Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 01:03   #201
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Aan dit te lezen wil je de dood van de Franstaligen.
Je moet hier wel goed opletten wat je schrijft eh:
Hetvolgende dat men van mij gaat zeggen is dat ik concentratie kampen wil oprichten...

PS Als je commentaar echt serieus was, moet je mijn tekst toch nog eens herlezen...
Misschien is mijn Nederlands er een beetje op achteruit gegaan, maar voor zover ik weet heb ik nog geen geweld gepredikt....
Alhoewel: als je sommige reacties op dit forum leest, zijn er toch veel met oogkleppen bij.
Voor die zwarten eh... de blokkers en zo.
Want alle belgen zijn onvervalste democraten en de enigen met de juiste mening
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 01:10   #202
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit te maken met het onderwerp?
Smart guy eh? Vooraleer je commentaar geeft (en ja: een vraag op dergelijke manier stellen IS commentaar geven) moet je de draad goed lezen, ook en vooral als de reden van het antwoord gequoteerd wordt.

Maar ik zal het nog even herhalen:
Citaat:
omdat we het Nederlands toch zo mooi vonden, omdat we toch zo hoog opliepen met ons Vlaanderen.
Was dus een quote op dit forum, waarbij ik wou aangeven dat het Vlaams inderdaad een mooie taal is.
Maar omdat ik vond dat een discussie daarover niet paste in deze draad, gaf ik aan dat ik een andere draad startte.
Wat volgens mijn bescheiden en juiste mening een goeie manier is om een draad te splitsen en de originele draad verder te zetten.
En als die vraag je heilig is, dan moet je die stellen in ongeveer 1 op de 3 antwoorden, die je in dit forum vindt.
Oud 18 december 2006, 01:12   #203
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Je moet hier wel goed opletten wat je schrijft eh:
Hetvolgende dat men van mij gaat zeggen is dat ik concentratie kampen wil oprichten...

PS Als je commentaar echt serieus was, moet je mijn tekst toch nog eens herlezen...
Misschien is mijn Nederlands er een beetje op achteruit gegaan, maar voor zover ik weet heb ik nog geen geweld gepredikt....
Alhoewel: als je sommige reacties op dit forum leest, zijn er toch veel met oogkleppen bij.
Voor die zwarten eh... de blokkers en zo.
Want alle belgen zijn onvervalste democraten en de enigen met de juiste mening
Ik ben niet voor de splitsing van het land. Veel gemakkelijker (enfin, gemakkelijk, als je de mogelijkheid hebt om het te doen) is het land verlaten en gewoon België vergeten. Wat is België eigenlijk? Een kutland, dat meer bezig met communautaire brol dan met de echte problemen van de mensen is. U wil dit kutland splitsen? Om twee kutlanden te hebben : Vlaanderen en Wallonië?

Met die docu-fictie hebben ze nog met België in het buitenland gelachen. Zoals de Franstaligen het vaak zeggen : "La Belgique est un pays de m*****".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 01:23   #204
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik ben niet voor de splitsing van het land. Veel gemakkelijker (enfin, gemakkelijk, als je de mogelijkheid hebt om het te doen) is het land verlaten en gewoon België vergeten. Wat is België eigenlijk? Een kutland, dat meer bezig met communautaire brol dan met de echte problemen van de mensen is. U wil dit kutland splitsen? Om twee kutlanden te hebben : Vlaanderen en Wallonië?

Met die docu-fictie hebben ze nog met België in het buitenland gelachen. Zoals de Franstaligen het vaak zeggen : "La Belgique est un pays de m*****".
Ik zal u niet missen. Vaarwel en het ga u goed.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 02:01   #205
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zou België een "kutland" zijn? Het is één van de mooiste en rijkste landen ter wereld.

We moeten alleen die flaminganten en wallinganten uit het bewind halen en dan zal het nog beter gaan met ons koninkrijk.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 03:13   #206
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door driewerf [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Is dat geen veralgemeend probleem van de belgicistische beweging(en)? Is dat o,ndertussen zlfs geen uitermate zwak excuus geworden?

