Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2006, 00:13   #201
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Nog geen paar weken terug waren er cijfers gepubliceerd die aantoonden dat België het fiscaalst aantrekkelijke land binnen Europa voor de bedrijven was.
Dat klopt niet. België is fiscaal niet aantrekkelijk voor werknemers en ook niet voor werkgevers. De bedrijven zijn hier enkel nog voor het niveau van de werknemers maar ook het onderwijs boert achteruit. Teveel positieve discriminatie misschien. Het wordt hier een kerkhof. Wees maar zeker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 00:27   #202
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Moet je dit artikel eens lezen:

http://tijdnet.tijd.be/mijn_nieuws/a...469917&sR=true

Daarin gaat het weliswaar om multinationale ondernemingen in België.
Haal het geld bij hen. En laat de werkmensen met rust. Zo kan de pensioenleeftijd terug op 60.
Ach, ik hoop voor jou dat je een multinationale onderneming bezit. Het is daar dat het goed gaat ten koste van de werkmensen. En daar zal de ultraliberale koers die België vaart niet onmiddellijk verandering in brengen. Hoop dat je bereid bent langer te werken. Dat je al een hoog loon hebt voor de loonstop. Hoop dat je nooit werkloos wordt. Het VB heeft onlangs te kennen gegeven geen medelijden te hebben met werklozen.
Het ga je goed.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 00:37   #203
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Daarin gaat het weliswaar om multinationale ondernemingen in België.
Haal het geld bij hen. En laat de werkmensen met rust.
Dit is gewoon grappig! Voor elke loon dat de werkgever de werknemer betaalt betaalt hij twee keer dat loon aan belgique. Geef me 1 reden waarom hij hier zou blijven? We moeten dringend de staat ontvetten. En dat staat totaal niet in mijn weg van solidarisme. Echte mensen met echt pech moeten een vangnet hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 01:03   #204
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

De reden dat die bedrijven toch in België blijven of komen is omdat er in België een hoog opleidingsniveau is en er een degelijke infrastructuur bestaat. Dit bekom je alleen als er belastingen worden betaald. Die hoog opgeleiden, moeten ook als ze een 'dure' ziekte hebben, genezen om weer bij hun bedrijf te kunnen werken. Je kan toch niet hetgeen België onderscheidt in positieve zin tegenover de meeste landen,zomaar weghalen. Wat hou je dan over?

Als het zo erg is gesteld in België door de belastingen, vertel mij dan eens waarom het zo goed gaat met de Belgische bedrijven.
Oud 13 oktober 2006, 01:10   #205
Marlboro
Banneling

Standaard

Starkan;idd,het vb heeft geen medelijden met mensen die PROFITEREN van den dop en het word tijd dat daar eens hard word tegen opgetreden.Ik als werkmens mag er voor opdraaien voor vele profiteurs.Als men echt wil kan men de echte profiteurs er zeer makkelijk uithalen,geen compassie mee.

Wat de belastingen hier betreft;ronduit schandalig dat wij zoveel moeten betalen,zakken vullers zijn het en ons geld gaan ze dan wel gaan uitgeven aan wallonie,ts.

Het gaat goed met de belgische bedrijven?Tis maar te bezien.Ik zie er steeds meer en meer failliet gaan.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 01:17   #206
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Marlboro, u verdraait mijn woorden, vertelt onwaarheden en neemt ongefundeerde stellingen.

Ik wens hier niet op in te gaan.
Oud 13 oktober 2006, 01:27   #207
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Marlboro, u verdraait mijn woorden, vertelt onwaarheden en neemt ongefundeerde stellingen.

Ik wens hier niet op in te gaan.
Ik heb al heel wat dikke zever gelezen van uw partij.
Nogmaals;dat turken en marokkanen minder zouden verdienen als ze hetzelfde werk als mij doen is gewoon één grote dikke leugen man.
Oud 13 oktober 2006, 01:38   #208
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik heb al heel wat dikke zever gelezen van uw partij.
Nogmaals;dat turken en marokkanen minder zouden verdienen als ze hetzelfde werk als mij doen is gewoon één grote dikke leugen man.
Ik heb hier vandaag al heel wat van jou gelezen.
Er zit een lijn in.
Denigreren en afbreken, zonder enige contstructieve meerwaarde. Heb je soms ook iets te vertellen?
Oud 13 oktober 2006, 01:47   #209
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Starkan;idd,het vb heeft geen medelijden met mensen die PROFITEREN van den dop en het word tijd dat daar eens hard word tegen opgetreden.Ik als werkmens mag er voor opdraaien voor vele profiteurs.Als men echt wil kan men de echte profiteurs er zeer makkelijk uithalen,geen compassie mee.
De werkmens draait ook op om de villa's van bijvoorbeeld de topmensen van het Vlaams Belang staande te houden terwijl de werkmens zich al bijna geen huisje meer kan aanschaffen. Je moet eerst eens kijken waar het echte profitariaat zit.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 01:48   #210
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb hier vandaag al heel wat van jou gelezen.
Er zit een lijn in.
Denigreren en afbreken, zonder enige contstructieve meerwaarde. Heb je soms ook iets te vertellen?
Ik verkoop tenminste geen zever en leugens zoals uw partij wel doet.
Ze hebben wel hier en daar punten waar ik akkoord mee ben maar extreem links,nope,niets voor mij.

Ik ben niet voor een partij voor de allochtonen.
Er zijn teveel zaken die mij storen aan uw partij.
Ik ben nu begonnen om meer en meer teweten te komen over pvda.
Mensen die che gueavra gezind zijn,
Ik denk dat velen niet weten wat die man heeft gedaan.
Oud 13 oktober 2006, 01:48   #211
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De reden dat die bedrijven toch in België blijven of komen is omdat er in België een hoog opleidingsniveau is en er een degelijke infrastructuur bestaat. Dit bekom je alleen als er belastingen worden betaald. Die hoog opgeleiden, moeten ook als ze een 'dure' ziekte hebben, genezen om weer bij hun bedrijf te kunnen werken. Je kan toch niet hetgeen België onderscheidt in positieve zin tegenover de meeste landen,zomaar weghalen. Wat hou je dan over?

Als het zo erg is gesteld in België door de belastingen, vertel mij dan eens waarom het zo goed gaat met de Belgische bedrijven.
Het kleine stukje dat ik uit (handels-gerelateerde) ervaring ken uit mijn werk-contacten met Belgische ondernemingen strekt wellicht verder dan ik kan overzien: ongeveer ingaand ergens de vroeg-80-er jaren toenemende slagvaardigheid en samenwerkings-bereidheid in het internationaal handelsverkeer. Tamelijk abrupte denkwerk-versnelling op ieder niveau: laat alles wat nuttig is prompt NU gebeuren, zoniet gisteren; weg is weg en morgen is (te) laat.

Nee, ik steek geen valse pluimen en ik had mijn vele contacten vooral telefonisch: een kort signaal en alle krachten werden hetzij binnen de Benelux dan wel wereld-omspannend gebundeld om een voorgenomen transactie in kortst mogelijke tijd vlekkeloos tot archiefstuk te verhelpen, op naar de volgende klus.

Ik ga niet proberen te analyseren waar die versnelling aan te danken was en nog minder proberen om mensen te vermoeien met beschrijvingen over hoe moeilijk/moeizaam wel alles vóór die "doorbraak" verliep, maar het was echt een soort van omschakel-klik van eertijds "ojee, er zitten Belgen tussen" naar "gelukkig, dit regelen we samen met De Belgen".
Oud 13 oktober 2006, 01:49   #212
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk bericht
De werkmens draait ook op om de villa's van bijvoorbeeld de topmensen van het Vlaams Belang staande te houden terwijl de werkmens zich al bijna geen huisje meer kan aanschaffen. Je moet eerst eens kijken waar het echte profitariaat zit.
Al eens gezien in welk huis de croo woont?lol.
Daar kan fdw al helemaal niet tegenop maarja,tis geen vlaams belanger niewaar dus de croo mag wel zo'n huis hebben die wij in feite betaald hebebn.
Oud 13 oktober 2006, 01:51   #213
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Al eens gezien in welk huis de croo woont?lol.
Daar kan fdw al helemaal niet tegenop maarja,tis geen vlaams belanger niewaar dus de croo mag wel zo'n huis hebben die wij in feite betaald hebebn.
Er zullen er nog wel zijn, maar voor hem geldt dus hetzelfde.
Oud 13 oktober 2006, 01:55   #214
Marlboro
Banneling

Standaard

Tja,als ik 200duizend bfr of meer zou kunnen verdienen dan zal ik mij ook zo'n huis laten zetten,een mooie wagen kopen ect....Is toch logisch als je veel geld verdiend je nu eenmaal meer kan permitteren?
Toch raar dat fdw de enige is die zegt dat hij genoeg verdiend?De anderen vinden dan weer dat ze te weinig krijgen?lol.
Oud 13 oktober 2006, 01:55   #215
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik verkoop tenminste geen zever en leugens zoals uw partij wel doet.
Ze hebben wel hier en daar punten waar ik akkoord mee ben maar extreem links,nope,niets voor mij.

Ik ben niet voor een partij voor de allochtonen.
Er zijn teveel zaken die mij storen aan uw partij.
Ik ben nu begonnen om meer en meer teweten te komen over pvda.
Mensen die che gueavra gezind zijn,
Ik denk dat velen niet weten wat die man heeft gedaan.
Che Guevara is al tamelijk lang dood en dat vind ik nog steeds geen gunstige optie.
Oud 13 oktober 2006, 02:00   #216
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oh? Ik meende dat VB totaal nergens was, dankzij Cordon? Weet je wel zeker dat het Cordon jou niet een eigen huisje ontzegt?
Oud 13 oktober 2006, 02:00   #217
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Tja,als ik 200duizend bfr of meer zou kunnen verdienen dan zal ik mij ook zo'n huis laten zetten,een mooie wagen kopen ect....Is toch logisch als je veel geld verdiend je nu eenmaal meer kan permitteren?
Toch raar dat fdw de enige is die zegt dat hij genoeg verdiend?De anderen vinden dan weer dat ze te weinig krijgen?lol.
Dat begrijp ik. Maar het geld moet ergens vandaan komen. Neem nu Gert Verhulst bijvoorbeeld, die probeert met zijn Plopsaland het geld van de kleine kindjes vast te krijgen om zich een kast van een villa te zetten. Is dat nu profitariaat of niet?
Oud 13 oktober 2006, 02:06   #218
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Oh? Ik meende dat VB totaal nergens was, dankzij Cordon? Weet je wel zeker dat het Cordon jou niet een eigen huisje ontzegt?
Als het Vlaams Belang aan de macht is ben ik bang dat de werkmens zich ook geen appartament meer kan aanschaffen, want ze zijn er immers voorstander van om de werkmens harder en langer te laten werken voor minder loon. Weet u nog dat ze het een tijd geleden in de media hadden over de 40-uren werkweek? Ook daar durfde het Vlaams (Blok toen nog?) Belang zijn mening niet over kwijt. Ze houden dus iets verborgen voor de kiezer.

Laatst gewijzigd door TomT : 13 oktober 2006 om 02:10.
Oud 13 oktober 2006, 02:18   #219
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als het Vlaams Belang aan de macht is ben ik bang dat de werkmens zich ook geen appartament meer kan aanschaffen, want ze zijn er voorstander van om de werkmens harder en langer te laten werken voor minder loon. Weet u nog dat we het een tijd geleden in de media hadden over de 40-uren werkweek? Ook daar durfde het Vlaams (Blok toen nog?) Belang zijn mening niet over kwijt. Ze houden dus iets verborgen voor de kiezer.
Het is niet onmogelijk dat de verschillen tussen VB en "Fortuynistische" Nederlandse partijen in de practijk groter zijn dan ik aanvoel.

Daarbij, ik realiseer mij zeer goed dat het niet voor iedereen mogelijk is om zulk "leuk" werk te hebben dat hij/zij eigenlijk aan 40 werkuren per week niet genoeg heeft.

Ik vind dat lichamelijk slopend werk zwaar(der) betaald behoort te worden en recht moet geven op vroeger(e) uittreding/pensionering ("geest" vind ik mijn eigen pakkie-an).

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 oktober 2006 om 02:21.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:58   #220
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
En neem eens je woordenboek erbij over wat discrimineren is.
Uit het EVRM:

Een ieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vergadering en op vrijheid van vereniging, met inbegrip van het recht met anderen vakverenigingen op te richten en zich bij vakverenigingen aan te sluiten voor de bescherming van zijn belangen.

(...)

Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere mening, nationale of maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status.

Graag gedaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be