Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2006, 23:42   #201
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Die 40% komt wel van een bevolkingsgroep die maar 10% van de totale Belgische bevolking telt, verhoudingsgewijs is het wel de grootste groep, of niet.
Inderdaad,zo is het en zo moet je het bekijken.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 23:43   #202
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wie is dan de grootste groep?
Mensen die een bruin uitzicht hebben,of een vreemde naam hebben,of moslim zijn?
Wel ik denk dat er nog altijd meer "echte Vlamingen " zijn die iets mispeuteren
Ja eddy .Maar wij zijn dan ook met maar liefst 9miljoen mensen meer,snappie.
Oud 25 oktober 2006, 05:44   #203
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dan moet je enkel zorgen dat er veel meer mensen Uw mening delen hé,nu is dat zo niet hé
OOO duveltje, dat komt wel , langzaam maar zeker.
Oud 26 oktober 2006, 10:10   #204
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Linkse rakkers zijn in het algemeen tegen de doodstraf, ongeacht de afkomst.
Waar haal je het toch dat linkse rakkers uitzonderingen zouden moeten maken voor allochtonen. Of bedoel je dat niet met 'hen'?
Neen, linkse jongens willen alleen zware straffen voor de gewone burger. Bij criminelen moeten we begrip opbrengen omdat ze een slechte jeugd hebben gehad of zomaar omdat het nu eenmaal toch de schuld is van de maatschappij.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 11:02   #205
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Neen, linkse jongens willen alleen zware straffen voor de gewone burger. Bij criminelen moeten we begrip opbrengen omdat ze een slechte jeugd hebben gehad of zomaar omdat het nu eenmaal toch de schuld is van de maatschappij.
Als ik het goed begrijp heb ik volgens de linkse jongens nog véél begrip tegoed! Mijn vier broers en ik hebben een slechte en armzalige jeugd achter de rug. Niettegenstaande dat zijn wij brave burgers geworden die meer dan hun steentje hebben bijgedragen aan de samenleving. Nu ik gepensionneerd ben na jaren werken (zonder onderbreking) kan ik in mijn vrije tijd zonder zorgen iets mispeuteren en mij uiteindelijk eens aan de misdaad wijden. Had ik dat maar eerder geweten!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 26 oktober 2006 om 11:03.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 15:37   #206
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misdadigers bestraffen volgens misdaad, zonder onderscheid.
Een eerlijk sociaal beleid om IEDEREEN gelijkwaardige kansen te bieden op een normaal leven. Anonieme sollicitaties. Stop van gettovorming. Gelijkwaardige behandeling van ALLE burgers.

IS HEEL WAT ANDERS DAN WAT JIJ ERVAN MAAKT, GEERTJE.
Oud 26 oktober 2006, 15:54   #207
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Een eerlijk sociaal beleid om IEDEREEN gelijkwaardige kansen te bieden op een normaal leven. Anonieme sollicitaties. Stop van gettovorming. Gelijkwaardige behandeling van ALLE burgers.

Anoniem solliciteren, hoe doe je dat eigenlijk?

Een anoniem briefje sturen om je kandidatuur te stellen, OK. Maar als je na een eerste selectie wordt uitgenodigd voor een gesprek zal je toch je kop moeten laten zien.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 16:15   #208
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Anoniem solliciteren, hoe doe je dat eigenlijk?

Een anoniem briefje sturen om je kandidatuur te stellen, OK. Maar als je na een eerste selectie wordt uitgenodigd voor een gesprek zal je toch je kop moeten laten zien.
Experimenten in Frankrijk hebben aangetoond dat bedrijven 'eerlijker', ttz, de meest gekwalificeerde sollicitanten op de juiste post krijgen.
Bon, mij lijkt het al mogelijk door bedrijven die met selectiebureaus werken duidelijke instructies te geven.
Blijkt ook dat veel kandidaten niet uitgenodigd worden op basis van geslacht, afkomst, leeftijd. Vooroordelen dus. Dit kan door systematisch naam geslacht, nationaliteit en leeftijd te schrappen, vooraleer de cv naar de dienstdoende manager, of HR gaat.

