Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan?
Een schandelijke wanvertoning 182 42,03%
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert 50 11,55%
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's 201 46,42%
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2002, 15:49   #201
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dan is dat uw mening Thomas die ik respecteer maar een kind kan evengoed in een holebigezin opgroeien waar het met evenvéél respect en liefde zal omringd en opgevoed worden. De donors zijn nog altijd anoniem maar je kan toch altijd laten weten dat je liever als donor geen zwarte wil hé als je dat dan niet wil/
Dank u wel Bart,

u hebt inderdaad gelijk, dit hangt af van kind tot kind, maar voor de zekerheid kunnen we dit vermijden, aangezien die kinderen die dan nog geboren moeten worden, de embryo, of noem het zoals je het wilt! Dan nog niet kan spreken, probleempke?

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 21:21   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het homohuwelijk zal er komen! Hoe je het draait of keert!
Spreekt u uzelf moed in? In de trand van: als ik het maar genoeg herhaal bij mezelf, ga ik het nog geloven ook???

Die schertsvertoning van een homohuwelijk komt er niet. Agalev heeft al eens geprobeerd en het heeft haar voorstel nu netjes opgeborgen. Bij de VLD is er geen meerderheid. Bij de CD&V al evenmin. Dat is nu eenmaal de harde politieke werkelijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 21:25   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is dat uw mening Thomas die ik respecteer maar een kind kan evengoed in een holebigezin opgroeien waar het met evenvéél respect en liefde zal omringd en opgevoed worden. De donors zijn nog altijd anoniem maar je kan toch altijd laten weten dat je liever als donor geen zwarte wil hé als je dat dan niet wil/
Met kinderen experimenteer je NOOIT.

Laat ze dus opgroeien in normale omstandigheden, dus in een gezin waar zowel de mannelijke als vrouwelijke component aanwezig zijn. Als overheid is dan ook de taak te zorgen dat er een gezinsvriendelijke politiek is die gezinnen op alle manieren helpt en bijstaat.

Laat de homoseksuelen in hun wereld vertoeven, en dan zal niemand hen ook maar één strobreed in de weg leggen. Maar dat drammerig opdringen van hun tegennatuurlijkheid en dat wild rechten opeisen zal de mensen eerder tegen hen keren dan goede resultaten boeken.
Oud 2 oktober 2002, 07:39   #204
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Het homohuwelijk zal er komen! Hoe je het draait of keert!
Spreekt u uzelf moed in? In de trand van: als ik het maar genoeg herhaal bij mezelf, ga ik het nog geloven ook???

Die schertsvertoning van een homohuwelijk komt er niet. Agalev heeft al eens geprobeerd en het heeft haar voorstel nu netjes opgeborgen. Bij de VLD is er geen meerderheid. Bij de CD&V al evenmin. Dat is nu eenmaal de harde politieke werkelijkheid.
En toch zal het er komen! En binnen de VLD is er WEL een meerderheid en ik zal ket wel kunnen weten zeker. Enkel de Franstalige liberalen liggen dwars en hier en daar nog enkele CD&V'ers. Misschien is het niet meer voor deze legislatuur maar tot spijt van wie het benijd het huwelijk zal er komen, en is maar normaal ook zeker? Gelijke rechten noem ik dat!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2002, 09:31   #205
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Jongens, zijn jullie nu nog bezig?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2002, 11:48   #206
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ze dus opgroeien in normale omstandigheden, dus in een gezin waar zowel de mannelijke als vrouwelijke component aanwezig zijn.
Dus de eenoudergezinnen tengevolge van scheiding of overlijden zijn ook al abnormaal?
Goeienavond, zeg!
Welke rechten gaat u de weduwen(aars) ontnemen?
Hun kindjes ook maar plaatsen in de Irish laundries?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2002, 11:52   #207
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen met een homoseksuele levensvorm hoeven dan ook niet vervolgd (zoals in het Spanje van Franco) of gedood te worden (zoals de islam voorschrijft)
Uw goedheid is grenzeloos.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Bergh
Van enige gelijkberechtiging kan daarbij natuurlijk geen sprake zijn; slechts van tolerantie op persoonlijk vlak. Enige institutionalisering van hun afwijkende levensvormen is onmogelijk.
Deze onmogelijkheid is slechts een afwijkend product van uw homosexualiteit-afwijzende geest. Een beetje politieke goodwill en wat voor u onmogelijk lijkt, wordt binnenkort een harde realiteit.......
Oud 2 oktober 2002, 11:53   #208
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Ja.
Oud 2 oktober 2002, 11:54   #209
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Met kinderen experimenteer je NOOIT.

