarden en normen herstellen die de meerderheid van de bevolking niet wil.
Edina is offline  
Oud 25 mei 2006, 21:00   #211
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. En dat is net heel goed. De ontwikkelingslanden moeten leren om hun problemen zélf op te lossen, ze moeten eindelijk maar eens volwassen worden. Dit vind ik nu net heel goed aan het Vlaams belang. We moeten maar eens ophouden om die mensen als minderwaardig te beschouwen en hen niet als kleine kinderen behandelen.
Niemand beschouwd hen als minderwaardig, tenzij een aantal VB-aanhangers (en jij blijkbaar ook een beetje "ze moeten nu eindelijk maar eens volwassen worden"). Probleem is dat het westen nog steeds teert op het zuiden (al onze grondstoffen komen bijna van daar en daar worden dan ook nog eens mensen van bij ons rijk van) en dat zij zolang hun problemen niet kunnen oplossen. En daarom zullen de oplossingen van het VB ook nooit werken. Want die mensen gaan dat daar niet blijven pikken, dat wij hier op hun kap leven.

Citaat:
Ik lieg niet. Wanneer asielzoekers een kerk bezetten, gaat het alleen maar over een verblijf. In België blijven is dan de enige oplossing volgens de politiek correcten. Ik ga trouwens af op het beleid dat gevoerd wordt, niet over hun haatzaaiende praatjes en leugens in de media. Dat maakt op mij geen indruk. Feit is dat de traditionele partijen géén terugkeerbeleid voeren. Dat is het punt. D�*�*r gaat het om.
Dat zijn natuurlijk 2 verschillende problemen. Asielzoekers zijn een gevolg van de Noord-Zuid tegenstelling, maar het ontwikkeligsbeleid en het asielbeleid zijn 2 verschillende zaken (voor het VB is dat blijkbaar te moeilijk om te bergijpen). Het ontwikkelingsbeleid is er op gericht om de situatie daar te veranderen om te vermijden dat er asielzoekers blijven komen, terwijl het asielbeleid er op gericht is om een menswaardige oplossing te vinden voor de asielzoekers die hier al zijn. En er worden daadwerkelijk mensen teruggestuurd, maar ook dat wil het VB blijkbaar niet echt weten.

In dit kader is het wel typisch dat je niet meer hebt gereageerd op mij laatste post mbt Hirsi Ali, want daar was je zelf tot de conclusie gekomen dat het asielbeleid niet zo simpel is als het VB je wil doen geloven.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 mei 2006 om 21:01.
Edina is offline  
Oud 25 mei 2006, 22:39   #212
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, jij maakt je belachelijk. HVT heeft zelf toegegeven dat hij bewust vreemdelingen heeft neergeschoten. En verschillende vrienden van hem hebben getuigt over zijn racistische ideeëngoed. Waarom is dat toch zo erg om toe te geven dat hij racistische motieven had? Ik denk dat ik het wel weet.
Hans en zijn klasgenoten kunnen zeggen wat ze willen. Dat bewijst niks. Gij schijnt over telepatische gaven te beschikken? Heel grappig hoe gij u hier belachelijk maakt. NIEMAND weet wat Hans dacht. Punt. D�*t is de waarheid. Alleen hijzelf weet dat, indien hij het zich nog goed kan herinneren. Verder weet niemand wat hij dacht. Punt.
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 22:43   #213
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niemand beschouwd hen als minderwaardig, tenzij een aantal VB-aanhangers (en jij blijkbaar ook een beetje "ze moeten nu eindelijk maar eens volwassen worden"). Probleem is dat het westen nog steeds teert op het zuiden (al onze grondstoffen komen bijna van daar en daar worden dan ook nog eens mensen van bij ons rijk van)
Zegt het woord "kolonisatie" u iets? Zij halen dat zélf aan als reden voor en oorzaak van hun achterstand. Het is opvallend dat ge nu over "minderwaardig beschouwen" begint te lullen. Wat 'n onzin, zeg. De politiek correcten stellen altijd dat die mensen het zonder ons niet gaan kunnen, dat zij ons nodig hebben. D�*t is racisme. Die mensen zijn evenveel waard als wij, daarom zeg ik dat we ze niet moeten betuttelen.

