Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2003, 04:29   #201
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Maddox, als jij wat ik schrijf op voor jou negatieve manier wil interpreteren en doortrekken is dat jouw probleem, niet het mijne: Ik schrijf mijn teksten niet beledigend, Jij maakt het ervan met je conclusies en extrapoleringen.D�*�*r kan jij alléén iets aan veranderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Een nogal fanatieke Islamiet heeft voor een Politiek correcte rechter het voor elkaar gekregen dat kruisbeelden uit de Italiaanse scholen moeten.

Mijn reactie zou zijn. "Ook het seminarie?"
1) Herinner ik me goed, of is die man naar de rechter gestapt na een weigering van zijn verzoek, ook een arabische koransoera in het locaal te hangen, en het is niet die man die dat oordeel geveld heeft, maar een italiaanse rechter,, italiaase wetboeken in de hand: so what?
2) De rechter heeft op verzoek van die man een veronachtzaamde italiaanse wet toegepast. Die wet was neem ik aan op democratische manier in het italiaanse recht geraakt.Waar klaagt men dan over? Dat de italiaanse wet ook wordt toegepast als een moslim dat vraagt?
Betreft het een officiële of een privéschool?

3)In België werden kruisbeelden al lang geleden uit de officiële scholen verwijderd, en enkele jaren geleden nog uit de rechtbanken, ook na rechterlijk vonnis, en d�*t zonder tussenkomst van een moslim.

4)Is het de bedoeling dat een moslim minder rechten zou hebben dan een katholiek voor een rechtbank? Migranten hebben al minder kansen op de arbeidsmarkt: is dat niet erg genoeg?
1) Betreft het de school waar zijn kinderen les volgen of alle scholen van gans Italië?

Aan het seminarie d�*cht ik niet eens, zo vreemd is die katholieke wereld mij
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 05:19   #202
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Wat vooral opviel was de ultrahoge snelheid waarmee die dader ontoerekeningsvatbaar verklaard werd: een dergelijke snelheid is op zijn zachtst gezegd ongebruikelijk in de belgische rechtsgang, waar processen helaas 10 jaar kunnen aanslepen......waar of niet?
Citaat:
U vergeet hier gemakshalve bij te vermelden dat deze persoon reeds een jarenlange psychiatrische behandeling achter de rug had, inclusief langere periodes van opname.
.
Citaat:
Noch de psychiatrische behandeling, noch de lange periodes van opname (vrijwillige of collocatie?? werden in de pers vermeld, enkel zijn mislukt huwelijk (met een marokkaanse vrouw), zijn ingezonden brieven met racistische inslag en zijn ontoerekeningsvatbaarheid in ijltempo werden vermeld, maar ik lees niet alle kranten alle dagen... JIJ wél?

Citaat:
Bovendien maakt U geen enkel bezwaar tegen de snelle afhandeling van de roofmoord in de Brusselse kliniek, waarbij de allochtone dader - eveneens een psychiatrische patient ook geïnterneerd werd en evenmin gedurende 10 jaar op zijn proces heeft moeten wachten.
Citaat:
Die vrouw in Brussel werd idd binnen een korte termijn ontoerekeningsvatbaar verklaard, maar toch niet binnen de 24 uur zoals in dit geval....
Citaat:
Als je leest wat ik schrijf, ipv me ideëen of uitspraken toe te dichten, zal je merken dat ik het woord "racistisch" minimaal gebruik: gezien er in mijn ogen maar één enkel menselijk ras bestaat, gebruik ik gemakkelijker de term "xenofoob", die me juister lijkt. De term fascistisch gebruik ik voor wie of wat werkelijk naar dat gedachtengoed refereert, direct of indirect ... en dat komt hier helaas ook voor, dat weet je wel...
Citaat:
Daarbij hou je echt wel enkel rekening met je eigen invulling van dat woord terwijl anderen klaarblijkelijk ook nog andere overtuigingen als facistisch wensen te beschouwen. Maar nét dat laatste hoort bij jou dan enkel onder de term xenofoob neem ik aan?
Zo andere mensen een incorrect gebruik van het woord fascisme wensen te maken op grond van xenofobe overwegingingen hoort dat voor mij idd bij xenofobie.Begrijp je dat niet? Fascisme verwijst naar één bepaald gedachtengoed, met een plaats en tijdsbepaling. Dat is niet mijn invulling van dat woord, dat is een historisch-politieke term, maar dat wist je waarschijnlijk, hoop ik! Als ik morgen jouw goudvis wil omdopen tot "kikker" ben ik taalkundig volledig fout, ook als ik erbij zeg dat ik een andere invulling aan het begrip "kikker" wil geven.
Citaat:
"Politiek correct", J�*, d�*t wél! Wat hebben jullie toch tégen politieke correctheid?
Citaat:
Onder het mom van politieke correctheid werden gedurende decennia gegronde kritieken of commentaren de mond gesnoerd. Ondertussen begint Europa wel wakker te worden en zijn er inderdaad een heleboel mensen die vooral l�*k hebben aan die politieke correctheid.

