Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Bekijk resultaten enquête: Heeft 0110 invloed op uw stemgedrag?
Ja, ik stem nu voor het VB 25 20,66%
Ja, het VB heeft mijn stem verloren 7 5,79%
Keuze was al gemaakt voor 0110 werd aangekondigd 89 73,55%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 18:56   #201
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En wat stelt die cultuur dan voor ? Iedere dag kip met appelmoes eten ? Dagelijks naar "Familie" en/of "Thuis" kijken ? Minstens vijf Duvels per dag drinken ?
Hier komen genieten van de Belgische verworvenheden en verder blijven leven zoals in hun land van oorsprong. Als toetje en dank nog zorgen voor overlast en onveiligheid erbovenop... of zoiets. Dat het niet over pinten en frieten gaat weet jij toch ook wel....
andev is offline  
Oud 2 oktober 2006, 18:57   #202
ManWithoutHats
Vreemdeling

ManWithoutHats's schermafbeelding

Standaard hahaha

Ik stem tegen "LINKS correct" dus neen die zooi heeft me niets beinvloed.
ManWithoutHats is offline  
Oud 2 oktober 2006, 18:59   #203
vl_pieter
Burger

vl_pieter's schermafbeelding

Standaard

Enige gevoel na 0110 concerten dat ik heb is : Men moet mij niet de les spellen voor wie ik zou moeten stemmen. En zo denken er vele Vlamingen.
vl_pieter is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:03   #204
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_pieter Bekijk bericht
Enige gevoel na 0110 concerten dat ik heb is : Men moet mij niet de les spellen voor wie ik zou moeten stemmen. En zo denken er vele Vlamingen.
Inderdaad.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:05   #205
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken jij rechtse kunstenaars (in jouw ogen dus van een beter allooi) ??
Ik had "kunstenaars" verbonden aan 0110 steevast tussen haakjes moeten schrijven, kwestie van niet de indruk te wekken dat het hier gaat om mensen die iets doen of iets bereikt hebben. Het gaat hier om een stel ongetalenteerde anti-intellectuelen die surfen op de golven van politieke korrektheid. Dat ze "op tv komen" is zowat het enige wat je ervan kan zeggen. Ze brengen geen "meerwaarde" in de zin dat het werk van Wagner, Brückner of Peter Benoit een ware verrijking was.

Citaat:
Zoek niet, in de artistieke en/of creatieve sector zal je zo goed als geen rechtse kunstenaars vinden.
Wat is me dat, de "creatieve sector"? Het lijkt wel de benaming voor een soort beschutte werkplaats. De vraag is natuurlijk in hoeverre het hier gaat om échte kunst zoals we die zagen in Rome of Athene van de Oudheid. De uitvinding van allerlei nieuwe termen ("creatieve sector") lijkt mij een links rookscherm te zijn achter hetwelke een fundamentele onverschilligheid tegenover democratie en de rechtstaat lijkt schuil te gaan. Van politiek of wetenschap hebben de 0110-"kunstenaars" geen kaas gegeten.

Citaat:
Hun aanwezigheid op die "0110"-concerten had dan ook iets van "zelfbehoud", goed beseffend dat met een VB aan het roer hun creatieve vrijheid aan banden zou worden gelegd.
Dat is natuurlijk dé meest geliefde fabel bij links vermits hij uitgaat van politiek als goedkope one-liner; "Het VB gaat jullie verbieden!". Dit soort uitspraken is dan ook beneden alle peil. Destemeer omdat hij van een opgeblazen, ja bijna bombast, taalgebruik uitgaat: "creatieve vrijheid". Alsof die "kunstenaars" dagelijks pareltjes van kunst afleveren. Uiteindelijk zijn het provinciale café-zangers die alleen goed zijn in tienermeisjes te doen flippen (en vooral hun CD's kopen natuurlijk).

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:05   #206
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Zijn helmut lottie wel rechtse creatievelingen, of hebben ze gekozen voor hun eigen brieventas, en hun [SIZE=3][FONT=Times New Roman]Carrière [/FONT][/SIZE]?
noemt u iedere creatieveling links. hebben ze dat allemaal tegen u komen vertellen?
of kletst u wat uit uw nek?

Van wat gaat u uit om dit te beweren. degenen die komen optreden zijn op de 0110 concenrten hebben de mededeling gehad dat het was voor verdraagzaamheid. wie kan daar wat tegen hebben. en wanneer het netje toe wa, was het plots tegen het Vlaams Belang.
Dacht niet aan de liedjes van een Will tura te horen dat dit een linkse rakker is.
Will Tura heeft vlakaf in de pers gesteld : indien ik door op te treden voor "0110" fans zou verliezen, dan is dat maar zo. (zijn eigen woorden)
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:07   #207
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Conclusie: kunst en creativiteit is ver te zoeken aan de (extreem) rechter zijde.
Waar zie jij dan die "kunst en creativiteit" aan de linkerzijde?

