Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 18:32   #201
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Edina
Er is maar één partij die mensen uitsluit en dat is het VB, beste BitterSweet. Eigen volk eerst, weet je wel! Allochtonen mogen van hen niet eens stemmen!!! Zelfs niet als ze Belg zijn (want dan zeuren ze weer over de procedure waarmee het is gebeurd). Of zouden niet mogen zetelen als ze zijn verkozen (want dan zeuren ze weer over het feit dat ze enkel verkozen werden door degenen die eigenlijk niet hadden mogen kiezen). Niemand verhindert VB'ers te zetelen als ze zijn verkozen. Niet willen samen besturen is een andere zaak. Dat is een keuze. Een keuze die VB'ers ook zouden maken.

In een land dat opgebouwd werd door onze ouders ,grootouders,en voorouders dat regelmatig bezet is geweest door Spanjaarden,Oostenrijkers,Fransen,Duitsers ea mag men wel verwachten dat al zijn Burgers rechten hebben.
Er zijn trouwens tientallen verkozen buitenlanders die wel mogen zetelen en verkozen zijn,maar de Vlaming die zich bedreigt voelt in zijn eigenheid mag dat niet??

voor de 2e keer gepost omdat u geen antwoord geeft!
Oud 10 oktober 2006, 18:50   #202
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
Schandalig dat je vb kiezers zo durft noemen.
Het gevaar komt van een andere zijde, langzaam maar zeker infiltreren ze hun in de zogezegde verdraagzaame partijen.
Op naar volgend jaar !! En laat meer en meer mensen beseffen dat dit hun laatste kans is.
ierse, een beledigde persoon...
Oud 10 oktober 2006, 19:22   #203
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Die wetten zijn niet democratisch maar wel particratisch tot stand gekomen en dat is niet wettelijk strikt genomen. Maar het gerecht afhankelijk aan de politiek past ondemocratische wetten toe, die door enkele politici zijn samengesteld om het Vlaams Belang van de macht kunnen te houden. Niet het Vlaams Belang heeft problemen met de democratie maar wel jullie die wetten maken om iemand anders onderuit te halen!
Het fel gesmaakt woordje democratie bij onze linkse burgers en hun wetten die iedereen door het strot geramd wordt, ook al omdat er in een bepaalde rechtse partij (lees VLD ) geen mannen met ballen aan het bewind zijn.
Denk maar aan het vreemdelingen stemrecht. Om te beginnen een belachelijke gunst enkel en alleen om zelf stemmen binnen te halen, gelukkig is er van die vreemdelingen maar een klein gedeelte die zich daarvoor laat gebruiken.
Kijk om aan die rechten te voldoen moet je minstens 5 jaar hier in het land zijn en werken enz..........nu op 5 jaar kan je gewoon dat Belgisch vodje krijgen via de snel Belg wet, nu als je dat voddeke niet wil, waarom ga je dan stemmen? De andere burgers zonder Belgische nationaliteit zijn EU -burgers, dat is logisch dat ze hier mogen stemmen, al moeten ze het ook zelf aanvragen , we zitten namelijk in een europese gemeenschap.
Die wet is er enkel en alleen gekomen omdat den Guy zijn postje niet wou opgeven , met andere woorden hij heeft zich laten chanteren door de linkse kant, dat heeft zijn partij laten verschrompelen , want de tijd dat de burgers een geheugen hebben als een vergiet is voorbij. Als hij toen ballen aan zijn lijf had was hij nu de grote man in gans Vlaanderen en zou wss het VB gehalveerd geweest zijn.
Ook is deze regering zodanig laks geweest met hun vreemdelingen beleid , dat heeft geresulteerd in 250 000 vreemdelingen waar ze gene weg mee konden, dan maar vlug de snel belg wet maken, heeft nog het voordeel dat wij een hoop nieuwe werklozen hebben die zich totaal niet geroepen voelen om zich aan te passen, waarom zouden ze ? Het geld hebben ze toch al en ze moeten er bovendien niets voor doen. En ze hebben natuurlijk van die 250 000 Belgen.

