Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 23:28   #201
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Zijn dom gedrag heeft meteen de verwachte repercussies voor zijn imago. De pers titelt als volgt :

En zie naar de prachtige foto

Och ja, en ik wil jullie ook de tekst laten zien. Die onnozele filip zaagt aan zijn eigen poten, zelfs Mathilde merkt het:
Citaat:
Prins Filip heeft een nieuwe, zware uitschuiver gemaakt. De kroonprins liet op het einde van de nieuwjaarsreceptie in het koninklijk paleis twee journalisten bij zich roepen om hen de les te lezen. Premier Guy Verhofstadt noemt het optreden van de prins "ongepast" en maakt zich zorgen over de houding van de kroonprins tegenover de pers.

Bolwassing
Yves Desmet, hoofdredacteur van De Morgen, en Pol Van Den Driessche, hoofdredacteur bij VTM, kregen de wind van voren omwille van de negatieve berichtgeving over Filips optreden tijdens de economische missie naar Zuid-Afrika. De kroonprins dreigde ermee de journalisten persona non grata te laten verklaren aan het hof. "U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning", zei de prins aan Van Den Driessche. "Uw negatieve berichten zullen mij niet verhinderen mijn missie te volbrengen", kreeg Desmet te horen.

Uitschelden
Prinses Mathilde stond intussen aan Filips jas te trekken om hem weg te halen, maar het hielp niet. De prins schold de journalisten de huid vol. Premier Verhofstadt liet het paleis al weten niet gediend te zijn van dergelijk optreden. (hln)
Ik zou wel eens willen weten welke scheldwoordjes Flipper gebruikt heeft. Sals Flamands?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 01:42   #202
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De "Missie" van Flup is gewoon een nieuw stadium voor Club tegen 2011 en ie heeft duidelijk gemaakt dat Cercle niet moet proberen stokken in de wielen steken.
Het stadium van de VLAAMSE competitievoetbal tegen 2011!!
Oud 26 januari 2007, 02:46   #203
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
"Links" is niet de vijand van het Belgisch establishment, meer nog, ze behoren ertoe. Maar als je deze staat op een behoorlijke manier wil laten functionneren, zijn diepgaande hervormingen onontbeerlijk en dan ben je bij "links" op het verkeerde adres. Ik zal je ter illustratie volgend voorbeeld meegeven : in België leeft 15 % van de bevolking op of onder de armoedegrens, ongeveer 700 euro per maand, bedrag dat zeker 20 % hoger moet. De SPA zwijgt daar zedig over, om nog te zwijgen over de communautaire problemen, die voor links quasi onbespreekbaar zijn. Voor alle duidelijkheid wil ik je nog meegeven dat er ook een Vlaams-nationale communistische beweging bestaat rond "Meervoud", dat ook een uitstekend maandblad uitgeeft.
Maar die mensen wegen niet op de politieke besluitvorming van dit apenland.
Dat laatste is me bekend. Ook op dit forum zijn er linkse vlaams-nationalisten actief. Maar wat u zegt geldt natuurlijk ook voor rechts (VLD). Het is niet voor niets dat JMDD en Coveliers nu kansen zien.

Mijn bericht was bedoeld als antwoord op de vraag waarom ''linkse pers'' nu zo kritisch is t.o.v. de Prins. En links is inderdaad niet de vijand. Een politieke tegenstander misschien, maar niet de vijand. Dat is me te algemeen gesteld.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 02:47   #204
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Si tacuisses, philosophus mansisses
Dat risico loop je altijd als je je mening geeft. Voor een inhoudelijke reactie: zie boven.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 07:56   #205
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik denk dat deze ganse heisa een verschrikking moet zijn voor De Smet...Dan stoel je jouw ganse verdomde carrière al bewust op een eindeloos durende reeks van antidemocratische, mediafrauduleuse pro-establishmentsgerichte haatproza tegenover een steeds stijgend aantal goedbedoelende medeburgers en dan wordt je daar in het epicentrum van de middels hoger aangehaalde journaillestreken beschermde senakels door een prominent lid van datzelfde establishment openbaar te kakken gezet.

Daar gaan zijn baronstitel en zijn inside steun...al die leugens, beledigingen, slagen onder de gordel...het constant uitgelachen worden door onafhankelijke intellectuelen...al die opofferingen...alles voor niks....

Het zich gewetenloos aanschurken tegen het centrum van de macht kan je gezondheid schaden....

