Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 18:46   #201
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Met wat er tussen man en vrouw gebeurt heeft niemand zich te moeien zoalang ONZE wetten niet overtreden worden, en dan nog is het het slachtoffer dat de klacht moet indienen, als de schade in de relatie onherstelbaar is.
Onzin: een discours dat partnergeweld uitdrukkelijk toelaat en zelfs reglementeert, is een gevaar voor alle vrouwen van dit land.

Eenieder heeft het recht dat te weren met alle mogelijke middelen.

Citaat:
Wat die katholiek betreft als ik u waar, ik zou er niet van uitgaan dat vlaamse vrouwen in meerderheid over hun volle gelijkwaardigheid beschikken. Wie neemt de beslissingen en drukt zijn gedacht door bij verschil, wie beheert de centen, en bepaalt wat waaraan mag besteed worden, enz Gelijkheuid in theorie ja in de praktijk ???
Je pogingen om de aandacht af te leiden maken geen indruk.

Citaat:
En nogmaals ik praat niets goed ik wil alleen die met het vingertje naar de anderen op hun plaats zeten, dat het hier niet noodzakelijk beter gaat, alle wetten en papieren te spijt.
Je hebt zeer uitdrukkelijk goedgepraat dat die imam partnergeweld probeert te reglementeren en het aldus legitimeert.

Dat kan je niet meer terugtrekken, het staat tot in de eeuwigheid op dit forum te lezen.
Oud 11 januari 2007, 18:46   #202
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
van welke "waan"?

Ik lees nergens iets over "waan" in dat befaamde vers.

Ik lees gewoon dat "indien de man nog maar ongehoorzaamheid VREEST "... hij ze mag afkloppen (sorry, hij moet haar eerst een paar nachten alleen laten in haar bed, terwijl hij zich met vrouw twee, drie en vier gaat amuseren (of met wat zijn rechterhand bezit), was ik even uit het oog verloren).
Je weet maar nooit, de beste remedie is voorkomen dan genezen,.
Oud 11 januari 2007, 18:48   #203
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Mja, dan denk ik dat u gescheiden leeft en zich irriteert als er een "man" constant in uw gezinskring leeft !
Wat een denigrerende onzin...

Mijn vrouw is ook niet afhankelijk van mij, en zo ken ik er tientallen.

Waarom moet jij zonodig het clichébeeld over Moslims bevestigen?
Oud 11 januari 2007, 18:49   #204
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Go, Circe, go! Klop hem plat!
Circe is daarvoor te beschaafd.
Oud 11 januari 2007, 18:50   #205
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zegt dat er drie soorten vrouwen zijn - en de doorsnee westerse vrouw hoort daaronder - die je moet slagen als je er wil mee samenleven.

Ik snap niet vanwaar die nooit aflatende behoefte komt om degoutante uitspraken van moslims af te zwakken en weg te praten.

Die man is naar onze normen een crimineel, en dan mag je dat ook gewoon zeggen.
Je bent aan het opschuiven; van de tekst met de toelating naar de mannen die het promoten om hun rechten in stand te houden, een wereld van verschil. die "schriftgeleerden" kennen beter dan wie ook de humanitaire waarden, alleen hebben zij er alle belang bij dat de toestand blijft zoals hij is.
We zijn dus verschoven van de moslim naar de moslimleider, en dat is een gans ander verhaal.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:51   #206
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik kan niet zeggen of hij een crimineel is, daarvoor zou ik moeten weten of hij zijn vrouw slaat. Je bent geen crimineel door het uiten van woorden.
OK

Citaat:
Al wat die mens doet is zijn recht op vrije meningsuiting gebruiken.
... om de veiligheid van onze vrouwen aan te vallen en te vernietigen. Hij verwijst uitdrukkelijk naar de slechtheid van het westen terzake.

Het is ons recht om dat soort ideeën te vernietigen.
Oud 11 januari 2007, 18:52   #207
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je bent aan het opschuiven; van de tekst met de toelating naar de mannen die het promoten om hun rechten in stand te houden, een wereld van verschil. die "schriftgeleerden" kennen beter dan wie ook de humanitaire waarden, alleen hebben zij er alle belang bij dat de toestand blijft zoals hij is.
We zijn dus verschoven van de moslim naar de moslimleider, en dat is een gans ander verhaal.
Ik begrijp niet wat je hier wil zeggen.

Maar in elk geval verdedigt Flippend Rund die criminele ideeën niet, en kan ik me dus tegenover hem wat rustiger uitlaten.
Oud 11 januari 2007, 18:52   #208
Lincoln

Standaard

Citaat:
Pfff..., als je hoopt van mij een hysterische reactie te krijgen, dan ben je ernaast.

Ik vertel je één ding: als je het bovenstaande zou menen, dan zul je daar in de loop van de volgende dertig jaar voor boeten. Daar zullen de vrouwen in je omgeving voor zorgen, ook als je nu nog denkt dat je alles onder controle hebt.

