Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2007, 22:22   #201
Stefanie
Minister-President

Standaard

Trouwens, eind jaren dertig was de dreiging juist het grootst NADAT diene Britse eerste minister een akkoord gesloten had met Duitsland. Gij leert niets uit de geschiedenis, Edina. Heel jammer. Ik herhaal: Indien diene Britse premier anders gehandeld had, dan hadden die Joden en Zigeuners de oorlog waarschijnlijk overleefd.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 22:23   #202
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Niemand vraagt om te buigen voor islamisme. Maar acties zoals in Somalië werken dat islamisme enkel in de hand.
Uw praatjes dat Ethiopië helemaal niet bedreigd werd zijn gewoon leugens. En Ethiopië heeft het recht om zich te verdedigen.
Oud 8 januari 2007, 22:26   #203
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is geen manipulatie, maar de pijnlijke realiteit.
Pijnlijke realiteit, ja. Ik denk dat een vrouwenbesnijdenis inderdaad pijn doet, ja. En de regels van de Islamisten in Somalië werden steeds strenger. Het gaat hier dus niet om een gematigde strekking van de Islam. Het gaat ook helemaal niet om moslims uit landen waar ze vrouwen niet besnijden. Het gaat hier om de radicale Islam. En uw praatjes kunnen er alleen maar voor zorgen dat Somalië afglijdt in achterlijke, barbaarse en geweldadige toestanden.
Oud 8 januari 2007, 22:31   #204
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Stefanie, ik veronderstel dat je Chamberlain bedoelt, met zijn speech over "i believe it will be peace in our time" nadat hij tsjechoslowakije aan de nazi's had overgelaten ?
Oud 8 januari 2007, 22:36   #205
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik heb hierover gehoord in de media, ja. Maar hebben de Islamisten nu de steun van ALLE Somaliërs? Ayaan is naar het buitenland gevlucht, dus zij is daar niet meer om één van de partijen te steunen.
Nee, en dat heb ik ook helemaal nergens beweerd.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 22:52   #206
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ik ga hier geen discussie voeren over wat die Ethiopische troepen hebben uitgespookt daar in Somalië. Daar gaat het mij niet om. Mijn punt is dat Ethiopië het recht heeft om die Islamisten daar in Somalië te gaan ontwapenen. Ethipië werd wel degelijk bedreigd. Ethiopië heeft het recht om zich te verdedigen en het stoort mij enorm dat dat land zich van u niet mag verdedigen.
Omdat Ethiopië niet werkelijk bedreigd werd, beste Stefanie. Ze zijn pas bedreigd toen hun troepen in juli Somalië binnentrokken. Compleet illegaal (daarom ontkennen ze het ook). Maar sinds hun inval is de dreiging heel reëel geworden. Ethiopië voert gewoon uit wat de VS wil en zo hoopt de dictatoriale president van Ethiopië, die recent binnenlands protest nog zeer bloederig heeft onderdrukt, aan de macht te blijven.
Oud 8 januari 2007, 22:53   #207
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, eind jaren dertig was de dreiging juist het grootst NADAT diene Britse eerste minister een akkoord gesloten had met Duitsland. Gij leert niets uit de geschiedenis, Edina. Heel jammer. Ik herhaal: Indien diene Britse premier anders gehandeld had, dan hadden die Joden en Zigeuners de oorlog waarschijnlijk overleefd.
Het gaat hier over de Hoorn van Afrika, beste Stefanie. Elke vergelijking met WO2 is dan ook van de pot gerukt.

Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 22:54.
Oud 8 januari 2007, 22:59   #208
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw praatjes dat Ethiopië helemaal niet bedreigd werd zijn gewoon leugens. En Ethiopië heeft het recht om zich te verdedigen.
Toon dan eens aan hoe Ethiopië concreet werd bedreigd, beste Stefanie. Ik stel toch voor dat je wat opzoekingswerk doet over dat land hoor. De grootste dreiging voor Ethiopië (en dan vooral voor het regime van de president) komt van binnenuit. En niet van moslims. Niet onlogisch als je zo'n tiran bent. Voorts zijn stammenconflicten er jammer genoeg ook heel frequent en hebben ze nog steeds een aanslepend conflict met Eritrea (waarin zij de internationaal afgebakende grens weigeren te erkennen). De zogezegde dreiging uit Somalië was echt niet hun voornaamste probleem. Maar een goed afleidingsmaneuver is het wel, hun "hulp" aan de Somalische regering!
Oud 8 januari 2007, 23:05   #209
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pijnlijke realiteit, ja. Ik denk dat een vrouwenbesnijdenis inderdaad pijn doet, ja. En de regels van de Islamisten in Somalië werden steeds strenger. Het gaat hier dus niet om een gematigde strekking van de Islam. Het gaat ook helemaal niet om moslims uit landen waar ze vrouwen niet besnijden. Het gaat hier om de radicale Islam. En uw praatjes kunnen er alleen maar voor zorgen dat Somalië afglijdt in achterlijke, barbaarse en geweldadige toestanden.
Stefanie, nu sla je de bal wel compleet mis. Waar heb ik beweerd dat de islamisten gematigd zouden zijn?!? Natuurlijk zijn die dat niet. Waar haal je dat idioot idee nu weer vandaan. Ik vrees dat gematigde islamisten een contradictio in terminis zijn!