Als politiek correct betekent dat je enerzijds mensen mag benoemen als mestkevers maar anderzijds anderen niet mag benoemen als kakkerlakken dan zou het voor iedereen toch wel al wat mogen beginnen dagen?
Citaat:
Is er dan een censuur in dit land? Of betreft het enkel het inperken van xenofobe scheldartijen of aanzettingen tot xenofobie dat jij onder politieke correctheid verstaat? De mond gesnoerd? Kun je me zeggen hoeveel veroordelingen voor aanzetting tot "racisme" en xenofobie werden uitgesproken onder deze "politiek correcte terreur"?
Waarom? Is er geen hemelsbreed verschil tussen een politieke ruzie in hetparlement tussen twee partijen, waarvan de ene enkel negatieve oppositie voert en het stigmatiseren van een ganse populatie op basis van afkomst of geloof??
In mijn ogen wél dus.
Oud 5 november 2003, 07:17   #203
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
een behoorlijk bekend Nederlands schrijver
Binnen een bepaald kringetje?? Ik geef toe dat de nederlandse binnenlandse politiek me maar matig interesseert...schandalig, hé? Ik zou er wat aan moeten doen, d�*�*r heb je gelijk in! (maar ze zijn dikwijls zo saai ook...)
Je hebt blijkbaar nog altijd niet begrepen dat Bouazza een schrijver is.
't Is niet je kennis van de Nederlandse politiek die ontoereikend is, maar van de Nederlandse cultuur.

Citaat:
En Hirsi Ali stapte dus over omdat er meningen tegengesteld aan de hare klonken? Moet ik daaruit begrijpen dat die meningen voor haar niet terzake deden of onaanvaardbaar waren voor haar? Te links of te "politiek correct" of zo? Ach zo... "Wat sneu" zou men boven de Moerdijk zeggen, is het niet?...
Welk % van de NL bevolking veregenwoordigt de PVDA nu ook al weer, in vergelijking met de VVD van Gerrit Z. ?
Maar ja, een verkiesbare plaats op een kamerlijst is moeilijk te weigeren, hé?
Hirsi Ali is overgestapt vóór de verkiezingen van januari 2003. Op dat ogenblik waren VVD en PVDA ongeveer even groot (23 en 24 zetels). Ik snap dus niet wat je met je opmerking bedoelt. Of... ik kan het me nauwelijks voorstellen, denk je misschien dat de PVDA in Nederland hetzelfde is als de PVDA hier, een marginaal extreem-links partijtje..? Neen, dat is onmogelijk.....

Citaat:
PS, Sato,
Even tussendoor:
Zou je willen stoppen met persoonlijke aanvallen? Dat je één en ander wil afreageren, tot daar aan toe, maar 't is minstens onbehouwen... Op een bepaald ogenblik wordt dat dan "trop is teveel", en de dialoog is voorbij...
Zeggen dat je meestal uit je nek lult is geen persoonlijke aanval, het is een feitelijke vaststelling op basis van je comments. Over je persoon, je privé-leven of je gezin, zwijg ik in alle talen en dat zal ik blijven doen (itt tot wat jij hier tov sommigen al hebt gedaan, herinner jij je Alpha nog, die je losse handjes verweet? zie ook hoe je met Maddox 'dialogeert' ) Het forumpersonage Filosoof en zijn gezwatel daarentegen val ik inderdaad aan. Als je van mening bent dat ik daarmee het forumreglement overtreed, moet je maar op het blauwe knopje drukken, ik ben bereid me te schikken naar de opmerkingen van de moderators.

PS: Het taboeïseren van polemisch taalgebruik dat niet in het kraam past is idd een typische uiting van politiek-correct denken.

Definitie van politiek correct:
http://www.bartleby.com/61/40/P0414050.html

Ondertussen gebruikt haast niemand de term nog in zijn oorspronkelijke betekenis en is de pc-ideologie vooral een bron van vermaak geworden,en zelfs dat is eigenlijk al over zijn hoogtepunt heen

http://www.laughnet.net/archive/politics/politica.htm

http://www-personal.umd.umich.edu/~n...mldocs/pc.html
Oud 5 november 2003, 08:18   #204
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zou bijna vergeten het over de topic zelf te hebben:
- religieuze symbolen horen niet thuis in staatsgebouwen.
- vrijheid van geloof eindigt waar de neutraliteit van het onderwijs begint
Oud 5 november 2003, 09:41   #205
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Enne, wat doe je dan met die moslimvodden op die kiekens hunne kop? Mag dat in schoolklassen?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 09:58   #206
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Enne, wat doe je dan met die moslimvodden op die kiekens hunne kop? Mag dat in schoolklassen?
Ik moet zeggen dat ik daar niet aan uit ben. Het zal u wel niet verwonderen te horen dat volgens mij het gemeenschapsonderwijs de leraressen geen hoofddoeken mogen dragen (maar idem voor kruisjes). .
Wat de leerlingen betreft, ligt het iets moeilijker. Vrijheid van godsdienst en van meningsuiting gaan verder voor leerlingen dan voor het onderwijzend personeel. M.i. kun je hoofddoeken voor leerlingen maar verbieden indien je een uniform oplegt in de scholen (binnen de plaats en tijd van het onderwijs). Wat niet strookt met het uniform, of het nu een hoofddoekje of een kruis of een piercing is, is dan verboden. Ik ben daar een voorstander van, maar niet fanatiek...Tja, zoals gezegd, ik ben er niet helemaal aan uit.

PS: Ik ben er voor om van alle onderwijs staatsonderwijs te maken. Voor godsdienstonderricht moeten de kerken, moskeeën, synagoges enz. maar zorgen, buiten de onderwijsuren. En in dezelfde lijn ben ik tegen staatsfinanciering van religies, en dus tegen het erkennen van godsdiensten.
Oud 5 november 2003, 10:21   #207
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik daar niet aan uit ben. Het zal u wel niet verwonderen te horen dat volgens mij het gemeenschapsonderwijs de leraressen geen hoofddoeken mogen dragen (maar idem voor kruisjes). .
Wat de leerlingen betreft, ligt het iets moeilijker. Vrijheid van godsdienst en van meningsuiting gaan verder voor leerlingen dan voor het onderwijzend personeel. M.i. kun je hoofddoeken voor leerlingen maar verbieden indien je een uniform oplegt in de scholen (binnen de plaats en tijd van het onderwijs). Wat niet strookt met het uniform, of het nu een hoofddoekje of een kruis of een piercing is, is dan verboden. Ik ben daar een voorstander van, maar niet fanatiek...Tja, zoals gezegd, ik ben er niet helemaal aan uit.