En bedenk: in Marokko zijn de vrouwen stilaan geëmancipeerder dan de doorsnee Marokkaanse vrouw in België.
Dan zal ik naar saudie arabie verhuizen, muwahahahaha en vandaar de maantocht verder zetten...
Oud 11 januari 2007, 18:53   #209
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dan zal ik naar saudie arabie verhuizen
Als je daar gelukkig kan worden, waarom niet?
Oud 11 januari 2007, 19:00   #210
Lincoln

Standaard

Citaat:
Volgens uw opvatting moet ik dan toch allang in de goot zitten denk ik? Waarom zou ik anders "afhankelijk" "onderdanig" en "gehoorzaam" moeten zijn als er hier een man rondloopt?
Die filosofie is natuurlijk helemaal verkeerd, als u dat zo inziet tja, dan denk ik dat het probleem eerder licht in de "filosofie" zelf die jij hanteert !

Trouwens ik zie dat niet zo, ik zie dat als een wederzijds medewerking om een gezin te bouwen en kinderen groot te brengen,.
Ps: er bestaat "gehorzamen" maar het woord die jij erbij gebruikt als "moeten" is gewoon jou interpretatie,.
Oud 11 januari 2007, 19:05   #211
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Kan je eigenlijk wel lezen?

Het punt hier is NIET dat er niet geslagen wordt, of dat het 'vraag eens of het minder pijn gedaan heeft' en nog een ander pak zever, waarmee je wegloopt van de beginstelling:
Islam laat geweld toe en dus ga je niet in de fout als je geweld gebruikt.
Westerse wetten laten geweld niet toe en dus GA JE IN DE FOUT ALS JE GEWELD gebruikt.

Dat maakt voor de slachtoffers niets uit, maar in het tweede geval hebben zij tenminste een wet die hen verdedigt.

De slachtoffers van het islam geweld hebben niets om over te klagen, het was immers de wet die toeliet dat ze geslagen worden.

Duidelijk nu of toch nog een tekeningetje???
Allee se daarmee zijn de problemen van het partner geweld weeral opgelost.
Zij zijn de onmensen omdat het onder strikte omstandigheden toegelaten is (iets dat je ten andere blijkbaar niet gezegd krijgt, je veralgemeent altijd) . Dus iemand in een land waar de koran tot wet gemaakt is, en die die wet met al zijn voorwaarden strikt volgt is een beest. of behoort tot een achterlijke cultuur die het toelaat.
Wij zijn superieur, we kloppen ook wel, maar we mogen het eigenlijk niet doen. Wij schenden bewuist onze wetten, maar toch blijven we superieur omdat onze slachtoffers in het beste geval door die wet geholpen worden weliswaar als het al te laat is.

Ik begin de voordelen van de westerse cultuur eindelijk te snappen, we doen hetzelfde of erger, en om om het even welke reden, maar toch zijn we nog beter, omdat we het niet mogen doen.
Oud 11 januari 2007, 19:06   #212
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ps: er bestaat "gehorzamen" maar het woord die jij erbij gebruikt als "moeten" is gewoon jou interpretatie,.
Ha, ze "moeten" niet.... maar als ze het niet doen krijgen ze klop? Hoe noem jij dat dan? vrijwilligheid?

Er is zo'n organizatie in Sicilië ontstaan, met nogal veel gelijkenissen met een bepaalde religie. Daar "moet" ge ook niks. Die maken gewoon "an offer you cannot refuse"....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 19:14   #213
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Onzin: een discours dat partnergeweld uitdrukkelijk toelaat en zelfs reglementeert, is een gevaar voor alle vrouwen van dit land.

Eenieder heeft het recht dat te weren met alle mogelijke middelen.

Je pogingen om de aandacht af te leiden maken geen indruk.

Je hebt zeer uitdrukkelijk goedgepraat dat die imam partnergeweld probeert te reglementeren en het aldus legitimeert.

Dat kan je niet meer terugtrekken, het staat tot in de eeuwigheid op dit forum te lezen.
Ik had het over de door u aangebrachte moslimjongeren die blijkbaar het recht niet meer hebben om een onderdanige vrouw te zoeken. Als die vrouw daar mee akkoord gaat, wie moet zich daar dan mee moeien ?

Mijn pogingen maken weinig indruk, wat dan te denken van uw tegenargumenten die onbestaande zijn in dit stuk.

Zoek eens waar ik het over een imam heb ? Ik heb het over een tekst

mijn menig over imams volgt pas later.

Wat er tot in de eeuwigheid te lezen staat is alvast niet wat u er van maakt.
Oud 11 januari 2007, 19:21   #214
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ha, ze "moeten" niet.... maar als ze het niet doen krijgen ze klop? Hoe noem jij dat dan? vrijwilligheid?