De realiteit was wel dat sinds de islamisten aan de macht waren, er na meer dan tien jaar chaos eindelijk weer wat orde heerste. Dat betekent niet dat de islamisten een goede zaak waren voor Somalië, maar het betekent wel dat een terugkeer naar de chaos van voordien alleen maar meer steun voor de islamisten zal opleveren. En dus dreigt de situatie daar behoorlijk mis te lopen. En dat is voor niemand een goede zaak.

En tenslotte, wil je je aub niet belachelijk maken door vrouwenbesnijdenis er hier bij te betrekken, want dat heeft geen bal te maken met deze discussie. Vrouwenbesnijdenis is een wijd verbreid gebruik in de hele hoorn van Afrika, bij alle godsdiensten en religies en heeft niets te maken met islamisme. Leer aub eens een onderscheid maken tussen die zaken, want dit is gewoon misplaatst. Vrouwenbesnijdenis was er al voor de islam er was, is er altijd gebleven en zal er met het verdijven van de islamisten jammer genoeg ook niet snel verdwijnen.

Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 23:06.
Oud 9 januari 2007, 00:37   #210
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Stefanie, ik veronderstel dat je Chamberlain bedoelt, met zijn speech over "i believe it will be peace in our time" nadat hij tsjechoslowakije aan de nazi's had overgelaten ?
Ik ben niet zeker, maar waarschijnlijk wel.
Oud 9 januari 2007, 00:38   #211
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, en dat heb ik ook helemaal nergens beweerd.
Nee, dat heb je niet beweerd, maar dat betekent dat Somalië verdeeld is. Niemand kan daar iedereen tevreden stellen. Er zullen altijd tegenstanders zijn. Het is dus logisch dat Ethiopië kritiek krijgt, omdat het land zo verdeeld is.
Oud 9 januari 2007, 00:40   #212
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat Ethiopië niet werkelijk bedreigd werd, beste Stefanie. Ze zijn pas bedreigd toen hun troepen in juli Somalië binnentrokken. Compleet illegaal (daarom ontkennen ze het ook). Maar sinds hun inval is de dreiging heel reëel geworden. Ethiopië voert gewoon uit wat de VS wil en zo hoopt de dictatoriale president van Ethiopië, die recent binnenlands protest nog zeer bloederig heeft onderdrukt, aan de macht te blijven.
Nog nooit van moslim-terroristen gehoord? Die hebben trainingskampen. Of moeten we eerst wachten tot er effectief aangeslagen gepleegd worden misschien?
Oud 9 januari 2007, 00:42   #213
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over de Hoorn van Afrika, beste Stefanie. Elke vergelijking met WO2 is dan ook van de pot gerukt.
Oh, dus Afrikanen zijn anders? Ik geloof dat alle mensen gelijk zijn. Het zal wel waar zijn dat de situatie daar anders is, maar Afrikanen zijn niet anders dan wij. Niet van de pot gerukt, dus. Maar natuurlijk zie jij dat niet, want je doet hetzelfde, maakt dezelfde fout. Jij leert niets van de geschiedenis.
Oud 9 januari 2007, 00:44   #214
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toon dan eens aan hoe Ethiopië concreet werd bedreigd, beste Stefanie. Ik stel toch voor dat je wat opzoekingswerk doet over dat land hoor. De grootste dreiging voor Ethiopië (en dan vooral voor het regime van de president) komt van binnenuit. En niet van moslims. Niet onlogisch als je zo'n tiran bent. Voorts zijn stammenconflicten er jammer genoeg ook heel frequent en hebben ze nog steeds een aanslepend conflict met Eritrea (waarin zij de internationaal afgebakende grens weigeren te erkennen). De zogezegde dreiging uit Somalië was echt niet hun voornaamste probleem. Maar een goed afleidingsmaneuver is het wel, hun "hulp" aan de Somalische regering!
Ik hoef niks op te zoeken. Die reportage van Panorama was duidelijk genoeg. Jij bent hier diegene die doet alsof moslim-terrorisme en trainingskampen voor moslim-terroristen niet bestaan.
Oud 9 januari 2007, 00:45   #215
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stefanie, nu sla je de bal wel compleet mis. Waar heb ik beweerd dat de islamisten gematigd zouden zijn?!? Natuurlijk zijn die dat niet. Waar haal je dat idioot idee nu weer vandaan. Ik vrees dat gematigde islamisten een contradictio in terminis zijn!
