![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 30 mei 2006 om 22:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#203 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Er zijn enorm véél problemen met de huidige politiek in België, maar der is geen enkele partij die volgens mij de problemen kan of wil aanpakken. Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister-President
|
![]() Vraag is natuurlijk of hij die winst zal omzetten in meer banen??
![]() |
#205 | |
|
![]() Volgens mij wel, zelfs een 4 dagen week moet doenbaar zijn.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Minister-President
|
![]() Er bestaat een goed boek over, te vinden bij De Slegte, 1e verdiep afdeling sprookjes....
![]() |
#207 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jep, ken dat probleem, ben suikerziek, ik mag nu gaan bewijzen dat ik dat heb effectief door allerlei medische controles te moeten ondergaan bij de VDAB...En dat is dan de enige reden waarom ik geen poetswerk wil gaan doen (heb heel veel last van schommelingen) samen met het feit dat het dan nog onderbetaald is ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |||
Gouverneur
|
![]() Misschien, omdat ik bv sorteer en regenwater gebruik om planten water te geven en geen geld door ramen en vensters gooi, maar als ik 's vrijdags thuiskom, of ik krijg vrienden over de vloer, dan gaat er steevast een goeie fles wijn open. En ik zit niet op m'n geld als het over cadeaux gaat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En je kunt je gerust belangeloos inzetten voor een ander, maar als je daardoor zelf in de problemen komt, dan is het een teken aan de wand dat je het evenwicht kwijt bent tussen eigenbelang en barmhartigheid. Het ene sluit het ander trouwens niet uit, maar zonder evenwicht ga je er zelf aan onderdoor, en dan verle(n)g je een bestaand probleem gewoonweg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hangt daar een prijskaartje aan vast wat sommige graag willen betalen voor hun vrijheid
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Gaan werken is geen dwangarbeid. Van mij mag iedereen doen wat'm wilt, maar dan wel op eigen houtje.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
|
![]() Citaat:
het statement is zo belangrijk omdat het een taboe aanraakt. Het is in deze maatschappij werkelijk een taboe om niet te werken en met werken bedoel ik dan economisch actief zijn. Een beetje zoals homoseksualiteit in de jaren zestig taboe was. het taboe omtrent niet economisch actief zijn is zeer schadelijk voor de sociale strijd. en daarvan hebben de allerarmsten die maar al te vaak in feite niet mogen werken het meeste last. Het vws ijvert bovendien voor de invoering van een onvoorwaardelijk basisinkomen dat net voldoende is om de basisbehoeften te kunnen dekken als ingebouwde verzekering in onze maatschappij tegen armoede ( armoede uitsluiten is immers vanzelfsprekend ons hoofddoel ) grootste hinderpaal hiertegen is wat ik noem de werkezelsethiek. het dogma dat zegt "werken Moet !" Ook vanuit het oogpunt van de werkmens is dit een volslagen debiel standpunt, de enige die daar goed bij varen zijn de grote bazen en hun bedrijven omdat ze met een volk met zo n mentaliteit gewoon eindeloos kunnen uitbuiten. ook frankske van de kakbroek is bovendien een aanhanger van deze werkezelsethiek en als hij zijn plannen uitvoert zullen daarvan minstens 30 000 doppers het slachtoffer zijn. hier werd hem op politics.be reeds gevraagd wat zijn standpunt dienaangaande is Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() het vws wil dat de rva en de vdab gewoon afgeschaft wordt. deze werkingskosten kan men dat in een fonds doen. Het geld dat in dit fonds komt zal al een heel aardig basisinkomen opleveren.
het bedrag van het basisinkomen kan men vervolgens bij alle uitkeringen in mindering brengen. Wat men dan op de uitkeringen in mindering brengt daarmee kan men al direct een loonlastenverlaging doorvoeren. maak het rekensommetje maar eens - je zal versteld staan. door de loonlasten verlaging die voortvloeit uit een besparing op het dwingen van werklozen om werk te gaan zoeken dat er niet is zal er meteen meer werk ontstaan. vervolgens moet men geleidelijk aan dat basisinkomen opvoeren ( gefinancierd uit alles behalve belasting op arbeid )en tegelijkertijd daarmee de andere voorwaardelijke uitkeringen afbouwen ( en dus ook de belasting op arbeid afbouwen ). het basisinkomen voor een 65 plusser moet wat meer zijn dan dat van de anderen en ziekteverzorging moet gratis zijn. hoe dan ook door de afbouw van de belasting op arbeid zal er gigantisch meer werk ontstaan en zwartwerk zal niet meer bestaan en de werkende kan dan niet meer zeggen tegen de niet werkende ( die dikwijls niet mag werken ) " bijt niet in de hand die u voedt " ten eerste betaald hij het dan helemaal niet meer ten tweede krijgt hij zelf ook een basisinkomen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 mei 2006 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Op het kabinet van FVDB hebben ze zich goed vrolijk gemaakt met die klacht van het vws.
![]() Officieel hebben ze koel en beleefd een antwoord gegeven. Maar ze zullen nog weken pret hebben met die mop. Veel voorkomend verschijnsel bij openbare diensten. ![]() Er komt een gek binnen die het eventjes komt uitleggen aan de luie ambtenaartjes hoe het moet. Met rechten en wetten zwaaiend, een beetje rood aangelopen. ![]() De man wordt beleefd en vriendelijk bejegend. (zo moet dat) En met een kluitje in het riet gestuurd. Maar de pret tijdens de koffiepauze kan niet op. ![]() Laatst gewijzigd door Don Quichote : 31 mei 2006 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Minister-President
|
![]() quote genehunter
Waarom moet je kansen 'krijgen'? Kansen worden niet 'gegeven', ze liggen er, te wachten. Je moet ze zelf grijpen, als in 'actie'. Denk je dat ik kansen heb 'gekregen'? Hoe kun je nu in godsnaam weten in welke job je gaat terechtkomen? Ok, ok, ik verwacht niet van iedereen dat ze hogere studies aankunnen, maar getver, de bouw om maar een voorbeeld te geven ligt te wachten op goede werkkrachten, loodgieter, plakker, vloerder, allemaal goed betaalde jobs. Gezien het grootste gedeelte van de werklozen vrouwen zijn,zijn dat inderdaad de jobs waarop ze zitten te wachten! ![]()
![]() |
#219 |
|
![]() we zullen zien wie er het laatste lacht he - dat frankske de werklozen maar tegen zich in het harnas jaagt.
30 000 rood aangelopen mannen en vrouwen die komen reclameren en die bovendien niks meer te verliezen hebben zal men iets minder makkelijk met een kluitje in het riet sturen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
" om maar een voorbeeld te geven " In de verpleegkunde zoeken ze nog volk genoeg, dagmoeders zijn er ook tekort, administratie,... |
|
![]() |
![]() |