![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mag ik je aanraden een iets dikkere huid te ontwikkelen? Er vliegen hier geregeld nogal wat beledigingen over en weer, dat hoort blijkbaar bij het politieke spel. Als het te erg wordt, duw je op het rode driehoekje links onder en vraag je aan de moderatoren om in te grijpen. Zij knippen de beledigende woorden dan weg. Vergelijk dit forum maar eens met vele anderen. Als je niet te teergevoelig bent, dan is het hier best een prettige omgeving. En als je, zoals jij, kan nuanceren, authentiek bent en een open indruk geeft, bouw je hier al snel een geloofwaardigheid op. Men zal je dat niet direct zeggen - zo werkt dat niet - maar je zal het merken als je bijvoorbeeld in conflict komt. Negeer de idioten, domoren en scheldorgels. Richt je op de mensen die eerlijk zijn en iets te vertellen hebben, en je zal al veel minder last hebben van gescheld. Veel plezier! Laatst gewijzigd door baarle : 20 juni 2006 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#203 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zei het je al vaker: jij zou je columns moeten publiceren.
Je analyse is vlijmscherp en correct. De opgang van Het Vlaams Belang, tegen alles in, is een revolte van een (belangrijk deel van) het volk tegen zijn elite. Wat onhandig en ondoeltreffend, maar een revolte niettemin. And growing. Die ontevredenheid is al in de jaren '70 gestart, maar de elite heeft er nog niet eenmaal adequaat op gereageerd. Na drie decennia is het onmogelijk geworden om de revolte nog te sussen met snoepjes of halve maatregelen. De elite heeft in de jaren '80 even repressie overwogen, maar heeft begrepen dat ook dat niets meer kan uithalen. Ook met je conclusie ben ik het eens: enkel de invoering van de democratie kan de instorting van het systeem voorkomen. Het moet onmogelijk worden dat degenen die zichzelf vertegenwoordigers noemen, wetten kunnen stemmen tegen de volkswil in. De burger moet vertegenwoordigers die niet voldoen op elk moment kunnen afzetten. Het is dat of een tweede val van de muur: wir sind das Volk! Laatst gewijzigd door baarle : 20 juni 2006 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dictaturen worden er door de machthebbers structuren ontwikkeld en wetten gemaakt om de tegenstanders uit te schakelen. NIET in een democratie.
![]() |
![]() |
#206 |
Vreemdeling
|
![]() Dag, meneer Pauly, ik heb even zitten nadenken over uw opiniestukje en had graag wat met u gedachten gewisseld.
Die stomme meute VB-stemmers, zijn dat niet die laaggeschoolde nietsnutten, meneer Pauly? Ja, geloof ik hé? Wel, ik heb een oplossing! Wat, meneer Pauly, als we nu eens vanaf de lagere school iedereen die ondermaats presteert aan zijn of haar lot overlaten? Wat vindt u daarvan, meneer Pauly? Of beter, meneer Pauly, waarom nemen we die dommeriken hun burgerrechten niet af? We willen toch niet, meneer Pauly, dat ze met hun toekomstige stem voor het VB sociale criminelen worden? Ik zou zelfs nog verder willen gaan, meneer Pauly, waarom sluiten we ze niet op in een kampen waar ze niet meer moeten doen dan zich concentreren op allerlei nutteloze klusjes? Ja, meneer Pauly, ik denk dat we met deze maatregel al een groot deel van het toekomstig succes van het VB kunnen verhinderen! Misschien, meneer Pauly, moeten we de stemplicht openbaar maken. Er worden dan controleurs aangeduid, meneer Pauly, door de traditionele partijen en die gaan mee binnen in het stemhokje. Wie stemt voor het VB is een sociaal crimineel en verliest al zijn of haar burgerrechten, meneer Pauly. Voor deze sociale criminelen die het w�*gen om voor het VB te stemmen, meneer Pauly, wel voor die misdadigers richten we ook kampen in! Jawel, meneer Pauly, heropvoedingskampen waar die mensen duidelijk wordt gemaakt op wie zij in het vervolg wel en niet mogen stemmen. Voil�*, meneer Pauly, ik hoop dat ik met bovenstaande een oplossing heb