De opbrengst van hun grondstoffen komt bij een corrupte elite terecht. Nog nooit van corruptie gehoord? En voor wapens hebben ze daar wel geld. Heeft het Vlaams belang de Afrikanen verplicht om wapens te kopen soms? Als zij hun geld liever aan wapens geven dan aan onderwijs of gezondheidszorg, dan moeten zij dat zélf oplossen, dat is een probleem waar zij mee worstelen en wij moeten dat aan hen overlaten en hen niet als kleine kinderen behandelen. Het is trouwens opvallend hoe gij zwijgt over de corruptie en wapenhandel.
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 22:44   #214
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
In dit kader is het wel typisch dat je niet meer hebt gereageerd op mij laatste post mbt Hirsi Ali, want daar was je zelf tot de conclusie gekomen dat het asielbeleid niet zo simpel is als het VB je wil doen geloven.
Misschien kunnen ze in die landen beginnen met de corruptie aan te pakken en hun geld niet meer in wapens te steken?
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 22:46   #215
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar je zei ook hetvolgende en daar reageerde ik op.
Ja. Inderdaad. Die vluchtelingen vluchten weg van de problemen in hun land, in plaats van ze oplossen. Terwijl ze op 'n boot zitten op zee, zijn ze niet bezig met het oplossen van de problemen van hun land. En indien ze zich hier goed integreren ook niet. Of zegt ge dat er invasie van vreemdelingen bezig is hier in België?

Laatst gewijzigd door Stefanie : 25 mei 2006 om 22:47.
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 22:49   #216
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
En daarom zullen de oplossingen van het VB ook nooit werken. Want die mensen gaan dat daar niet blijven pikken, dat wij hier op hun kap leven.
In veel landen en in veel gevallen is het zo dat ze in die landen liever wapens kopen dan in onderwijs te investeren. Bovendien is er daar veel corruptie.
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 22:50   #217
Casca
Minister

Standaard

Vraagje voor Stefanie... hoe kunnen mensen de problemen in hun land oplossen als democratische rechten ze ontzegd worden door het toedoen van elites die door Westerse machten gesteund worden?
Casca is offline  
Oud 25 mei 2006, 22:56   #218
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Vraagje voor Stefanie... hoe kunnen mensen de problemen in hun land oplossen als democratische rechten ze ontzegd worden door het toedoen van elites die door Westerse machten gesteund worden?
Wel, die elites moeten aangepakt worden. Maar ja, het gaat hier over het buitenland. Eigenlijk zijn het mijn zaken niet. Bovendien vond er na de koude oorlog een afname plaats van Westerse bemoeienis. Ik hoor altijd dat het Westen zich meer moet moeien. Het Westen is zich juist minder gaan bemoeien. En toen vonden de aanslagen van 11 september plaats.
Stefanie is offline  
Oud 25 mei 2006, 23:01   #219
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is dat het westen nog steeds teert op het zuiden (al onze grondstoffen komen bijna van daar en daar worden dan ook nog eens mensen van bij ons rijk van) en dat zij zolang hun problemen niet kunnen oplossen. En daarom zullen de oplossingen van het VB ook nooit werken. Want die mensen gaan dat daar niet blijven pikken, dat wij hier op hun kap leven.
Wie bepaald de prijzen van die grondstoffen, wie verkoopt ze aan het westen?
Teer ik op een warenhuis als ik daar producten ga kopen ?
Bobke is offline  
Oud 25 mei 2006, 23:08   #220
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn natuurlijk 2 verschillende problemen. Asielzoekers zijn een gevolg van de Noord-Zuid tegenstelling, maar het ontwikkeligsbeleid en het asielbeleid zijn 2 verschillende zaken (voor het VB is dat blijkbaar te moeilijk om te bergijpen). Het ontwikkelingsbeleid is er op gericht om de situatie daar te veranderen om te vermijden dat er asielzoekers blijven komen, terwijl het asielbeleid er op gericht is om een menswaardige oplossing te vinden voor de asielzoekers die hier al zijn. En er worden daadwerkelijk mensen teruggestuurd, maar ook dat wil het VB blijkbaar niet echt weten.
.
Van het asielbeleid en nog meer van het asielmisbruik worden inderdaad een aantal Belgen beter. Met het geld dat verkwist wordt om enkelingen zogezegd een beter leven te geven zou het ontwikkelingsbeleid wellicht meer geholpen zijn.
Bobke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be