![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Partijlid
|
![]() OOO duveltje, dat komt wel , langzaam maar zeker.
![]() |
#204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 26 oktober 2006 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een eerlijk sociaal beleid om IEDEREEN gelijkwaardige kansen te bieden op een normaal leven. Anonieme sollicitaties. Stop van gettovorming. Gelijkwaardige behandeling van ALLE burgers. IS HEEL WAT ANDERS DAN WAT JIJ ERVAN MAAKT, GEERTJE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een anoniem briefje sturen om je kandidatuur te stellen, OK. Maar als je na een eerste selectie wordt uitgenodigd voor een gesprek zal je toch je kop moeten laten zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bon, mij lijkt het al mogelijk door bedrijven die met selectiebureaus werken duidelijke instructies te geven. Blijkt ook dat veel kandidaten niet uitgenodigd worden op basis van geslacht, afkomst, leeftijd. Vooroordelen dus. Dit kan door systematisch naam geslacht, nationaliteit en leeftijd te schrappen, vooraleer de cv naar de dienstdoende manager, of HR gaat. Ik had het uit een interview met een Franse werkgever. Vind via Google een artikel dat op hetzelfde interview is gebaseerd. Zal de inleiding c/p-en Hier kan je het helemaal lezen " Eindelijk een baan dankzij anoniem cv; 'het werkt' PARIJS - Na tweehonderd vergeefse sollicitaties vond Hakim een baan. Vooroordelen tegen de allochtoon zijn onterecht; hij klimt aanmerkelijk sneller op in het bedrijf dan zijn collega’s. Bijna twee jaar lang zocht software-ingenieur Hakim Merchichi in Parijs naar werk. ‘Niet normaal’, vond hij dat. Want hij was 26 jaar en net afgestudeerd in een vak met toekomst. Al zijn studiegenoten kregen meteen een baan. Maar ja, ‘die hadden allemaal een puur Franse naam’. Zo’n tweehonderd keer stuurde hij zijn cv in, maar telkens zonder succes. Om toch wat te verdienen, werkte hij als beveiligingsbeambte. Uitkomst bracht Norsys, een automatiseringsbedrijf met zo’n 170 werknemers. Dat besloot begin dit jaar zijn werknemers via anonieme cv’s te rekruteren. ‘Ik vond dat een bemoedigend teken’, zegt Merchichi. Eindelijk kreeg hij een gesprek. Prompt werd hij aangenomen. ‘Ik heb in een half jaar al promotie gemaakt van ontwikkelaar naar architect. Normaal staat daar twee jaar voor’, zegt hij trots. Meer vrouwen, meer allochtonen, meer ouderen – dat zijn de resultaten die de goedlachse Norsys-oprichter en topman Sylvain Breuzard na negen maanden constateert. Bij alle cv’s die binnenkomen, worden naam, sekse, woonplaats en leeftijd verwijderd. Ook gaat alle werkervaring eruit die langer dan vijftien jaar geleden is opgedaan. ‘Daar mis je niks aan, die oude werkervaring, want de wereld verandert zo snel. Door die weg te laten, hebben ook mensen van boven de veertig kans hier te werken’, aldus de 46-jarige topman. Drie jaar geleden besloot Breuzard de strijd aan te gaan tegen de vooroordelen die tegen vrouwen, ouderen en allochtonen in het bedrijfsleven bestaan. Aanleiding waren de cijfers van tests met cv’s, die een overheidsinstantie publiceerde. Daaruit bleek dat een Noord-Afrikaan met precies dezelfde kwalificaties als een Fransman zes keer minder kans had op een uitnodiging voor een gesprek. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal toch ook de cijfers niet ontkennen dat 40% van de gevangenispopulatie uit vreemdelingen bestaat? En als we dan weten dat degene die de Belgische nationaliteit bij wijze van spreken bij de aankoop van een pakje chips hebben gekregen in de cijfers worden opgenomen als Belgen weet je direct wie verhoudingsgewijs de grootste groep criminelen uitmaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() Ik geloof dat er meer en meer mensen zullen bijdraaien, als ze de waarheid onder ogen durven zien. Al de rest tekent zijn doodsvonnis, zo simpel is het. Ik kies voor een maatschappij waarin criminelen zoals ons lief Mustaphake hier, niet meer mogen rondlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Staatssecretaris
|
![]() de zogezegde knelpuntberoepen, op vlak van loon en voorwaarden, misschien gelijkwaardig stellen met de aandere beroepen, zou al een efficiënt begin zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat toch wel straf;de allochtonen of zeg maar vooral moslims die op mijn vorige werk waren en mijn werk van nu worden evenveel of zelfs meer betaald dan mij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik verkies geen knuffelbeleid tegenover allochtonen criminelen. Wat nu van toepassing is.
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het is veel eenvoudiger. Al wie jong en gezond is moet werken voor zijn leefloon. Zomaar gratis geld geven om te nietsen is a-sociaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van knuffelbeleid gesproken. ![]() 27/10 Mariusz O. mag regelmatig op stap met familie ![]() Mariusz O., die betrokken was bij de dood van Joe Van Holsbeeck, verblijft sinds april in het gesloten centrum voor minderjarige delinquenten in Kasteelbrakel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En ten tweede een begeleider de belastingbetaler kan daar nog eens voor opdraaien. pppfffff triestig allemaal
![]() |