Yann, Nello, Patriot posten hier vroeger de grofste provocaties - allemaal ten persoonlijken titel.
Ruben Cottonjé krijgt een interview in een plaatselijke Brugse krant. Kraamt daar god weet wat uit en Hans moet zich komen reppen om te zeggen dat dat geen partijstandpunten zijn. Nu ook al hetzelfde met B-plus en die Barnard. Het wordt toch wel zielig hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Die uitspraak dateert al van jaren terug, zelfs nog voor ik lid was van B Plus (denk ik).

Als we dan toch die toer opgaan: wat doet een pedofiel zoals Buisseret nog in de Vlaamse Beweging? Dat is wel net even iets erger dan een uitspraak van iemand die lid is van B Plus en die de uitspraak in kwestie niet eens in naam van B Plus gedaan heeft.
Het probleem is beste Kim dat het Vlaams Belang zich net op dezelfde manier distantieert van enkele elementen die heden of in het verleden in hun partij voorkwamen zoals bv. de uitspraken en activiteiten van enkelen zoals bv. Roeland Raes en negationisme, of associaties van militanten met gekende nazi-synpathisanten zoals Bert Eriksson of André van Hecke.

En dat is hun goed recht, echter dit is voor sommigen de reden om zich niet met het Vlaams Belang te willen associëren. Het is ook een belangrijke reden waarom sommige Vlaams-nationalisten voor de N-VA kiezen.

Ook de man in de straat weet dit en ware dit niet zo ben ik er zeker van dat het VB nog meer stemmen zou krijgen.

Wanneer in de Belgicistische bewegingen er personen zijn die Vlaming-hatende uitspraken gedaan hebben, en de beweging zich er weliswaar van distantieert, zal dit de man in de straat niet beletten om zichzelf nog eens te herinneren aan het welbekende "et pour les Flamands la même".

Dus uw beweging zal zo met wantrouwen bekeken worden.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 18 december 2006 om 03:16. Reden: spelfauten
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 03:33   #207
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben niet voor de splitsing van het land. Veel gemakkelijker (enfin, gemakkelijk, als je de mogelijkheid hebt om het te doen) is het land verlaten en gewoon België vergeten.
Deed ik ook (beide dan). Het is pas toen ik hier een Vlaamse Club wou oprichten (niet politiek bedoeld, maar gewoon mensen verenigen die Vlaams spraken), werd ik weer geconfronteerd met dat eeuwige belgie, dat ik doodeenvoudig veracht. En dan een paar maanden later gaf een vriend mij dat boek van Paul Belien te lezen.

Citaat:
m***** = is het zo verschrikkelijk dat je het niet kan/mag voluit spellen?
Oud 18 december 2006, 03:37   #208
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Waarom zou België een "kutland" zijn? Het is één van de mooiste en rijkste landen ter wereld.
Mooiste: de beton en asfaltwegen. De practisch onbestaande natuur.
Heel mooi....
Een van de rijkste? Hoeveel schuld per bewoner heeft dat ding? In vergelijking met andere landen?

Citaat:
We moeten alleen die flaminganten en wallinganten uit het bewind halen en dan zal het nog beter gaan met ons koninkrijk.
Er is maar een plaats voor dit koninkrijk: geschiedenis.
Het is ontstaan met geweld en omkoperij en corruptie, het is al 176 jaar bezig met te bestaan -veelal door geweld- door omkoperij en corruptie.
Hopelijk vergaat het ook zoals de Titanic door tegen een ijsberg te varen.
En voor ik het vergeet: Titanic en ijsberg is aan fictief gegeven, om aan te duiden dat ik geen geweld, omkoperij of corruptie wil om dit kutland kapot te krijgen. De waarheid zal voldoende zijn.....
Alleen moet ze verteld worden.

Laatst gewijzigd door hermanvk : 18 december 2006 om 03:39.
Oud 18 december 2006, 03:49   #209
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
qu'elle creve!!

Sorry, ik kon het mij niet laten. Ik haat persoonlijk die eenlijners, die meestal niet veel bijdragen (zoals mijn eigenste eenlijner ook niet veel bijdraag ).
Enne mocht je het opmerken: ik type op een qwerty klavier en kan die accentjes niet echt te voorschijn toveren.

A propos: wist je dat Nederland een qwerty-klavier gebruikt.
Waarom wij -Vlamingen, die dezelfde taal spreken- dan weer niet???
Zelfs in de computerwereld wordt het de Vlaming en zijn taal moeilijk gemaakt.
Ik dacht dat qwerty de internationale standaard was?

