![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U hebt er duidelijk geen enkel idee van hoe een nationaliteitsverandering in elkaar steekt en rammelt hier wat ideologische bullshit van het Vlaams Blok af. Regelneukertje eerste klas dat er alles aan doet om via via zijn perverse stellingen te proberen verantwoorden terwijl het kleinste kind weet dat dit geen gelijke behandeling is.
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() Waarom word je geen Amerikaan, TomB (als nationaliteit voor jou onbelangrijk is)?
|
![]() |
![]() |
#203 | ||
|
![]() Citaat:
Van de ene kant wordt er gevraagd te integreren, maar van de andere kant krijgen ze elke vier jaar te horen dat zij niet mee mogen beslissen. Zal ik u eens een analogie geven? Wij gaan met 5 vrienden elk jaar samen op vakantie en leggen daarvoor geld in een gezamelijke pot. We leggen allemaal ons deel bij, maar als het tijd is voor de vakantie gaan de 4 anderen alle beslissingen nemen over de reis en jij moet het daar maar mee eens zijn.
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Moest het, zoals Jan VDB schijnheilig insinueert, een simpele procedure zijn, had ik me al lang geregistreerd als Amerikaan. De realiteit is dat een nationaliteitsverandering een ellenlange procedure is zonder garanties waarbij men dan nog eens quota hanteert zoals men quota hanteert op varkens op de veiling. Zulke barbaarse toestanden zijn ondemocratisch. Even de stelling omdraaien: Vind je het normaal dat ik in de VS woon, maar van hieruit kan meebeslissen over de dingen in Belgie, die nooit op mij van toepassing zullen zijn?
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Dat is inderdaad een interessante vraagstelling, waar ik het antwoord op schuldig moet blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- de BUB wil geen stemrecht verlenen aan mensen met een andere dan de Belgische nationaliteit, juist? - Zo ja, dan wordt er dus met andere woorden een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit, juist? - Zo ja, dan maakt de BUB zich schuldig aan discriminatie, juist? - Zo ja, bent u dan zo eerlijk om dit toe te geven? - Zo nee, waar zit hem de fout in bovenstaande redeneringen?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik suggereer trouwens nergens dat het een simpele procedure is. Er staat slechts dat iemand die beweert vele jaren in een land te worden, blijkbaar aan het politieke leven wil bijdragen maar blijkbaar geen enkele moeite doet om de nationaliteit te verwerven, niet echt heel geloofwaardig overkomt. http://www.usais.org/cz.htm |
|
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#210 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() het is makkelijk om te zeggen ik ben nog belg want het duurd zolang om amerikaan te worden.vind ik kutsmoes . de migranten die naar hier komen kennen geen vlaams niet sprekend of lezend toch vinden ze blindelings ocmw ziekenfonds en weten ze de weg om belg te worden.en die moeten er geen moeite voor doen en ocharme als je amerikaan wil worden zeg moet ge 3 keer opnieuw papieren invullen en posten dat is moeilijk zenne.vent ik zeg word amerikaan of in ieder geval blijf ginds want met mensen die iets willen zonder er iets voor te doen is ons land reeds overvol.wil je gelijke rechten word dan amerikaan en anders leg je erbij neer en zet dan maar bolleke op je dopkaart als je terug naar belgie komt
|
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom sta ik nogal wantrouwig tegenover stemrecht voor mensen met dubbele nationaliteit. Men is minder afhankelijk van de goede gang in het gastland, men kan altijd terugkeren als minder goed gaat. |
|
![]() |
![]() |
#212 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() als je in belgie zes maand zonder adres blijft krijg je statuut .dan word je benoemd tot dakloze en krijg je leefloon en zoeken ze onderkomen.waarom nog stemrecht geven ook we geven nu al onze kleren van het lijf.en geef ze stemrecht er komen nog veel abou jahjah naar vlaanderen dus zij die zeggen stemrecht voor migranten kom ni janken als den abou jahjah uwe auto heeft opgeblazen he geef ze stemrecht en stel er komt zo een geval aan de macht hallo zeker zie mezelf ni lopen met sluier en halve meter op den achtergrond
|
![]() |
![]() |
#213 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() tom als je voor jezelf de moeite ni doet om je papieren in orde te maken om amerikaan te worden zul je zeker de moeite niet doen om het reilen en zeilen in eigen land te volgen als ik jou was ik zou denken dat ik gespleten persoonlijkheid heb want ik ben belgische amerikaan of is het amerikaanse belg maar je bent niet thuis daar omdat je de nationaliteit ni hebt en hier ben je ook niet thuis omdat je hier niet woont en leeft .vind je het dan zelf ni erg om zonder thuis te zijn
