![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zal jij nu dinsdag(11 juli) een vlagske uithangen | |||
Jawohl! |
![]() ![]() ![]() |
22 | 55,00% |
Natuurlijk niet, wat denkt u wel van mij! |
![]() ![]() ![]() |
18 | 45,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Yep, inderdaad. Hans zat waarschijnlijk vroeger ook bij het VMO
![]() Ik zou die vlag trouwens eens moeten ophangen. Als men de ideologie erachter negeert, is ze best mooi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
|
![]() Ik heb hier drie leeuwen hangen. Plus op mijn deur een affiche van de nationale feestdag, 11 juli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() Hoe ziet die er uit?
![]() |
#206 |
|
![]() Voor alle deuidelijkheid, het gaat over de Sovjet vlag
![]() Misschien wat onduidelijk geformuleerd. Excuses hiervoor.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In mijn straat hangt er niemand een vlag aan zijn gevel, en dat vind ik prima. Houden zo mijn straat !
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn straat hangt er ook geen enkele vlag...
![]() |
#209 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zolang Vlaanderen niet soeverein is, hang ik op 11 juli m'n Vlaamse Leeuw uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() Bij mij wel
![]() Verschillende zelf!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar ja, als je zelf al drie vlaggen hebt hangen is het niet zo moeilijk om verschillende vlaggen in je straat te hebben he!
![]()
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#215 |
|
![]() Heb ik hier nergens liggen. Wel spijtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Europees Commissaris
|
![]() In mijn straat hangt slechts één vlag uit. De mijne. En volgende week, op 21 Juli, zal er géén enkele vlag in mijn straat uithangen, alhoewel verschillende bewoners van mijn straat een belgische vlag bezitten maar deze slechts buitenhangen bij huwelijksplechtigheden en de kermis bv. Dat vind ik ook prima! Stand in mijn straat : Vlaanderen 1, België 0. Houden zo!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Vreemdeling
|
![]() Wat betekent het eigenlijk om Vlaming te zijn? Wie of wat is het Vlaamse volk? Een stukje geschiedenis: Het gebied dat Vlaanderen wordt genoemd is in het verleden steeds bezet geweest (tot 1830, de Belgische onafhankelijkheid) door Fransen, Spanjaarden, Habsburgers, Nederlanders enzoverder. Die bezetters woonden en leefden hier in Vlaanderen en kregen hier hun nakomelingen, nakomelingen van wie wij allemaal afstammen...of Robbie Mcewen al dan niet Vlaming is doet er niet toe, het Vlaamse volk zoals de nationalisten dat noemen bestaat gewoon niet, het is gewoon een vorm van identiteitsvorming en een excuus om zich af te zetten tegen alles wat iet of wat anders is (mensen die met een accent spreken, de meesten van jullie zijn tegen homofielen, mensen met een andere huidskleur, buitenlanders in het algemeen en moslims in het bijzonder en elke cultuur die jullie als een bedreiging voor jullie 'Vlaamse cultuur' beschouwen, vergis u niet, ik zou door jullie ook een Vlaming worden genoemd, maar dat ben ik niet, ik ben in de eerste plaats Belg en Europeaan en daar ben ik fier op!!!) Het 'Vlaamse volk' is voor de overgrote meerderheid afstammeling van al de vroegere bezetters, dus onder de nationalisten zijn er heel wat personen die van Spanjaarden of Fransmannen afstammen...niet echt mensen met Vlaams bloed of Vlaamse wortels die ontsproten zijn in de Vlaamse bloemkolen maar hierheen gebracht zijn in een ver verleden door de Spaanse of Franse ooievaar...tot zover de geschiedenis.
Volksnationalisme heeft naast een aantal positieve zaken (die ik hier niet ga vernoemen omdat jullie daar toch allemaal van overtuigt zijn) een aantal negatieve gevolgen, al snel vergaat het in racisme, en zeg niet dat het verdomme niet waar is, want het puilt hier uit van racistische en fascistische boodschappen. voor aanhangers van het fascisme, een leuk weetje, wisten jullie dat Mussolini, vooraleer hij zich tot extreem-rechts bekeerde eerst pogingen had ondernomen om met de communisten een staatsgreep te plegen!!! Geeft wel blijk van opportunisme, nee? Het probleem met racisten en fascisten is dat zij zelf de balken in hun ogen niet zien maar wel de splinters in de ogen van de progressieve en vrijdenkende medemens, over het algemeen zijn het mensen die kortzichtig, angstig (lees hierover: 'opkomst en verval van extreem-rechts' van Professor Helmut Gaus maar eens na) en een kern onder hen ook nog extreem gewelddadig is. ik pleit hier niet voor een islamitisch België (ook België is trouwens een kunstmatig gegeven, net zoals Vlaanderen, Europa en alle andere staten of organisaties van staten dat zijn) maar voor een multiculturele samenleving waarin iedereen geïntegreerd is (de taal spreekt, werkt, woont, belastingen betaald, zich onderwerpt aan het juridisch systeem, stemrecht heeft, vrij zijn godsdienst kan beleven en BELANGRIJK: respect heeft voor zijn medemens die hem ook respecteert.) alleen zo kunnen we komen tot een sociale, vrijdenkende, humanistische en vooral solidaire samenleving!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() In de omgeving van Asse/Assche waren er opvallend veel vlaamse vlaggen te zien ...
Ik heb ook verscheidene malen de groet uitgebracht want het is tenslotte toch ook de vlag van de partij |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Overigens, bedankt om nog eens te bevestigen dat de zwart geklauwde leeuw de vlag van het VB is. 8)
![]() |
![]() |
#220 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, hij zegt ...... goedendag vlag, valt de wind wat mee vandaag ? 8)
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |