![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kent u in feite de mensen van BEB-N?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister-President
|
![]() Nee, maar afgaande op hun website lijkt me dat niet echt een politiek gebrek...
Ik kan me uiteraard vergissen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Minister-President
|
![]() Goeie vraag, waar ik me graag wens bij aan te sluiten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt het.....
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer kunnen we trouwens de uitvaart van de BUB bijwonen? Ik heb nog wel eens zin in koffie en pistolékes. Ik beloof je dat ik me zal gedragen zoals het hoort op een begrafenis... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Eerst was er die VLOTT'er die het feit dat zijn partij een clown als Hendrik Boonen tot afdelingsvoorzitter maakte een bewijs vond "dat VLOTT een open en democratische partij was" en niemand buitensloot... En nu dit. Bedankt NU, om niet aan "platte postjesjagerij" te doen, jullie hadden wellicht de zetels met dozijnen tegelijk binnengerijfd. ![]() Nee, serieus, iedereen heeft voor mij recht op zijn plekje in de zon en voor de folklore zijn die driemanscollectiefjes best nog wel leuk, maar doe in godsnaam toch niet altijd zo opgeblazen zeg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, alle vier!
![]() |
#213 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In zulk geval raad ik je een Maaloxke aan, eerder dan uw 'geweldige' analyse van hierboven op het forum te smijten. Enfin, ik ben al blij dat je ons niet vraagt om als Belgicisten bij separatisten aan te sluiten, zoals een bepaalde Vlaams-nationalistisch mini-partijtje dat deed bij een grote Belgicistische partij... Dus wie blaast zich op? En ja, iedereen heeft recht op zijn plekje onder de zon, zelfs NVA... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Burgemeester
|
![]() Dit is gewoon zalig!
Meer partijen als leden bij die bub beb unie bab bib b-collectief. Dit lieve mensen zijn de partij ideologen ( idioten). Te gek ze snappen zelf niet hoe belachelijk ze zijn, ze kopiëren maar programma’s en websites en ledenlijsten, het heeft allemaal geen belang, meedoen is belangrijker als winnen. Waarom geen stoelendans organiseren, dolle pret die een stoel heeft is voorzitter, secretaris, lid etc. en gebruik iedere week een andere naam. Dan zijn er tenminste ook nog leden in de partij en niet alleen een KADER. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
N-VA: 6 rechtstreeks verkozen Vlaamse parlementsleden, één rechtstreeks verkozen Europarlementslid en één rechtstreeks verkozen federaal parlementslid. 12.500 leden. Komt op in meer dan honderd gemeenten. Nationale Unie: Heeft aan geen enkele verkiezing meegedaan (tenzij je hun passage als "Fervent Nationaal" meetelt, daar raapten ze een paar duizend kolderstemmen her en der maar ronden nergens de kaap van het half procent) en dient met de gemeenteraadsverkiezingen geen enkele lijst in, om de simpele reden dat ze nergens mensen vinden, zelfs niet voor een éénmanslijstje. Enige bekende lid, na het vertrek van founding father Hendrik Boonen nog altijd Rudy Van Nespen, al gebruikt die nog graag de "wij"-vorm om dat te verstoppen. Mocht je het niet kunnen laten mag je altijd nog een meelijwekkende reply geven waarin je het over de grote "projecten" hebt die de NU allemaal op stapel heeft staan en de vele honderden enthousiaste militanten die zich door omstandigheden tijdelijk stilhouden, wie weet helpt dat wel om het aanvaarden van de realiteit nog eventjes uit te stellen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat er ondanks de fnuikende kiesdrempel toch zoveel kleine partijtjes blijven en ontstaan, is symptomatisch.
Al die kleuterpartijtjes zoals BuB, Nu, N-Va, Spirit, LSP, Liberaal appel, Vlott e.v.a. bewijzen dat de ideologieën en/of realisaties ervan binnen de grote machtspartijen de bevolking niet echt voldoening geven. De mensen voelen zich niet vertegenwoordigd, ze vinden hun ideeën en wensen niet terug in wat de 'grote jongens' er van bakken. In feite geven al deze mini-partijtjes een soort gevolg aan de sneer vanuit de hoek van de grotere die wél aan de bak komen: "Als het u niet aanstaat, richt dan zelf een partij op". Maar in feite is deze aansporing een dikke drogredenering. Wanneer de vertegenwoordiging de burger niet langer vertegenwoordigt, dan is het systeem per definitie niet langer democratisch. Toch heeft iedere burger of groep het recht om (proportioneel) zijn bestuurlijke wensen gerealiseerd te zien, ook als hij zich niet full-time met partijpolitiek wil bezighouden. Om in een democratisch systeem te raken, dient naast representatie ook het bindend referendum op burgerinitiatief te bestaan. Daarmee kan iedereen gelijke toegang tot het democratische beslissings- en besluitvormingsproces verwerven, zonder 'een partij op te richten' of zonder 'zelf in de politiek te gaan' Dat zou al die splinterpartijtjes misschien overbodig maken, of zou hun in elk geval toelaten hun ideologie konsekwent te kunnen behouden i.p.v. zich omwille van een postje te laten naaien door grote partijen (ik denk in dat verband vooral aan de pothoerpartijtjes zoals SPirit, N-Va en Vivant, die het particratische deficit nog helpen consolideren)
![]() |
![]() |
#218 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Minister-President
|
![]() N-Va kan je toch moeilijk een kleuterpartijtje noemen hé daar ze toch een pak meer stemmen halen dan BuB, Nu, LSP, Liberaal appel, Vlott en nog veel van die andere minidwergjes.
Je zal zien de komende verkiezingen waar de N-VA het alleen doet; ze het verre slecht van zullen doen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dwerg blijft een dwerg, ook als hij een grote muts opzet, ook harder roept dan zijn soortgenoten, zelfs als hij meereist op de schouders van een reus.
![]() |