Laatst gewijzigd door zuldere : 10 oktober 2006 om 19:25.
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 19:47   #204
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wel, laat ons eens aan de slag gaan met die cijfers hé:

In Antwerpen waren er 320286 Belgische kiezers. Aangezien 12,45% van de Antwerpse bevolking nieuwe Belgen zijn, komt dit neer op 39876 nieuwe Belgische kiezers (en dat is een overschatting aangezien "allochtonen" gemiddeld grotere gezinnen hebben en dus ook meer nog niet stemgerechtigde kinderen hebben). Reken daar dan nog de vreemdelingen bij die zich registreerden (3506 kiezers, gebaseerd op de officiële cijfers) en je komt op 43382 "allochtone" kiezers. En dat zijn dus zowel EU als niet-EU "allochtonen".

En dan heb ik eens een optelsommetje gemaakt van alle voorkeurstemmen die kandidaten met een Turkse of Arabische voor- en achternaam kregen (de andere "allochtonen" zijn er immers moeilijker uit te halen) en dat is 35922 (verdeeld over alle partijen hé - behalve dan het VB en Protest die echt niets hebben tegen perfect geïntegreerde vreemdelingen, maar er toch geen vinden/willen om op hun lijst te staan)!!!

Dat is dus een verschil van amper 7460!!! Aangezien volgens het VB enkel "allochtonen" op "allochtonen" stemmen, kan PJ dus onmogelijk veel voorkeurstemmen van "allochtonen" hebben gekregen. Zeker omdat daar nog eens het aantal niet Turkse of niet-Arabische "allochtonen" moet worden afgetrokken die ongetwijfeld dan ook nog eens op niet Turkse of niet-Arabische vreemdelingen hebben gestemd en omdat zelfs een VB'er wel zal begrijpen dat die niet-EU "allochtonen" ook niet allemaal op PJ zullen hebben gestemd.

En voor alle duidelijkheid: nu weet ik ook wel dat je meerdere voorkeurstemmen op dezelfde lijst mag uitbrengen, maar de praktijk leert dat daar bitter weinig van gebruik wordt gemaakt.

QED, en dat met cijfers uit een VB-publicatie. Ik snap dat de nederlaag van PDW pijnlijk is. Maar feiten zijn feiten. Ze moeten bij het VB toch dringend eens leren dat ze niet alles in de schoenen van "allochtonen" moeten schuiven. Dat ze zich daarmee zelfs een beetje belachelijk maken. En misschien dringend op zoek gaan naar wat "allochtonen" voor op hun lijst. En dan heb ik het niet over EU "allochtonen" of adoptiekinderen hé, maar over niet-EU "allochtonen" die ook zijn opgegroeid in een "allochtoon" gezin.
De cijfers zoals ik ze gezet heb zijn de juiste die komen niet van een Vb site of wat dan ook maar van de socioloog Jan Hertogen, iemand die je moeilijk VB -symphatieën kan aanwrijven en iemand die ermee zou gebaat zijn om de cijfers in zijn voordeel te veranderen. Je spreek over 39 en nog wat duizend nieuwe belgen , dat zal het totaal wel zijn , maar Deze Jan spreekt over 24 en nog wat duizend stemgerechtigde nieuwe Belgen. Je spreek over 3000 en nog wat via vreemdelingenstemrecht dat klopt voor het ditrikt Antwerpen ,niet voor de stad Antwerpen. Als je er de allochtonen wil bijhalen die stemgerecht zijn in de stad antwerpen dan zit je op 108 en nog wat duizend allochtonen of maw iets meer dan 1/3 in antwerpen is allochtoon stemgerechtigd. Verbloem wat je wil maar dit zijn de cijfers , niets meer en niets minder. trouwens de cijfers van Den Gerolf kloppen niet echt. Als je zijn cijfers zou volgen volgens Gerolf dan zou het VB met zijn 0.5 % iets van een 1600 stemmen winst gemaakt hebben. Volgens de cijfers uit de pers heeft het vb in antwerpen 5996 stemmen meer, dus die man doet een zeer voorzichtige schatting.
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 19:52   #205
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Als je vooropstelt 35% te zullen halen, meer voorkeurstemmen dan Janssens te zullen krijgen én het cordon te breken in de rand en/of een district, dan betekent een winst van 0,5% (dankzij de hulp van het blauwzuur genaamd Coveliers, bovendien!) niks minder dan dik oep �* bakkes!
Tja dan hebben de anderen zeker op hun smoel of bakkes gehad , deze hadden namelijk vooropgesteld dat ze het VB zou terugdringen, een winst van 0.5% kan je moeilijk terugdringen noemen. Je bent inteligent bezig doe zo verder. Nuja van de linkse kant weten we al langer dat ze zich achter een roze zonnebrilleke wegsteken.
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 19:56   #206
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Francis 'Voorpost' Vanden Eynde en Johan 'superflic' Demol, mijn welgeveinsde medeleven.
Gent idem dito als Antwerpen , meer dan 5 % nieuwe belgen stemgerechtigd.

Brussel , logisch die verfranst steeds meer en meer , je vergeet dat we in de Vlaamse rand (en met we bedoel ik de Vlamingen ) 2 zetels verliezen aan de franstaligen. Hier kan je ook de huidige regering hun laksheid verwijten maken.
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:02   #207
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U heeft er écht geen kaas van gegeten hé. Ik zal het je even duidelijk maken: Er zijn 55 zitjes te verdelen in Antwerpen. De spa heeft er 22, het VB 20 (de rest weet ik niet vanbuiten, ik geloof VLD 5 en CDV 6 groen! 2)
Van de SPA zijn er 19 rechtstreeks verkozen, waaronder 7 allochtonen.
Bij CDV zijn er van de 6 rechtstreekse verkozene 2 allochtonen.
In beide gevallen stonden de meeste van die allochtonen ergens onderaan te bengelen, niet direct in de veronderstelling dat ze een mandaat van de kiezer zouden krijgen.
Het is echter dankzij de allochtone voorkeurstemmen dat die verkozenen dus over de voorgaande kandidaten zijn gewipt zodat ze nu gemeenteraadslid zijn.
PJ zal nu nog drie mensen zelf aanduiden omdat er maar 19 rechtstreeks zijn verkozen en er 22 zetels te rapen vallen.

U kan hier reeds alle (of de meeste) foto's zien van de Antwerpse gemeenteraadsleden die rechtstreeks verkozen werden.

Op de samenstelling van het schepencollege en de daarbijhorende coalitie zal je nog wel even moeten wachten. De schepenen worden gehaald uit de verkozen gemeenteraadsleden. Het VB krijgt natuurlijk geen schepenen want die mogen niet meebesturen.
Circe, schatje, kan je me even vertellen wat ik volgens jou al dan niet begrepen zou hebben? Ik herhaal voor de derde keer: ik wacht wel tot het schepencollege bekend is voor ik er commentaar op geef. En omdat jij blijkbaar niet schijnt te begrijpen wat ik daarmee bedoel: ik zal pas mijn mening geven over het eventuele niet geven van een schepenambt aan Fauzaya Talhaoui als effectief ook blijkt of dat zo is. Nu weten we alleen dat zij er één wil en dat PJ heeft gezegd dat dat niet zo was afgesproken. En ook over de hoeveelheid schepenen die de andere partijen in de coalitie zullen krijgen, zal ik pas een mening geven als ik weet hoeveel er dat van welke partij zijn. Heb je daar een probleem mee? En nee, VB'ers zullen daar gelukkig niet bij zijn! Dacht je nu echt dat ik dat niet wist ofzo??? Begrijpend lezen is je ding duidelijk niet...