Azerty lijkt me hier toch meer populair merk ik aan mijn mede-studenten. Ik prefereer het ook trouwens.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 04:22   #210
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:

Slaap zacht Hans en ik ga uw wekker niet laten aflopen, als je nu nog niet ziet dat er bijna geen ultra-Belgicisten meer zijn in dit land, koop dan eens een grote bril, liefst in de vorm van een uilenmontuur!
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 05:08   #211
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Ik dacht dat qwerty de internationale standaard was?

Azerty lijkt me hier toch meer populair merk ik aan mijn mede-studenten. Ik prefereer het ook trouwens.
Slechts in 2 landen zijn AZERTY toetsenborden wijdverspreid: Frankrijk en België.

Citaat:
AZERTY-toetsenborden zijn speciaal geschikt voor het Frans: de accentletters die in die taal het vaakst worden gebruikt, namelijk �*, ç, é, è en ù, hebben elk een eigen toets. Dit betekent echter niet dat de AZERTY-indeling een noodzaak is om Frans te typen. Ook Canadese toetsenborden (QWERTY) en Zwitserse toetsenborden (QWERTZ) hebben aparte toetsen voor Franse accentletters. Op QWERTY-toetsenborden met de Amerikaans-internationale indeling, die in Nederland standaard zijn, kunnen alle nodige accenten met behulp van zogenoemde dode toetsen of dead keys worden getypt.

Laatst gewijzigd door Thomas- : 18 december 2006 om 05:10.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 06:30   #212
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mooiste: de beton en asfaltwegen. De practisch onbestaande natuur.
Heel mooi....
Een van de rijkste? Hoeveel schuld per bewoner heeft dat ding? In vergelijking met andere landen?

Er is maar een plaats voor dit koninkrijk: geschiedenis.
Het is ontstaan met geweld en omkoperij en corruptie, het is al 176 jaar bezig met te bestaan -veelal door geweld- door omkoperij en corruptie.
Hopelijk vergaat het ook zoals de Titanic door tegen een ijsberg te varen.
En voor ik het vergeet: Titanic en ijsberg is aan fictief gegeven, om aan te duiden dat ik geen geweld, omkoperij of corruptie wil om dit kutland kapot te krijgen. De waarheid zal voldoende zijn.....
Alleen moet ze verteld worden.
En nu de vorst er aankomt: het is midden december, is er natuurlijk meer kans dat de Belgische Titanic tegen een ijsberg vaart.
Bij mij is Titanic en ijberg ook een fictief gegeven want als de waarheid verteld wordt zal de waarhied zegevieren, eerlijkheid duurt soms niet het langst, in het geval van het vorstendom Belgie

Laatst gewijzigd door Pluche : 18 december 2006 om 06:31.
Oud 18 december 2006, 07:16   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
De betoging kreeg geen enkele media-aandacht, er werd geen cent georganiseerd in propaganda, er was zelfs geen organiserend comité en toch kreeg de betoging DRIE DAGEN na de oproep 720 mensen op de been.

Wat een succes!!
Als u dat een succes noemt, dan is er duidelijk iets ten gronde fout in de belgicistische kringen. Als de drie groepen slechts dit van hun achterban weten te mobiliseren, dan hebben ze duidelijk weinig wervingskracht. Of... een kleine achterban. Dit staat dan schril in contrast met wat jullie voortdurend beweren over jullie ledenaantal...

Daarenboven stelden men zowel op VTM als VRT vast dat het grootste aandeel van de betogers Franstaligen waren. Hoogstwaarschijnlijk dus Brusselaars. Men heeft dus blijkbaar uit een bepaalde vijver gevist.