Er is zo'n organizatie in Sicilië ontstaan, met nogal veel gelijkenissen met een bepaalde religie. Daar "moet" ge ook niks. Die maken gewoon "an offer you cannot refuse"....
Mja, godfahters is niet zomaar een siciliaanse traditie !

Wat je er boven hebt geschreven bevestigd weraal mijn theorie !

Uw denkwijze of beter gezegd "filosofie" is als volgt:

1="de wet"

2="schending van de wet"

3=conclusie="straf"

In de islaam is dat niet zo mijn beste en ik kan daar ook geen filosofie oplakken aangezien de volkeren zelf beslissen in welke filosofie de wet moet toepassen !

Lees (sirat al qudaat fee al amsaar al islamia, levenswijze van de rechters in de islamistische wereld).
Oud 11 januari 2007, 19:23   #215
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Heb je het over kindjes maken? Ondertussen kunnen wij vrouwen dat doen zonder man, maar jij niet zonder vrouw, dus wie is afhankelijk van wie?
Ik begrijp je punt, maar allez ik kan het mij niet laten om de puntjes op de i te zetten: als er geen mannelijke donoren zijn, kun je als vrouw ook niet veel.

Als we nog een paar generaties verder zijn, gaat dit ook al niet meer opgaan: dan gaan de kindjes misschien gekweekt worden in fabrieken, zoals in het boek 'Brave New World'
Dat zal dan wel niet gebeuren, als de moslims de baas worden. Want dat zou vooruitgang betekenen en dat is iets wat absoluut wordt tegengehouden door de islam: er is alleen de koran en hadit.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 19:28   #216
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als er geen mannelijke donoren zijn, kun je als vrouw ook niet veel
.

Nog effekes we en kunnen onszelf �* volonté toch klonen? Wie wat waar mannekes nodig?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 19:29   #217
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Met wat er tussen man en vrouw gebeurt heeft niemand zich te moeien zoalang ONZE wetten niet overtreden worden, en dan nog is het het slachtoffer dat de klacht moet indienen, als de schade in de relatie onherstelbaar is.
Voor een moslim bestaat er maar een wet: koran+hadit en die overruled elke andere wet. Dus inclusief het slaan....

Citaat:
Wat die katholiek betreft als ik u waar, ik zou er niet van uitgaan dat vlaamse vrouwen in meerderheid over hun volle gelijkwaardigheid beschikken. Wie neemt de beslissingen en drukt zijn gedacht door bij verschil, wie beheert de centen, en bepaalt wat waaraan mag besteed worden, enz Gelijkheuid in theorie ja in de praktijk ???
Leef jij onder de grond of zo?
Is dit jouw idee van huwelijk? Dan beklaag ik ten zeerste je vrouw/man, afhankelijk van wat je zelf bent. Gezien deze macho uitspraak verdenk ik je ervan van het mannelijk geslacht te zijn, met een ongelooflijke antieke brainwash.

Citaat:
En nogmaals ik praat niets goed ik wil alleen die met het vingertje naar de anderen op hun plaats zeten, dat het hier niet noodzakelijk beter gaat, alle wetten en papieren te spijt.

Moet je een proberen, maak het wijsgebaar, dan zie 1 of twee vingers die naar de andere wijzen, en drie die naar jezelf wijzen, je weet dus waar het eerst te beginnen.
Ik wijs met volle hand
(alle vingers uitgestrekt!)
Oud 11 januari 2007, 19:32   #218
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom moet jij zonodig het clichébeeld over Moslims bevestigen?
Dat is volgens mij de enige reden, waarom hij hier op het forum zit.
Shamrah was in hetzelfde beddeke ziek.
Oud 11 januari 2007, 19:35   #219
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Allee se daarmee zijn de problemen van het partner geweld weeral opgelost.
Zij zijn de onmensen omdat het onder strikte omstandigheden toegelaten is (iets dat je ten andere blijkbaar niet gezegd krijgt, je veralgemeent altijd) . Dus iemand in een land waar de koran tot wet gemaakt is, en die die wet met al zijn voorwaarden strikt volgt is een beest. of behoort tot een achterlijke cultuur die het toelaat.
Wij zijn superieur, we kloppen ook wel, maar we mogen het eigenlijk niet doen. Wij schenden bewuist onze wetten, maar toch blijven we superieur omdat onze slachtoffers in het beste geval door die wet geholpen worden weliswaar als het al te laat is.

Ik begin de voordelen van de westerse cultuur eindelijk te snappen, we doen hetzelfde of erger, en om om het even welke reden, maar toch zijn we nog beter, omdat we het niet mogen doen.
Dus toch een tekeningetje:
HET SLAAN VAN JE VROUW IS VERBODEN EN STRAFBAAR.
Oud 11 januari 2007, 19:38   #220
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
.

Nog effekes we en kunnen onszelf �* volonté toch klonen? Wie wat waar mannekes nodig?
Dan toch naar de Brave New World
Daar was de sex alleen maar voor het plezier!
Oh gruwel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be