Citaat:
Ik vrees dat je weer de bal misslaat: het zijn de kandidaten van de sossen die op hun teen zijn getrapt want die zijn voorbijgestoken door hun allochtone mede-kandidaten die dankzij hun aantal voorkeurstemmen van eigen volk eerst, over hun kop zijn gesprongen.
Alsof er alleen allochtone kandidaten door voorkeurstemmen over de anderen zijn gesprongen!!! Wat dacht je dan van Maya Detiège, Kathleen Van Brempt, Tuur Van Wallendael, Frank Hosteaux, Greet Van Gool en Marcel Bartholomeeussen??? En kan je even een paar voorbeelden aanhalen van zo'n op hun teen getrapte kandidaten en bronnen die staven dat inderdaad op hun teen zijn getrapt?

Tel het aantal topics en posts van VB'ers over die verkozen "allochtone" kandidaten en lees vooral welke gevolgen zij daaraan koppelen en je weet dat de VB'ers hier wel degelijk een groot probleem hebben met de "allochtone" kandidaten zoals ik zei. Lees vooral ook je eigen posts erover nog eens goed na. Je noemt autochtonen die op "allochtone" kandidaten stemmen zelfs collaborateurs!!!! Van niet VB'ers heb ik nog geen enkele negatieve opmerkingen gelezen over die "allochtone" verkozenen hier...

Citaat:
Er zijn inderdaad veel mensen die liever niet in Marokko of Turkije willen wonen. Indien ik verplicht word om tussen turken te wonen dan verhuis ik liever ineens naar ginder, daar is het mooier weer en mooiere natuur en goedkoper leven.
Blijkbaar hebben veel stedelingen echter geen keus meer, want de verdraagzamen hebben die keuze voor hen gemaakt. En omdat ze bovendien zo ontzettend verdraagzaam zijn, zorgen ze er ineens voor dat de onverdraagzamen niet mee het beleid mogen bepalen, zelfs als zijn ze de tweede grootste partij van België. Dat beleid zelf laten ze liever over aan de spallochtonen.
Schatje, om in Marokko en Turkije te wonen, moet je inderdaad naar die landen gaan. Dat is nogal logisch. Mens gij kunt zagen. Als je autochtone buren verhuizen en er komen "allochtonen" in de plaats wonen, dan is dat enkel en alleen de beslissing van die voormalig autochtone en de nieuwe "allochtone" buren en van niemand anders. Wanneer ga je dat eens in je koppeke krijgen? Daar zit geen groots complot achter! En dat het de andere partijen geen coalitie willen vormen met het VB hebben ze enkel en alleen aan zichzelf en hun apartheidsdenken te danken. Zolang zij niet inzien dat ze de "allochtonen" gelijk moeten behandelen, zal dat niet veranderen. De grootste partij zijn is niet voldoende hé, je hebt ook een meerderheid nodig!

En ja, bedankt trouwens dat je nog eens mooi aantoont hoe VB'ers de uitslagen van de Vlaamse verkiezingen gebruiken om uitspraken te doen over welke partij de grootste van het land is! Jan Van den Berge zal het niet graag horen zene! De enige verkiezing die bepaalt welke partij de grootste van het land is, zijn de federale verkiezingen. Dus tot nader order is het VB slechts de vijfde (kamer) respectievelijk zesde (senaat) partij van het land. Niet zo vreemd dus dat ze op federaal niveau niet mee in de regering zitten!