|
![]() |
![]() |
#214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om op het onleesbare van kweethetwelenkweethetni te reageren: voor u dergelijke onzin neerschrijft moet u misschien 1st eventjes dit forum een beetje doorlezen, mocht u dat doen dan zou u tot de conclusie komen dat Tomb geen (luie) steuntrekker is en bovendien dat wat u neerschrijft ivm het stemrecht nergens op steunt daar het voorstel daaromtrent omhelsde dat men hier X-aantal jaar zou dienen te wonen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#215 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ten eerste bobke moet ge u ni aangevallen voelen en heb ik ook niet gezegd dat tom een steuntrekker is en hier geen stemrecht heeft.als hij terug in belgie komt wonen heeft hij terug een thuis en dan is het normaal dat hij hier kan stemmen.nu heeft hij geen thuis want hij is van hier en woont ginder dus ik beledig tom helemaal niet .ik heb trouwens de vraag gesteld aan tom of hij het zelf ni erg vind dat hij zich nergens thuis voeld.en ik denk wel dat tom zelfstandig en slim genoeg is om daarop te antwoorden.hij is al grote jongen.en stemrecht of je nu zes maand of zes jaar hier moet wonen alvorens er recht op te hebben of ni het is en blijft een nee van mijn kant en gezien we in een land met vrije meninguiting leven mag ik zeggen dat ik ertegn ben of jij dat nu goed vind of ni .omdat ik nee zeg wil het niet zeggen dat ik dommer ben dan jij.en ik heb alles gelezen en ik ben absoluut niet onleesbaar aan het schrijven dus zoek eens elders een stok om te slaan.
|
![]() |
![]() |
#216 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat te denken van grensarbeiders, moeten die ook stemrecht krijgen in beide landen. |
|||
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#218 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#219 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#220 | ||
|
![]() Citaat:
De eigenlijke procedure: http://www.usais.org/citizenshipfaqs.htm#q1 De formuliertjes: http://www.usais.org/forms.php En vooral dan de quiz: http://www.usais.org/ceq1.php Antwoord dan eventjes op vraag 2 dat u geen green card heeft en u krijgt onmiddellijk te horen dat u niet kwalificeert. Voor de grap kan u nog antwoorden op alle vragen zodat u ziet dat er nog andere voorwaarden zijn vooralleer u, mits betaling, mag aanvraag doen. Maar kijk nu eens de procedures na om een groene kaart te bekomen: http://www.usais.org/greencard.htm. Tiens, een procedure die blijkbaar minstens een paar jaar duurt en waarin je moet bewijzen dat uw werk niet kan gedaan worden door een Amerikaan. Oh en by the way: Talenkennis telt niet mee omdat je job dan theoretisch kan gedaan worden door een Amerikaan en een vertaler/tolk. Blijkt dat je dan nog voor je aan een green card mag beginnen eerst een work permit hebt. Hier zit nog een addertje in het gras: Als je als toerist naar de VS komt teken je een papier dat het niet uw intentie is om werk te zoeken tijdens uw bezoek, maar een Visum om achter werk te zoeken bestaat niet. Als je dus binnen de wet een work permit wilt krijgen, dan moet je werk hebben in de VS zonder de kans te hebben naar meerdere rondes van een sollicitatie te gaan. By the way, een work permit is slechts een bepaalde tijd geldig. Als je tegen het eind van je work permit geen groene kaart hebt, mag je opnieuw beginnen. Verder zit het dan nog zo dat als je je job kwijtspeelt, je automatisch je work permit kwijtbent. Je krijgt op dat ogenblik de volle 4 dagen om opnieuw aan de slag te geraken, lukt dat niet, wordt je een illegaal. (Zie hieronder ook over bedrijfssponsoring) Heb ik erbij vermeld dat je voor elke stap een employer moet hebben die de procedure sponsort? Deel van de kost van de immigratie moet door uw werkgever betaald worden. Uzelf binnenkopen is dus ook al niet al te gemakkelijk, meer hierover in de volgende paragraaf. In mijn geval heb ik me erdoor gewerkt door meer als $70,000 te investeren in een startup en mezelf werk te geven. Dat zal ongetwijfeld een peulschil zijn voor mensen uit minder ontwikkelde landen. Misschien de beste argumentatie om te ondersteunen dat deze procedure niet gemakkelijk is, is deze pagine eens te bekijken: http://www.google.com/search?hl=en&i...ation+attorney. Er is een hele industrie onstaan omtrent het helpen van mensen met hun immigratieproblemen. Bel gerust eens 1 van die mannen op en zeg hun dat je een Belg bent die graag Amerikaan zou willen worden. Aan te raden: Neem er 1 waar de initiele consultatie gratis is, want ge gaat gerust een uurtje of twee kwijt zijn aan de telefoon. Deze procedure is moeilijk en duur voor een gegoede Europeaan an sich, laat staan voor Jan met de pet.