Ik had het uit een interview met een Franse werkgever.

Vind via Google een artikel dat op hetzelfde interview is gebaseerd.

Zal de inleiding c/p-en

Hier kan je het helemaal lezen

"
Eindelijk een baan dankzij anoniem cv; 'het werkt'

PARIJS - Na tweehonderd vergeefse sollicitaties vond Hakim een baan. Vooroordelen tegen de allochtoon zijn onterecht; hij klimt aanmerkelijk sneller op in het bedrijf dan zijn collega’s.

Bijna twee jaar lang zocht software-ingenieur Hakim Merchichi in Parijs naar werk. ‘Niet normaal’, vond hij dat. Want hij was 26 jaar en net afgestudeerd in een vak met toekomst. Al zijn studiegenoten kregen meteen een baan. Maar ja, ‘die hadden allemaal een puur Franse naam’. Zo’n tweehonderd keer stuurde hij zijn cv in, maar telkens zonder succes. Om toch wat te verdienen, werkte hij als beveiligingsbeambte.
Uitkomst bracht Norsys, een automatiseringsbedrijf met zo’n 170 werknemers. Dat besloot begin dit jaar zijn werknemers via anonieme cv’s te rekruteren. ‘Ik vond dat een bemoedigend teken’, zegt Merchichi. Eindelijk kreeg hij een gesprek. Prompt werd hij aangenomen. ‘Ik heb in een half jaar al promotie gemaakt van ontwikkelaar naar architect. Normaal staat daar twee jaar voor’, zegt hij trots.
Meer vrouwen, meer allochtonen, meer ouderen – dat zijn de resultaten die de goedlachse Norsys-oprichter en topman Sylvain Breuzard na negen maanden constateert. Bij alle cv’s die binnenkomen, worden naam, sekse, woonplaats en leeftijd verwijderd. Ook gaat alle werkervaring eruit die langer dan vijftien jaar geleden is opgedaan. ‘Daar mis je niks aan, die oude werkervaring, want de wereld verandert zo snel. Door die weg te laten, hebben ook mensen van boven de veertig kans hier te werken’, aldus de 46-jarige topman.
Drie jaar geleden besloot Breuzard de strijd aan te gaan tegen de vooroordelen die tegen vrouwen, ouderen en allochtonen in het bedrijfsleven bestaan. Aanleiding waren de cijfers van tests met cv’s, die een overheidsinstantie publiceerde. Daaruit bleek dat een Noord-Afrikaan met precies dezelfde kwalificaties als een Fransman zes keer minder kans had op een uitnodiging voor een gesprek.
"
Oud 26 oktober 2006, 22:47   #209
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is dan de grootste groep?
Mensen die een bruin uitzicht hebben,of een vreemde naam hebben,of moslim zijn?
Wel ik denk dat er nog altijd meer "echte Vlamingen " zijn die iets mispeuteren

Je zal toch ook de cijfers niet ontkennen dat 40% van de gevangenispopulatie uit vreemdelingen bestaat?
En als we dan weten dat degene die de Belgische nationaliteit bij wijze van spreken bij de aankoop van een pakje chips hebben gekregen in de cijfers worden opgenomen als Belgen weet je direct wie verhoudingsgewijs de grootste groep criminelen uitmaakt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 23:58   #210
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je enkel zorgen dat er veel meer mensen Uw mening delen hé,nu is dat zo niet hé
Ik geloof dat er meer en meer mensen zullen bijdraaien, als ze de waarheid onder ogen durven zien. Al de rest tekent zijn doodsvonnis, zo simpel is het. Ik kies voor een maatschappij waarin criminelen zoals ons lief Mustaphake hier, niet meer mogen rondlopen.
Oud 27 oktober 2006, 09:22   #211
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