Citaat:
Dus waarom zou het VB moeten zorgen voor hoogopgeleide mandatarissen? Ze mogen toch niks voorstellen, zeggen of bediscussieren. Het enige wat ze moeten doen is stemmen.
Waar haal je het vandaan dat ze niets mogen voorstellen, zeggen of bediscussiëren? Je moet duidelijk eens een gemeenteraad bijwonen ofzo. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat het enige dat ze mogen doen stemmen wat de partijleiding beslist, is. Stel je voor dat die mandatarissen eens constructieve oppositie zouden willen voeren hé.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:06   #208
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat had ik al gedaan in de post die je citeerde hoor:

Die 0,5% winst is zeker niet echt een winst als je weet dat Coveliers alleen al goed was voor 14% van de VB-stemmen. Daar waren vast en zeker een pak voormalige VLD'ers bij. Dus nee, winst voor het VB, kan je dat echt niet noemen. Vergeet ook niet dat ze wel degelijk een zetel verliezen in de Borgerhoutse districtsraad, al is dat natuurlijk de verantwoordelijkheid van Bart "over and out" Debie.
Ik merk dat je goed op de hoogte bent
Ik zal je ff zeggen hoe het zit met die voorkeurs stemmen. Van waar komen die, denk je? eerst en vooral van degenen die het bolletje naast je naam gekleurd hebben en de andere komen van de partijstemmen althans voor de eerste drie op de lijst. In het geval dat je hier aanhaalt namelijk de voorkeursstemmen van hugo , die krijgt dus 35 % van de partijstemmen bij. Dus hoeveel voorkeurstemmen de eerste drie gehad hebben kan je niet weten van geen enkele partij trouwens. Dat is trouwens ook weer een truk van de partijen om zeker te zijn dat de mensen die zij verkozen willen zien wel degelijk de meeste stemmen krijgen. Het geval dat pj meer voorkeursstemmen dan fdw heeft kan goed zijn maar is persé niet zo, als er veel mensen op sp-a gestemt hebben en weinig naamstemmen hebben gegeven heeft de eerste op die lijst zowiezo veel voorkeursstemmen binnen, en bij het VB zou het dus kunnen dat er meer naamstemmen uitgebracht zijn. Hopelijk is deze uitleg niet te ingewikkeld voor u
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:16   #209
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ja hoor. Hieronder dus de vergelijking tussen de uitslag van de provinciale kieskringen van de Vlaamse verkiezingen in 2004 en de resultaten van de provinciale verkiezingen van 2006:

Antwerpen: 30,07 versus 28,47 = -1,6%
Limburg: 22,35 versus 18,06 = -4,29%
Oost-Vlaanderen: 22,82 versus 21 = -1,82%
Vlaams-Brabant: 21,56 versus 18,22 = -3,34%
West-Vlaanderen: 20,21 versus 17,48 = -2,73%

En voor alle duidelijheid een vergelijkingen van de Vlaamse verkiezingen in 1999 en de provinciale verkiezingen van 2000 geven slechts in 4 provincies een kleiner aantal stemmen (en het verschil is beduidend kleiner, nl. tussen -1,47% en -0,62%). In Antwerpen haalde ze in 2000 0,86% meer stemmen voor de provincieraad dan bij de Vlaamse verkiezingen in 1999. Misschien toch een indicatie?
Dat is appelen met citroenen vergelijken, zoals ik al zei ik heb gestemt op een bekende die niet op een vb lijst staat, volgend jaar stem ik bij de federale op het VB en zoals mij zijn er velen, de enige vergelijking die je kan maken is die van de gemeenteraadsverkiezingen in het jaar 2000.
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:18   #210
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En ik heb het al 1000 keer uitgelegd dat de vergelijking niet tussen de gemeenteraadsverkiezingen en de Vlaamse wordt gemaakt, maar wel tussen de PROVINCIALE en de Vlaamse verkiezing. Ook niet echt te vergelijken natuurlijk, maar even legitiem als jezelf tot grootste partij van het land uitroepen op basis van de Vlaamse verkiezingen zoals het VB en zijn aanhang in koor doet sinds 2004.
de ketel verwijt de pot enz...........net als pj staat te roepen dat ze het vb een nederlaag toegebracht hebben , ondanks de winst
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:27   #211
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zuldere Bekijk bericht

... geen mannen met ballen ...

... laten verschrompelen ...

... ballen aan zijn lijf ...

... de grote man ...

