![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet maar eens de betekenis van (sic) opzoeken.
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Homohaat is iets dat we hier spijtig genoeg al veel langer hebben en ook vandaag is dat nog te vinden bij een aantal Belgen (wat niet betekent dat er niet tegen ingegaan moet worden natuurlijk). Vooral sommige VB'ers blinken daar nogal in uit. Wat de "massale schapenslachtingen" betreft: die zouden enkel in slachthuizen en onder verdoving mogen gebeuren. En wat nog veel beter zou zijn, is dat men moslims kan overtuigen om ipv voor het offerfeest een schaap te slachten, geld te geven aan armen (en in de moslimgemeenschap gaan er meer en meer stemmen op om dat inderdaad te doen). Maar ik vind de selectieve verontwaardiging over die rituele slachtingen bij moslims echter wel hypocriet. Ook joden doen bijvoorbeeld rituele slachtingen. En nog veel belangrijker is het dierenleed dat er bestaat in onze bio-industrie. Maar daar hoor je diezelfde mensen maar weinig over klagen! Of ben jij vegetariër, Andev? En dan de boerka's. Hoeveel vrouwen in boerka, heb jij hier al zien lopen, Andev? Geen vermoed ik. Ik woon in een migrantenbuurt en voor zover ik me kan herinneren heb ik dat één keer gezien. Ik denk echt dat er wel andere prioriteiten zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
edit: voor moesten jullie het niet begrijpen, deze brief heeft niet als bedoeling het partijfeestje van filip de winter te bekritiseren, je gaat je gang maar. het is een kritiek tegen de brief en daarmee uit. Laatst gewijzigd door KeyserH : 2 augustus 2006 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
|
![]() Dat zegt toch veel hé!!! De gemiddelde VB-stemmer heeft helemaal geen last van "die problemen", maar weet er wel alles van en zit er voortdurend over te klagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||||||
|
![]() Citaat:
Oei, dat pleit nu juist niet voor 0909? Gratis optreden omdat je een politiek initiatief steunt is een recht (vrije meningsuiting weet je wel). Betaald worden om een politiek initiatief te steunen, ruikt naar manipulatie... Citaat:
Citaat:
Nochthans bleek alvast Frank Galan niet op de hoogte van zijn optreden op 0909! Op dat moment zijn de verkiezingen natuurlijk helemaal nog geen thema hé. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pas op, itt FDW die graag zou beslissen wat artiesten wel en niet mogen, mogen ze van mij overal optreden waar ze willen. Maar indien daar politieke partijen en/of politieke statements achter zitten, dan zijn ze niet partijpolitiek neutraal en moeten ze het niet voorstellen alsof dat wel zo is. Trouwens, wisten jullie al dat er nu ook in Charleroi al een 0110-concert is. Dat is in ieder geval duidelijk niet tegen het VB gericht. Of komt het VB ook op in Charleoi? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
|
![]() Itt tot jou blijkbaar, zou ik daar in ieder geval niet echt blij om zijn, maar soit! Weten dat kanker bestaat en wat het is, wil daarom nog niet zeggen dat je paranoia moet worden dat het jou ook zal overkomen hé. Het punt was, beste Fernand, dat "die problemen" opgeblazen worden tot proporties die ze niet hebben en aan zaken worden toegeschreven die naast de kwestie zijn. Dat weet de meerderheid van de mensen, die niet op het VB stemt, gelukkig ook. Zelfs indien ze in migrantenbuurten buurten waar "die problemen" zogezegd zo welig tieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem me niet voor een racist, vreemdelingenhater, onverdraagzame en noem maar op. Ik heb geen problemen met "vreemdelingen", zolang ze hier niet enkel last verkopen, voor onveiligheid zorgen, profiteren van onze sociale zekerheid enz en ons nog de les willen spellen ook nog. En de meesten zijn niet zo, dat weet ik ook. Diegenen die wel last verkopen zijn echter ook met teveel, en "ze" blijven maar binnenstromen. Zo simpel is het. Niemand kan of moet nu nog ontkennen dat er problemen zijn met de "multiculariteit", en dat het zaakje onder controle en binnen bepaalde perken moet gehouden worden of we gaan naar dramatische toestanden binnen x-aantal jaren: daar ben ik van overtuigd... Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, ik wil niet "alle vreemdelingen buiten", ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam, enz Er zijn hier echter lieden op het forum die doen of dat wel zo is bij de minste kritiek die men op bepaalde toestanden durft uiten, gewoon pure kwade wil of wat? Ik heb liever een brave Marokkaan als buur als een autochtone gangster, of wat dacht je... Mijn samenvattend idee over dit alles is: we kunnen niet het ocmw spelen van de ganse wereld (afgezaagd, maar realistisch) en wie zich hier als nieuwkomer niet kan gedragen mag terug over de grens, laten we samen met al de rijke landen helpen ter plaatse waar het nodig is, ipv die mensen tot hier te laten sukkelen, en hier aan zelfbediening te doen. Is dat zo onmenselijk? Laatst gewijzigd door andev : 2 augustus 2006 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten we daarvoor onze kop in het zand steken en wachten tot we persoonlijk slachtoffer worden van bepaalde toestanden? Neem nu de sociale zekerheid: daar wordt nu volop misbruik van gemaakt, niet alleen door sommige autochtonen, maar ook door de vele allochtonen die er zomaar vanuit gaan dat ze enkel hier maar moeten binnengeraken, en dus recht hebben op vanalles, enz, we moeten nu niet in detail treden, de "media" heeft reeds voldoende voorbeelden gegeven. Ineens is er geen geld meer... en dan pas moeten we ons afvragen hoe dat nu komt? Het is maar een voorbeeld... Het is niet omdat men hier op het forum nu en dan zijn mening uit over die toestanden, dat men voortdurend met niets anders bezig is en aan niets anders denkt... het zou maar triestig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn grootvader zei eens tegen mij, "wanneer alle werkmensen met goude kettingen zullen zijn behangen,........... zullen de rijken een kalseisteen rond hun nek hangen. Denk daar maar over na, alvorens het als zwans en niets terzake doenned te verwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
Het moet voor eens en voor altijd gedaan zijn dat al die linksen (iedereen behalve het VB) mekaar liggen te besnijden en persé willen VBsters besnijden. Deze zever moet nu eens stoppen. Als dat zo verder gaat worden al onze Vlaamse deernen twee keer besneden. Stop Besnijdenis: stem VB! Toenemen van bescnijdenis? Gij zwanst zeker: nooit in Borgerhout geweest met een vrouw zeker? Mijn vrouw hebben ze nog niet kunnen besnijden. Maar mijn Bomma al 3 keer. Mijn nichtje terwijl ze op haar fiets zat! Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 augustus 2006 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoofddoekenkwestie is toch iets ernstiger. Onze bomma's liepen vroeger ook over de straat met een "foulard" op hun ingezette krullen. En dat was dat. Even belangrijk als het kleur van je zakdoek. Ik dacht echter begrepen te hebben dat het hoofddoekengedoe in bepaalde gevallen een soort politiek statement is, de wil om te tonen dat men hier wel in België wil rondlopen voor bepaalde redenen, en terzelfdertijd het niet kan laten om te tonen dat men "anders" is en weigert zich aan te passen aan de plaatselijke gebruiken en geplogendheden. Ga in een islamitisch land als vrouw eens rondlopen in shorts, zonder hoofddeksel en met een diepe décolleté. Zij zullen wellicht beter op je vraag kunnen antwoorden. Het is zelfs zo dat in bepaalde islamitische landen het dragen van een hoofddoek verboden is in/bij bepaalde gelegenheden, openbare