Preuße is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:09   #208
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Waar zie jij dan die "kunst en creativiteit" aan de linkerzijde?
Kijk om je heen. Ga eens naar het theater, of pik een concert mee. Soit, kruip eens uit je bekrompen zelfgecreërd wereldje.
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:15   #209
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Kijk om je heen. Ga eens naar het theater, of pik een concert mee. Soit, kruip eens uit je bekrompen zelfgecreërd wereldje.
Excuseer, maar als ik naar een opera of theather ga zie ik daar klassieke componisten of theatherstukken die al eeuwen meegaan. Van links-populistische hysterie �* la 0110 is daar in de verste verten niets van te merken.

Ik herhaal mijn vraag: waar is die "kunst en creativiteit" van de linkerzijde? Kennelijk is ze met een vergrootglas te zoeken zoniet onbestaande vermits U niet één concreet voorbeeld kan geven.

Preuße is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:17   #210
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuseer, maar als ik naar een opera of theather ga zie ik daar klassieke componisten of theatherstukken die al eeuwen meegaan. Van links-populistische hysterie �* la 0110 is daar in de verste verten niets van te merken.

I
Ieder zijn meug, jij houd van opera ? Geen probleem. Jongeren houden van rockmziek. Mag het even ?
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:18   #211
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Ieder zijn meug, jij houd van opera ? Geen probleem. Jongeren houden van rockmziek. Mag het even ?
Irrelevante opmerking. Ik herhaal de vraag. Waar ziet U die voorbeelden van "linkse kunst en creativiteit"? Derde maal is scheepsrecht.

Preuße is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:24   #212
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had "kunstenaars" verbonden aan 0110 steevast tussen haakjes moeten schrijven, kwestie van niet de indruk te wekken dat het hier gaat om mensen die iets doen of iets bereikt hebben. Het gaat hier om een stel ongetalenteerde anti-intellectuelen die surfen op de golven van politieke korrektheid. Dat ze "op tv komen" is zowat het enige wat je ervan kan zeggen. Ze brengen geen "meerwaarde" in de zin dat het werk van Wagner, Brückner of Peter Benoit een ware verrijking was.

Wat is me dat, de "creatieve sector"? Het lijkt wel de benaming voor een soort beschutte werkplaats. De vraag is natuurlijk in hoeverre het hier gaat om échte kunst zoals we die zagen in Rome of Athene van de Oudheid. De uitvinding van allerlei nieuwe termen ("creatieve sector") lijkt mij een links rookscherm te zijn achter hetwelke een fundamentele onverschilligheid tegenover democratie en de rechtstaat lijkt schuil te gaan. Van politiek of wetenschap hebben de 0110-"kunstenaars" geen kaas gegeten.

Dat is natuurlijk dé meest geliefde fabel bij links vermits hij uitgaat van politiek als goedkope one-liner; "Het VB gaat jullie verbieden!". Dit soort uitspraken is dan ook beneden alle peil. Destemeer omdat hij van een opgeblazen, ja bijna bombast, taalgebruik uitgaat: "creatieve vrijheid". Alsof die "kunstenaars" dagelijks pareltjes van kunst afleveren. Uiteindelijk zijn het provinciale café-zangers die alleen goed zijn in tienermeisjes te doen flippen (en vooral hun CD's kopen natuurlijk).
Beetje verzuurd?
De gustas et coloribus...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 2 oktober 2006 om 19:24.
Griffin is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:26   #213
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Irrelevante opmerking. Ik herhaal de vraag. Waar ziet U die voorbeelden van "linkse kunst en creativiteit"? Derde maal is scheepsrecht.
Anderen deden dat in mijn plaats : er werd hier meermaals geschreven dat AL de artiesten die optraden op de "0110" concerten links zijn. Volgens sommigen "hier" zijn ook de meest gelezen auteurs in Vlaanderen (Claus, Aspe, Hemmerechts, Lanoye, Brusselmans.........etc) links tot uiterst links.
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:32   #214
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik herhaal mijn vraag: waar is die "kunst en creativiteit" van de linkerzijde? Kennelijk is ze met een vergrootglas te zoeken zoniet onbestaande vermits U niet één concreet voorbeeld kan geven.
Wel die hoort u in de operazalen en theaterstukken waar u vertoeft. Of ga je plots zeggen dat al die artiesten rechts waren? Opera en theater draait op subsidies met geld van wat u links noemt. Dus daar ziet u de kunst en crativiteit van links.