... gehalveerd ...
Dat doet mij zo'n beetje denken aan dat grapje :

Een jonge moeder geeft haar kleine Jan (3 jaar) een bad.

Kleine Jan is met zijn testikeltjes aan het spelen en vraagt plots :

"Mama, zijn d�*t nu mijn hersenen ?"

Mama kijkt haar kleine Jan eventjes aan en zegt dan :

"Nog niet, mijn jongen, dat komt nog wel."
djimi is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:31   #212
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... een winst van 0.5% ...
Maar er is helemaal geen winst van 0,5%,

tenzij VLOTT geen enkele stem zou hebben behaald.

Dat laatste is toch niet het geval, of wel ?
djimi is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:35   #213
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

zoals de sossen zonder bruintjes?
Jan Meuleman is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:37   #214
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat doet mij zo'n beetje denken aan dat grapje :

Een jonge moeder geeft haar kleine Jan (3 jaar) een bad.

Kleine Jan is met zijn testikeltjes aan het spelen en vraagt plots :

"Mama, zijn d�*t nu mijn hersenen ?"

Mama kijkt haar kleine Jan eventjes aan en zegt dan :

"Nog niet, mijn jongen, dat komt nog wel."
Blij dat je je een grapje herinnert , aan het gehalte te zien is het nog een zeer intelligente grap, grote inspanning moeten doen zeker?
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:41   #215
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Aan Filip Dewinter: waarom weigert u, als 2e grootste partij van Antwerpen, mee te besturen? Waarom eist u dat recht niet op? Waarom kiest u weerom voor de oppositie? Hoelang gaat u dit blijven doen?

Aan de VB-ers: gaan jullie akkoord met FDW die niet (echt) wil meebesturen en opnieuw kiest voor de oppositie?
Uh-Huh is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:41   #216
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Maar er is helemaal geen winst van 0,5%,

tenzij VLOTT geen enkele stem zou hebben behaald.

Dat laatste is toch niet het geval, of wel ?
So What?
Als je zo redeneert dan moet je overal de kartelpartners weghalen,
Bij Sp-A haal je spirit weg, bij de vld haal je vivant weg en bij de cd&v haal je de NV-A weg enz......dan kan je terug vergelijkingen maken.
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:46   #217
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Aan Filip Dewinter: waarom weigert u, als 2e grootste partij van Antwerpen, mee te besturen? Waarom eist u dat recht niet op? Waarom kiest u weerom voor de oppositie? Hoelang gaat u dit blijven doen?

Aan de VB-ers: gaan jullie akkoord met FDW die niet (echt) wil meebesturen en opnieuw kiest voor de oppositie?
Grijns..........het is de zogenaamde "democratie" dit doet, en ondanks dat zegt pj dat er al 24 voorstellen van het VB goedgekeurd zijn, daar heb je meteen een bestaansreden voor het VB.

Mag ik je er ook aan herineren dat ze bij de vorige verkiezingen als grootste partij het voorstel gedaan hadden aan de VLD en dat ze de burgemeestersjaal mochten hebben. Droom nog wat verder
zuldere is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:46   #218
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So What?
Bij Sp-A haal je spirit weg, bij de vld haal je vivant weg en bij de cd&v haal je de NV-A weg enz......dan kan je terug vergelijkingen maken.
In het geval van het VB was het hun eerste verkiezing met VLOTT. Dus als je deze uitslag vergelijkt met de vorige moet je er de VLOTT-kiezers eerst aftrekken. In Antwerpen haalt VB 20 zetels net als in 2000, met dat verschil dat VLOTT er deze keer aan geholpen heeft. Dus in vergelijking met 2000 heeft het VB op zichzelf twee zetels verloren.(gingen naar Coveliers en andere VLOTT-er)
Pietje is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:49   #219
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So What?
En daar ben ik nu helemaal mee eens.
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:51   #220
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So What?
Nee, omdat het VB voor de EERSTE maal met een kartelpartner is opgekomen. Snap je ?? Of wil je een "tekening"
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be