aangereikt zodat u uw politiek ter liquidatie van alles wat van nabij en ver met het VB te maken heeft, iets efficiënter kan gaan voeren. Oh ja, meneer Pauly, alle gekheid op een stokje: ik vind u een regelrechte fascist en een groter gevaar voor de democratie dan het VB ooit zou kunnen zijn. Laat ik even zeer 'stout' zijn, meneer Pauly, door te veronderstellen dat ik op elke Vlaamse markt een welgemeende fuck you naar alle Marokkanen zou roepen. Wat zou u dan doen, meneer Pauly? Ik zal het u vertellen, meneer Pauly, u zou me binnen de kortste keren voor de rechter sleuren wegens racisme. U bent natuurlijk niet racistisch, meneer Pauly, want u behoort tot een zelfuitgeroepen, pseudo-intellectuele, linkse elite die door haat is verblind en het besef van wat menselijkheid ten gronde is heeft verloren. U bent uiteindelijk verworden tot wat u VB-ers verwijt te zijn. Vindt u, meneer Pauly, d�*t geen verheldering?
![]() |
#207 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://nhs.needham.k12.ma.us/cur/Bak...elds%20(2).jpg Laatst gewijzigd door baarle : 20 juni 2006 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In eerste instantie dient de macht van de partijen gebroken te worden en moeten parlementsleden weer verantwoording afleggen tegen hun kiezers en hen alleen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[SIZE="6"]Fuck you Walter Pauli![/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die is inderdaad schitterend. Die controleur in het stemhokje zet me aan het denken
![]()
![]() |
![]() |
#214 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Vreemdeling
|
![]() Wanneer de pot de ketel verwijt zwart te zien, dan kunnen beiden spreken, maar indien ze dan iets zinnigs zeggen, is nog maar de vraag.
Hiermee denk ik - na het overlezen - deze thread te kunnen samenvatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rare zinsbouw...
Fan van De Morgen en Walter Pauli misschien, maar je durft het niet meteen meer toe te geven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vind de ondoordachtheid en de vooringenomenheid van de heer Walter Pauli net zo vreselijk als uw bevooroordeelheid. Natuurlijk komt u me nu vertellen dat de vraagstelling niet retorisch was en dat u niet wenste te oordelen. Dergelijk antwoord is voor mij voldoende om uw vooroordeel jegens mij als onbestaande te beschouwen en ik ben er van overtuigd dat u me in de toekomst zult beoordelen op wat ik schrijf en niet op wat ik niet schrijf. Wat ik vaststel op dit forum is dat veel mensen een uitgesproken mening hebben, maar blijkbaar niet het lef om die uitgesproken mening te onderbouwen met hun eigen identiteit. Zo las ik ook meerdere van uw uitgesproken meningen maar ik ken niet eens uw naam. Ik vraag me af waarom mensen zich verhullen in de anonimiteit wanneer het aankomt op het ventileren van hun mening. Veel van die mensen hebben het over het recht van meningsuiting maar weinig durven dat recht ten volle te gebruiken. Dat is jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Twee bedenkingen bij het stukje van Pauli.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor mijn conclusie: zie hieronder.
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel degenen wiens mening overeen komt met de heersende kaste kunnen die nog in alle vrijheid uiten. De anderen lopen kans op processen, boetes en zelfs gevangenisstraf. Het feit dat je dit niet schijnt door te hebben is veelzeggend voor mij. Wat zou er trouwens de reden van kunnen zijn dat jij iemand's anonimiteit op een politiek internetforum bekritiseert? Waarom zou je ons onze vrijheid om onze gedachten onder een schuilnaam kenbaar te maken misgunnen?
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog dit.
Iedereen uit hier zijn mening voor zover de wetgever dat toestaat. Het is dus niet d�*t wat jou stoort maar het feit dat ik het onder een schuilnaam doe. Waarom? |
![]() |
![]() |