Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2003, 19:41   #201
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
Stop definitief met uw vlaams-nationalisme en dan zal ik Nederlands spreken als ik naar Vlaanderen ga. Zo simpel is het.
Hoffelijkheid stelt geen vooropgestelde eisen. U toont zich beleefd en welopgevoed door de taal proberen te spreken van de bevolking.

Maar ik lig eerlijk gezegd niet wakker van uw houding. Integendeel, een dergelijke stellingname is koren op de Vlaamsnationalistische molen. Hopelijk zijn er nog meer van dergelijke hoogmoedigen die menen dat ze onder de huidige omstandigheden in Vlaanderen Frans moeten spreken. Ik zou u bijna zelfs aanmoedigen het te doen. Zo simpel is het.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 19:42   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop definitief met uw vlaams-nationalisme en dan zal ik Nederlands spreken als ik naar Vlaanderen ga. Zo simpel is het.
Hoffelijkheid stelt geen vooropgestelde eisen. U toont zich beleefd en welopgevoed door de taal proberen te spreken van de bevolking.

Maar ik lig eerlijk gezegd niet wakker van uw houding. Integendeel, een dergelijke stellingname is koren op de Vlaamsnationalistische molen. Hopelijk zijn er nog meer van dergelijke hoogmoedigen die menen dat ze onder de huidige omstandigheden in Vlaanderen Frans moeten spreken. Ik zou u bijna zelfs aanmoedigen het te doen. Zo simpel is het.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 19:47   #203
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

U durft te spreken over hoffelijkheid terwijl hier mensen als VL72,PDC en Guderian dagelijks "het beste van zich geven"? Selectief, niet?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 22:04   #204
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:

P.S. : In Nederland spreek ik Nederlands.
Ocharme: u geeft dus openlijk toe dat u voor Vlamingen andere, strengere normen hanteert dan voor nederlands. Vanwaar dat verschil naar ethnische scheidingslijn tussen noord- en zuid-nederlanders?

beseft u wel dat u daarmee regelrecht racistische praat verkoopt?

Nogal begrijpelijk dat u dat onder een schuilnaam doet, dat u te laf bent om dat onder eigen naam te doen!

Rudi Dierick, Etterbeek
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 13:50   #205
Bruno*
Banneling

Standaard

Geachte Heer Dierick,

Misschien is het u nog niet opgevallen, maar 99.99% der bezoekers hier heeft een schuilnaam. Misschien kan u best deze discussie verplaatsen naar uw stamcafé, alwaar u ongetwijfeld bekend bent?
Oud 24 september 2003, 14:12   #206
Benjamin
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

Dus omdat er Vlaams nationalisten zijn wilt u geen Nederlands spreken in Vlaanderen. Dit is een erg zwak argument. Maar hiermee wordt wel aangegeven dat u gewoon het Nederlands NIET in Vlaanderen WIL spreken.
Absoluut. In het algemeen, als ik naar Vlaanderen ga, spreek in Engels met de vlaamse bevolking om problemen te vermijden. En in het algemeen, het lukt.
Benjamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 21:05   #207
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Geachte Heer Dierick,

Misschien is het u nog niet opgevallen, maar 99.99% der bezoekers hier heeft een schuilnaam. Misschien kan u best deze discussie verplaatsen naar uw stamcafé, alwaar u ongetwijfeld bekend bent?
Als toch naast de kwestie antwoordt, en geen enkel inhoudelijk relevant en steekhouden argument kent, wees dan kort en bondig; op niveau van uw argumentatie: nul letters.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 22:50   #208
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
En de Russen onder Stalin was naar 't schijnt ook erger dan de Fransen en de Walen.
Waar slaat dit nu weer op? Ik vrees dat hier weer het navelstaarderirge kalimero-complex van de Vlaamse Beweging boven water komt. Als je het mij vraagt -en ook als je dat niet doet- dan is het noodzakelijk dat de Vlaamse Beweging eindelijk eens dat remmende minderwaardigheidscomplex aflegt. Vaak doet men nu niets anders dan in een hoekje zitten mokken over die stoute Walen, en wat België ons allemaal wel niet aangedaan heeft (en nog aandoet), en dat de wereld ons niet begrijpt, en ach en wee... Ik ben nog maar weinig mensen tegengekomen die kunnen zeggen "Ik ben Vlaams(gezind)", zonder dat daar meteen (na een diepe zucht) een hele apologetische litanie op volgt. En als iemand dan eens durft om een beetje kritische opmerking te maken, of te twijfelen aan de nationale dogma's, ho maar, dan is de dader meteen een volksverrader. Een beetje positieve ingesteldheid kan geen kwaad!
Kan echt niet volgen hoor. Over wat voor calimero complex het je 't??? Ik bedoelde dat Stalin DE HELE SOVJETUNIE Russischtalig wou maken. De minderheden in de USSR mochten hun taal niet meer spreken en de Russen gingen daarbij naar 't schijnt veel verder dan de Franstaligen destijds in Vlaanderen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2003, 01:48   #209
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

Dus omdat er Vlaams nationalisten zijn wilt u geen Nederlands spreken in Vlaanderen. Dit is een erg zwak argument. Maar hiermee wordt wel aangegeven dat u gewoon het Nederlands NIET in Vlaanderen WIL spreken.
Absoluut. In het algemeen, als ik naar Vlaanderen ga, spreek in Engels met de vlaamse bevolking om problemen te vermijden. En in het algemeen, het lukt.
Wat een xenofobe, absoluut barbaarse en ACHTERLIJKE zever is dat. Je klaagt over de flaminganten, maar je bent minstens even erg. Of om het in "jouw" taal te zeggen: you sicken me
Oud 4 oktober 2003, 14:07   #210
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tssssssss...............................
Moest Benjamin gezegd hebben:

Absoluut. In het algemeen, als ik naar Vlaanderen ga, spreek in Frans met de Vlaamse bevolking om problemen te vermijden. En in het algemeen, het lukt.

inplaats van:
Absoluut. In het algemeen, als ik naar Vlaanderen ga, spreek in Engels met de Vlaamse bevolking om problemen te vermijden. En in het algemeen, het lukt

...er zou een opgetogen reactie gekomen zijn van de BUBbels!!!

Of wie was dat ook weer die vond dat Franstaligen het recht hebben hun taal eveneens in Vlaanderen te spreken?

Wie vond het normaal dat een Vlaming maar zo beleefd moet wezen om zijn 'Zuid-Belgische' broeder in diens eigen taal te kunnen antwoorden in eigen streek? (andersom is minder vanzelfsprekend daarvoor hoef je maar naar de houding van de BUB in verband met de VLAAMSE RAND te kijken...)

Wie wilde 'Oost en West-Vlaanderen' en heel misschien zelfs 'Zuid-België' en Bruxelles tweetalig maken zodat het taalprobleempje dat we vandaag hebben zich niet meer kan voordoen?

Laat het echter geen Engels of zelfs Duits zijn want dan krijgt de ene BUBbel diaree en de andere het schijt.
Oud 4 oktober 2003, 19:01   #211
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Of wie was dat ook weer die vond dat Franstaligen het recht hebben hun taal eveneens in Vlaanderen te spreken?
Ze hebben het recht van hun eigen taal te spreken. Wat Benjamin zegt (weigeren Nl. te spreken) is echter een voorbeeld van kwade wil. Hij beheerst perfect de taal en bijgevolg is er geen reden om ze niet te spreken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be