Ge had hem gisteren moeten ziek kronkelen in morgen beter, het kwam erop neer dat het de fout was van de pers dat hij eigenlijk wel een beetje gelijk had. En dat den dien van VTM direct naar de Guy gelopen is, en dat de Guy daar direct politieke munt uit willen slagen heeft "zie debaten in de kamer etc..." het werd niet met zoveel woorden gezegd maar een goe verstaander...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 07:57   #206
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De prins tegen Desmet. Ge moe je mulle oeden. Enfin ik hoop dat de man in Zevenkerken toch een paar woordjes AN heeft geleerd.
Hij zal daar meer frans geleerd hebben dan westvloms denk ik ...

Daarentegen zal hij daar zeker wel geleerd hebben hoe hij zich moet verdedigen . Alleen schijnt een prins altijd beleefd te moeten blijven... Dus veel van onze fantasie zal niet uitkomen . Nuja nog een geluk ook...

Philippe moet leren te zwijgen... Wel moet ik zeggen dat het in a way ook eerlijk is van Philippe...

Ik denk dat de prins niet van de slimsten is! Wel dat hij een warm man kan zijn! En met een beetje een goeie entourage zal hij dat nog goed blijven doen...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:01   #207
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
tja, het minste wat je kan zeggen is dat de kroonprins geen kaas heeft gegeten van PR. De pers tegen je opzetten is nooit slim.

Maar eerlijkgezegd: Pol Van den Driessche kon dit niet snel genoeg overal gaan uitroepen, op de verschillende radiozenders deed hij triomfantelijk zijn verhaal. Het woord discretie kent hij alleszins ook niet.

Wat had die schertsfiguur van ne prins nu verwacht, ... dat die Van den Driessche ging zwijgen of wat ?.... Dat weet toch het kleinste kind dat ge zo'n mannen geen stof moet geven... Die begraven u levend als ze kunnen voor de kijkcijfers...
Oud 26 januari 2007, 08:06   #208
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat had die schertsfiguur van ne prins nu verwacht, ... dat die Van den Driessche ging zwijgen of wat?
Ik vrees van wel... De man is niet van de slimste blijkt weer eens...

Die reporters natuurlijk voelen zich direct gekleineerd en pakken dit natuurlijk niet... Weinigen kunnen tegen autoriteit!
Oud 26 januari 2007, 08:07   #209
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Koning Filip...

Ik krijg er telkens weer kippenvel van.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:09   #210
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel je voor. Een kopstoot van den Flup naar Yves Desmet. Dag sire. Toek. Desmet tegen dek waarop heel de zaal spontaan vive la Belgique- leve België begon te scanderen waarop Flup op de tonen van Queen (We are the champions) de zaal verliet. Face it. Beter een toek imago dan een lullig imago.

Wel eerlijk gezegd ja, ... een goei stamp tegen zijn dingens, en dan zo theathraal mogelijk in de camera kijkend, "Don't fuck ! with a man with a divine mission ! you communist pig ! "
Oud 26 januari 2007, 08:12   #211
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Koning Filip...

Ik krijg er telkens weer kippenvel van.
De Winter of De Man? Ja ik ook

Neen eerlijk ik denk dat hij dat goed zal doen maar hij zal zeker geholpen moeten worden...
Oud 26 januari 2007, 08:16   #212
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Pol Van den Driessche kon dit niet snel genoeg overal gaan uitroepen, op de verschillende radiozenders deed hij triomfantelijk zijn verhaal. Het woord discretie kent hij alleszins ook niet.
En waarom zou hij in godsnaam iets obsoleets als discretie moeten hanteren?

Hij is een journalist: niet discreet zijn is de kern van zijn vak.
Oud 26 januari 2007, 08:19   #213
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik vrees van wel... De man is niet van de slimste blijkt weer eens...

Die reporters natuurlijk voelen zich direct gekleineerd en pakken dit natuurlijk niet... Weinigen kunnen tegen autoriteit!

Feit is inderdaad dat die reporters klein mannen zijn natuurlijk, langs nen andere kant blijft het een feit dat de prins da nie mag doen...

Die van de VTM kan hij veel harder kloten met een exclusief intervieuw te geven aan de VRT, en hem verder links te laten liggen... Met te zwijgen kunde den duvel kloten ...