Reden genoeg dus om die Islamisten te ontwapenen.
Oud 9 januari 2007, 00:46   #216
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De realiteit was wel dat sinds de islamisten aan de macht waren, er na meer dan tien jaar chaos eindelijk weer wat orde heerste. Dat betekent niet dat de islamisten een goede zaak waren voor Somalië, maar het betekent wel dat een terugkeer naar de chaos van voordien alleen maar meer steun voor de islamisten zal opleveren. En dus dreigt de situatie daar behoorlijk mis te lopen. En dat is voor niemand een goede zaak.
Ik weet niet of die Ethiopische troepen goed bezig zijn, maar als je de Islamisten ontwapent, dan wordt het daar denk ik veiliger. Of het nu in Somalië de goede kant opgaat, is een andere zaak. Punt blijft dat die Islamisten wél degelijk een bedreiging waren.
Oud 9 januari 2007, 00:49   #217
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
En tenslotte, wil je je aub niet belachelijk maken door vrouwenbesnijdenis er hier bij te betrekken, want dat heeft geen bal te maken met deze discussie. Vrouwenbesnijdenis is een wijd verbreid gebruik in de hele hoorn van Afrika, bij alle godsdiensten en religies en heeft niets te maken met islamisme. Leer aub eens een onderscheid maken tussen die zaken, want dit is gewoon misplaatst. Vrouwenbesnijdenis was er al voor de islam er was, is er altijd gebleven en zal er met het verdijven van de islamisten jammer genoeg ook niet snel verdwijnen.
Belachelijk? Je zei zélf dat sommige moslims geloven dat Mohammed dat gezegd heeft. Aangezien meisjes daar besneden worden in Somalië, neem ik aan dat zij denken dat Mohammed dat wel degelijk gezegd heeft. Er is dus 'n band met de Islam. Het ontwapenen van de Islamisten is 'n eerste stap om 'n eind te maken aan die praktijk. Dat dat niet van de één op de andere dag zal gebeuren, is iets anders. Ik weet ook wel dat er meer zal nodig zijn om 'n eind te maken aan die praktijk. Maar het zou 'n eerste stap zijn.
Oud 9 januari 2007, 09:24   #218
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anderzijds legden de islamisten de meest belachelijke wetten op: tijdens het WK voetbal zijn er mensen geëxecuteerd, omdat voetbal zondig is en er naar kijken dus ook. Wie niet 5 keer per dag bidde, of zijn winkel niet sloot tijdens het gebed, werd eveneens geëxecuteerd. Oke, er is dan geen chaos, maar wat kregen deze mensen in de plaats ? Dat is een beetje als kiezen tussen de pest en de cholera.
Op korte termijn kan de aanwezigheid van een internationale vredesmacht een zekere stabiliteit brengen (als de warlords hun aanwezigheid dulden tenminste). Of die internationale nog zo happig is om in te grijpen na het debacle in Moghadishu 13 jaar geleden is een andere zaak.
Op langere termijn is een reductie van het geboortecijfer noodzakelijk: de vruchtbaarheid in Somalië is volgens het CIA world factbook 6.76 kinderen per vrouw (!!!), dit in een economisch onderontwikkelde streek die regelmatig getroffen wordt door natuurrampen. De instabiliteit veroorzaakt door honger en sterke demografische druk, kan constant aanleiding geven tot oorlogen en genocide.
Oud 9 januari 2007, 10:36   #219
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6243459.stm

US launches air strike in Somalia

[SIZE=2] The heavily-armed AC-130 gunship can work under cover of darkness

The US has carried out an air strike against members of a suspected al-Qaeda cell in a village in southern Somalia.[/SIZE]
Oud 9 januari 2007, 14:12   #220
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6243459.stm

US launches air strike in Somalia

[SIZE=2] The heavily-armed AC-130 gunship can work under cover of darkness[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]The US has carried out an air strike against members of a suspected al-Qaeda cell in a village in southern Somalia.[/SIZE]
Gelukwensen aan de VS. De inzet van Spooky zal een rijke oogst aan dode islamieten opgeleverd hebben.Kassa.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be