Uw snobististische houding om te stellen dat enkel opera en theater, dat u graag ziet, als kunst en creativiteit kan worden beschouwd geeft enkel aan dat er in uw lijf nog geen flintertje kunst en crativiteit is terug te vinden. U bent rechts waarschijnlijk? tja tis te merken!
Bazilfunk is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:38   #215
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anderen deden dat in mijn plaats : er werd hier meermaals geschreven dat AL de artiesten die optraden op de "0110" concerten links zijn. Volgens sommigen "hier" zijn ook de meest gelezen auteurs in Vlaanderen (Claus, Aspe, Hemmerechts, Lanoye, Brusselmans.........etc) links tot uiterst links.
Ja, dat worden kunstenaar genoemd. vooal christine is zeer bekwaam in de kunst van affiches af te trekken. maar anders van die kwal, maar één boek gelezen, en dan niog maar voor de helft. wegens verveling. lanoy is mischien iin zijn middens een heel groot kunstenaar. maar ik hou het liever proper.
fernand is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:40   #216
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Nou, ik denk dat U popcultuur verwart met cultuur. De alomtegenwoordigheid van goedkope massamedia zal de geschiedenis wel nooit halen vrees ik. Een voorbeeld: de radio's draaien de zogezegde "hits" van vorige maand ook al niet meer. Indien men het etiket Kunst wil ontvangen, dat ik ter differentiatie even met een hoofdletter schrijf, is het wel de bedoeling boven de links-populistische middelmatigheid uit te steken. U zal de boeken van bovenstaanden dan vandaag ook terugvinden tegen dumpingprijzen bij de Slegte.

Voorts geeft U hier namen van mensen die worden gehyped in de linkse media en slechts door een niche-publiek worden gelezen. Lanoye en Brusselmans (links?) zijn bijvoorbeeld twee zeer immorele individuen die reeds talloze keren gedagvaard zijn wegens belediging. U schijnt dit onder de vlag van "verdraagzaamheid" te willen plaatsen hetgeen me minstens potsierlijk lijkt. Claus is inderdaad links maar heeft geen uitstaans met 0110, ofschoon dit manspersoon zélf wat verdraagzaamheid zou kunnen gebruiken.

Preuße is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:40   #217
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Ja, dat worden kunstenaar genoemd. vooal christine is zeer bekwaam in de kunst van affiches af te trekken. maar anders van die kwal, maar één boek gelezen, en dan niog maar voor de helft. wegens verveling. lanoy is mischien iin zijn middens een heel groot kunstenaar. maar ik hou het liever proper.
Wat jij persoonlijk vind, doet hier niet ter zake. De auteurs die ik opnoemde zijn de meest gelezen/verkochte auteurs van Vlaanderen, en dus niet enkel in "hun middens". Ga maar na in elke bibliotheek of boekhandel.

En ter info : het is Kristien.

Laatst gewijzigd door Pietje : 2 oktober 2006 om 19:41.
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:47   #218
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou, ik denk dat U popcultuur verwart met cultuur.
Heb jij dan het monopolie op het label "cultuur" ? Of ben je gewoon een stukje pretentie die het nodig acht vanuit de pluche opera-zetel neer te kijken op "anderen" ??
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 19:49   #219
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou, ik denk dat U popcultuur verwart met cultuur.
*kutsmiley*

Ik denk dat u zichzelf verwart met der Fuhrer die ook voor eens en voor altijd voor iedereen ging uitmaken wat Kultur was. Het is toch grappig om te zien dat ze echt bestaan, dat soort Blokkertjes.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 2 oktober 2006 om 19:49.
Griffin is offline  
Oud 2 oktober 2006, 20:50   #220
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men is "zogezegd" links,weet jij wat ze echt stemmen?
Men moet u hier in dit dictatuur wel voordoen als ne linkse ,of anders kan je uw artiesten carriere wel schudden,daar zorgt democratisch links wel voor.
Zie wat er gebeurt is met de strangers,met Garry Hagger ,de broer van lullo lotti zal ook zijn laatste plaatje op de radio gehoord hebben .
Het is hier véél erger gesteld dan in de voormalige DDR!!
Berluconi werd verweten de pers en de media te misbruiken ,hier is het 100 x erger.
Hier is gewoon geen onafhankelijke pers meer!!
En waarom? Omdat links de journalistiek afdreigd,en carieres kapot maakt .
Ja diezelfde linkse die op een festival staan roepen voor "verdraagzaamheid" terwijl ze 1 miljoen mensen UITSLUITEN!!!
Denk daar maar eens over na ,je moet het wel "willen" zien .
Wat baten kaars en bril ,als den uil niet zien WIL!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be