PS: Ik ben er voor om van alle onderwijs staatsonderwijs te maken. Voor godsdienstonderricht moeten de kerken, moskeeën, synagoges enz. maar zorgen, buiten de onderwijsuren. En in dezelfde lijn ben ik tegen staatsfinanciering van religies, en dus tegen het erkennen van godsdiensten.
Ik ben volledig mee. Het probleem is dat jouw denkwijze meestal een compromis brengt waarbij inderdaad piercings of kruisjes verboden worden, maar die extremistische moslimdoeken in naam van onze tolerantie wel worden aanvaard. En dat is nog eens een feitje meer waardoor de autochtonen stilletjesaan serieus pissig worden van al die moslims.
Oud 5 november 2003, 10:52   #208
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik ben volledig mee. Het probleem is dat jouw denkwijze meestal een compromis brengt waarbij inderdaad piercings of kruisjes verboden worden, maar die extremistische moslimdoeken in naam van onze tolerantie wel worden aanvaard. En dat is nog eens een feitje meer waardoor de autochtonen stilletjesaan serieus pissig worden van al die moslims.
Ik ben ook volledig mee...
Het klopt wel niet dat mijn denkwijze zo'n compromis brengt, mijn denkwijze sluit net zo'n compromis uit. Gelijke monniken, gelijke kappen, wel, in dit geval gelijke niet-kappen.
Tolerantie boven het gelijkheidsbeginsel stellen vind ik niet kunnen in een rechtsstaat. Voor de duidelijkheid: met het gelijkheidsbeginsel bedoel ik de gelijke behandeling door de overheid, en zoals gezegd, onderwijs is in mijn visie een overheidstaak. Daartegenover ben ik van mening dat een particulier het recht om -positief of negatief, what's in a name?- te discrimineren, en of en hoe die dat doet is een kwestie van ethiek, niet van politiek. Als iemand weigert om mij een huis te verhuren omdat ik blauwe ogen heb, of de toegang tot een discotheek ontzegt omwille van mijn leeftijd of mij geen job geeft omdat ik niet voldoe aan de dress code van het bedrijf, vind ik dat geen misdrijf. Ik zal er het mijne van denken, en dat ook zeggen, ik zal er misschien mee naar de pers stappen, maar een strafrechtelijke veroordeling moet zo iemand niet krijgen. Helaas is enkele maanden geleden de anti-discriminatiewet goedgekeurd, die dergelijk gedrag wél als misdrijf beschouwt. Het zal je wel duidelijk zijn dat ik die wet niet genegen ben (zie ook mijn eerste onderschrift). In deze ben ik het eens met professor Matthias Storme (zie een artikel van hem daarover op http://www.storme.be/gelijkheidstotalitarisme.pdf ) en wijlen Pim Fortuyn (die wel weinig kaas gegeten had van recht en zich vergiste in de bepaling die hij afgeschaft wilde zien)
Oud 5 november 2003, 10:58   #209
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat jouw denkwijze meestal een compromis brengt waarbij inderdaad piercings of kruisjes verboden worden, maar die extremistische moslimdoeken in naam van onze tolerantie wel worden aanvaard.
serieus blijven hé, Antoon: je doet net alsof de meerderheid van de moslimvrouwen in België rondloopt in een burqa (sp?) zoals die arm schapen in A'stan

degustibus et coloribus...
persoonlijk zie ik liever een islamitisch kind met hoofddoek (tsjadoor? it's been a while) dan een Hare Krishna meid met een kletskop of een volbloed Vlaamsche met een halve kilo chroom in haar gezicht
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 18:05   #210
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sancho
Citaat:
In Indië komen eremoorden dan ook wel voor omdat de bruidschat niet betaald werd...