Tja, je vergeet wel dat er een heleboel werklozen zijn die zich liever niet moe maken. Hoe ga je dat oplossen ?
Oud 27 oktober 2006, 14:18   #212
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tja, je vergeet wel dat er een heleboel werklozen zijn die zich liever niet moe maken. Hoe ga je dat oplossen ?
de zogezegde knelpuntberoepen, op vlak van loon en voorwaarden, misschien gelijkwaardig stellen met de aandere beroepen, zou al een efficiënt begin zijn.
Oud 27 oktober 2006, 20:58   #213
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik vind dat toch wel straf;de allochtonen of zeg maar vooral moslims die op mijn vorige werk waren en mijn werk van nu worden evenveel of zelfs meer betaald dan mij?
Oud 28 oktober 2006, 05:12   #214
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik vind dat toch wel straf;de allochtonen of zeg maar vooral moslims die op mijn vorige werk waren en mijn werk van nu worden evenveel of zelfs meer betaald dan mij?
Dat noemen ze possitieve discriminatie
Oud 28 oktober 2006, 07:24   #215
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Vind je dat oneerlijk of niet normaal? Begrijp ik dat goed en vind je dat moslims minder moeten betaald worden?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 07:29   #216
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
de zogezegde knelpuntberoepen, op vlak van loon en voorwaarden, misschien gelijkwaardig stellen met de aandere beroepen, zou al een efficiënt begin zijn.
Ik denk niet dat het zou helpen, er zijn nu eenmaal mensen die liever krap leven dan te moeten gaan werken. Ik geloof niet in langdurige werkloosheid, dat is iets dat zou moeten afgeschaft worden, er zou een maximum periode moeten zijn voor het ontvangen van een werkloosheidsvergoeding.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 10:04   #217
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Begrijp je dan niet dat de overheid zijn werk goed moet doen,gevangen gevangen zetten hé.Dus dan nu niet komen zeveren hé,jullie verkiezen die overheid
Nee ik verkies die overheid niet. Ik verkies een overheid die een degelijk terugkeerbeleid voor criminelen naar hun thuisland.
Ik verkies geen knuffelbeleid tegenover allochtonen criminelen. Wat nu van toepassing is.
Oud 28 oktober 2006, 10:13   #218
Geertje

Standaard

Citaat:
De lonen dus verlagen voor sommigen knelpuntberoepen. Zoals in het voormalig communisme waar de arbeider meer verdient dan de arts.

Sommigen leven toch ECHT in een utopische wereld.

Het is veel eenvoudiger. Al wie jong en gezond is moet werken voor zijn leefloon. Zomaar gratis geld geven om te nietsen is a-sociaal.
Oud 28 oktober 2006, 12:18   #219
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
Ik verkies geen knuffelbeleid tegenover allochtonen criminelen. Wat nu van toepassing is.

Van knuffelbeleid gesproken.

27/10 Mariusz O. mag regelmatig op stap met familie

Het Brusselse hof van beroep heeft de 17-jarige Mariusz O. de toelating gegeven regelmatig op stap te gaan met zijn familie onder toezicht van minstens één begeleider.

Mariusz O., die betrokken was bij de dood van Joe Van Holsbeeck, verblijft sinds april in het gesloten centrum voor minderjarige delinquenten in Kasteelbrakel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 17:13   #220
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van knuffelbeleid gesproken.

27/10 Mariusz O. mag regelmatig op stap met familie

Het Brusselse hof van beroep heeft de 17-jarige Mariusz O. de toelating gegeven regelmatig op stap te gaan met zijn familie onder toezicht van minstens één begeleider.

Mariusz O., die betrokken was bij de dood van Joe Van Holsbeeck, verblijft sinds april in het gesloten centrum voor minderjarige delinquenten in Kasteelbrakel.
Tja ten eerste heel erg vooral voor de familie van Joe waar NOOIT geen familieuitstapjes meer mogelijk zijn.
En ten tweede een begeleider de belastingbetaler kan daar nog eens voor opdraaien.
pppfffff triestig allemaal

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be