En had hij gezwegen tegen die van VTM , had den dien van de morgen zelf nikske gezegd, dat was gisteravond duidelijk genoeg, ... Hij zou daar wel op teruggekomen zijn, maar via via, en had dat veel slimmer misbruikt, Dien Desmet dat is ne cunning bastard, da was wel de slechste die hij had kunnen uitkiezen voor zijne stunt.
Oud 26 januari 2007, 08:21   #214
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
"Links" is niet de vijand van het Belgisch establishment, meer nog, ze behoren ertoe. Maar als je deze staat op een behoorlijke manier wil laten functionneren, zijn diepgaande hervormingen onontbeerlijk en dan ben je bij "links" op het verkeerde adres. Ik zal je ter illustratie volgend voorbeeld meegeven : in België leeft 15 % van de bevolking op of onder de armoedegrens, ongeveer 700 euro per maand, bedrag dat zeker 20 % hoger moet. De SPA zwijgt daar zedig over, om nog te zwijgen over de communautaire problemen, die voor links quasi onbespreekbaar zijn.
Het gebrek aan linksheid van links heeft een rechtsreekse communautaire oorzaak. Het leefloon ligt te laag omdat de België armlastig is wegens het onbeschaamd politieke verteren van massa's staatsgeld door Wallonië. De macht van de PS is op dat geld gefundeerd, en om die macht intact te kunnen laten zwijgt de SPA over de slechte behandeling van allerlei steuntrekkers.
Oud 26 januari 2007, 08:22   #215
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Winter of De Man? Ja ik ook

Neen eerlijk ik denk dat hij dat goed zal doen maar hij zal zeker geholpen moeten worden...

As ne robot op afstandsbesturing zo, ... fijn leven, ... als ik in zijn schoenen moest staan, ik lag alle dagen poepzat op mijn jacht in de baai van Portofino, of een andere mondaine locatie, ... Laat die onozelaars in den belgiek dan maar doen terwijl dak mijn geld tel...

komaan zeg, het enige wat hij moet doen is zwijgen, ... en af en toe eens een spetterend optreden voor de lens van de Delacre fotograaf...
Oud 26 januari 2007, 08:24   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die van de VTM kan hij veel harder kloten met een exclusief intervieuw te geven aan de VRT, en hem verder links te laten liggen... Met te zwijgen kunde den duvel kloten ...
En dan de gratis reclame missen in Royalty...? De blauwbloedigen leven nu eenmaal graag in de schijnwerpers van dergelijke programma's.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:25   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En had hij gezwegen tegen die van VTM , had den dien van de morgen zelf nikske gezegd, dat was gisteravond duidelijk genoeg, ...
Tot een dergelijk besluit kan ik op geen enkele wijze komen. Desmet gaf ook een interview weg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:26   #218
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Philippe is volgens uw eigen woorden niet van de slimsten, en hij gedraagt zich uiterst onvolwassen, en dan heeft u het lef om hier over autoriteit te spreken...

U bent nog zo iemand die vindt dat autoriteit uit een titel voortkomt, zeker?
Oud 26 januari 2007, 08:29   #219
largo_w

Standaard

Citaat:
Feit is inderdaad dat die reporters klein mannen zijn natuurlijk, langs nen andere kant blijft het een feit dat de prins da nie mag doen...

En had hij gezwegen tegen die van VTM , had den dien van de morgen zelf nikske gezegd, dat was gisteravond duidelijk genoeg, ... Hij zou daar wel op teruggekomen zijn, maar via via, en had dat veel slimmer misbruikt, Dien Desmet dat is ne cunning bastard, da was wel de slechste die hij had kunnen uitkiezen voor zijne stunt.
Jep wees gerust dat de prins nog voldoende lange vingers heeft om die mannen beiden op hun beurt onder tafel te kloten. Daarom ook dat ik hier ergens stel "in a way is het eerlijk van de prins"...

Maar de prins moet zo een zaken echt niet gaan doen hij staat hier al tamelijk wankel en dan die mannen nog een koord geven om hem mee op te hangen...

Die mannen zijn natuurlijk wel van het rottigste geslacht... Hiermee ondermijnen ze op hun manier het koningshuis en dat weten ze natuurlijk ook en in plaats van enige weerhoudendheid te hebben om het publiek te maken gaan ze er helemaal op in. Zegt natuurlijk veel over hun "objectiviteit" en over het feit dat wat de prins hen eigenlijk wou zeggen ook wel waar is...

Maar kijk laat niet weg dat de prins zo een zaken natuurlijk niet moet doen maar het is ook maar een mens hé...We vergeten dat toch vaak. Die man heeft er ook niet voor gekozen...
Oud 26 januari 2007, 08:30   #220
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
U bent nog zo iemand die vindt dat autoriteit uit een titel voortkomt, zeker?
Klopt!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be