In België kon een bedrogen echtgenoot die vrouw en rivaal van kant maakte in de jaren 50 op vrijspraal rekenen, in Griekenland ook nu nog. In Spanje en Italië is dat nog altijd een serieuze verzachtende omstandigheid...
Beste Filosoof : heb ik u correct begrepen als ik u argementatie als volgt samenvat :

Vaststelling / feit : vrouwenonderdrukking komt voor in vele vormen en kulturen.
Afgeleide ethische stellingname : je mag niets doen tegen vrouwenonderdrukking die uitgaat van (radicale) Moslim-kulturen.

Corrigeer mij als ik foutief interpreteer.
Sancho,
J�*, je interpreteert het idd. verkeerd:
Pak vrouwenonderdrukking aan als een globaal probleem, niet als een islamexclusiviteit!
Wist je écht niet beter?
ok, om jou standpunt beter te begrijpen, stel ik je voor het volgend probleem :

Voorbeeld 1 :
wij zeggen : er moet een aktie komen tegen eremoorden in Pakistan.
uw reactie : "denk je nou echt dat eremoorden allen in Pakistan voorkomen ?"

Voorbeeld 2 :
vzw Memisa deelt schoolgerei uitdeelt in Congo
uw veronderstelde reacte, naar analogie met voorbeeld 1 : "denk je nou echt dat in Brazilie geen schoolgerei nodig is"

Is mijn analogie terecht of niet ?
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2003, 18:36   #211
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic

persoonlijk zie ik liever een islamitisch kind met hoofddoek (tsjadoor? it's been a while) dan een Hare Krishna meid met een kletskop of een volbloed Vlaamsche met een halve kilo chroom in haar gezicht
Het gaat 'm ook om welk idee erachter schaart. Zijn de hare krishna extremisten die juichen wanneer vliegtuigen vol onschuldige mensen tegen volle gebouwen vliegen?
En sinds wanneer is shmink dan een uiting van extremisme?
Oud 6 november 2003, 01:25   #212
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het probleem is dat jouw denkwijze meestal een compromis brengt waarbij inderdaad piercings of kruisjes verboden worden, maar die extremistische moslimdoeken in naam van onze tolerantie wel worden aanvaard.
serieus blijven hé, Antoon: je doet net alsof de meerderheid van de moslimvrouwen in België rondloopt in een burqa (sp?) zoals die arm schapen in A'stan

degustibus et coloribus...
Liever de indoctrinatie van een onvolgroeid wezen dan de prettig gestoorde uiting van een volwassene?

Dat zegt ook al wat over u.

Geef mij maar die kale Hare Krishna griet of die ander met haar opgemaakt gezicht.

Bij het zien van kinderen die van thuis uit verplicht met van die achterlijke hoofddoeken op straat rondlopen wordt ik gewoon ziedend van woede.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 01:29   #213
filosoof
Banneling

Standaard

Jullie verwijten moslims onverdraagzaamheid, maar is jullie spiegel soms zoek?
Wie 't schoentje past...
Oud 6 november 2003, 10:22   #214
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gaat 'm ook om welk idee erachter schaart. Zijn de hare krishna extremisten die juichen wanneer vliegtuigen vol onschuldige mensen tegen volle gebouwen vliegen?
dus het grondidee achter de Islam is volgens u zo efficiënt mogelijk sterven? juist...

serieus blijven, da's hetzelfde als beweren dat 't Christendom een bloeddorstige godsdienst is omdat ene maft in Amerika in naam van God een abortus kliniek opblaast of dokters afschiet. Zo'n voorbeeld zou jij dus ook gebruiken om elke mens met een tonsuur dan een potentiële terrorist te noemen... Uitzonderingen zijn de regel niet.