Het foefje "gebrek aan media-aandacht" moet u nu echt niet bovenhalen: al dagenlang wordt op de Franstalige als Vlaamse zenders uitgebreid gesproken over die hele stunt. Als de mensen, zoals u beweert, hierover in meerderheid wakker zouden van liggen, hadden we wel een totaal andere reactie gezien. Herinner u de Witte Mars...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 07:18   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Ik heb een paar daagjes in een Noorse krant gelezen dat een econoom waarschuuwt dat hun werkloosheid te laag is! Om maar te zeggen, het leven is hier in Vlaanderen niet slecht maar het kan nog stukken beter.
Kunt u mij dan ook even uitleggen hoe dat economisch en wetmatig in elkaar steekt dat "de werkloosheid te laag kan zijn"...?
Oud 18 december 2006, 07:19   #215
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u dat een succes noemt, dan is er duidelijk iets ten gronde fout in de belgicistische kringen. Als de drie groepen slechts dit van hun achterban weten te mobiliseren, dan hebben ze duidelijk weinig wervingskracht. Of... een kleine achterban. Dit staat dan schril in contrast met wat jullie voortdurend beweren over jullie ledenaantal...

Daarenboven stelden men zowel op VTM als VRT vast dat het grootste aandeel van de betogers Franstaligen waren. Hoogstwaarschijnlijk dus Brusselaars. Men heeft dus blijkbaar uit een bepaalde vijver gevist.

Het foefje "gebrek aan media-aandacht" moet u nu echt niet bovenhalen: al dagenlang wordt op de Franstalige als Vlaamse zenders uitgebreid gesproken over die hele stunt. Als de mensen, zoals u beweert, hierover in meerderheid wakker zouden van liggen, hadden we wel een totaal andere reactie gezien. Herinner u de Witte Mars...
BUB

Oud 18 december 2006, 07:21   #216
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Herinner u de Witte Mars...
Misschien kan Patriot als 'uitvlucht' zeggen wij hebben geen Paul Marchal in onze 'rangen' of geen Paul Ma'e'rchal'k'.

Oud 18 december 2006, 07:22   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Stel je voor, "President Leterme van Vlaanderen doet een oproep aan de Waalse zuiderburen om te komen werken in Vlaanderen want we vinden niemand!"
En? Waar ziet u een probleem? Al jaren vraagt het Kortrijkse naar werkkrachten van over de (taal)grens. Leterme heeft trouwens enkele maanden geleden een taalopleidingcentrum bezocht dat Franstalige werkzoekenden helpt, zodanig dat ze in Vlaanderen werk kunnen vinden. Wat stelt dit centrum nu vast? Dat het allergrootste deel van de werkzoekenden uit... Frankrijk komt, en dat er nauwelijks belangstelling is van de Walen. Dit is de treurige werkelijkheid.

De reden hoeft men niet ver te zoeken: in België is het bedje netjes en warmpjes gespreid. In Frankrijk niet. Na zoveel tijd werkloosheid valt de deur daar hard voor je neus. M.a.w. je moet daar in beweging schieten. Daarom heeft men al altijd gesteld - en terecht - dat de zogenaamde "solidariteitsmechanismen" Wallonië haar verantwoordelijkheid ontneemt en in slaap wiegt.
Oud 18 december 2006, 07:39   #218
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Slechts in 2 landen zijn AZERTY toetsenborden wijdverspreid: Frankrijk en België.
Of anders gezegd: nog zo'n voorbeeld van iets wat de Franstalige minderheid in dit land de Nederlandstalige meerderheid opgedrongen heeft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 07:40   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Confederalisme = separatisme. Separatisme gaat vooraf aan confederalisme. Dat is iets wat vele mensen blijkbaar nog niet doorhebben (en dat ligt grotendeels aan de foute interpretatie van het begrip "confederalisme", wat men blijkbaar vaak verward met federalisme).
Uit het debat op de RTBF is duidelijk gebleken dat dit een grote misvatting is. "Confederalisme = separatisme" is een stelling die typisch uit de Franstalige mond komt, maar, zoals men stelde in het debat, is niet wat de CD&V, als voorstander van deze staatsvorm, erin ziet. U praat dus duidelijk de Franstaligen na... Niet echt verwonderlijk voor wie in belgicistische kringen zit.
Oud 18 december 2006, 07:41   #220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Of anders gezegd: nog zo'n voorbeeld van iets wat de Franstalige minderheid in dit land de Nederlandstalige meerderheid opgedrongen heeft.
Die keuze is gemaakt toen ons onderwijs nog Franstalig was. Men kan natuurlijk overschakelen, maar dat schept een aantal problemen die men liever nu uit de weg gaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be