Laat ze dus opgroeien in normale omstandigheden, dus in een gezin waar zowel de mannelijke als vrouwelijke component aanwezig zijn. Als overheid is dan ook de taak te zorgen dat er een gezinsvriendelijke politiek is die gezinnen op alle manieren helpt en bijstaat.

Laat de homoseksuelen in hun wereld vertoeven, en dan zal niemand hen ook maar één strobreed in de weg leggen. Maar dat drammerig opdringen van hun tegennatuurlijkheid en dat wild rechten opeisen zal de mensen eerder tegen hen keren dan goede resultaten boeken.
Wat bedoel je met expirimenteren? Graag een uitleg aub!!

En waarom zouden homo's in hun wereld moeten vertoeven, wat bedoel je daar eigenlijk mee met hun wereld, homo's kunnen perfect meedraaien in de hedendaagse wereld. Homo's willen gewoon gelijke rechten, waarom krijgen ze die niet? Tegennatuurlijk nee want homo's zijn niet tegennatuurlijk! Helemaal niet! Dan kan je bv ook alle gescheiden koppels als tegennatuurlijk beschouwen en ook koppels die geen kinderen wensen of kunnen krijgen. Nee compleet belachelijk! En of het tegen ons zal keren, helemaal niet, hoe meer we er ons voor inzetten hoe meer en meer begrip er begint te ontstaan nadat je mensen eens het verhaal vertelt en zien dat homo's ook doodnormale mensen zijn!
Oud 2 oktober 2002, 11:54   #210
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De donors zijn nog altijd anoniem maar je kan toch altijd laten weten dat je liever als donor geen zwarte wil hé als je dat dan niet wil/
Donor-discriminatie op basis van huidskleur?
Tssssssssss..............
Oud 2 oktober 2002, 11:56   #211
bartje
Minister-President

Standaard

Tja voor mij zou dat geen problemen scheppen hoor SS, maar het is onze Jan die daar over begint te zanikken!
Oud 2 oktober 2002, 11:58   #212
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja als we "aangevallen" worden mogen we toch onze mening blijven verkondigen hé! Ik blijf doorgaan!
Oud 2 oktober 2002, 12:00   #213
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tja als we "aangevallen" worden mogen we toch onze mening blijven verkondigen hé! Ik blijf doorgaan!
En ik bewonder U daarvoor hoor, maar heeft U nog steeds het gevoel dat U de tegenpartij zal kunnen overtuigen?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2002, 12:02   #214
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik bewonder U daarvoor hoor, maar heeft U nog steeds het gevoel dat U de tegenpartij zal kunnen overtuigen?
Ja.
Oud 2 oktober 2002, 12:02   #215
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die tegenpartij zal idd moeilijk te overtuigen zijn, maar het is gewoon ik die mijn mening weergeef, gewoon als steun aan de holebigemeenschap! We moeten gewoon duidelijk maken dat we niet meer met ons laten sollen!
Oud 2 oktober 2002, 20:06   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Dus de eenoudergezinnen tengevolge van scheiding of overlijden zijn ook al abnormaal?
Eenoudergezinnen zijn inderdaad niet normaal; het is een gevolg van een verstoorde relatie tussen man en vrouw of door een overlijden of ernstige ziekte waardoor de partner niet meer meedraait in het gezinsleven. Dergelijke gezinnen zijn onvolledig. Ieder jaar zie ik de resultaten van dergelijke eenoudergezinnen aan mijn neus voorbijgaan: veel vertwijfelde jongeren die met zeer veel vragen zitten hoe dat nu allemaal moet nu hun papa of mama ergens anders "is gaan wonen". Ook merk ik hoe grote mensen die scheiden met het kind sollen en het als wapen tegen elkaar gebruiken. Neen, scheidingen zijn niet normaal. Het gebeurt jammer genoeg, maar het is niet normaal.

Maar het verschil met homoseksuelen is wel dat het kind ooit ontstaan, geboren en voor een deel opgroeide in die omgeving waarin man en vrouw aanwezig zijn. Dat is niet bij homoseksuelen en daarom is dergelijke levensvorm voor de kinderopvoeding bij voorbaat af te keuren.
Oud 2 oktober 2002, 20:11   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegennatuurlijk nee want homo's zijn niet tegennatuurlijk! Helemaal niet! Dan kan je bv ook alle gescheiden koppels als tegennatuurlijk beschouwen en ook koppels die geen kinderen wensen of kunnen krijgen. Nee compleet belachelijk!
U leest duidelijk niet wat ik geschreven heb (zie mijn vele voorgaande berichten).