gebouwen, universiteiten of zo. Ik zoek het nu niet op, we zullen beiden wel weten waarover ik het heb, dacht ik. Het is eveneens bekend in onze contreien, dat moslimmeisjes die eerst jaren zonder hoofddoek rondliepen... dat ineens wel beginnen doen, wellicht onder invloed van bepaalde lieden die wat olie op het vuur willen gieten en bepaalde twistpunten aanwakkeren. Het zou een verplichting zijn vanwege hun godsdienst, maar zelfs daar is men het in die kringen nog niet over eens. Sorry, maar het zal nog wel wat meer tijd vergen vooraleer de Belgen (niet de "nieuwe") het als normaal zullen vinden om vrouwen met een hoofddoek voor een klas te zien staan (tenzij ze natuurlijk voor meer dan 50% met allochtonen is bevolkt...en onze kinderen er mettertijd in de minderheid geraken...) of in het gemeentehuis enz. Zij kunnen gerust functioneren zonder hoofddoek, waarom moeten wij ons aanpassen en hen en zij niet aan ons? We zijn hier nog altijd in ons land, wie binnenkomt mag/moet zich aanpassen, en niet omgekeerd! Ik ben volledig akkoord met het feit dat westerlingen die naar moslimlanden trekken rekening moeten houden met de daar gevestigde gebruiken en gewoontes, al was het maar als vorm van beleefdheid en opvoeding. Wie doet alsof het dragen van een hoofddoek van levensbelang is moet dus maar een land kiezen waar dat inderdaad gebruikelijk is, en dat niet gaan opdringen bij anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
Hebt u heimwee naar een islamitische maatschappij? Waarom ben je er dan tegen? Is je redenering nu: Ginder zijn ze fout want ze zijn onverdraagzaam. Of is ze: "ginder hebben ze het bij het rechte eind want ze zijn onverdraagzaam". In het laatste geval moet je naar daar verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() 0110 is niet politiek , het is gewoon tegen ONVERDRAAGZAAMHEID...
dat het VB zich daarmee associeert zegt meer dan genoeg !!! Laatst gewijzigd door Duvelke : 5 augustus 2006 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ginder" leven ze zoals ze willen, en ze hebben daar gelijk. Wie zijn wij om hen de les te spellen? Hier leven we zoals wij willen, en we hebben geen vreemdelingen vandoen die ons hier de les komen spellen. Alle "multiculbullshit" en zinnetjes zoals "je moet er maar leren meer leven", "het is dus zo, en het zal niet meer veranderen" enz ten spijt. Daar heb ik en vele anderen geen boodschap aan. Ik leef in mijn huis met mijn familie zoals we willen. Ik leef in mijn land met mijn landgenoten zoals wij willen. Mag ik eraan toevoegen: "ze moeten daar ook maar mee leren leven", zoniet... de wereld is groot genoeg. En nu blijft het probleem: durf het eens aan aan iedere autochtone Belg zijn mening te vragen over die problemen... wat denk je dat er uit de bus zal komen? Maar men weet wel welk soort vragen men niet aan "alle Belgen" moet stellen, nietwaar? Een soort referendum dus, waarvan men het antwoord niet wenst te weten, en dus de vragen ook niet zal stellen. Laatst gewijzigd door andev : 5 augustus 2006 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Minister
|
![]() Het wordt door het VB ook in de doofpot gestopt dat ze racistisch zijn en nazi sympathieen hebben. Het wordt ook door het VB in de doofpot gestopt dat zij niet de partij van de kleine man zijn. Toch hoor ik je daar niet op klagen dus wat is je probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Vrouwenbesnijdenissen komen zelden voor en als het gebeurt heeft het meer met de cultuur te maken dan met de islam. Toch vind ik ook dat het barbaarse praktijken zijn waartegen actie's moeten ondernomen worden. Maar euh.. ik denk niet, net zoals Edina, dat het een prioriteit is voor België.
Verder kan het mij geen barst schelen welke kledings- of modevoorkeur de mensen hebben in België. |
![]() |
![]() |