De mannen van het groot gelijk: alle *** (om het even welke groep van miljoenen mensen waar gij niet toe behoort, in dit geval "de moslims") zijn slecht, de wereld draait om zeep en "wij" hebben aan niks schuld.
Oud 6 november 2003, 10:27   #215
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus het grondidee achter de Islam is volgens u zo efficiënt mogelijk sterven? juist...
Heb ik nooit beweerd. Wat ik wel meen te weten (dat zie je zelf) is dat de huidige invloedrijke leiders van de islam (zowel imams en ayatollah's als dictators van moslimlanden en organizaties) de zwartste en gevaarlijkste kant van de islam vandaag naar boven brengen en er miljoenen en miljoenen moslims mee beïnvloeden. Vandaar dat de islam vandaag de dag de grootste vijand van de mensheid is en door alle middelen moet worden bestreden.
Oud 6 november 2003, 13:12   #216
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Het kruisbeeld een icoon van ONZE cultuur ? Hallo !? Voor mij zijn godsdienst en cultuur 2 totaal gescheiden werelden. Of zouden toch moeten zijn.
Godsdienst is een privé-zaak en moet UIT het openbare leven blijven.
Cultuur IS het openbare leven.

Uiteraard moet dit ook gelden voor de moslims.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom er tussen Boudewijn en Fabiola (resp Albert en Paola) op vele openbare plaatsen een kruisbeeld hing in plaats van een belgische tricolor.

Niet dat ik zo'n patriot ben. Wel een tolerante vrijzinnige die iedereen gelijke kansen wil geven. Zonder onderscheid.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2003, 16:40   #217
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vandaar dat de islam vandaag de dag de grootste vijand van de mensheid is en door alle middelen moet worden bestreden.
ocharme ik... altijd maar in de waan geweest dat de mensheid schrik moest hebben voor tekort aan water, AIDS, hongersnood, nucleaire wapens, vervuiling

zelfs de strafste havikken in de huidige regering van de VS maken voortdurend de nuancering dat de islamitische godsdienst op zich niet slecht is.
Wolfowitz langs rechts voorbijsteken en een nog simpelere rhetoriek dan George W zelf: goed bezig
Oud 6 november 2003, 16:50   #218
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vandaar dat de islam vandaag de dag de grootste vijand van de mensheid is en door alle middelen moet worden bestreden.
ocharme ik... altijd maar in de waan geweest dat de mensheid schrik moest hebben voor tekort aan water, AIDS, hongersnood, nucleaire wapens, vervuiling
Heb ik ergens beweerd dat de mensen zich geen zorgen hoeven te maken over die problemen? Je moet wel leren lezen, hé vriend?

Citaat:
zelfs de strafste havikken in de huidige regering van de VS maken voortdurend de nuancering dat de islamitische godsdienst op zich niet slecht is.
Wolfowitz langs rechts voorbijsteken en een nog simpelere rhetoriek dan George W zelf: goed bezig
Ik zeg precies hetzelfde als Wolfowitz, mijn favoriet in de Bush administratie. De Islamitische godsdienst op zichzelf is niet slecht. 't Is wat ze er vandaag van hebben gemaakt. Dit is opnieuw gewoon een kwestie van te leren lezen.

Gezien je een probleem hebt met het goed begrijpen van wat er wordt beweerd kun je meteen ook nagaan hoeveel waarde ik hecht aan jouw evaluatie van de rethoriek van President Bush.
Oud 6 november 2003, 22:10   #219
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn gewoon mensen die aan politiek doen. Iemand als gij zou politiek korrekt toch moeten herkennen.

Craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2003, 16:50   #220
bbtt
Vreemdeling

Standaard

Ik vind het een goede zaak als kruisbeelden uit openbaren scholen worden gehaald.Openbaar beteketn de staat en een staat moet godsdienstvrijheid toekennen dus niet in een klaslokaal een symbool van een godsdienst hangen , dat is niet echt vrij vind ik.

En als die rukkers (jullie schelden op islamieten dan mag ik het ook op jullie kahtolieke zieltjes) complete assimiliatie willen , ik zou zeggen ga naar de islamtische wereld en probeer het daar is.En dan eens kijken hoe moeilijk het jou valt om je cultuur , waarden , normen , .. moet opgeven en jij zou het dan nog uit vrije wil doen , een migrant doet het zelden uit vrije wil.

Bah
bbtt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be