Homoseksuelen houden er weldegelijk een tegennatuurlijk levensstijl op na (merk het verschil tussen homoseksueel en homofiel - homofilie is een ernstige verstoring van de menselijke gevoelswereld): de lichamelijke bouw van man en vrouw laten niets aan de verbeelding te over. Man en vrouw zijn complementair, ook in hun lichaam. Twee mannen en twee vrouwen niet. Zo simpel is het. Gezonde boerenwijsheid.

Een gescheiden koppel is niet tegennatuurlijk, wel is het een verstoring van een normale verhouding. Het is een spijtig iets, iets dat steeds buiten het normale valt. Onvruchtbare koppels zijn niet tegennatuurlijk: het argument van de lichamelijkheid is overduidelijk.
Oud 2 oktober 2002, 20:16   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met expirimenteren? Graag een uitleg!
Toch simpel? De beste opvoeding krijgt een kind in een normale gezinsverhouding waar man en vrouw elk overeenkomstig hun psyche en gevoelswereld een bijdrag leveren. Een kind dat opgroeit in een ""gezin"" gevormd uit twee mannen in een tegennatuurlijke relatie verstoort de gevoelswereld van een kind en laat het verwarrend achter. Nu eens experimenteren of het toch zou lukken getuigt van weinig achting voor kinderen. Men doet geen experimenten ermee. Het komt me over dat strijdende homoseksuelen eigenlijk geen rekening houden met de kinderen, maar het kind als steekwapen gebruiken in hun strijd. Het kind wordt zogezegd een argument in hun strijd voor gelijke rechten. Nooit vraagt men zich af: zal het kind wel gelukkig zijn? Neen, dat is blijkbaar het allerlaatste van hun zorgen. En voortdurend verwijst men naar gebroken, gescheiden, eenoudergezinnen alsof dat dé referenties zijn om hun aanmatigende eisen te rechtvaardigen. Hebben die mensen ooit nagedacht over het vele leed dat dergelijke gebroken relatie voor de kinderen met zich meebrengen? Neen, daar gaat men allemaal aan voorbij. Allemaal onbelangrijk. Alleen het eigen IK van de homoseksueel telt die zijn tegennatuurlijke verhouding als normaal wil opdringen aan de goegemeente. En daarvoor gebruikt hij nu ook de kinderen.

D�*t is juist zo pervers.
Oud 2 oktober 2002, 20:29   #219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat bedoel je met expirimenteren? Graag een uitleg!
Toch simpel? De beste opvoeding krijgt een kind in een normale gezinsverhouding waar man en vrouw elk overeenkomstig hun psyche en gevoelswereld een bijdrag leveren. Een kind dat opgroeit in een ""gezin"" gevormd uit twee mannen in een tegennatuurlijke relatie verstoort de gevoelswereld van een kind en laat het verwarrend achter. Nu eens experimenteren of het toch zou lukken getuigt van weinig achting voor kinderen. Men doet geen experimenten ermee. Het komt me over dat strijdende homoseksuelen eigenlijk geen rekening houden met de kinderen, maar het kind als steekwapen gebruiken in hun strijd. Het kind wordt zogezegd een argument in hun strijd voor gelijke rechten. D�*t is juist zo pervers.
Ik zou de "normale" echtparen niet de kost willen geven die hun kinderen dan wel laten opgroeien in een "normaal" gezin maar die toch hun kinderen in opperste verwarring brengen . Door liefdeloosheid en desinteresse bijvoorbeeld. Ook zij zijn vaak "strijdende" partijen die hun kinderen als steekwapen gebruiken om de "normale" wederhelft te koeioneren. En dan gaat het niet eens over zo iets belangrijks als gelijke rechten.
Wat dergelijke kinderen als een "normale" gezinsverhouding ervaren, d�*t noem ik pas pervers.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2002, 20:38   #220
bartje
Minister-President

Standaard

Die reactie van J heeft me des te meer moed om er keihard me door te gaan, en me te blijven goed inzetten voor de holebi's. De gerechtigheid zal en moet er komen! En je ontwijkt ook mijn vragen door te zeggen en verwijzen naar vroeger, dus doe gewoon een copy paste zo simpel is dat!
Dus een volgende vraag: wat versta je onder pervers?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be